סוגי לכה לצביעה

yoavliberman

New member
אני חולק עליך + טיפ להברשה

* מקובל שהמונח צבע שמן Oil base Paint, Oil Base Varnish מתאר את הלכות והצבעים העליונים החד רכיביים הניתנים לדילול, לצורך הברשה או לריסוס, בטרפנטין מנרלי. כמו שאמרתי וכמו שטובי המומחים יספרו לך' חומר הגלם ממנו מיצרים את רוב השרפים האלקידיים הוא שמן צמחי. גם רוב הוורנישים המודרניים המוכרזים כוורניש פוליאוריטני הם מבוססי אליקידים (שמן צמחי מפולמר) שלו נוספה כמות מסוימת של שרף פוליאורטיני. חומר הגלם ממנו מיצרים את השרפים הפוליאוריטניים הוא שמן אדמה או נפט. חומר הגלם ממנו מיצרים וורנישים קלאסיים הוא שמן פשתן או טאנג ולכן אנו קוראים למשפחה הזו תגמירי שמן, צבעי שמן, לכות שמן וכו' - אני מקווה שהנקודה הובהרה? ובכל מקרה לקריאה נוספת: http://antiquerestorers.com/Articles/SAL/varnish.htm * אתה טועה לגבי Marine Varnish (יכט וורניש). ראה את הרכבו המוצהר (די נדיר שיצרנים יחשפו את ההרכב אבל יש גם יוצאים מהכלל) אצל היצרן הבא: http://www.sutherlandwelles.com/marine.htm * חלק לא מבוטל מנגרי-האמן שאני מכיר, חבריי לתחום, מומחים לתחום, מורים ואקדמיים שאני מיודד איתם בארה"ב ובקנדה יספרו לך שהתגמיר היפה ביותר מושג בהברשה או במריחה (במבשרת או בישום ע"י פקעת) תוך הגבלת עובי שיכבת התגמיר למינימום הנדרש כדי לא להתערב -- עד כמה שניתן -- בשינוי מראה העץ, ויחד עם זאת לגרום להדגשה מקסימלית של הסיבים ופני השטח המורכבים. לאין שעור הציפוי האהוב ביותר על רובינו הוא Oil/Varnish mixture או Wiping Varnish כמובן שאני מכיר בעלי מקצוע מעולים שגם מרססים אבל אף אחד מהם לא יטען שזה תהליך אקולוגי. כמות אדירה של חומר מתבזבזת, כמות גדולה של מסיסים אורגניים משתחררת לאויר. אתה צריך לקנות ציוד מיוחד ולהגן עליך בעזרת מסנן פחם פעיל. לכן הברשה או מריחה בפקעת הרבה יותר מתאימים לרובינו. מתי כן מרססים ויש הצדקה לכך? בנגריות בהם נעשה יצור סדרתי ורב. בהם פועל אחד או שניים מפתחים מיומניות לדבר. ובהן יש צורך בציפוי קשה ועבה -- ממש פלסטי -- כדי להגן על משטחים בעיקר משחיקה. אז יעדיפו הנגרים להשתמש בלכות דו רכיביות.... וזה סיפור אחר לגמרי. * סנדינג סילר אינו בעל תכונות אחיזה יוצאות דופן, לעיתים אחיזתו בסיבי העץ חלשה מזו של לכות עליונות. מדוע משתמשים בו? כי הוא ממלא נקבויות טוב, מתיבש מהר, וכמו שאמרת הוא משתייף בקלות. אך דווקא תכונתו להשתייף בקלות היא בעוכריו. כדי להקל על השיוף מוסיפים לו חומר מעין סבוני שמונע מאבקת העץ והסילר לסתום את נייר השיוף. אני לא מוצא סיבה מיוחדת להשתמש בסנדינג סילר. מי שרוצה יכול תמיד לדלל לכה בטרפנטין ולמרוח שיכבה ראשונה (סילרית) שתתיבש מהר ותהיה קלה לשיוף כהכנה לשכבות הבאות. ולסיום טיפ להברשה ולשמירה על המברשת: סביר להניח שנצטרך להמתין כ 12 שעות בין הברשת כל שכבה של לכה; לנקות את המברשת כל פעם זה ביזבוז זמן ומדלל. מה שאני עושה הוא: אני עטוף את המברשת בניילון נצמד, מהדק אותו היטב ומכניס את המרשת העטופה לשקית שניתן לכווץ ולהוציא ממנה את האוויר (שקיות זיפ-לוק למשל). למעשה אני יוצר אריזת ווקום למברשת. את שקית המברשת אני מאחסן בתא ההקפאה וכמה דקות לפני ההברשה הבאה אני מוציא אותה מהמקפיא והיא טריה ומוכנה לעבודה הבאה. אם אתם יודעים שתזדקקו למברשת להברשת פרויקט נוסף, כעבור כמה ימים או אף שבועות, אתם יכולים לשומרה במקפיא -- בתנאי שהיא סגורה הרמטית בשקית -- למשך זמן רב. שימוש במברשת-ספוג אף ישלול מכם את הצורך לנקותה בכלל. הקפידו על איטום השקית והוצאת כל טיפת אוויר ממנה על מנת להבטיח שהמברשת לא תתיבש במקפיא.
 

arsar

New member
אני ממש נהנה מהשיחה המלומדת הזו!

זה נושא הקשור לכולנו. בהדפס עץ, במשך הרבה מאד שנים היו משתמשים בשמנים וחומרי ניקוי על בסיס נפט. זה שנים רבות שהחלה תנועה (אני מדבר על מה שאני מכיר - הדפס עץ) "ירוקה", דהיינו שימוש בצבעים וחומרי ניקוי שאינם רעילים. יש היום בענף זה תעשייה שלמה שמייצרת חומרים על בסיס בטוח לבריאות. אני עצמי עברתי לשימוש בצבעים על בסיס מיים. רוב הציבור אינו מודע לסכנה הבריאותית בחומרים שאינם ידידותיים לסביבה, ולא רק במגע, אלא גם ובמיוחד בשאיפת האדים של החומרים הלא ידידותיים. אז אנא - בזהירות ובמחשבה תחילה!
 

zvika f

New member
שאלת תם

קראתי את ההתיחסות של יואב ואת זו של אלי ואת זו של מקס לסוגיות שונות בעניני גימורים שהועלו בשרשור ונוכחתי לדעת שיש חילוקי דעות בין יואב למקס ובין יואב לאלי. לא ידעתי מי צודק ולמי להאמין דפדפתי בgoogle כדי לראות מהו הרזומה המקצועי של כל אחד מהאנשים המכובדים וגם כדי לראות מהן "הקבלות" שכל אחד מהם יכול להציג לביסוס טענותיו.מצאתי כי: יואב מרצה ומלמד באוניברסיטאות ומכללות בחו"ל ובארץ,מציג במוזיאונים בחו"ל,כותב ומפרסם מאמרים מקצועיים בעתונות מקצועית מובילה בחו"ל. אלי ומקס מפרסמים את הגיגיהם בפורומים של נגרות בארץ אזי חברים לאיזו דעה הייתם מיחסים אמון רב יותר???????? אלי ומקס היקרים,יש לי תחושת בטן שכל רצונכם הוא ההתנצחות עם יואב.קשה לי להאמין שהמגזינים בהם יואב מפרסם את מאמריו ירשו לעצמם לפרסם את מאמריו אם הדברים יהיו ללא ביסוס. לעומת זאת אני יודע שקל מאד לפרסם הגיגים בפורום בארץ
 

arsar

New member
צביקה יקירי, הנח לידידינו להעניק לנו

מנסיונם וממאגר הידע שלהם! שהרי - "קנאת סופרים תרבה חכמה"... ואנו יוצאים נשכרים, לא?
 

daliashenhav

New member
התנצחות

לא בהחלט אין לי שום רצון להתנצח. אני פשוט כותב מניסיוני .כן דווקא בקנדה. וגם מקורסי שימור שעברתי .נכון לא פירסמתי .ולכן לקרוא לזה הגיגים נראה לי לא כל כך במקום . גם לא זכור לי שראיתי פירסומים שלך בנושא סגמנטים ובכל זאת... אני מלא הערכה לידע של יואב ואף לעבודותיו .בכל זאת לא כל דבריו הם תורה מסיני. יש אסכולות ויש אסכולות.
 

zvika f

New member
פירסומים

אליקו לא ראית פירסומים שלי ,כי פשוט לא פירסמתי כך שלא הפסדת דבר. פרסם אתה את הדרך בה אתה מיצר סגמנטים ואני מבטיח לך כאן בפרהסיה כי לא אתנצח אתך בנושא. אם נשוה נסיון של אדם בישום פוליטורה על 15 פריטי רהוט לעומת נסיונו של אדם שמנחיל את תורתו באוניברסיטאות,כנסים,מאמרים ,עתונות מיקצועית וכו' איך נקרא לזה אם לא הגיגים?
 

max63

New member
חיפוש בגוגל

חבל שאתה סומך על גוגל ועל חיפושך שם להצהיר הצהרות. תוכל כמובן להחליט שכל דעה שונה היא התנצחות. אולי כדאי שנפסיק ומעתה כל דעה בפורום תתקבל כעובדה. אם היית קורא את חתימתי בהתכתבות הנ"ל היית מבין שיש לי תואר בכימיה וגם כ7 שנים של נסיון במחקר וייצור של צבע. חשוב לרגע עם אלו "קבלות" ברות משקל. מפה והלאה נראה לי מיותר לנסות ולהוכיח ידע ונסיון. פורום חובבים איננו מיועד להצגת דיפלומות. מקס
 

zvika f

New member
אז מי בכל זאת צודק?

מקס שלא תעיז להעלות בדעתך שאני מזלזל בהשכלתך או בנסיונך המקצועי!!!!!!!!! ניסיתי פעם לפרסם מאמר בעיתון מקצועי(machine design) על נושא שהתמחיתי בו .עברתי שבעה מדורי גיהינום כדי להציג את המאמר כשבין השאר הייתי חייב להעביר אותו לקריאה וקבלת חוות דעת ממומחים באקדמיה.(בסופו של דבר התיאשתי וירדתי מן הנושא). כרגע דבריך מוצגים מול עיני כמו גם דבריו של יואב,אם עלי (אותו אחד שקורא את דבריכם) לשפוט מי מכם צודק יותר אזי מטבע הדברים אבחר בזה שעבר את אותם מדורי גהינום שאני עברתי וקיבל את אישור המומחים לדבריו,על פני אותו אחד שרק מצהיר שיש לו ניסיון בנושא וזהו. האם לא כך היית נוהג במקומי?
 

arsar

New member
רבותי - אנא הירגעו. כולו זה עץ ((-:

יואב מתחלק איתנו בידע העשיר שלו, מקס משתמש בזכותו לענות - ואני, הקורא, אשתמש בזכותי שלי ואקח את הטוב והמתאים לי מכל העולמות!!! האם כדאי להשתיק את זה שחושב אחרת? הלוואי וירבו החושבים והיודעים והמחלקים איתנו את הידע שלהם, אפילו אם יש החולק על דעתם. ואין צורך לחטוף את כל העוגה (אביחי...)! יישאר לכולם..
 

max63

New member
מסכים

מסכים לגמרי. איש איש יקח את אשר נראה לו. יואב ואני לא בעלי אותו מקצוע ולכן דעתנו תהיה שונה בחלק מהמקרים.
 

yulevi

New member
מקס תרשה לי לחלוק

אני מסכים יותר בהנחתו של צביקה ,היה לי נסיון דומה, היום לאור נסיוני בתחומי הכשרתי המקצועית שהוא לא לא 7 שנים אלא 28 שנים [בעל תואר אומן בישראל ומסטר בעולם המערבי] היום כשאני מתבקש לתת חוות דעת אני נמנע כי היה לי נסיון, דברים משתנים ומה שידעתי פעם אינו מתאים להיום,שים לב הרבה פעמים לתגובותיו של אריה הוא מציין שכשהוא עסק בתחום מסוים זה היה כך והיום דברים משתנים,ונסיונו של אריה הוא לא קטן,ובאמת כדאי להתעסק בעיקר ולא בטפל, וגם הניסיון אומר הרבה ,ואם אני כרגע גם צריך להחליט במיוחד כשאני מכיר את נסיונך בתחום העבודה בעץ ואת נסיונו של אלי הרי שאסמוך על נסיונו של מי שזה מקצועו ושמו הולך לפניו,עבודותיו מוצגות במוזיאונים,ומוכר כמומחה בתחומו,וביננו החובבים יש לא מעט נגרי רשת {שרוב נסיונם הוא מקריאה ברשת] וכשבר סמכא מביע דעה אז השיקול הוא לקבל את דעתו,וזה לא בא לפגוע בנסיונכם,אך מה לעשות? אני נוטה לקבל את דבריו של יואב,ומסכים עם צביקה כי רק שלשום סיפרתי קצת לחברים על הכרותי עם יואב ,לגבי כמנהל פורום ברי הסמכא או מי שזה מקצועו שמותיהם מודגשים באדום
 

yulevi

New member
שכחתי משהו../images/Emo9.gif וזה בנימה אופטימית

אנסה לרכז ולערוך את הדיון כמאמר של שאלות ותשובות ,במדור מאמרים בנושע צביעת עץ,רק השאלות הדעות והתשובות לכאן או לשם ירוכזו,ללא הערות הביניים,אם ישנה התנגדות של מי מהמגיבים כתבו לי מסר בבקשה
 
למעלה