נתיבי איילון צפון

מצב
הנושא נעול.
אלה לא קווים מהירים

כמו שיש קווים תדירים בין תל אביב לחדרה,
לנתניה ואפילו ללוד. הרכבת פשוט לא יכולה להגיע לכל מקום שאוטובוס יכול להגיע אליו, ואחד לא מבטל את השני. הרכבת נועדה להסיע מסה של נוסעים בין אזורים צפופים, ואוטובוס מאפשר פיזור נוח יותר וחוסך בהחלפות.
אלה לא קווים מהירים
ואתה כותב כאילו כיום אין קווים בין אשדוד ואשקלון לתל אביב.
יש קווים כאלה וחלקם גם מהירים.
בין אשדוד לתל אביב יש הרבה קווי אוטובוס.
אנחנו מדברים על נת"צ מיוחד עבור קווים כאלה באיילון דרום במקביל לתוואי הרכבת.
לא על קיומם הכללי של קווי אוטובוס בין אשדוד ואשקלון לבין תל אביב.
 
נו, אז מה הבעיה? יש קווים והגיוני שייסעו מהר

אלה לא קווים מהירים
ואתה כותב כאילו כיום אין קווים בין אשדוד ואשקלון לתל אביב.
יש קווים כאלה וחלקם גם מהירים.
בין אשדוד לתל אביב יש הרבה קווי אוטובוס.
אנחנו מדברים על נת"צ מיוחד עבור קווים כאלה באיילון דרום במקביל לתוואי הרכבת.
לא על קיומם הכללי של קווי אוטובוס בין אשדוד ואשקלון לבין תל אביב.
נו, אז מה הבעיה? יש קווים והגיוני שייסעו מהר
ולא דרך אזור.
 
הרכבת לא תשרוד את זה כל עוד המחירים בה גבוהים

למה זה סותר?
לא בכל נקודה יש תחנת רכבת. הגיוני מאד שיהיו אוטובוסים מהירים ממרכז אשדוד, ממרכז אשקלון, מהשכונות השונות של ראשון ובת ים. הרכבת תשרוד את זה כי יש לה את היתרונות שלה. אם האינטרס הוא להעביר כמה שיותר אנשים לתחבורה ציבורית, אז יכולת הבחירה בין רכבת לאוטובוס על פי המוצא, היעד ושעת הנסיעה חשובה גם היא.
הרכבת לא תשרוד את זה כל עוד המחירים בה גבוהים
משמעותית ממחירי האוטובוסים.
קווי אוטובוס מהירים כאלה ממרכז אשקלון וממרכז אשדוד יבטיחו שרכבות מהירות מאשקלון ומאשדוד (שבהן תחנות הרכבת רחוקות ממרכז העיר) דרך קו החוף הדרומי לא יהיו.
עיקר הנוסעים שיעברו לאוטובוסים המהירים הללו יהיו נוסעי רכבת. וזו קניבליזציה.
אם לאוטובוסים יש יתרון בהסעה מהירה מאשקלון ומאשדוד (וגם מראשון לציון ומבת ים) לתל אביב, אז באמת יש מקום לשאול את השאלה האם ההשקעה במסילת החוף הדרומי הייתה כדאית.

ואני תוהה מדוע קווי אוטובוס מהירים כאלה לא היו עד עתה. מדוע הם לא היו לפני שנחנך קו הרכבת? זה די מעניין שבדיוק כאשר קו החוף הדרומי מוארך לאשדוד ולאשקלון אז עומדים לפתוח נת"צ מקביל למסילת הרכבת עבור אוטובוסים מהירים מערים שעד עתה לא הייתה מהם רכבת מהירה לתל אביב וכעת כן עומדת להיות.
כל עוד לא הייתה רכבת - האוטובוסים לא היו דרושים. דווקא לאחר שתהיה רכבת, האוטובוסים המהירים נחוצים?
לי זה נראה תמוה ולא מבוסס על שום תוכנית ותכנון הגיוניים ומובנים.
אבל אולי אני טועה...
 

olli3

New member
מנהל
בסמוך לרכבת עד הלום נבנה בית החולים.

הרכבת לא תשרוד את זה כל עוד המחירים בה גבוהים
משמעותית ממחירי האוטובוסים.
קווי אוטובוס מהירים כאלה ממרכז אשקלון וממרכז אשדוד יבטיחו שרכבות מהירות מאשקלון ומאשדוד (שבהן תחנות הרכבת רחוקות ממרכז העיר) דרך קו החוף הדרומי לא יהיו.
עיקר הנוסעים שיעברו לאוטובוסים המהירים הללו יהיו נוסעי רכבת. וזו קניבליזציה.
אם לאוטובוסים יש יתרון בהסעה מהירה מאשקלון ומאשדוד (וגם מראשון לציון ומבת ים) לתל אביב, אז באמת יש מקום לשאול את השאלה האם ההשקעה במסילת החוף הדרומי הייתה כדאית.

ואני תוהה מדוע קווי אוטובוס מהירים כאלה לא היו עד עתה. מדוע הם לא היו לפני שנחנך קו הרכבת? זה די מעניין שבדיוק כאשר קו החוף הדרומי מוארך לאשדוד ולאשקלון אז עומדים לפתוח נת"צ מקביל למסילת הרכבת עבור אוטובוסים מהירים מערים שעד עתה לא הייתה מהם רכבת מהירה לתל אביב וכעת כן עומדת להיות.
כל עוד לא הייתה רכבת - האוטובוסים לא היו דרושים. דווקא לאחר שתהיה רכבת, האוטובוסים המהירים נחוצים?
לי זה נראה תמוה ולא מבוסס על שום תוכנית ותכנון הגיוניים ומובנים.
אבל אולי אני טועה...
בסמוך לרכבת עד הלום נבנה בית החולים.
לאחר מכן יש שם גם תכנן להרים מוסד אקדמאי בצמוד לבית החולים.

מה שאומר שגם תחנת הרכבת תהיה הרבה יותר נגישה ממה שהיא כיום וזאת עוד בלי קשר לזכיית העיר בפרוייקט תחבורה בת קיימא.
 
אז אתה רוצה שהרכבת תעשה כמו שעשתה בחיפה?

הרכבת לא תשרוד את זה כל עוד המחירים בה גבוהים
משמעותית ממחירי האוטובוסים.
קווי אוטובוס מהירים כאלה ממרכז אשקלון וממרכז אשדוד יבטיחו שרכבות מהירות מאשקלון ומאשדוד (שבהן תחנות הרכבת רחוקות ממרכז העיר) דרך קו החוף הדרומי לא יהיו.
עיקר הנוסעים שיעברו לאוטובוסים המהירים הללו יהיו נוסעי רכבת. וזו קניבליזציה.
אם לאוטובוסים יש יתרון בהסעה מהירה מאשקלון ומאשדוד (וגם מראשון לציון ומבת ים) לתל אביב, אז באמת יש מקום לשאול את השאלה האם ההשקעה במסילת החוף הדרומי הייתה כדאית.

ואני תוהה מדוע קווי אוטובוס מהירים כאלה לא היו עד עתה. מדוע הם לא היו לפני שנחנך קו הרכבת? זה די מעניין שבדיוק כאשר קו החוף הדרומי מוארך לאשדוד ולאשקלון אז עומדים לפתוח נת"צ מקביל למסילת הרכבת עבור אוטובוסים מהירים מערים שעד עתה לא הייתה מהם רכבת מהירה לתל אביב וכעת כן עומדת להיות.
כל עוד לא הייתה רכבת - האוטובוסים לא היו דרושים. דווקא לאחר שתהיה רכבת, האוטובוסים המהירים נחוצים?
לי זה נראה תמוה ולא מבוסס על שום תוכנית ותכנון הגיוניים ומובנים.
אבל אולי אני טועה...
אז אתה רוצה שהרכבת תעשה כמו שעשתה בחיפה?
רצחה את קו 900 באמצעות הורדת מחירים.

ועכשיו אחרי מספר שנים, המחירים שוב גבוהים יותר ברכבת. אבל אף אחד לא חושב להחזיר את 900, מכיוון ש"היה לו ביקוש דליל"

רכבת ואוטובוס צריכים להיות במקביל.
אוטובוס יותר זול מהרכבת ויותר גמיש, וככה צריך להיות.
הרכבת מיועדת להסעת המונים, וביכולת הזאת שלה אין תחרות בין הרכבת לאוטובוסים השונים.
 
אין לי בעיה שיהיו רכבות ואוטובוסים במקביל

אז אתה רוצה שהרכבת תעשה כמו שעשתה בחיפה?
רצחה את קו 900 באמצעות הורדת מחירים.

ועכשיו אחרי מספר שנים, המחירים שוב גבוהים יותר ברכבת. אבל אף אחד לא חושב להחזיר את 900, מכיוון ש"היה לו ביקוש דליל"

רכבת ואוטובוס צריכים להיות במקביל.
אוטובוס יותר זול מהרכבת ויותר גמיש, וככה צריך להיות.
הרכבת מיועדת להסעת המונים, וביכולת הזאת שלה אין תחרות בין הרכבת לאוטובוסים השונים.
אין לי בעיה שיהיו רכבות ואוטובוסים במקביל
אבל למה צריך להיות נת"צ לאוטובוסים בכביש מהיר שבין מסלוליו יש מסילת ברזל כפולה?
אני חוזר ומדגיש - הדיון הוא על נת"צ לאוטובוסים באיילון דרום, לא על קיומם של קווי אוטובוס בין אשקלון ואשדוד לבין תל אביב.

למה למשל שלא יהיה נת"צ לאוטובוסים בכביש 531 ההולך ונסלל? אם באיילון דרום צריך להיות, כנראה גם שם צריך להיות, לא?
 
גם שם צריך

אין לי בעיה שיהיו רכבות ואוטובוסים במקביל
אבל למה צריך להיות נת"צ לאוטובוסים בכביש מהיר שבין מסלוליו יש מסילת ברזל כפולה?
אני חוזר ומדגיש - הדיון הוא על נת"צ לאוטובוסים באיילון דרום, לא על קיומם של קווי אוטובוס בין אשקלון ואשדוד לבין תל אביב.

למה למשל שלא יהיה נת"צ לאוטובוסים בכביש 531 ההולך ונסלל? אם באיילון דרום צריך להיות, כנראה גם שם צריך להיות, לא?
גם שם צריך
בכל כביש ראשי שפקוק בשעות הלחץ, צריך להיות נת"צ בשעות האלה.
 
לפי ההגדרה שלך, הכביש הראשון שצריך לקבל נת"צ

גם שם צריך
בכל כביש ראשי שפקוק בשעות הלחץ, צריך להיות נת"צ בשעות האלה.
לפי ההגדרה שלך, הכביש הראשון שצריך לקבל נת"צ
זה הכביש שאני כתבתי שצריך להיות בו נת"צ - כביש 4 בקטע המרכזי שלו.
אבל למשרד התחבורה חשוב יותר לעשות נת"צ מקביל למסילת ברזל בכביש 20...
 
כביש 4 היה אמור להיות נת"צ מזמן

לפי ההגדרה שלך, הכביש הראשון שצריך לקבל נת"צ
זה הכביש שאני כתבתי שצריך להיות בו נת"צ - כביש 4 בקטע המרכזי שלו.
אבל למשרד התחבורה חשוב יותר לעשות נת"צ מקביל למסילת ברזל בכביש 20...
כביש 4 היה אמור להיות נת"צ מזמן
לפי ההגדרה שלי.

ולפי דעתי גם צריך להיות קו תדיר שמקשר בין יבנה לצומת רעננה על כביש 4. עם עצירות ברוב המחלפים בדרך
 

טשאפק 2

New member
עובדה שיש ביקוש לרכבת לחולון ובת ים

הרכבת לא תשרוד את זה כל עוד המחירים בה גבוהים
משמעותית ממחירי האוטובוסים.
קווי אוטובוס מהירים כאלה ממרכז אשקלון וממרכז אשדוד יבטיחו שרכבות מהירות מאשקלון ומאשדוד (שבהן תחנות הרכבת רחוקות ממרכז העיר) דרך קו החוף הדרומי לא יהיו.
עיקר הנוסעים שיעברו לאוטובוסים המהירים הללו יהיו נוסעי רכבת. וזו קניבליזציה.
אם לאוטובוסים יש יתרון בהסעה מהירה מאשקלון ומאשדוד (וגם מראשון לציון ומבת ים) לתל אביב, אז באמת יש מקום לשאול את השאלה האם ההשקעה במסילת החוף הדרומי הייתה כדאית.

ואני תוהה מדוע קווי אוטובוס מהירים כאלה לא היו עד עתה. מדוע הם לא היו לפני שנחנך קו הרכבת? זה די מעניין שבדיוק כאשר קו החוף הדרומי מוארך לאשדוד ולאשקלון אז עומדים לפתוח נת"צ מקביל למסילת הרכבת עבור אוטובוסים מהירים מערים שעד עתה לא הייתה מהם רכבת מהירה לתל אביב וכעת כן עומדת להיות.
כל עוד לא הייתה רכבת - האוטובוסים לא היו דרושים. דווקא לאחר שתהיה רכבת, האוטובוסים המהירים נחוצים?
לי זה נראה תמוה ולא מבוסס על שום תוכנית ותכנון הגיוניים ומובנים.
אבל אולי אני טועה...
עובדה שיש ביקוש לרכבת לחולון ובת ים
למרות המחיר הגבוה.

יש מקום לדעתי גם לרכבות וגם לאוטובוסים. הנקודה שבה אני חולק עליך היא זו: "עיקר הנוסעים שיעברו לאוטובוסים המהירים הללו יהיו נוסעי רכבת". לדעתי ייתכן מאד שחלק מהנוסעים יבואו מבין אלה שנוסעים כיום ברכב פרטי וחלק - מתוך הגידול הכללי בכמות הנוסעים בגלל גידול האוכלוסייה ופיזורה (עיר כמו יבנה למשל עתידה לגדול פי שלוש, כמדומני). הכבישים נעשים עמוסים יותר משנה לשנה וכן גם קשיי החנייה.

לאנשים מסוימים,העובדה שנוספת אפשרות של תחבורה ציבורית מעודדת גם את האפשרות האחרת: אדם יסע ברכבת ולא ברכב פרטי גם בגלל שהוא יודע שאם יפספס את הרכבת, תהיה לו חלופה והוא לא ייתקע.

"מדוע קווי אוטובוס מהירים כאלה לא היו עד עתה?" זה ממש לא אומר שהם לא היו נחוצים. קראתי למשל בכתבה על ראש העין תלונות מרות על היעדר תחבורה ציבורית ראוייה מהיישוב (לא יודע עד כמה הן מוצדקות). אם יוסיפו אוטובוסים נוחים מראש העין ליעדים בגוש דן, האם זה בהכרח יבוא על חשבון הרכבת לשם?
 
כתבתי שבקווים מטרופוליניים ופרבריים

עובדה שיש ביקוש לרכבת לחולון ובת ים
למרות המחיר הגבוה.

יש מקום לדעתי גם לרכבות וגם לאוטובוסים. הנקודה שבה אני חולק עליך היא זו: "עיקר הנוסעים שיעברו לאוטובוסים המהירים הללו יהיו נוסעי רכבת". לדעתי ייתכן מאד שחלק מהנוסעים יבואו מבין אלה שנוסעים כיום ברכב פרטי וחלק - מתוך הגידול הכללי בכמות הנוסעים בגלל גידול האוכלוסייה ופיזורה (עיר כמו יבנה למשל עתידה לגדול פי שלוש, כמדומני). הכבישים נעשים עמוסים יותר משנה לשנה וכן גם קשיי החנייה.

לאנשים מסוימים,העובדה שנוספת אפשרות של תחבורה ציבורית מעודדת גם את האפשרות האחרת: אדם יסע ברכבת ולא ברכב פרטי גם בגלל שהוא יודע שאם יפספס את הרכבת, תהיה לו חלופה והוא לא ייתקע.

"מדוע קווי אוטובוס מהירים כאלה לא היו עד עתה?" זה ממש לא אומר שהם לא היו נחוצים. קראתי למשל בכתבה על ראש העין תלונות מרות על היעדר תחבורה ציבורית ראוייה מהיישוב (לא יודע עד כמה הן מוצדקות). אם יוסיפו אוטובוסים נוחים מראש העין ליעדים בגוש דן, האם זה בהכרח יבוא על חשבון הרכבת לשם?
כתבתי שבקווים מטרופוליניים ופרבריים
יש מקום לשילוב בין רכבת ואוטובוסים. בין בת-ים וחולון לבין תל אביב ובין ראש העין לבין תל אביב מדובר בסוגים כאלה של קווים ולא בקווים בינעירוניים ארוכים.
גם בין רחובות לתל אביב יש רכבת פופולרית ויש גם קווי אוטובוס פופולריים. ושוב אני מזכיר, גם בין אשדוד ואשקלון לתל אביב יש קווי אוטובוס.

אבל אין מה להתווכח על דעות. צריך לראות בפועל מה קווי רכבת בינעירוניים יעילים עושים לקווי אוטובוס מהירים מקבילים והאם שני הדברים באמת חיים יחד.
בקו חיפה - תל אביב הם לא חיים יחד.
ההערכה שלי: גם בקווים באר שבע - תל אביב, ירושלים - תל אביב, אופקים/נתיבות/שדרות/אשקלון/אשדוד - תל אביב כאשר יהיו קווי רכבת מהירים ותדירים, קווי האוטובוס המהירים או הישירים לא ישרדו.
אם אני טועה, אז הקווים 900, 909 ו-995 צריכים להיות קווים חיים ותוססים.
 

טשאפק 2

New member
מוטב לבדוק את הניסיון העולמי

כתבתי שבקווים מטרופוליניים ופרבריים
יש מקום לשילוב בין רכבת ואוטובוסים. בין בת-ים וחולון לבין תל אביב ובין ראש העין לבין תל אביב מדובר בסוגים כאלה של קווים ולא בקווים בינעירוניים ארוכים.
גם בין רחובות לתל אביב יש רכבת פופולרית ויש גם קווי אוטובוס פופולריים. ושוב אני מזכיר, גם בין אשדוד ואשקלון לתל אביב יש קווי אוטובוס.

אבל אין מה להתווכח על דעות. צריך לראות בפועל מה קווי רכבת בינעירוניים יעילים עושים לקווי אוטובוס מהירים מקבילים והאם שני הדברים באמת חיים יחד.
בקו חיפה - תל אביב הם לא חיים יחד.
ההערכה שלי: גם בקווים באר שבע - תל אביב, ירושלים - תל אביב, אופקים/נתיבות/שדרות/אשקלון/אשדוד - תל אביב כאשר יהיו קווי רכבת מהירים ותדירים, קווי האוטובוס המהירים או הישירים לא ישרדו.
אם אני טועה, אז הקווים 900, 909 ו-995 צריכים להיות קווים חיים ותוססים.
מוטב לבדוק את הניסיון העולמי
המגוון, ולא להסיק מסקנות ממקרה בודד של חיפה-ת"א.

צריך גם להגדיר מה נחשב ל"חיים יחד". ההגדרה שלי - כל עוד לנוסע יש חלופה ממשית, ולא איזה מאסף אקזוטי של פעם בשעה.
 
אתה חושב שהקווים המהירים דרך הנת"צ באיילון

מוטב לבדוק את הניסיון העולמי
המגוון, ולא להסיק מסקנות ממקרה בודד של חיפה-ת"א.

צריך גם להגדיר מה נחשב ל"חיים יחד". ההגדרה שלי - כל עוד לנוסע יש חלופה ממשית, ולא איזה מאסף אקזוטי של פעם בשעה.
אתה חושב שהקווים המהירים דרך הנת"צ באיילון
דרום, אם יהיו כאלה, יהיו בתדירות של יותר מפעם בשעה?
wishful thinking

ואם משרד התחבורה ירצה לשווק את הקווים הללו, על מנת להצדיק את החלטתו לפתוח נת"צ כזה, ויחליט שהתדירות בהם תהיה גבוהה, אז זה יבוא על חשבון הקווים המאספים המקבילים שלהם באמת הרכבת לא מהווה תחליף, כי אין מספר אינסופי של אוטובוסים ונהגים.
וזה סוג נוסף של קניבליזציה.
 

טשאפק 2

New member
זו ביצה שלא נולדה

אתה חושב שהקווים המהירים דרך הנת"צ באיילון
דרום, אם יהיו כאלה, יהיו בתדירות של יותר מפעם בשעה?
wishful thinking

ואם משרד התחבורה ירצה לשווק את הקווים הללו, על מנת להצדיק את החלטתו לפתוח נת"צ כזה, ויחליט שהתדירות בהם תהיה גבוהה, אז זה יבוא על חשבון הקווים המאספים המקבילים שלהם באמת הרכבת לא מהווה תחליף, כי אין מספר אינסופי של אוטובוסים ונהגים.
וזה סוג נוסף של קניבליזציה.
זו ביצה שלא נולדה
מה תהיה תדירות קווים שטרם נוצרו שייסעו בנת"צ שטרם נפתח - לא אוכל לדעת.

האם יכולים להתקיים מסלולים בינעירוניים שזוכים לשירות סביר הן של רכבת והן של אוטובוס - לדעתי כן, בארץ ב"ש-ת"א זו דוגמה, ומעניין יהיה לבחון את המצב בחו"ל.

בכל אופן, הוספת נת"צ היא כמעט בהגדרה תרומה לתחבורה הציבורית בכלל, וצפוי למשוך נוסעים נוספים ולא רק למשוך נוסעים קיימים מאמצעים אחרים. אפשר להתווכח אם נת"צ כזה או אחר צריך להיות הראשון ברשימה, וקיומה של מסילת רכבת מקבילה הוא שיקול בקביעה זו.
 

zahipan10

New member
אל תשכח שהקו הזה צפוי לשרת ערים נוספות

הרכבת לא תשרוד את זה כל עוד המחירים בה גבוהים
משמעותית ממחירי האוטובוסים.
קווי אוטובוס מהירים כאלה ממרכז אשקלון וממרכז אשדוד יבטיחו שרכבות מהירות מאשקלון ומאשדוד (שבהן תחנות הרכבת רחוקות ממרכז העיר) דרך קו החוף הדרומי לא יהיו.
עיקר הנוסעים שיעברו לאוטובוסים המהירים הללו יהיו נוסעי רכבת. וזו קניבליזציה.
אם לאוטובוסים יש יתרון בהסעה מהירה מאשקלון ומאשדוד (וגם מראשון לציון ומבת ים) לתל אביב, אז באמת יש מקום לשאול את השאלה האם ההשקעה במסילת החוף הדרומי הייתה כדאית.

ואני תוהה מדוע קווי אוטובוס מהירים כאלה לא היו עד עתה. מדוע הם לא היו לפני שנחנך קו הרכבת? זה די מעניין שבדיוק כאשר קו החוף הדרומי מוארך לאשדוד ולאשקלון אז עומדים לפתוח נת"צ מקביל למסילת הרכבת עבור אוטובוסים מהירים מערים שעד עתה לא הייתה מהם רכבת מהירה לתל אביב וכעת כן עומדת להיות.
כל עוד לא הייתה רכבת - האוטובוסים לא היו דרושים. דווקא לאחר שתהיה רכבת, האוטובוסים המהירים נחוצים?
לי זה נראה תמוה ולא מבוסס על שום תוכנית ותכנון הגיוניים ומובנים.
אבל אולי אני טועה...
אל תשכח שהקו הזה צפוי לשרת ערים נוספות
שדרות, נתיבות, ואופקים, ונוסעים מראשון לציון, אשדוד, אשקלון הנוסעים לבאר שבע ולהפך.
 

אורי404

New member
במציאות קווי אוטובוסים 'התעוררו'

הרכבת לא תשרוד את זה כל עוד המחירים בה גבוהים
משמעותית ממחירי האוטובוסים.
קווי אוטובוס מהירים כאלה ממרכז אשקלון וממרכז אשדוד יבטיחו שרכבות מהירות מאשקלון ומאשדוד (שבהן תחנות הרכבת רחוקות ממרכז העיר) דרך קו החוף הדרומי לא יהיו.
עיקר הנוסעים שיעברו לאוטובוסים המהירים הללו יהיו נוסעי רכבת. וזו קניבליזציה.
אם לאוטובוסים יש יתרון בהסעה מהירה מאשקלון ומאשדוד (וגם מראשון לציון ומבת ים) לתל אביב, אז באמת יש מקום לשאול את השאלה האם ההשקעה במסילת החוף הדרומי הייתה כדאית.

ואני תוהה מדוע קווי אוטובוס מהירים כאלה לא היו עד עתה. מדוע הם לא היו לפני שנחנך קו הרכבת? זה די מעניין שבדיוק כאשר קו החוף הדרומי מוארך לאשדוד ולאשקלון אז עומדים לפתוח נת"צ מקביל למסילת הרכבת עבור אוטובוסים מהירים מערים שעד עתה לא הייתה מהם רכבת מהירה לתל אביב וכעת כן עומדת להיות.
כל עוד לא הייתה רכבת - האוטובוסים לא היו דרושים. דווקא לאחר שתהיה רכבת, האוטובוסים המהירים נחוצים?
לי זה נראה תמוה ולא מבוסס על שום תוכנית ותכנון הגיוניים ומובנים.
אבל אולי אני טועה...
במציאות קווי אוטובוסים 'התעוררו'
למשל קו אוטובוס מהיר מקרית גת לתל אביב, דרך כביש 6, שלא היה לפני שדרוג קו הרכבת לבאר שבע.
אני חושב (אך לא בטוח לגמרי), שחלק מקווי האוטובוסים מכיוון ראשון לציון, בת ים וחולון לתל אביב, נעשו מעט מהירים יותר.
 
אכן גם בראשון מערב קו 173 עבר למסלול מהיר

במציאות קווי אוטובוסים 'התעוררו'
למשל קו אוטובוס מהיר מקרית גת לתל אביב, דרך כביש 6, שלא היה לפני שדרוג קו הרכבת לבאר שבע.
אני חושב (אך לא בטוח לגמרי), שחלק מקווי האוטובוסים מכיוון ראשון לציון, בת ים וחולון לתל אביב, נעשו מעט מהירים יותר.
אכן גם בראשון מערב קו 173 עבר למסלול מהיר
פתאום כשיש רכבת נזכרים לעשות גם אוטובוס מהיר,
קודם היו מלא אוטובוסים לתל אביב במסלול איטי לאללה.
משום מה עדיין ממליצים לנסוע באוטובוסים הללו לראשון מערב בפורום.
 

benshap2

New member
לא דיברתי על ראוי או לא ראוי, רק העליתי נקודה

למה צריך שם אוטובוסים ישירים שמגיעים מדרום?
מראשון לציון, יבנה, אשדוד, אשקלון ובעתיד גם משדרות, נתיבות, אופקים ובאר שבע יש או תהיה רכבת שנוסעת או תסע שם.
אוטובוסים ישירים מבאר שבע, כפי שנכתב כבר, נוסעים בכביש 6.
אז לשם מה צריך אוטובוסים ישירים שם? שלא לדבר על "המון" אוטובוסים ישירים...
לא דיברתי על ראוי או לא ראוי, רק העליתי נקודה
הרבה מאוד קווים מהדרום נוסעים כרגע על 4 ו-44 (רק ב44 יש נת"צ והוא סוג של שקר כלשהו גם ככה), ויתכן ויעבירו את חלקם לאיילון.
זאת בגלל שאם מדובר היה בנת"צ רק לקו וחצי שעוברים שם ומגיעים מאזור ראשון לציון (והרי הדבר הגיוני שלא יעברו שם אוטובוסים מאזורים אלו - שכן הם צריכים לעבור באזורי אוכלוסיה ולא בכביש מהיר).

בכל מקרה, הגם שיש רכבת באזורים שציינת, אני לא רואה כל פסול בתחרות בין הרכבת לקווי האוטובוס השונים, דבר אשר יתמרץ את חברות האוטובוסים ואת רכבת ישראל להתחרות ביניהן על איכות השירות לנוסע.
 
המשפט האחרון שכתבת לא מחזיק מים במציאות

לא דיברתי על ראוי או לא ראוי, רק העליתי נקודה
הרבה מאוד קווים מהדרום נוסעים כרגע על 4 ו-44 (רק ב44 יש נת"צ והוא סוג של שקר כלשהו גם ככה), ויתכן ויעבירו את חלקם לאיילון.
זאת בגלל שאם מדובר היה בנת"צ רק לקו וחצי שעוברים שם ומגיעים מאזור ראשון לציון (והרי הדבר הגיוני שלא יעברו שם אוטובוסים מאזורים אלו - שכן הם צריכים לעבור באזורי אוכלוסיה ולא בכביש מהיר).

בכל מקרה, הגם שיש רכבת באזורים שציינת, אני לא רואה כל פסול בתחרות בין הרכבת לקווי האוטובוס השונים, דבר אשר יתמרץ את חברות האוטובוסים ואת רכבת ישראל להתחרות ביניהן על איכות השירות לנוסע.
המשפט האחרון שכתבת לא מחזיק מים במציאות
הגורל של קו 900 בין חיפה לתל אביב מוכיח זאת.
גם הדלדלות מספר הנוסעים בקו 380 בין באר שבע לתל אביב מאז פתיחת המסילה הכפולה ולמרות שתדירות הרכבות בין ב"ש לת"א עדיין נמוכה מאוד מוכיחה זאת.
תחרות בין רכבת לאוטובוסים בקווים בינעירוניים זו סיסמה שלא מחזיקה מים.
כאשר לאוטובוסים יש יתרון גדול הם שולטים (ראה ערך דימונה-ב"ש) וכאשר לרכבת יש יתרון גדול היא שולטת.
למשל, לאחר פתיחת קו הרכבת המהיר בין ירושלים לת"א, קווי 480 ו-405 יצטמקו.
למשל, אם וכאשר תהיה רכבת מהירה לאילת, קווי 39X, 790, 990, 991, 993 ודומיהם ייעלמו.

תחרות (שהיא לא ממש תחרות אלא יותר סינרגציה) בין אוטובוסים לרכבות יכולה לעבוד רק בקווים מטרופוליניים, פרבריים ועירוניים. אז הרכבת מקנה את יתרון המהירות ונוחות הנסיעה והאוטובוסים את יתרונות הגמישות, התדירות, והקירבה ליותר נקודות.
 

benshap2

New member
אני לא יכול להסכים איתך בנקודה הזו

המשפט האחרון שכתבת לא מחזיק מים במציאות
הגורל של קו 900 בין חיפה לתל אביב מוכיח זאת.
גם הדלדלות מספר הנוסעים בקו 380 בין באר שבע לתל אביב מאז פתיחת המסילה הכפולה ולמרות שתדירות הרכבות בין ב"ש לת"א עדיין נמוכה מאוד מוכיחה זאת.
תחרות בין רכבת לאוטובוסים בקווים בינעירוניים זו סיסמה שלא מחזיקה מים.
כאשר לאוטובוסים יש יתרון גדול הם שולטים (ראה ערך דימונה-ב"ש) וכאשר לרכבת יש יתרון גדול היא שולטת.
למשל, לאחר פתיחת קו הרכבת המהיר בין ירושלים לת"א, קווי 480 ו-405 יצטמקו.
למשל, אם וכאשר תהיה רכבת מהירה לאילת, קווי 39X, 790, 990, 991, 993 ודומיהם ייעלמו.

תחרות (שהיא לא ממש תחרות אלא יותר סינרגציה) בין אוטובוסים לרכבות יכולה לעבוד רק בקווים מטרופוליניים, פרבריים ועירוניים. אז הרכבת מקנה את יתרון המהירות ונוחות הנסיעה והאוטובוסים את יתרונות הגמישות, התדירות, והקירבה ליותר נקודות.
אני לא יכול להסכים איתך בנקודה הזו
לדעתי, נוסע יבחר בכל מקרה את האופציה הנוחה לו ביותר בשיקלול כלל הנתונים - קירבה, מחיר, נוחות, מהירות וכדומה.
באם לחברות האוטובוסים או לרכבת לא תהיה תחרות, לא יהיה עליה לשפר את הפרמטרים הנ"ל על מנת למשוך את הנוסע.

במצב כזה, כאשר אין כל אינטרס לשפר את השירות, חזקה על החברות שלא יעשו זאת...

(אגב, הרכבת היא חברה ממשלתית ולא הכי מעניין אותה רווח, זו טענה שלדעתי לא נכונה לחלוטין, וגם לו הייתה נכונה לחלוטין - לא יותר מאשר מפחיתה את האינטרס לשפר את השירות לנוסע, אינטרס שלא קיים כמעט בכלל במצב בו אין תחרות).


העובדה היא, שכשהרכבת הייתה פחות יעילה, נוסעים בב"ש בחרו באוטובוסים.
לאחר שברכבת שיפרו פרמטרים שונים, יותר אנשים בוחרים ברכבת.
חברות האוטובוס משפרות בהתאם - עוברות לנסוע מכביש 6 והנתיב המהיר.

וכן הלאה וכן הלאה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה