YossihNew
Well-known member
11 במרץ, 2002:
- מאז סגירת WCW ו-ECW לפני שנה, הסיפור הכי חשוב בתעשייה האמריקנית היה כל הניסיונות למלא את הריק. היו בדיחות כמו MECW, הצלחות ראשוניות כמו ה-WWA, וסימני שאלה כמו ה-XWF. ויש אחרים באופק. MECW הייתה מזימה שכביכול היו לה משאבים בלתי מוגבלים אבל הכסף לא הגיע. ה-WWA היו אמורים להיות ארגון מטייל שימכור מופעים לפרומוטרים, כי אנדרו מקמנוס ערך מופעי רוק באוסטרליה. ל-XWF היו משאבים וכסף, והשקיעו מיליונים על הפקת הקלטות. להרים ארגון היאבקות זה משהו שיקח שנים, אבל אחרי כמה חודשים כולם עם רגליים קרות. ואז היו הסיפורים- הציבור היה סקפטי, לקהל לא אכפת משום דבר חוץ מה-WWF ואחרים אומרים שמדובר בטיפשות או רמאות. תמיד מדברים על משאבים, על הסכם שידור שנחתם בסוד, ומתאבקים תחת חוזה שמסתבר שלא.
- האם ארגון יכול להיות ארגון שני רווחי? ה-WWF, למרות המיתון, מרוויחים 4 מיליון דולר לשנה. הם מכניסים 400 מיליון דולר. RAW היא התכנית הכי נצפית בכבלים כשאין פוטבול. סמאקדאון התכנית הכי נצפית ב-UPN. המספרים ירדו מהשיא, אבל זה היה ברור. והלקוחות כועסים על המוצר אז אולי יש מקום לחלופה. אולי UFC היא חלופה, אבל זה לא קשור בהכרח לתעשיית ההיאבקות. יש מעט קשר. ה-WWA, ה-XWF וה-UFC צריכים שידור ואין להם. למרות כל הפגישות, אף אחד לא החליט לשדר היאבקות מאז TNN ששידרה את ECW בשנת 2000. התכניות עכשיו יקרות וקשה למכור אותן לספונסרים. כשטיים וורנר ויתרו על שתי תכניות שהביאו צופים, יותר מרוב התכניות שלהם, הם יצרו ריק. FOX יכלה לחתום על הסכם ופשוט לא רצו את WCW. אתה לא יכול להצליח בלי שידור חזק, בתחנה טובה ובשעה טובה. אין יותר סינדיקציה. ה-WWF רק מנסים להביא קצת קהל כדי לחזק את המספרים שלהם בממוצע. הם אפילו לא שמים שם כוכבים או ריאיונות לקראת האוס שואוז. לפני RAW זה היה הכלי הכי חשוב למכירת האוס שואוז. אם ארגון חדש יוכל להשתמש בזה כדי לקדם את השידור הלאומי שלו, יופי. אבל אי אפשר להתמקד בשום דבר אחר. אף אחד לא יצליח בלי כסף. כל ארגון חדש יפסיד המון כסף. ההאוס שואוז רק יפסידו כסף, השנה הן יכולות להפסיד כדי לבנות לתכניות מסוימות. אין הכנסה לטווח קצר. יש טווח ארוך- פרסומות בתחנה טובה, אירועים, ורק אז האוס שואוז.
- וגם עם כסף וחשיפה, מה עם מתאבקים? צריך כוכבים וכוכבים עתידיים, ומוצר מגניב גם יגביל אותך. ל-ECW היה כוח, המעריצים היו נאמנים, אבל לא מספיק. הם יצרו המון כוכבים. טאז היה יכול להיות כוכב עד לא מזמן. רוב ואן דאם היה הכי קרוב לכוכב חדש שנוצר. רייבן נקבר אבל יש לו פוטנציאל. אבל זה קרה בזכות כוכבים אחרים- טרי פאנק ומיק פולי הוציאו אובר את רייבן, דרימר, סנדמן, סאבו והשאר, וזה יצר את הדאדליז ופאבליק אנמי. אבל ECW נהרסה כי היא לא הצליחה לשלם למתאבקים. הם לא הצליחו להביא ספונסרים, והיום מוצר שלא יבריח ספונסרים לא יצליח. הקהל משתעמם אחרת. ראינו את וינס מקמהן קונה כל כוכב שאפשר לבנות סביבו. אי אפשר להאשים אף אחד, זה העסק. אז החלופה היחידה- ואולי היא לא תעבוד- היא שרשת תרצה להצטרף לתחום. הם יתחילו בקטן עם פליטי WWF עם גישה טובה. הם יהיו מורים. הם יהיו LVW. יביאו מעט מעריצים בתקציב נמוך, עם שידור מקומי. כמו פורטלנד בזמנו. OVW פשוט בלי מספיק מופעים. יהיה קשה למצוא מתאבקים חדשים וה-WWF כן מפתחים מתאבקים, ולמרות זאת הם לא מוצאים כוכבים. קורט אנגל הוא אתלט של פעם בחיים, ורוק הוא חלק מהמשפחה. יש אנשי אינדיז שאפשר להשתמש בהם, רובם לא יצליחו. ילמדו אותם וכשיצליחו צריך להחתים אותם. ה-XWF לא החתימו. ההשקה תקרה עוד שלוש שנים. הרעיון הוא שהרשת תבטיח את זה. בהיאבקות לא צריך כל כך הרבה מתאבקים ויכול להיות לזה קהל. המפתח הוא לשלם לכל מתאבק שהחוזה שלו ב-WWF נגמר. בלי להתחרות עליהם, אתה לא תהיה חלופה וזה יעלה המון כסף. עוד שלוש שנים, אולי לא יהיה עניין כל כך גדול בתחום. אף אחד לא יודע מה יקרה.
- ב-WCW, הארגון הרוויח כששילם הרבה למתאבקים, גם למבוגרים. אבל WCW איבדה מעריצים והחוזים פגעו בהם בסוף. הלו"ז הקל די עבד ועכשיו ה-WWF מציעים כסף מובטח. WCW הביאה המון מתאבקים שעבר זמנם, וזה עבד בטווח הקצר, אבל הם לא בנו לעתיד ופגעו בקהל שלהם. אפשר לעשות משהו עם הפליטים, אבל לא צריך להיסחף איתם ולהקל עליהם כמו ב-WCW. הבעיה היא שסטינג ורנדי סאבאג' לא צריכים ממש להתאבק בשביל כסף. הם יגרמו להפסד כסף. אבל פול היימן ואריק בישוף מצאו מתאבקים טובים ונתנו להם התחלה. אם יקדמו נכון את מתאבקי ה-WWF לשעבר זה יכול לעבוד. מישהו שמבין בזה יכול לעשות את זה. פול היימן יצר כוכבים חדשים, ועם מתאבקים זרים הוא הצליח. כמובן שהם ברחו לבסוף. כש-ECW התחילה לא התמקדו בהפקה, והיה רצון להיאבקות טובה. היום טרי פאנק זקן, פולי פרש ורוב המתאבקים ביפן לא ממש טובים. ל-WWA היה רעיון טוב לטווח הקצר. אבל הקהל לא יקנה את החיקוי ויעדיף את ה-WWF ברגע שיגיעו. זה מאוד נורא היום לנסות להקים ארגון.
- וזה מביא אותנו למה שקרה ב-WWA. חוץ מכל מה שלא היה הקרבות, אנדרו מקמנוס גם חטף על פרסום שמות כמו סקוט הול, קווין נאש, רוד דוג, באף באגוול ורנדי סאבאג'. אי אפשר לפרסם מישהו שהוא בלי חוזה ולהרכיב מופע ברגע האחרון. אם זה היה איכותי ורוד דוג וסאבאג' היו, הם קבעו רק את אדי גאררו וג'רי לין לאירוע הבא. בריאיונות לא היה כיוון, ברט הארט לא אמר כלום ולארי זביסקו הביך. סקוט סטיינר היה נחמד אבל זה לא תרם לסטוריליין. ואם הוא בריא- הוא יגיע ל-WWF. ואנשים לא קיבלו שכר- זביסקו וטרי טיילור. הם כביכול התווספו מאוחר, אבל מארק מאדן הצליח לשנות את הצ'ק שלו אז זה לא תירוץ. לאני ולודי ממש כעסו על זה. מקמנוס לא מצליח לקדם את הארגון בתעשייה. זביסקו מנסה להשיג פיוד מול כריס ג'ריקו, רצו שהוא יהיה פרשן ב-WWF וזה לא קרה. גם מקמנוס לא ידע על הפרומו שלו. לא פרסמו את האירוע בכבלים, פרסמו את PRIDE. חברת הכבלים פרסמה את כל המתאבקים שלא הגיעו. הם צריכים 35,000 רכישות כדי להחזיר את ההשקעה. 2,500 איש הגיעו, אבל 2,900 כרטיסים חולקו בחינם ושליש מהם לא הגיעו. רק 653 איש שילמו 32,180 דולר.
- מקמנוס אמר שדיבר עם רנדי סאבאג'. ההנהלה שלו ניסתה לשנות את ההסכם וכשזה לא הצליח הוא עזב. מקמנוס לא מאשים את סאבאג' כי הוא צריך אותו ולא אמר אם הוא מתכנן תביעה. הוא רוצה שסאבאג' יבוא למופעים באוסטרליה. מקמנוס אמר שהוא רוצה שהמתאבקים יחתמו על חוזים. הוא כבר אמר שהחתים כמה מתאבקים והסתבר שזה לא נכון. הוא גם תרם 10,000 דולר לבית חולים לילדים, כמו שסאבאג' הבטיח. הוא אמר שהוא לא יודע למה פרסמו את באף באגוול כי הוא לא רוצה אותו, אבל הציעו לו מקום במופע הבא. הוא גם טען שרוד דוג אמר ביום שישי שהוא נכנס לכלא, אבל זה לא קרה. הוא כנראה במעצר בית. כפיצוי ניסו להביא את סטינג וזה לא הצליח. כמה שעות לפני הוחלט על ג'ף ג'ארט-בריאן כריסטופר. רצו את סקוט סטיינר אבל לא הוסכם מי יעשה את הג'וב. ג'ארט כועס כי הוא איבד השפעת בוקינג לטובת סאבאג'.חששו שהוא לא יגיע. כריסטופר גם לא יכול היה להתאבק כגראנדמאסטר סקסיי.
- ה-XWF ערכו עוד האוס שואוז שהפסידו כסף. הם הביאו בעיקר קהל לטיני בדרום. הארגון הפסיד כבר 2 מיליון דולר. בהתחלה לא היה אכפת מההפסדים, אבל אחרי ההאוס שואוז הראשונים הם ביטלו את המופעים הבאים וההקלטות. בתכניות שלהם ג'רי לולר מפרשן וקורט הניג הוא הכוכב. הם אומרים תמיד שבקרוב ישיגו שידור, אבל זה לא נכון. הם אמרו ש-TNT רוצים אותם אבל רוצים לרכוש את רוב הארגון. ג'יימי קלנר ושאר אנשי טיים וורנר לא רוצים שידור היאבקות. וינס השיג מהם התחייבות שהם לא ישדרו תכניות היאבקות חמש שנים מרגע המכירה. הם כן יכלו להמשיך לשדר תכניות קיימות אבל לא רצו. ג'ימי הארט ובריאן נובס נפגשו עם ביל שו, שהיה בעבר נשיא WCW. הוא הציע לטד טרנר להקים ארגון היאבקות. העניין הוא שלטרנר אין איפה לשדר את זה. זה יעלה 50 מיליון דולר בשלוש שנים וטרנר לא רוצה, בעיקר לאחר ההפסדים של AOL.
- ויש עוד פרויקט שמתחיל בשקט. יש מו"מ בין ג'רי ג'ארט ואין דימנד. הוא רוצה לערוך אירועים שבועיים בימי רביעי, עבור 9.95 דולר. לא ידוע אם זה יעבוד, זה לא יעבוד בלי שידור. לא כל התכניות יהיו בשידור חי, הרוב כן. אומרים שהם יתחילו במאי אז כדאי להתכונן. ג'ארט ישתמש ברוב מתאבקי ה-WWA, וג'רמי בוראש אמר שהם יעשו ברית, אבל ג'ף נגד. ג'רי ג'ארט כן מנוסה בתחום והיה מעורב בכל הארגונים הגדולים. הוא הרוויח המון כסף בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80 בטנסי, שרד את כל הנפילות בעסקים ושרד עד 1997 עם 40 דולר למתאבק כל לילה. הוא מכר חצי מהארגון לשותף שלו, לולר, וללארי בורטון עבור 250,000 דולר כי רצה לסגור את הארגון המפסיד כסף. הוא מרוויח יותר כסף עכשיו בחברת הנדל"ן שלו. ג'ארט הביא משקיעים לרכישת WCW. הוא היה מאוד בתוך העניין, וקיבל המון מסמכים. הוא חשב שקיצוץ הוצאות יכול לעזור לו להרוויח, הם הכניסו 125 מיליון דולר. בראד סיגל לא ממש דיבר איתו, כי הוא רצה למכור לפיוז'נט ול-WWF. טיים וורנר ביטלו לבסוף את השידורים. ג'יי ג'יי דילון התחיל לעבוד עם ג'ארט. מצד שני, רוצים את וינס רוסו כבוקר. רוסו בעיקר בקשר עם ג'ף. הבעיה היא שהאלק הוגאן תובע את רוסו וטיים וורנר, ועורכי הדין של טיים וורנר לא ייצגו יותר את רוסו אם יעבוד בארגון אחר ולכן הוא לא ב-WWA. הוגאן מתאבק ב-WWF אז הוא החליש את הקייס שלו. הוא התרחק מהעסק המון זמן ולכן התעכב בהגעה ל-XWF אבל נמאס לו. הוגאן טוען שווינס רוסו פגע ברווחיות שלו. ג'ארט הוא איש עסקים שרוצה להרוויח כסף. הוא הצליח בעסק ויודע איך כותבים אנגלים, הוא היה מאוד מתקדם. הטריטוריה שלו תמיד נבנתה סביב ג'רי לולר שלא עזב, והוא הצליח ליצור כוכבים ולמכור כרטיסים. אבל העסק שונה. אחרי שנות ה-80, כמו כולם, הוא לא הצליח. הוא כן מבין את הבסיס, הוא תמיד ידע ליצור כוכבים. אבל ג'ף- שהוא אמנם כוכב מנוסה- יכול להיות מקודם מדי וזאת בעיה. כל אבא בונה את הבן שלו. וג'ף לא מספיק טוב בשביל זה, וברור שהוא יהיה אלוף העולם. אם הרעיון הוא להפוך את ג'ף ג'ארט לכוכב גדול- אין להם סיכוי.
- כבר ממשיכים...