סלקום - תביעה יצוגית פתאל - אי תשלום- משלוח לת.ד. לא קיים

Itay S Sen

New member
סלקום - תביעה יצוגית פתאל - אי תשלום- משלוח לת.ד. לא קיים

שלום לכולם,

לפני מספר שנים הייתי לקוח של "סלקום". לפני כשנה - קיבלתי חשבונית מ"סלקום", כאשר כבר לא הייתי (כבר מספר שנים) לקוח שלהם. בצפייה פרטנית התברר לי כי מדובר בסכום שלילי, כלומר שחשבונית זו הינה עבור כך
ש"סלקום" מזכים אותי בסכום מסוים - 207.63 ש"ח ליתר דיוק. בררתי במה מדובר, והסתבר כי מדובר בזיכוי מתביעה יצוגית ממה שמכונה "תביעת פתאל".
אבל, בבדיקה בחשבונותי, לא נמצא כל סכום כסף, אשר הועבר אלי מחברת "סלקום" - כלומר הוצאה חשבונית על הזיכוי הנ"ל, אבל כסף - לא קיבלתי.

עברו מספר חודשים, ופניתי לחברת "סלקום" אישית (ניגשתי למרכז שירות). שם אמרו לי שהם לא יכולים לעזור לי - כי נשלח כביכול צ'ק לכתובת ת.ד. שמצויינת ברשימותיהם (היא מופיעה גם בצילומים שצרפתי) - כתובת ת.ד. שכבר אינה פעילה אצלי שנים רבות.

הסברתי להם, כי תיבת דואר זו אינה פעילה שנים רבות (זו היתה תיבת דואר ששילמתי עבורה עד שנת 2008, אם אני זוכר נכון) - ולכן הצ'ק לא הגיע אלי. הם אמרו שאינם יכולים לעשות יותר בנידון.
עברו מספר חודשים, ולא פעלתי בנידון, מאחר שמדובר בסכום יחסית נמוך, וכן הנני אדם עסוק - הנני עוסק פטור המבצע משימות עבור לקוח, ולכן הטיפול מבחינתי התעכב. השבוע היה לי זמן לחזור לבדוק את
הנושא, ונכנסתי שוב לחברת "סלקום", למרכז השרות
. הפעם הם נתנו לי מספר טלפון של נציגה ברמה ארצית המטפלת בפניות של לקוחות / לקוחות לשעבר. פניתי אליה, אולם גם הפעם קיבלתי אותה תשובה :
"הצ'ק נשלח לכתובת תא הדואר שהופיע בחשבונית, מכיון שעבר זמן רב - הסכום עבר לאוצר המדינה, ולכן לא ניתן לעשות כלום".

שאלותי הן כדלקמן:

1) מכיון שאת חשבונית הזיכוי קיבלתי ב-EMAIL , היו יכולים בחברת "סלקום" לאתר אותי בקלות, ולברר אם תיבת הדואר הישנה עדיין פעילה, או האם עדכנתי כתובת - לשם משלוח צ'ק. כמו כן מן הסתם יש להם את המס' הסלולארי שלי (שלא השתנה מהימים שהייתי לקוח "סלקום"), כך שיכלו להשיגני גם בדרך זו. לכן נראה כי לא נעשה המינימום לאתר אותי, כדי לזכות אותי במה שמגיע לי על פי חוק.

2) העובדה כי פעולתי בענין ממוש זכותי לקבל את הזיכוי המגיע מהתביעה היצוגית הנ"ל, נעשות לאורך זמן, ולא במהרה, נובעות מכך שמדובר בסכום יחסית קטן, וכפי שציינתי , את רוב זמני אני צריך להקדיש להתנהלות מול הלקוח - זה לא אמור להיות תרוץ לאי תשלום.

האם ישנה עילה להגשת תביעה / תביעה ב"תביעות קטנות" , הכוללת גם את סכום התביעה היצוגית, וגם שעות טרחה הנגרמו לי ב"מרוץ" אחר מה שמגיע לי , נגד החברה הנ"ל כדי לקבל את סכום התביעה היצוגית (כאשר כאמור ההמחאה נשלחה לכתובת ת.ד. לא פעילה) + פיצוי על השעות שהשקעתי כדי לממש את זכותי לקבל מהם את הסכום הנ"ל ?



 
השאלה היא האם ומה נקבע בפסק הדין

לעניין המועד האחרון למימוש הסכום ומה קורה אם הוא לא מומש על ידי הלקוח.
ככל והמועד האחרון למימוש הזכות חלף ובהנחה שסלקום פעלה לשלוח אותו בדרך שנקבעה בפסק הדין, אין מה לעשות.
 

Itay S Sen

New member
כיצד ניתן לדעת מה נקבע בפסק הדין של התביעה היצוגית?

כיצד ניתן לדעת מה ניתן לדעת בפסק הדין? האם יש דרך להשיג את תוכנו?
כיצד ניתן לדעת מה המועד האחרון למימוש הזכות הנ"ל? כיצד ניתן לקבוע אם סלקום פעלה או לא פעלה לשלוח את הסכום בדרך שנקבעה בפסק הדין?
 
למעלה