סיפור עלייתה של מרינה קונצבאיה

Astroo

New member
כי אי אפשר היה לחוקק חוק נפרד ליהודים

אם היו נותנים ליהודים לצאת באופן חופשי, היו צריכים לתת גם לכל האחרים. היהודים וקרוביהם היוו רק 1% מהאוכלוסיה. אבל בפועל היה ידוע שכל יהודי יכול לקבל הזמנה פיקטיבית מקרוב משפחה לא קיים בישראל. ובברית המועצות בשנת 1990 לא דרשו שום הוכחות לטיב הקרבה, כי רצו פשוט להיפטר מכמה שיותר יהודים.
 

beatman

Member
למה השלטון רצה להיפטר מכמה שיותר יהודים ?

לא העריכו את התרומה של היהודים ?
 

157cm

New member
אתה לא חיית את החיים שאני חייתי, עם אבא איש הסוכנות היהודית

אתה לא יודע כלום, או בוחר לא לדעת כמו חבריך לפורום. רוצה לשמוע בדיחה? אבא שלי היה בין אלו שפעלו למען העלייה לישראל, כן כן. היה בישראל מספר רב פעמים עוד לפני שידעת מהי ישראל. אלא מה? שהוא ידע אותה לאורך ורוחב ומעולם לא עלה לכאן. חחחחחח כמו כל ציוני דגול חחחחח. מבין? רימה אנשים, עשה אותם ביד ומעולם לא עלה ולא, לא מתכוון. חחחחח
 

TaL53

New member
לא הבנתי

אביך היה איש סוכנות, לכאורה, ורימה אנשים. אבל משום מה על המשפחה שלו הוא לא הגן מפני השקרים ( או לחילופין לא הזהיר אותכם על הסכנות שבעלייה)?!
&nbsp
&nbsp
 

157cm

New member
מה לא מובן פה?

הכל פשוט יותר: הורים שלי התגרשו עוד לפני שעלינו לכאן. יותר נכון אימא שלי התגרשה מאבי. אבא לא יכל לסלוח לה על זה, ורצה נקמה. רצה וקיבל. מצד שני, מה אפשר לצפות מגבר קווקזי?
אגב אגב, האידיוט הודה בזה ממש לפני שש שנים כשנזכר שיש לו ילדים. אני לא נפגשתי איתו, אבל אחי כן ומה מה שהטמבל היהודי הזה סיפר לו
 

SupermanZW

Well-known member
במידה מסוימת את מביעה גזענות כלפי עצמך

מכיוון שההורים שלך קווקזים גם את קווקזית, מכיוון שההורים שלך יהודים גם את יהודיה, הסטיגמות שאת טוענת נגד "קווקזי" ונגד "יהודון" כשהן נטענות על ידי קווקזית יהודיה נשמעות רע מאוד. שנאה עצמית לא תקדם אותך.
 

TaL53

New member
מספר בעיות אמינות

1. בפעם הקודמת טענת שהוריך שמעו שמועות על פוגרומים וחטיפות ילדים. סיפור האבא הנקמן צץ, משום מה, רק עכשיו.
&nbsp
2. בפעם הקודמת טענת שהשמועות על חטיפות הילדים היו על רקע חטיפה אמיתית של ילד במחצ'קלה ( אאלט). מכאן שלא היו אלה שמועות של הסוכנות.
&nbsp
3. בפעם הקודמת טענת שלא שמעת מישהו מעובדי הסוכנות מספר סיפורי פוגרומים. כעת את טוענת שאביך, איש סוכנות לכאורה, סיפר סיפורים כאלה לזכאי עלייה.
&nbsp
4. לטענתך אביך הודה שהוא נקם במשפחתך ע"י העלאתם ארצה. אם זה אכן כך ולא מדובר בהתרברבות סתמית אז מדובר בלא יותר מנקמנות אישית שלא מעידה על תיאוריות קונספירציה לספר שמועות על פוגרומים ליהודים ברוסיה.
 

157cm

New member
נראה לי שאתה מתבלבל

כתבתי שסבתא ואימא שמעו שמועות כאלה.
&nbsp
היה ילד שנחטף במחצקלה לא מסיבות אתניות. אבא שלו היה בעל עסק וזה מה שעושים לפעמים. חוטפים ילדים ומבקשים פדיון. עוד לפני המקרה הזה היו שמועות שבאמצע מוסקבה ובערים גדולות אחרות הרוסים האתניים עושים פוגרומים על יהודים. כאילו לקחו סיפור והלבישו עליו שקר. כאילו רוסים חושבים שהיהודים אשמים במצב הכלכלי של רוסיה. כשלמעשה הסיפור האמיתי היה משבר כלכלי באסיה ב-97 וחובות שנכנסה רוסיה עקב אינווסטורים ממערב שלא יכלו לקבל כסף שהשקיעו ברוסיה חזרה. אחרי התפרקות הברית היו הרבה מתלהבים שהשקיעו, כי חשבו שזהו זה, עכשיו רוסיה תהיה קפיטליסטית.
&nbsp
כתבתי פעם או פעמיים שאבא שלי עבד או יותר נכון התנדב בסוכנות.
&nbsp
לא נכון, נכון שזה סיפור נקמה, אבל השמועות אכן הופצו.
 

157cm

New member
בינגו!

אהאהאהאהאהאהא איך ניחשת את זה? אולי תמלא לי לוטו?
 

Astroo

New member
בואי נגיד שזה לא לגמרי מרצון

נכון שמי שהגיע אחרי התפרקות ברית המועצות עשה את זה מרצון, כי כבר היה חופש מידע ואפילו אינטרנט החל מסוף שנות ה-90.
אבל אנשים שעלו ב-1992-1990 עברו לכאן מתוך מניפולציה שהורכבה משמועות מפוברקות על פוגרומים, פריחה של ארגונים אנטישמיים קיקיוניים (שייתכן שמומנו על ידי ישראל או על ידי הקגב או שניהם), מבול של כתבות אוהדות (וכנראה מוזמנות) על ישראל בעיתונות הסובייטית ושידורי תעמולה של קול ישראל ברוסית. בו זמנית ארה"ב הפסיקה לקלוט יהודים מברית המועצות מתוך לחץ ישראלי.
 

beatman

Member
אינטרנט רק החל מסוף שנות ה-90 ?

האינרנט לא היה זמין לכל בית לפני זה במדינות בריה"מ לשעבר ?
רשמית היה אינטרנט בבריה"מ ב-1990.
&nbsp
&nbsp
יש לך הערכה כמה אחוזים מתוך עולי 1990-1992 עלו מתוך אותה מניפולציה ?
 

Astroo

New member
אינטרנט ב-1990? על מה אתה מדבר

גם בישראל לא היה אינטרנט לפני 1995.
להערכתי כמעט כל מי שעלה ב-1990-1992 הוא קורבן של "הנדסה חברתית" (social engineering"). יצירת פניקה ובו זמניתיצירת דמות לא מציאותית של ישראל.
 

beatman

Member
בבריה"מ היה חיבור ראשון ב-1990

והקידומת היתה .su
בישראל רק ב-1994, שזה יחסית באיחור.
 

Astroo

New member
חיבור ראשון אולי באיזו אוניברסיטה

אינטרנט לא הפך לזמין ונגיש לכל עד לסוף שנות ה-90 לא ברוסיה ולא בישראל. גם אם למישהו היה חיבור, עוד לא היו מספיק אתרים עם מידע מועיל.
 
למעלה