סופסוף פורום על תאוסופיה, מזל טוב!

רפפם

New member
סופסוף פורום על תאוסופיה, מזל טוב!

אני מאוד מעריך ומזדהה עם רוב הדברים של התאוסופיה לפי החומר שקראתי גם באנגלית וגם בעברית: עיקרי האגודה התאוסופית: עיקרי התורה התאוסופית 1. ביסודו של היקום קיים כוח אינטליגנטי חובק-כל שהינו מקור הסדר, החוכמה, היופי והדחף להתפתחות שאנו רואים בעולם שמסביבנו. 2. היקום מופיע ונעלם באופן מחזורי מחיק האחדות האלוהית (ראה תיאורית "המפץ הגדול" והמחזוריות בטבע). 3. היקום כולו – החל מהאטום וכלה בקוסמוס האינסופי, על אינספור הגלקסיות ומערכות השמש שבהן – הינו רצף היררכי של רמות תודעה, בו הרמה הגבוהה ביותר מכילה את כל אלה שמתחתיה. 4. העולם שאנו קולטים בחושינו הינו רק חלק זעיר ומוגבל ממציאות רב-ממדית עשירה ומקיפה שטרם פיתחנו את החושים והרגישות להיות מודעים לה. 5. מסביבו של כל גוף – כולל הגוף האנושי – ובתוכו, ישנם שדות אנרגיה בלתי נראים האחראים לתחזוקה של הגוף ולתפקוד התאים והאיברים שבו. בהם טמונה "התוכנה" החכמה של הגוף ולהם הכוח להחזיק את אינספור התאים מהם הוא מורכב, ביחד. 6. האדם הינו המיקרוקוסמוס שנברא "בצלם אלוהים", מבחינה זו שבגופו וברוחו משתקפים עקרונות אוניברסליים שניתן לראותם בבריאה כולה. 7. האדם מתפתח באמצעות התנסויות שהוא רוכש "בבית-הספר של החיים", בסדרה ארוכה של היוולדויות חוזרות בזמנים ובתרבויות שונות. החיים בחברות ובתרבויות השונות, החל מהתרבות השבטית הנחשלת ביותר וכלה בתרבות המפותחת ביותר, הינם הכיתות שהוא עובר בבית הספר לחיים. 8. הסבל הינו תוצאה של תפישת חיים שגויה או אורח חיים שהנו בניגוד לחוקי האיזון וההרמוניה. 9. המוות והמצבים שאחריו הינם תהליך של שחרור התודעה או הנשמה מגוף שהתבלה וחדל לתפקד, ומעברה לתפקוד במימדים שאינם נתפשים על ידי חושינו. 10. 1יעד ההתפתחות האנושית הינו הרחבה, עידון והעמקת המודעות בתהליך שאין לו סוף, בו מתעוררת התודעה האנושית לדעת את עצמה ומתפקדת באופן חופשי ומודע בגישה של אחווה וחמלה חובקת כל, בכל המימדים: הפיזי, הנפשי והרוחני. 11. חברי האגודה התאוסופית לומדים אמיתות אלה, וכתאוסופים משתדלים, בנוסף לכך, גם להביאם לביטוי מעשי בחייהם. כל אדם הרוצה ללמוד, שניחן בסובלנות, שקיימת בו כמיהה אל הנעלה והנשגב, ואשר מוכן להתמיד בכך, יתקבל בברכה והמידה בה הוא יוכל להתפתח ולהפוך לתאוסוף אמיתי תלויה רק בו אני גם מפנה הרבה פנאטים דתיים לתאוסופיה שיבינו שישנה גם רוחניות נורמלית ושפויה... מה שחשוב לי לשאול, כזה דבר: אם תאוסופיה יש עקרונות והשקפת עולם והם חיוביים, אז למה מדי פעם מזכירים בכתבים שבעצם התאוסופיה זו רק אגודה של אחווה ואין לה שום אמונות שמייחדות אותה וכל אחד יכול להיות תאוסוף... זה מוזר, הרי יש הבדל גדול מאוד בין למשל אמונה נוצרית קתולית לבין אמונה בודהיסטית, ובכלל, זה ההבדל הגדול בין הדתות המונתאיסטיות האורתודוקסיות פנאטיות לבין הרוחניות השפויה: ספיריטואליזם, תאוסופיה, בהאים, נאו-פגאניזם, דתות המזרח(יוגה, בודהיזם בעיקר) ועוד שכולן יכולות לחיות יחדיו מבחינה פילוסופית, לבין דתותכמו יהדות נצרות ואיסלאם שבבסיסן זה חוסר הסובלנות לאחרים, נכון שהם יכולים לחיות בדמוקרטיה אבל אני מדבר על הצד הפילוסופי אמוני: לפי הנצרות או האיסלאם או היהדות האורתודוקסית הפנאטים מי שלא מאמין כמוהם ישרף בגהינום לנצח, הרי כמו בגשמיות: מי שלא משחק לפי כללי הדמוקרטיה לא יכול להשתתף בשלטון דמוקרטי הרי זה רק הגיוני, אז למה בתאאוסופיה אין שום כללי יסוד כאלו? אני חושב שכן יש הירארכיה של דתות כשהפנאטיות כמובן פחות איכותיות
 

roniia

New member
שלום שלום !

זה משמח לשמוע שאתה מכיר את תאיסופיה ! מאיפה ? נראה מה יענה אברהם, מורה ורכז של האגודה. אני יכולה לענות לך מה דעתי בהקשר השאלה ששאלת. בשבילי מה שהדתות מציגות: שמות, מושגים זו רק סמנטיקה. משמעות שעומדת מאחורי כל אותם מושגים ושמות של אלוהים, היא אותה משמעות. אנשים, בונים מימסד הדתי ומתעלמים מהמשמעות העמוקה של האמיתות ורעיונות שעומדים בבסיס הדתות. סביב הדתות, רעיונות יוצרים מוסד דתי, של היררכיה וכוח, של שליטה. אני לא יודעת אם יש דת יותר פנאטית או פחות פנאטית. איפה שיוצרים הפרדה בין אנחנו בהם, נעלמת האמת, האהבה ואחווה. ולא יעזרו עקרונות של דת כזאת או אחרת, אנשים הם אלו שמחליטים על היישום.
 

ש מ ש א

New member
על אנשים ועל האמת

בכל מקום שבו מתפתחים מימסד ועקרונות וחוקים חברתיים - שבמקור היו מיועדים לשמור עלינו מלחיות כמו חיות - הם מסתאבים ומתעוותים ונעשים כלי בידי אנשים מסוימים לשלוט באנשים אחרים. כנראה שהמניעים שלנו, בני האדם, לא מצליחים להישאר טהורים לגמרי. אנחנו נוטים לחשוב ולעשות מה שכדאי לנו, מה שטוב בשביל עצמנו, ואנחנו צריכים להתאמץ מאוד כדי שלא להסתאב. העיקרים הבסיסיים שניתנו לבני האדם כדי לחיות לפיהם הינם פשוטים ודומים בכל הדתות - והמנהיגים של כל חברה, דת או תרבות [שבתרבויות העתיקות היו גם המנהיגים הדתיים] פירשו את העיקרים האלה באופן שהתאים לתקופה שלהם ולתרבות שלהם ופיתחו עקרונות, חוקים חברתיים ומימסד שהתאימו לאלה שפיתחו אותם, או למה שהם חשבו שנכון / כדאי / טוב להם לעשות. יש בהיסטוריה דוגמאות ידועות רבות לכך, שמנהיגים ומנהיגים דתיים החליטו בתקופות מסוימות לשנות או להעלים חלקים מן הדת שלהם, כך שהדת תתאים יותר לצרכים שלהם לשלוט, או לאסוף יותר כסף מן הציבור, או לגרום שהציבור יישאר בור ועם הארץ ותחת שליטה. אחד מהדברים החשובים שאנחנו לומדים בתאוסופיה - שחרתה את האמת על דגלה - הוא לחפש את המקורות, להשוות וללמוד, להסיק מסקנות בשביל עצמנו. עלינו ללמוד ולהכיר את העבר כדי לדעת איך אפשר לשפר את העתיד.
 

רפפם

New member
יפה, אבל קח לדוגמא את האורתודוקסים

היהודים של היום, פעם אולי הרבנים התאימו ושינו אבל היום הם נשארים תקועים עם אותם דברים שלפי דעתי מעולם לא התאימו, אפילו לפני 500 שנה, זה סתם יצר נתק בינם לבין הנוצרים ומעגל שנאה, נכון שמקור הדתות זה אותו מקור אבל זה לא אומר שכולן טהורות. השאלה היא איך אינדיבדואל כיום שרוצה להתפתח רוחנית ולחזור לאותו המקור יעשה זאת הכי יעיל, וברוחניות כמו תאוסופיה, יוגה, ודברים כאלו ברור שהוא יתקדם הרבה יותר מאשר בפנאטיות נוצרית או יהודים או מוסלמית.
 

רפפם

New member
נכון! אז אנחנו מסכימים על כך

פחות או יותר, האורתודוקסים המונותאיסטים ומצד שני המטריאליסטים אתאיסטים לא מסכימים על כך וחושבים שאנחנו מזיקים ושוגים באשליות, אז אנחנו כן נבדלים מהם, לפחות עד שהם יוציאו את הראש מהמערה הקטנה שהם החליטו שהיא כל העולם...
אני מכיר את התאוסופיה מקריאה על רוחניות והרגשה פנימית שזה הכי קרוב לחקר האמת
 

Shmuelr013

New member
השלום מתחיל בתוכנו

איננו יכולים לשנות אף אדם. איננו יכולים לחליף את דתו, את אמונותיו, את רצונותיו. אנו יכולים לשנות רק את עצמנו. כך נוכל להביא אל עצמנו ואל סביבתנו, יותר סובלנות, יותר חמלה, יותר הכלה, יותר פתיחות. כך נוכל להשפיע באמת.
 

רפפם

New member
הכל נכון אבל..אתה יכול

להכיר לאנשים רוחניות נורמלית ושפויה, אם הם לא מכירים את זה אז כשהם מחפשים רוחניות איך הם לא יתפתו לפנאטיות הדתית? הנה כמה דוגמאות של רוחניות שפויה וחיובית
 

רפפם

New member
אני מכיר את הדברים הללו מתוך לימוד

עצמי על רוחניות ומיסטטיקה כי גם גדלתי בבית שהתענינו בזה, אבל המידע הזה לא כ"כ נגיש והמיסיונרים החרדים והנוצרים מנצלים את זה וכשאנשים במשבר או בחיפוש רוחני, המיסיונרים מנצלים את חוסר הידע של אנשים ושוטפים להם את המח שרק אצלם התשובה המוחלטת והדרך היחידה, לא חבל? אני חושב שזה לא נכון להגיד אני אדאג רק לעצמי ואתן לפנאטיות הדתית וליאוש המטריאליסטי להשתולל
 

Shmuelr013

New member
דברי לא עסקו בדאגה לעצמי

אלא בשינוי של עצמי, בכדי שאוכל להיות כלי רחב יותר לגבוה שבי. כך אהיה מקור חזק יותר של אור . כך אמשוך אל תוך חיי הזדמנויות להשפיע על יותר ויותר אנשים בסביבתי. כך לא אתלונן, אלא אשפיע.
 

שלאור7

New member
מיהו התאוסוף, ומהי התאוסופיה?

כל אחד יכול להיות חבר באגודה התאוסופית בתנאי שהוא מקבל על עצמו את עקרון האחווה האוניברסלית , כלומר לעשות כמיטב יכולתו לחיות באחווה ולהפיץ את רעיון האחווה. אבל לא כל מי שחבר באגודה התאוסופית הוא תאוסוף, כי תאוסוף מקבל שקיימים חוקים קוסמיים כגון חוק הקארמה , חוק המחזוריות שממנו נגזר העקרון של ההיוולדות החוזרת או מה שקרוי גלגול נשמות , כמו כן מאמינים התאוסופים באבולוציה של התודעה ובקיומם של מורי החכמה שהנם אנשים שהגיעו לדרגת ההתפתחות הגבוהה ביותר של התודעה , התאוסופים לומדים ומנסים לחיות ברוח החוקים הללו ועקרונות נוספים כגון העוצמה של המחשבה שדפוסיה העמוקים והחזקים קובעים את דפוסי ההתנהגות של האדם ואת ראיית עולמו. בנוסף התאוסופים מתרגלים מדיטציה הן על חוקי היקום והן על המהות הפנימית או הנשמה . ולבסוף אחד הדברים החשובים ביותר שעושים את האדם לתאוסוף הוא המוכנות לתת מעצמו ומזמנו ולעשות למען הקלת הסבל בעולם ולהארת האנושות. כשהאדם חי את האמיתות הללו מעומק ליבו רק אז הוא יכול לקרוא לעצמו תאוסוף. ועוד מלה על אחווה. אחווה אינה דבר של מה בכך. רוחניות אמיתית פרושה הראיה שכל אדם הוא אח ,נשמה אחות,שהנה אף היא ניצוץ מתוך נשמת היקום או אלוהים.כך שהגשמת האחווה היא הפיסגה של ההתפתחות הרוחנית ופותחת בפני האדם את השער לאיחוד הקדוש - איחוד האנושי שבאדם עם האלוהי שבאדם. להלן מאמר קצר שפורסם בכתב העת של התאוסופיה בישראל "אור" מס' 65 : התאוסופיה היא כל דבר, אך לא כל דבר הוא תאוסופיה אדם וורקופ Adam Warcup התאוסופיה היא כל דבר התורה הסודית שכתבה הלנה בלווצקי מתויגת כ"מיזוג של מדע, דת ופילוסופיה". אנו יכולים לנסח זאת אחרת, ולומר שהתאוסופיה היא מיזוג שכזה. אמירה שכזו מרמזת כי התאוסופיה רחבה הרבה יותר מכל אחד מן הנושאים הללו, אבל תורמת דברים חשובים לכל אחד מהם. הרשימה יכולה להתרחב ללא גבול, עד שתכיל נושאים כמו פסיכולוגיה, כלכלה, חברה, מיסטיקה, אמנות וספרות, למשל. התאוסופיה איננה מדע, אך יש לה הרבה לומר אודות המדע. חלק מזה הוא כללי, וחלק מאוד מדויק ומפורט, אך הכל שורשי ומאתגר. התאוסופיה איננה דת, אך היא מכילה הבחנות רבות, הנוגעות למקורן של דתות מסוימות ולמקור המשותף לחלק מן התורות שלהן. התאוסופיה איננה מעודדת לנהוג לפי דתות אלה או אחרות, אלא תומכת בכל האמונות, שמעודדות את האנושות לשאוף אל הנעלה. התאוסופיה איננה פילוסופיה, אך היא מצביעה על שיטה לחקר העולם והמציאות, שניתן למצוא לה הדים בחשיבה הדתית והפילוסופית של כל התרבויות, בכל התקופות. למעשה אין שטח במחקר, או במאמץ האנושי, שבו אין התאוסופיה מגלה עניין. אפשר לומר, שהיא המכנה-המשותף הגבוה ביותר בכל השטחים הללו. אך אל תטעו, התאוסופיה איננה שיטה מלקטת (אקלקטית). הוראותיה היסודיות לא לוקטו מדתות ומפילוסופיות אחרות. כינויה הנוסף, החוכמה הקדומה (The Ancient Wisdom), מצביע על מקור עתיק שממנו יצאו כל כתבי-הקודש הקיימים, ולו רק באופן חלקי. ...אך לא כל דבר הוא תאוסופיה טעות היא לזהות את התאוסופיה לחלוטין עם שיטת-מחשבה אחרת כלשהי. לכן אנו יכולים לומר, לדוגמה, שהתאוסופיה איננה בודהיזם מפני שהיקפה רחב בהרבה מבודהיזם גלוי. עם זאת, יש בה הרבה מן המשותף עם הבודהיזם, במיוחד עם ההוראות המוסריות והאתיות שלו, אבל לבודהיזם אין למעשה דבר מוגדר לומר אודות המדע, בניגוד לתאוסופיה. התאוסופיה איננה רק שיטה וגם אי-אפשר לזהות אותה עם תורה או השקפה כלשהי. תהיה זו טעות, אם-כן, לזהות תאוסופיה עם פסיכיזם (חקר הנפש), ספיריטואליזם (אמונה ברוחות וחקר מהותן) או אפילו אוקולטיזם (חקר תורת-הנסתר). מפני שלמרות שקיים בסיס משותף רב, כל אחד מאלה פחות מקיף מהתאוסופיה. הגדול עשוי להכיל את הקטן, אך הקטן לא יוכל לעולם להכיל את הגדול. אין כאן עניין של ביקורת. אין זו אלא שאלה של היקף. הפיתוי הטבוע ברעיון שהתאוסופיה כוללת-הכל הוא, שזה הופך אותה למה שתרצה שהיא תהיה. משמעו, למשל, שהתאוסופיה היא הינדואיזם לאנשי-המערב. אך דבר זה פירושו להגביל את היקפה של התאוסופיה. ישנם כתבי-קודש הינדיים קלאסיים רבים, אחדים מהם נתמכים על-ידי התאוסופיה כמו הבהגוואד-גיטא, אך אין זה אומר ששתי השיטות זהות. כפי שכבר נאמר, התאוסופיה היא סדרת תורות ברורות ומזוהות. אי-ידיעת תורות אלה אין משמעה שהתאוסופיה היא כל מה שתרצה שהיא תהיה. ________________________________________ עברית: ענת
 

רפפם

New member
מעניין מאוד, מהי סדרת התורות

הברורות המזוהות שמדובר עליהן, איפה אפשר ללמוד אותן? "הנה אף היא ניצוץ מתוך נשמת היקום או אלוהים.כך שהגשמת האחווה היא הפיסגה של ההתפתחות הרוחנית ופותחת בפני האדם את השער לאיחוד הקדוש - איחוד האנושי שבאדם עם האלוהי שבאדם." כמובן, זה הבסיס של הרוחניות האמיתית, באדויטה ודנטה ובבודהיזם מדברים על זה בפירוש, רמאנה מהרישי, פאפאג'י, סוואמי שיבננדה, אקהרט טול, קורס בניסים, ועוד דרכים רבות ומורים רבים, העיקר שבסופו של דבר הנשמה מגיע לזיהוי מלא עם האלהים וזו הנירוונה, והדרך לכך כמובן היא דרך קארמה יוגה=ואהבת לרעך כמוך, ז"א אנשים יכולים לדעת באופן תאורטי שהכל אחד, שאלהים זה הטבע ונשמת היקום היא אחת, אבל להביא את זה לידי מעשה זה ע"י התבוננות/יוגה/מדיטציה וכמובן פיתוח ההרמוניה והחמלה עם שאר החיים
 

roniia

New member
אבולוציה של התודעה ומדריכיה ע"פ "התורה הסודית

הרצאה בנושא אבולוציה של התודעה ומדריכיה י"פ "התורה הסודית" של הלנה בלאווצקי. ב9.9 בבית ויטלי ברמת גן רח הצבי 2ב שעה 19:00 מחיר 20 ש"ח מרצה: אברהם אורון ב 11.09 הרצאה בנושא: היקום וחיי האדם- מקריות או חוקים ורצון חופשי בית ויטלי רמת גן שעה 19:30 מחיר 20 ש"ח מרצה: דרי לאון לובן
 

רפפם

New member
תודה, אז יש ספרים שניתן ללמוד מהם

על התורות התאוסופיות? לא שההרצאות זה רע, לא בטוח שאני יכול להגיע לכולן ובטח ההרצאות מבוססות על חומר כתוב
כמו "התורה הסודית"
 

ש מ ש א

New member
יש ויש

יש ספרים, גם ספרים בעברית, במחירים שווים לכל נפש ויש עד כה שמונים וארבע חוברות של כתב-העת "אור" עם המון חומר, מתורגם וגם מקורי ויש "אורנט" - כתב-עת חינמי באינטרנט לכל מי שמבקש זאת קורסים מצויינים, הרצאות לקהל הרחב, כנסים פתוחים לכל וטיולים נהדרים על כל אלה ועוד ניתן למצוא מידע באתר האגודה - www.theosophia.org.il או לקבל פרטים במשרד: 03-7521259
 

שלאור7

New member
המפתח לתורה התאוסופית

שלום לך ואנא קבל את התנצלותי על האיחור בתגובה. הלנה בלאוואצקי כתבה ספר ששמו "מפתח לתאוסופיה" . הוא ספר לא פשוט אבל מהתגובות שלך בפורום אני מסיק שתוכל להתמודד עמו, ושם נוגעים ב " תורות הברורות והמזוהות" . הספר קיים בעיברית בהוצאת האגודה התאוסופית בישראל ,ולהלן התוכן של הספר : פרק ראשון : התאוסופיה והאגודה התאוסופית פרק שני: תאוסופיה אזוטרית ואקזוטרית פרק שלישי: שיטת העבודה של האגודה התאוסופית פרק רביעי: קשרי האגודה התאוסופית אל התאוסופיה פרק חמישי: התורה הבסיסית של התאוסופיה פרק שישי: טבע ואדם בתורה התאוסופית פרק שביעי: על המצבים השונים לאחר המוות פרק שמיני: על התגשמות מחדש, או היוולדות חוזרת פרק תשיעי על קאמא לוקה והדיוואחאן פרק עשירי: על טבעו של העיקרון החושב פרק אחד-עשר: על המסתורין בהיוולדות החוזרת פרק שנים-עשר: תאוסופיה מעשית – מהי? פרק שלושה-עשר: על אי-הבנות באגודה התאוסופית פרק ארבעה-עשר: המאהאטמות התאוסופיים סיכום: עתיד האגודה התאוסופית אשמח לעזור כמיטב יכולתי
 
למעלה