סקר מה שיגרת אימון הרכיבה השבועית של רוכביo

פיתוח כושר = פציעה ואיחוי

קרנק 49/34 קסטה 11/25 החלפתי לפני חודש לאותו קרנק שאני משתמש בו כבר 4 שנים. יחזיק עוד 3 חודשים. זו אחת התיאוריות לגבי מנגנון הבניה של כושר. מעניין אם חודש פציעה = % התקדמות. חיים משונים. אגב שמעתי היום מספורטאי שראה כבר כמה פודיומים מלמעלה את הקביעה הנחרצת שמהירות ההתאוששות היא העיקר בספורט. אגב פרש, יש מצב לקוויקי בחג? מתכנן לרכב בקטנה, אולי עד נשר וחזרה.
 

ariasdo

New member
יאן נשבר לך שן בקרנק

איזה חברה מיצרת קרנק 49/34 הקומפקט הסטנדרטי זה 50/34 של כל החברות שימנו ,קומפניולו , וסראם . פציעה בגיל מבוגר האיחוי הרבה יותר איטי מהנסיון האישי שלי . חג שבועות שמח אריה סדובניק
 
ראיתי את ההזמנה מאוחר הייתי בהר גילה **4 ...

מטע + מיקי מאוס וחזרה דרך אפרת קצר בזמן בגלל החג
 

skcazy

New member
אני קורא את אריה

מתעייף ונרדם ... זה נחשב אירובי ?
 

abeegilat

New member
רכיבה אימון וכל מה שביניהם

שלום לכל העמיתים בעקבות הדיון המעניין שעלה כאן רצוני לומר דבר שאולי יעורר ויכוח נוקב אבל אוצר את זה בכל זאת. אדם לא יכול להיות המאמן של עצמו. גם אני צריך מאמן. תוכניות אימון אינטרנטיות ממש כמו שלדות כביש הנבנות לג'נרל פאבליק מתאימות "לרוכב הממוצע". לרוב האנשים יש חריגות בפרופורציות הגוף ולכן שלדות ה"נתפרות לרוכב" הן המתאימות ביותר. רוצה לומר שאין תחליף לעבודה מסודרת עם מאמן והגדרת מטרות ויעדים גם לרוכב חובב אחרת ההתקדמות היחידה שלך כרוכב היא על ציר הזמן. אין תחליף לעבודה אייכותית ואימון כל איזורי האימון יחד עם בילוי של שעות על האוכף בדופק אירובי. חג שמייח בברכה
 

ItsikH

Member
מי שהוא עורך דין של עצמו - יש לו לקוח טיפש אבל במקרה האימון אני דווקא לא מסכים איתך, כי יכול אדם להגדיר מטרות לעצמו ולבנות תכנית אימונים בהתאם אם יש לו הידע הדרוש לכך, לא הכרחית האובייקטיביות שבמקרה שבכותרת (למרות שאולי יש לה יתרונות מסוימים). וזה עוד בהנחה שמטרות נקודה כאלו רלוונטיות לרוכב - ישנם לא מעט רוכבים שאין להם שום מטרה ספציפית חוץ מאשר לרכוב ולהנות, במקרה כזה ייעוץ מועיל אך אינו הכרחי, לכל היותר מומלץ במקרה של רוכב מתחיל למניעת פציעות מיותרות.
 

skcazy

New member
דבר החובב ...

בשבילי גלגלים על אספלט זה מצב קיומי , על פי רוב לבד על ההר , לעיתים בחבורה קטנה , ניסיון של שנים כבר מתאים לי את המסלול למצב הנפשי לאילוצי הזמן למצב מזג האוויר לחשק ... חשק זו מילת המפתח , מאמן וקבוצה היו כנראה עושים אותי רוכב יותר ... יותר מה ? קנה המידה היחיד שלי הוא החשק לחזור ולעלות על האוכף . כמובן אני מודד כל רכיבה , מתזמן כל עלייה , מחשב כל בננה וקפה בדרך - יודע בדיוק מה הגבולות שלי בכל מתארי הרכיבה שבאזור . די לי בכך .
 

רוכב242

New member
סקאזי הוציא לי את המילים מהמקלדת../images/Emo13.gif

חותם על כל מילה !!! אני מאלה שאיציק מגדיר - "שאין להם שום מטרה ספציפית חוץ מאשר לרכוב ולהנות" לא כולם צריכים את איבי גילת או מאמנים אחרים... עשר דקות יותר או פחות במסלול של 120 ק"מ בשבת לא משנה לי כהוא זה....ואידך זיל גמור..... חג שמח לכולם
 
משאבים, יעדים וכח רצון

בניגוד לרושם שאולי עלה אין לי דבר כנגד עבודה עם מאמן. מאמן להערכתי יכול להביא גם ספורטאי חובב להישגים מהר יותר מאשר אם יתאמן לבד. מאמן שיודע את מלאכתו ימנע פציעות וייעל את העבודה. מאמן אישי הוא דבר יקר שמעטים מאיתנו יכולים להרשות לעצמם. תוסיף לסך העלויות גם את עלויות הציוד, הביגוד, הזמן והאוכל שהספורט דורש ותראה איך בקלות אתה מגיע לעלות שדוצה לעלות החזקת רכב. אם היו לי משאבים זמינים היה לי מאמן אישי, ציוד טוב יותר ואולי גם הייתי יכול להרשות לעצמי להתחרות. בנוסף, רבים מעמיתי הצהירו שיעדיפו ללכת לחוג דוקים ובלבד שלא יצטרכו להסתובב במעגל עשרות פעמים על אותו מסלול לפי תוכנית של אינטרוולים, טמפו וכו'. ועוד: כדי להיות חלק מקבוצה צריך לשריין זמן: לרוב חברי הפורום יש זמן מוגבל תחום בעבודה, משפחה והתחייבויות אחרות. לכן מה שנשאר לנו החובבים הוא לרכב בזמן ובמסלולים הנוחים לנו. לכן בדיוק אנחנו מוגדרים חובבים. תודה לתומר על המידע הרב שהוא מביא(באתר שאייבי מנהל) ולכל הרוכבים כאן שחולקים בידע. העובדה שהפורום ממלא גם את תפקיד הקומונה באמצעות הווי חברתי זה בגלל שהקומונה הפכה לשוקחתן(וגם במה להצגת הישי הרוכבים למרחק - תודה ליורם). אגב, אשמח לעצות בעניין התמודדות עם רכיבה בחום - עוד לא הבנתי איך אוכלים את זה. יאן
 

ItsikH

Member
אני יכול לתת לך הרבה טיפים בנושא רכיבה בחום בעיקר מה לא לעשות../images/Emo8.gif בענין מאמן - אתה לא חייב מאמן אישי, אפשר להעזר במאמן לייעוץ מבלי לבנות תכנית אימונים ארוכת טווח. לך תעשה בדיקות ארגומטריות כולל סף חומצת חלב, יקבעו לך טווחי דופק לאימון, לך למאמן, תגדיר מטרות, והוא יוכל לבנות לך תכנית אימונים בסיסית על סמך הנתונים האלו. לא יקר כל כך, ולדעתי למטרות שלך - בהחלט מועיל, אם כי אנחנו כבר קצת קרובים לPBP, הרי יש לך עוד מטרות (לדעתי לPBP אין לך צורך בהכנה מיוחדת אלא אם ברצונך להגיע לתוצאה מסוימת).
 
הכל פתוח

50 שעות גשם או 50 שעות חמסין, רוח קלה או רוח חזקה, תקלות באופניים או רכיבה חלקה. ברווט 1000 הוכיח שכל בעיה קטנה שב 100 ק"מ כמעט ולא תורגש, ב200 תתחיל לעצבן, ב400 ממש תפריע, ב600 תכאב מאוד ובאזור ה 800 או שאתה חצי מעולף ולא מרגיש כלום או שזה מה שיכריע. אגב, להפתעתי כל התופעות שגרמו לפרישתי מברווט 1000 חלפו ללא סימן אחרי 10 ימים אז יש סיבה לאופטימיות. חוץ מזה בעניין ההכנות לPBP יש לי מספר ארוך מאוד: החל מבגדים נוספים, טיפול 10000 לאופניים, תיק אוכף אחר, אולי אוכף אחר ועוד ועוד. גם אם לא אסיים ב 80 שעות אז לפחות יהיה לי קל יותר לסיים בזמן הגג. שום דבר עוד לא סגור: לא כמה שעות אשן, לא טקטיקה ולא ציוד. בקיצור יש עוד הרבה מה לעשות ואני לא מקל ראש בכלום. חודשיים זה ממש מעט זמן לכל כך הרבה הכנות. ורק תזכורת אחת: בניגוד אליך התחלתי לרכב ברצינות על אופניים, לבצע ספורט אתגרי אינטנסיבי רק לפני מספר שנים בודדות, בגיל מעט מבוגר ולכן אולי אני לוקח את האתגר קצת יותר ברצינות. בהצלחה לכולנו.
 

odedbc

New member
במשך שנים התאמנתי לבד והגעתי להישגים

אישיים נאים. עם כל המידע הזמין ברשת ובספרים, אין בעיה לבנות תכנית אימונים מוצלחת, ובלבד שמתמידים בה ולא משנים כיוון כל כמה חודשים. השנה, קבעתי לעצמי גבוה יותר, רחוק יותר, מהר יותר, חברתי למאמן (באינטרנט) וההבדל משמעותי. העלות, 600 ₪ בחודש, עבורי בהחלט סבירה.
 

ariasdo

New member
מחפש מאמן לטיפוס קירות

זה לא כדי לעשות צחוק מהעניין והסיבה לכך נובעת מהתגובות בדיון והויכוח שנוצר . הקירות זה הקטע האהוב עלי ברכיבה ואני נהנה מאוד מטיפוס הקירות . אבל הזמן עושה את שלו ואני רוצה לשמור על היכולת הזאת . עד היום לא היו לי פציעות מלחץ ברכיבה כתוצאה מחיזוק רב של שרירי הרגלים . וכתוצאה מרכיבה קבועה ביחסי העברה גבוהים היו לי רק פצעות מתאונות. אבל בחודשים האחרונים אני מרגיש שהולך להיגמר לי הסוס . ומחפש שיטה אחרת לאימון ( רק לא כושר וסל"ד ) . . יאן אתמול ברכיבה שגרתית למי עמי טיפסתי את כל העלייה על קומפקט 34/15 היה קשה בטירוף בקצב של צב (בסל"ד 42 ) זה כמו על פלטה 53/23 ( אבל הדופק שלי היה נמוך לא עברתי 126 בדקה ) אם הטיפוס שלך לחרמון היה על 34/15 בקצב של שור אתה תותח גדול ( אני ניכנע ) אריה סדובניק .
 
../images/Emo54.gif אריה אל תפסיק!

ולא יודע אם זה מנחם אותך אחרי שטיפסטתי את דיר-חנא בפעם השניה קרעתי שריר. יום אחרי שטיפסתי את גילה("הר הבית") על הפלטה(כן 50/15 ולא אחרת) שוב חזר לי החום ושוב הנסיעה לצרפת בסכנה. ווללללה ניסיתי להתאפק אבל יותם... עכשיו הגיע הזמן ששנינו ננהג לפי גילנו ונרגע.
ההההה,,,,שששששש,,,,,
 
למעלה