סביבון עד עכשיו תורך להסביר

אני מציע שתפסיק לדבר גבוהה

ותתחיל לדבר במונחים שאבין. אין לי מושג למה אתה מתכון. ונדמה לי ממילא שאלו מושגים שאבד עליהם הכלח.
 
זה לא מה שטענתי. אמרתי שאיני יכול

לשלול זאת. זה שונה כי גם איני יכול לחייב.
 
טוב ורע ואמת ושקר. הן שתי ממלכות נפרדות

שאינן נוגעות זו בזו כמלא נימה. לחייב או לשלול (אמת או שקר) שייך במצוי. לא ניתן לומר אמת או שקר שטוב. אם המושג של טוב ורע קיים כמושג אז הוא קיים. את הקב"ה לא ניתן לדעת אבל את התורה מצווה לדעת.
חוץ מזה שאתה ודאי שולל. אתה הרי אומר בעולם אין ערך. ואף על פי כן הערך כמושג קיים.
 
דיוחתי לך על חויה חיה שלי

ואין דבר יותר ודאי מזה. החויה שלי כרגע שאין אני חש הערכה כלפי שום דבר בעולם. מה לא ברור בזה? אצלך קיים מושג הערך ? סבבה אני לא שולל את זה. אני רק אומר אצלי לא קיים ואני לא יודע מה טיב אותו מושג שקיים בראשך.
 
זה חידוד יפה מאוד.

אמת שאני אומר שאין הערכה כלל אצלי. המושג הזה "הערכה" יכול לקבל מובן בכל מיני קונטקסטים ולכן אני יכול לדבר עליו בשיח החוץ דתי. אבל בשיח דתי אין לו מובן ואין לו צורך (אני מדבר על הערכה במובן של "טוב ורע"). ר' סיפור אדם וחוה. לא היה להם טוב ורע. אבל האידיאל - להעלים זאת.
 
אני עכשיו אתך בשיח לא דתי

המושג של הערכה קיים אצלך.
אלוהים אתה טוען שזה חסר מובן בשבילך. ואף על פי כן יש אצלך ערך לא להאניש את אותו חסר המובן.
 
אנו בשיח דתי

ואין לי ערך לא להאניש. אלא יש לי עולם והוא לא כולל ולא נוגע בשום צורה ואופן במה שאתה מכנה בחוצפתך אלוהות.
 
שלילית כלפי האדם המתחצף

החוצפה היא שאתה מאניש כפי שאני מסביר לאורך כל שיחתנו. אתה אולי נותן למילה מובן, אבל האם אתה רוצה לעבוד מילה ? מול את מילתך !
 
פרה פרה

אם חוצפה היא הערכה שלילית הם אין הוכחה מכך שאנו מצויים בשיח חוץ דתי, שהרי בשיח דתי אין מובן להערכה? ואילו השיח על המילה היא שיח דתי. קשה לי לקפוץ משיח לשיח כל פעם שאתה מוצא את עצמך בסתירה פנימית.
ועכשיו. אני לא יודע מהי בשבילך הדת. אם אתה רוצה להמשיך לשוחח זה יהיה רק שיח חוץ דתי.
 
במקום להתנות תנאים תקשיב

השיקול לבחור בדת אינו שיקול של טוב ורע אלא של חוסר ברירה.
מרגע שבחרת יש טוב ורע מוכתבים. הדת קובעת שדבר כזה הוא טוב ואחר הוא רע.
קצת מורכב אבל מה לעשות זה החיים.
 
אכן כן.

אם נשים את הדת בצד אין שום בעיה עם מה שאתה עושה. אם אדם מאושר מה חשוב אם הוא טיפש ? אבל מבחינה דתית יש בזה גנאי.
 
בעיקרון כן אבל אתה מכניס רק את המצוות

להלכה אז יש יותר מכך. יש מטרות כלליות ועיקרים שגם הם מטרות כלליות.
 

פיקסעלע

New member
אז יש לי וויכוח הלכתי אתך.

אתה יכול להוכיח לי שאתה צודק או שאתה רוצה לסיים בוויכוח?
 
למעלה