סוף שבוע רגוע ושלוו שיהיה על כולנו...

הדסהש1

New member
סוף שבוע רגוע ושלוו שיהיה על כולנו...



 

מינהר

New member
בוקר טוב, אתמול הלכתי לריקודי עם ביהוד,

אחרי שחודש כאבו לי העיניים, יובש, יובש, והלכתי יום יום לישון מוקדם.
המדריך אמץ 2 תינוקות בנפאל. גם הוא נעדר כ-6 שבועות והיה לו מחליף. מעניין כמה עולה תהליך כזה, למרות שיש עמותה שמסייעת. לא שאלתי, לא נעים.
 

מינהר

New member
אפרופו הדיון של אתמול, ימית ודבי, חזל אמרו-

המרחם על אכזרים סופו מתאכזר לרחמנים. וחזל היו אנשים מאוד חכמים, טובי המוחות בדור.
וגם עבדו.
 

מינהר

New member
הנה בבקשה דבי, כן יאבדו כל אויביך אדוני.

ואוהביו כצאת השמש בגבורתו.
 

deebeebee

New member
זה פסוק מהתנך ולא חזל

ושאני ממליצה לך לבדוק אצל המפרשים מה משמעותו ובאיזה קונטקסט הוא נאמר.
 

deebeebee

New member
לא פתחנו שום חוג

גברת מה״מרכז״ החליטה שפסוק מתוך שירת דבורה (ספר שופטים) שייך לחז״ל. פרט לזה, אין שום פסול בתנ״ך אם אתה לא מתייחס אליו כדבר אלוהים חיים, ואף לרגע אני לא חושדת בךשאכן זה המצב אצלך tfoo tfoo.
 
התנ"ך בעיני .

תמיד היו לי ספקות בקשר לספר הזה שכביכול נכתב אלפי שנים עוד לפני שהומצא הכתב בכלל.....

אפילו את המעמד המפוקפק של ספר היסטוריה הוא מפסיד עקב סיפורים לא הגיוניים, אפילו הדבר המרכזי בספר והוא עשרת הדיברות, מוכרים שקרים לאנשים - כל מה שנשאר מהספר הזה הוא רק חוקים שרבים מהם גוררים עונש מוות במגוון דרכים:סקילה,חרב,תליה,שריפה ועוד.

חוקים שלא יכולים להתקיים היום (יש להניח שיחזרו כאשר המדינה תהפוך למדינת הלכה), כמו למשל שמ-201 המצוות לפחות 60 עוסקות במין.

אפילו את המעמד הזה הוא הפסיד , והתנ"ך הוא היום בעצם כלי ריק שרק פנאטים מטורפים למינייהם רואים בו כלי מלא לשגיונותיהם.

כמובן שאחרי המחקר שלי: "התנ"ך כתוב עברית שכל אחד מבין" , בעיני הוא פסול לחלוטין, וברור שהוא לא אסמכתא לשום דבר ויש בן כל כך הרבה רוע, אפילו הרבה יותר מהקוראן. הקוראן קורא לפגוע באויבי הקוראן (מי שאיננו מוסלמי) ובתנ"ך רוב הקריאות הן להרוג יהודים שיעזו לא לעשות מה שאלוהים מצווה (באמצעות רבני השקר וממציאי הסיפורים).

שאלו אותי פעם, אם הייתי מגיע לאי בודד, מה הייתי לוקח איתי?
אמרתי לדרמן ותנ"ך (היום גם משקפיים)
למה?

אני לא זוכר היכן סיפרתי ולכן אעשה זאת בקיצור: אני פריק של הסידרה "דוקטור קווין רופאה במערב" (היום מחילה עונה רביעית) באחד הפרקים מסופר שהיא קיבלה את ספריית אביה במתנה מאמה, והחליטה לפתוח ספריה בעיירה. עד מהרה קמו כל מיני מתנגדים לכל מיני ספרים שיש בהם "טומאה" (ספרות חופשית), ואמנם החליטו לסגור את הספריה עד שיבררו את הספרים.

היא החליטה להעביר את הספרים חזרה לרשותה ולפתוח סיפריה באחד מחדרי המרפאה. ההמון המשולהב על ידי הספר שהוא גם ראש העיירה שלא יודע לקרוא ולכתוב, וערמו את הספרים בערימה באמצע הרחוב והציתו אותם.
דר' מייק עם חברים הצליחו לכבות את השריפה ולקחו את הספרים למדשאה ליד הכניסה ליבש את הספרים ולאמוד את הנזקים.

פתאום נתקלה בספר, לקחה אותו לכנסיה שכל הציבור היה בה לתפילת יום ראשון.
הכומר ליגלג עליה ושאל אם החליטה להצטרף לבני התרבות ?
היא ענתה שמצאה ספר בספריה שמספר דברים מאוד שליליים.
כמו מה ? שאל הכומר?
והיא ענתה שיש שם סיפורים כמו אדם שרצה לשחוט את בנו, אח שרצח את אחיו, אדם ששכב עם בנותיו, אלוהים עושה הסכם עם השטן, אדם שמסר את אשתו למלך לזנות כדי שלא יפגע בו, הבן שלו למד ממנו ועשה כך גם הוא עם אשתו, אשה שמכרה עצמה לזנות כדי לזכות באדם מסויים, אדם שהיה נשוי לשתי נשים ובסוף גרש אחת מהן עם הילד למדבר, מלך ששלח את אחד מקציניו לקרב כדי שיוכל לשכב עם אשתו, ועוד ועוד ועוד מאות סיפורים כאלו......

הכומר קטע את דבריה וצעק שספר כזה אסור שיהיה בידי אף אחד, אסור לאיש לקרוא בו, שתתן לו את הספר מיד, אבל מיד, מיד !!!

היא חייכה ומסרה את הספר לכומר שפתח בעמוד ראשון ופניו חוורו.
כולם קראו וצעקו שתספר להם מהו הספר הזה,
היא הסתובבה וענתה להם בשקט:
"דה הולי בייבל" (התנ"ך הקדוש).....

אז למה אקח את התנ"ך לאי בודד?
כי זה ספר מרתק עם אלפי סיפורים דמיוניים ועלילות מורכבות וכולל את כל ההסתבכויות האפשרויות, ועונשי רצח על ימין ועל שמאל.
מה יותר טוב מזה להעביר את הזמן.

 

deebeebee

New member
לעמים רבים ספר משלהם

אבל התנך (שלנו) פופולרי ביותר, וזה אומר דרשני.
את התנך כתבו בני אדם, בתקופות שונות (כולל התורה שלא נכתבה על ידי אדם אחד) חלקו אגדות, חלקו הסטוריה, חלקו פרוסה, חלקו שירה וחלקו דברי חוכמה. אני לא רואה אותו כמסמך דוגמטי, אבל בהחלט מסמך ראוי.
 
כמיתולוגיה יהודית זה סביר, לא כספר קדוש

זה שהתנ"ך מוכר על ידי רבים, לא לשכוח שהנצרות הוקמה על ידי יהודי, ואצל הנוצרים גם הברית הישנה וגם החדשה מקובלים, לכן התפוצה הגדולה שלו.

איך ומה ולמה נכתב התנ"ך, לאף אחד אין ראיות, הכל הנחות. וכמו שאמרתי, לא יכול להיות שכותבים את סיפורי התנ"ך אלפי שנים לפני המצאת הכתב, הכל סיפורים מומצאים לצורך ברור של שליטה בציבור שפעם היה ברובו בלתי משכיל וניתן להשפעה כמו העדרים של החרדים היום.

פעם ניסו לפתוח עיתון שיכתוב רק חדשות טובות, הוא נסגר אחרי חודש.
תוכנית טלויזיה כמו האח הגדול הישרדות וכל יתר מוכרי השטויות, אם אין שם קטטות על בסיס שעתי, הרייטינג יורד.....
אנשים מתעניינים במה ששלילי.

 
השוואת הכתוב עם ממצאים מדעיים

רק לסבר את האוזן, המושג "יהודי" לא קיים כלל בתורה.
למרות שאברהם מוכרז כאבי האומה, הרי האנשים נקראים "בני ישראל", שהם בניו של יעקב ששמו שונה לישראל, הוא אבי 12 השבטים.

המבול קרה לפי הכתוב בתנ"ך בשנת 600-601 מאז בריאת העולם שאצל היהודים נחשבת לפני 5775 שנים, מה שכמובן מבחינה מדעית לא נכון.

בבדיקה מול התאריך הלועזי אנחנו מגיעים לכך שהמבול קרה סביב 3159-3160 לפני הספירה
למה האירוע הזה שהיה אירוע מכונן בחיי כדור הארץ בו נכחדו כל בני האדם פרט למשפחת נח (כך כתב מי שכתב, שלא היה לו שום מושג מה קורה מחוץ למזרח התיכון, בשבילו כנראה המזרח התיכון היה כל העולם), מה קרה בשנה הזו ?

בין השנים 3160-3200 התפתחה במזרח התיכון ציויליזציה של ארבע אומות: לאדית, קיקלדית, מינואית, אגאית.
נוצרו שני סוגים של כתבי-יתדות אחת השומרית והשניה השמית שיצאה את שושלת "אור".

בני ישראל יכלו מעשית אם כן להשתמש בכתב, רק מכתב היתדות השומרי או השמי ולקשר את עצמם עם עמים אחרים רק בגלל מאורעות בבל.

רק לא לשכוח שלא היו עדיין בני ישראל. האומה של בני ישראל קמה רק בעיקבות אבי האומה אברהם אבינו שהפציע אל ההיסטוריה רק ב-1900-1800 לפנה"ס (טוענים שאחרי בדיקת השנה, הוא נולד 1811 לפנה"ס) , כ-1400 שנה אחרי המצאת הכתב.
אולם אבי האומה בעצם היה יעקב ששמו שונה לישראל וממנו 12 השבטים שנקראו על שמו "בני ישראל".

המילה "עם" מוזכרת מספר פעמים בתורה אולם בהיקש של או עמים אחרים או לגבי המושג "אנשים רבים".

בפעם הראשונה שמדובר על עם , כאשר משה מבקש מפרעה לשחרר את "עם בני ישראל".
בכל מקרה המונח "העם היהודי" לא מוזכר אף פעם לאורך כל התנ"ך.
גם השם יהודי לא מופיע כלל בתורה. הפעם הראשונה מוזכר השם יהודי במלכים ב' כאשר רצין מלך ארם מגרש את היהודים מאיילות (צפונית לאילת).

גם בן גוריון ויצחק בן צבי הודו, שהמונח : "העם היהודי", נולד לטובת מגילת העצמאות.

בשורה התחתונה: אם נלך לפי המחקרים, התנ"ך נכתב בערך 1000 לפנה"ס, כך שמדובר בתורה בספר שחלקו סיפורים דמיוניים וחלקו חוקים שהיו באותה עת על הציבור הזה. וכמובן נביאים וכתובים הם במוצהר סיפורים.

 

יוליקה

Member
מנהל
מאיר, מודה לך מאד על הרחבת אופקיי

לפי דברייך... שאלה:
האם המקומות המוזכרים בתנ"ך הם - הם המקומות הקיימים היום?
 
זה מתחלק

יש מקומות לא רבים שאין ספק שהשמות המוזכרים בתנ"ך הם אמנם אלו הנקראים כך היום.
למשל:
אילות/אילת שזה בעקבה,
יריחו,
ירושלים [עיר דוד],
בית לחם,
בית שמש [מול העיר, מעבר לכביש]
חרושת גויים (תל מעמר) צפונית לקרית חרושת
יוקמעם (היום התל ליד העיירה יוקנעם)
יודפת (הגבעה שמדרום מזרח לישוב יודפת).
סקיתופוליס (בית שאן) יושבה עוד לפני ההתיישבות הפלישתית, הם השרדונים גויי-הים
וכדומה.

יש מקומות שאין לאף אחד שום מושג היכן הם .

הרוב של המקומות המוזכרים בתנ"ך אין שום ראיה איפה הם, ישנם כמובן פרשנים רבים, כל אחד ופרשנויותיו ההזויות וממציאים שמות לפי כל מיני "סימנים" ממש כמו "גורל הגרא".....

 

יוליקה

Member
מנהל
מה בקשר לחברון ולסדום...

האם אשת לוט באמת נשרפה כהביטה לאחור בסדום??
וחברון התנ"כית האם היתה איפה שחברון היום?
 
סדום לא יודעים היכן היתה בדיוק אולי בבאב-א-דרה

כיוון שהמלח מאכל את מה שנמצא על החוף, זה לא כמו היום שמידי כמה שנים מזיזים את הכביש ומשפצים כדי למנוע ממי המלח לחדור פנימה.
דווקא התיאוריה שהעיר סדום היתה על הר סדום במקום שנמצאות חורבות הכפר באב-א-דרה, דווקא יותר בא בחשבון, כיוון שלפי מחקרים שונים נמצא שגובה מי ים המלח בסוף המאה ה-19 היו בערך 8 מטר מעל גובה הכביש היום, משמע, לא היה בכלל חוף.....

ישנו סלע בולט מעל מערת קוסטיגן ומכנים אותה "אשת לוט" אבל כמובן שאין שום תימוכין לסיפור המקראי.

לגבי חברון בערבית היא נקראת "אל חליל" שהוא הכינוי של אברהם, שהם מסכימים שהיא היתה עירו.
שכונה מזרחית לחברון היא קרית-ארבע, כאשר בינייהן נמצא איזור העיר העתיקה כולל מערת המכפלה המכונה "אל-אברהימי" בפי הערבים.

 
למעלה