עמוד השדרה
New member
זה לא עניין של הסכמה, אלא עובדות בשטח
תראה מה קורה לאחר סיום הכפלת המסילה לב"ש:
- קו 995 כמעט מת
- קו 380 למרות שעבר לכביש 6 עוד לפני כן, מדלדל והתהליך יגבר לאחר הגברת תדירות הרכבות לב"ש ומב"ש.
תראה מה קרה לקו 900 בין חיפה לת"א. ואני לא רואה שאגד ומשרד התחבורה (ששולט בכל) משפרים את השירות האוטובוסי בין אזור חיפה לתל אביב. לראייה, קו 909 שמעולם לא המריא ובשנה האחרונה דולל לסופי שבוע בלבד.
אתה חושב שלקווים 405, 480, 940, 960 יהיה גורל אחר כשיפתח קו הרכבת המהיר לירושלים? כיצד ישפרו את 940 ו-960? יעבירו אותם ליסוע דרך כביש 6? אופס...הם נוסעים שם כבר היום. יעלו את תדירותם לעומת זו הקיימת היום? ממש לא...הם יתאיידו ויעלמו. וקווים 405 ו-480 יצטמצמו ויהפכו לפחות מהירים עם תחנות נוספות בדרך. אני גם לא בטוח ששניהם ישרדו. לא אתפלא אם הם יאוחדו לקו אחד בין ירושלים לארלוזורוב שיהיה ה-910 שבין ירושלים לתל אביב.
כשקו הרכבת בין ת"א לבאר שבע יגיע לתדירות מספקת, תהליך דומה יקרה לקווים 370 ו-380.
ולקו 378 של מטרופולין יהיה גורל דומה כשייפתחו תחנות הרכבת בשדרות, נתיבות ואופקים.
נחזור עוד כמה שנים להודעה הזו ונראה אם טעיתי.
זה לא עניין של הסכמה, אלא עובדות בשטחאני לא יכול להסכים איתך בנקודה הזו
לדעתי, נוסע יבחר בכל מקרה את האופציה הנוחה לו ביותר בשיקלול כלל הנתונים - קירבה, מחיר, נוחות, מהירות וכדומה.
באם לחברות האוטובוסים או לרכבת לא תהיה תחרות, לא יהיה עליה לשפר את הפרמטרים הנ"ל על מנת למשוך את הנוסע.
במצב כזה, כאשר אין כל אינטרס לשפר את השירות, חזקה על החברות שלא יעשו זאת...
(אגב, הרכבת היא חברה ממשלתית ולא הכי מעניין אותה רווח, זו טענה שלדעתי לא נכונה לחלוטין, וגם לו הייתה נכונה לחלוטין - לא יותר מאשר מפחיתה את האינטרס לשפר את השירות לנוסע, אינטרס שלא קיים כמעט בכלל במצב בו אין תחרות).
העובדה היא, שכשהרכבת הייתה פחות יעילה, נוסעים בב"ש בחרו באוטובוסים.
לאחר שברכבת שיפרו פרמטרים שונים, יותר אנשים בוחרים ברכבת.
חברות האוטובוס משפרות בהתאם - עוברות לנסוע מכביש 6 והנתיב המהיר.
וכן הלאה וכן הלאה.
תראה מה קורה לאחר סיום הכפלת המסילה לב"ש:
- קו 995 כמעט מת
- קו 380 למרות שעבר לכביש 6 עוד לפני כן, מדלדל והתהליך יגבר לאחר הגברת תדירות הרכבות לב"ש ומב"ש.
תראה מה קרה לקו 900 בין חיפה לת"א. ואני לא רואה שאגד ומשרד התחבורה (ששולט בכל) משפרים את השירות האוטובוסי בין אזור חיפה לתל אביב. לראייה, קו 909 שמעולם לא המריא ובשנה האחרונה דולל לסופי שבוע בלבד.
אתה חושב שלקווים 405, 480, 940, 960 יהיה גורל אחר כשיפתח קו הרכבת המהיר לירושלים? כיצד ישפרו את 940 ו-960? יעבירו אותם ליסוע דרך כביש 6? אופס...הם נוסעים שם כבר היום. יעלו את תדירותם לעומת זו הקיימת היום? ממש לא...הם יתאיידו ויעלמו. וקווים 405 ו-480 יצטמצמו ויהפכו לפחות מהירים עם תחנות נוספות בדרך. אני גם לא בטוח ששניהם ישרדו. לא אתפלא אם הם יאוחדו לקו אחד בין ירושלים לארלוזורוב שיהיה ה-910 שבין ירושלים לתל אביב.
כשקו הרכבת בין ת"א לבאר שבע יגיע לתדירות מספקת, תהליך דומה יקרה לקווים 370 ו-380.
ולקו 378 של מטרופולין יהיה גורל דומה כשייפתחו תחנות הרכבת בשדרות, נתיבות ואופקים.
נחזור עוד כמה שנים להודעה הזו ונראה אם טעיתי.