סקר מה שיגרת אימון הרכיבה השבועית של רוכביo

אייבי- עברת יש לשלב השלישי בדיון

השאלה הראשונה צריכה להיות מה המטרה של עצם פעילות ספורטיבית. אחרי זה צריך לשאול האם היא ריאלית וכאן זה מתפצל לכמה כיוונים כשרק אחד מהם תדרוש את שאלת הצורך במאמן. רוכב שאינו מתחרה (וגם חלק לא מבוטל של המתחרים) לא צריך מאמן ומסגרת מועדון תספק להם את כל הצרכים לאימונים. הבסיס של דיון מסוג זה חייב להיות בהבנה כי למי שאינו ספורטאי בעל מטרות תחרותיות נטו אסור לאמץ תוכנית אימון מכוונת מטרה. הנכון מצידו של רוכב אופניים (והדבר נכון גם לטריאתלט או רץ למרחקים ארוכים) שאינו תחרותי הוא לרכב לפי הזמן הפנוי שיש לו ובהתחשב במגבלות המוצבות על ידי החיים האמיתיים. אם אתמול בערב ראית את השידור החוזר של סיינפלד, המשודר בשעה 23:00, תהיה זו טעות אומללה להתעורר בשעה 05:00 כדי להספיק לבצע אימון אינטרוולים או אימון קצב של שעה וחצי לפני העבודה אשר תאלץ אותך לשוב הביתה בשעה 19:00 רק כדי להחליף בגדים ולצאת לאירוע משפחתי המסתיים בשעה 01:00 ואז להתייצב לאימון עליות בשעה 05:00.
 

רוכב242

New member
סוף סוף עוד אחד(מהשטח) שמבין

שאפשר לרכב ולהנות ללא מטרה תחרותית כלשהי. ללא תכנית אימונים וכו'... גם על דברי יב"ע אני חותם בשתי ידיים...
 
זו קביעה מעט קיצונית, לא?

אני לא יודע על כל שלדה ורוכב בפרו טור אבל בוא ואספר לך מה אני יודע. רבים מרוכבי הפרו טור רוכבים על שלדות שאנחנו אולי נוכל לקנות אותן בשינויים כאלו ואחרים. החברות קוראות לזה "אבטיפוס" או שם אחר. יש לא מעט רוכבים על שלדות קאסטום. רוכב אחד, היה אלוף עולם לפני כמה שנים, היה בעל דרישות כה רבות עד כי כשקבוצתו עברה מנותן חסות אחד לאחר הוא הרגיש רוח גב חזקה...אלו היו אנחות הרווחה של העובדים בחברה עימה הסתיים קשר החסות.
 

avihersh

New member
מנהלי סרוולו ופינרלו הצהירו שרוכבי הקבוצות...

..רוכבים על דגמים זהים לאלו שנמכרים ללקוחות רגילים. גם אם ההצהרה נכונה ב 90%, המגמה ברורה - הלקוחות רוצים את השלדות והציוד של הרוכבים המקצוענים. והם מקבלים אותם. בנוסף, נשאל Gérard Vroomen, מנכ"ל משותף ובעלים סרוולו מדוע הם טורחים לייצר שלדות קלות (כגון ה R5CA) כאשר ברור שהן קלות ביחס לתקן? Vroomen ענה שהתקן טוב ל 500 רוכבי פרוטור, אבל יש עשרות אלפי לקוחות, המבקשים שלדות קלות ותפקידה של Cervelo לספקן. היעדים של קשיחות, משקל ונוחות הושגו, ע"י מרבית היצרנים המובילים. בנושא של שלדות אוירודינמיות יש עוד מקום לשיפור, אבל כנראה שתור הזהב של שלדות ה Custom שיוצרו במיוחד לרוכבים מקצוענים חלף, גם אם לא נעלם.
 
אני יכול להעיד על המותגים אותם אני מכיר מקרוב

ואין כאן שום כוונה לעבור על נוהלי הפרסום של הפורום- זה לצורך הדיון הענייני שכאן בקבוצת גרמיין- כשרכבו על FELT, רק 2 רוכבים מהקבוצה רכבו על שלדות קסטום- כל השאר על שלדות סטוק רגילות כולם רכבו על אופני נג"ש "סדרתיים" ב- BMC- כולם רוכבים על שלדות פס יצור. לדעתי בחברות אחרות המצב דומה. החברות לא מייצרות כבר אופני קסטום - כי א- האנשים שיודעים לייצר שלדות כאלו אין האוס, הולכים ומתמעטים. ב- לייצר שילדת קסטום לחברה שעושה אופניים בייצור המוני בטאיוואן או בסין (הרבה מאוד שלדות קרבון מיוצרות כיום בסין, כולל כאלו של כמה מותגי על מארץ הספגטי..) זה כמעט בלתי אפשרי. חברות רבות שמייצרות שלדות מונוקוק, פשוט לא נכנסות לעניין הזה כי התבנית (Mold) של כל שילדה עולה הון (30-100 אלף ירוקים...) אפילו השלדה שיוצרה ב- BMC לאוואנס כשלבש את הצהובה בשנה שעברה- היתה במידות סטנדרטיות, ואת זה ראיתי במו עיניי על רצפת הייצור יום לפני !!! חברות רבות מספקות לקבוצות דגמים עתידיים, שהם בעצם הסדרה הראשונה של הייצור. אבל עדיין, זהו הייצור המוקדם הראשון ולא שלדות קאסטום במידות אישיות לכל רוכב. האב-טיפוס אינו "תואר כיסוי" לשלדות שמסופקות רק לרוכבים, אלא מדובר באמת ב"אב טיפוס", אמיתי, בעיקר בקבוצות שעוזרות לחברות בפיתוח. אבל לרוב, הרוכבים לא רוכבים במירוצים על אבי טיפוס אמיתיים, אלא על אופניים מסדרות ייצור ראשונות. לדוגמה, בתקופת הטור, אפשר לראות הרבה קבוצות שרוכבות על דגמי השנה הבאה (לדוגמה, טור 2011, חלק ירכבו על דגמי 2012) וזה בגלל שבתקופה הזאת- שיווקית, החברות מעוניינות כבר לחשוף את דגמי השנה הבאה. ולרוב זוהי סדרת הייצור הראשונה של דוגמאות 2012. שיגיעו למפיצים מיד אחרי הטור או מיוני-ספטמבר... תמיד יש יוצאים מהכלל, ותמיד אפשר למצוא את הרוכב האחד שמשגע את כולם כי יש לו ידיים ארוכות וברכיים עקומות... אבל מבחינת כמות זה זניח.... אלו היו 60 שניות של אינסייט לתעשייה.....
 

avihersh

New member
אני קראתי את הספר. מומלץ! האם תוכל להפנות

..אותנו למקום בספר, שבו נטען כי מרבית הרוכבים המקצוענים משתמשים בשלדות קסטום. תודה מראש. אבי
 
אתה מעוות את דבריי

לא כתבתי מרבית. כתבתי כי האמת לא תמיד נודעת בזמן הווה. אתה קורא עכשיו (או סיימת לאחרונה) ספר המוכיח את זה.
 

avihersh

New member
מצטער שלא הבנתי את ההקשר. חשבתי שהדיון עוסק

...בשאלה האם כיום מרבית הרוכבים המקצוענים משתמשים בשלדות קסטום או בשלדות סדרתיות?
 

trek ssl

New member
הבעיה הכי גדולה שהשנה חולפת מהר

עד שמתרגלים למוט כסא אחד כבר צריך לעבור למוט כסא אחר. קשה קשה.
 
למעלה