סקר על החינוך החרדי

אחר

New member
חבר´ה, טייק איט איזי

יש בעולם החרדי דברים יפים וטובים לצד דברים מכוערים ודוחים. אנחנו החלטנו שהרע עולה על הטוב ולכן אנחנו בחוץ. אני חושב שרובנו כבר מספיק החלטיים כדי שהם לא ירגישו מאויימים ממתן שבחים ל"אוייב". ואליך ידידי המתלבט, אני מעדיף לחיות בעולם עם מכוניות למרות הסיכון של תאונת דרכים.מאותה סיבה אני אעדיף לחנך את ילדיי כחילונים למרות שאולי יש בכך סיכון יותר גבוה לפשע וכדומה (ולא אכנס לשאלה האם זה כך באמת). מי שמעדיף לחיות בעולם בטוח יותר, אבל עם פחות אפשרויות להתפתח ולבטא את עצמו, זו בחירה לגיטימית. אין פה טוב ורע מוחלטים. <אחר אומר שהחיים יפים למרות שהלך לו על הפנים במבחן היום>
 

taxi555

New member
אז לכן בגלל זה אנחנו נחנך אחרת../images/Emo150.gif

חברים/חברות בגלל כל מה שראינו בחיינו לטוב או לרע גם אצל החרדים וגם בחיינו עכשיו אז אנחנו צריכים ללמוד ממה שראינו ולקחת מזה רק את הטוב שזה אומר ככהאני בחיים לא יחנך תילדים שלי באלימות פיזית או מילולית, רק באהבה ובהבנה. ותמיד ינסה לכוון אותם למה שהם רוצים,ולא להגדיר להם את המטרה מראש!! 1.אני יחנך אותם לסובלנות כלפי כל אדם. לעזור לכל אדם באשר הוא עם כמובן עדיפות לאנשים שבאמת זקוקים לעזרה, כמו אנשים שמכורים לכל דבר שמזיק להם ולכן הם לא מצליחים לעזור לעצמם. או לאנשים שסבלו בילדותם ולא מצליחים בבגרותם לצאת מהטראומות שעברו עליהם.ולא להתעלם מאנשים ולהתנהג באגואיסטיות ולהסתכל רק על עצמך. ואני חושב שלעזור לזולת זה זכות ולא חובה וזה ממש כיף כשאתה יכול לעזורועוזר 2.אני יחנך אותם לשנוא אלימות מכל סיבה שהיא וכמובן הכלל שכל מה ששנוא עלייך אל תעשה לחברייך!!! וכמובן ולנסות כמה שיותר לפתור בעיות שונות בהידברות וככה למנוע את כל הריבים המטופשים האלה שיש ביננו היהודים בארצנו הקטנה והמלאה קרעים עדתיים וכו´ ובקיצור אני יקח את כל הטוב בדת ואת כל הטוב בחיים החילוניים והליברלים שיש, ויחבר אותם אחד לשני! ואני מקווה שעוד כמה שנים ניפגש כולנו ונוכל להגיד שיצא משהו מועיל מהוויכוח הקטנטן הזה אז לילה טוב לכולם והכל מאהבה
 
זהו הומניזם

כמי שגדל כחילוני, כך בדיוק ניסיתי אני לחנך את ילדי,( מקוה שהצלחתי). את הערכים הללו ניסיתי להקנות להם להם תוך התלבטות יומיומית על הדרך הנכונה. אבל עקרונות אלה הינם לאו דוקא יהודים אלא עקרונות הומניסטיים אוניברסליים. כדאי לך להתעניין לגבי אגודת - חמ"ה -חינוך ממלכתי הומניסטי, שבראשה עומד ד"ר נמרוד אלוני, הומניסט בנה של הומניסטית ( שולמית אלוני).אני בטוח שיש להם אתר. אלה העקרונות שהם מחנכים להם. רבים מחברי מחנכים באופן כללי לערכים אלה, אם כי בנושא העזרה לזולת הם בד"כ רק מדברים. אני בשלב מסויים בחיי הגעתי למסקנה שללא דוגמא אישית ( בפעילות התנדבותית, או למי שאין זמן, בתרומה כספית משמעותית) העסק לא עובד. זו אחת הסיבות שהתחלתי להתנדב בה.ל.ל. אגב , הדוגמא היפה ביותר למי שלוקח את הערכים ההתנדבותיים של העולם ומיישם אותם בעולם החופשי, הם אותם יוצאים בשאלה חברי ה.ל.ל שלא רק מקבלים סיוע אלא תורמים רבות מזמנם כפעילים בקו החם , בוועדות השונות ובארגון סופי שבוע. חלק מהם הם חברינו לפורום.
 

adam222

New member
חמ"ה - כתובת + תיאור

http://wwwl.education.gov.il/high-school/download/adam.doc
 

טוב

New member
מעניין שאתה אומר "אנחנו החלטנו שהרע

עולה על הטוב, ולכן אנחנו בחוץ". זה מעניין, כי אצלי זה בכלל לא היה ככה. ליציאה שלי בשאלה יש קשר לדבר אחד בלבד: אבדן האמונה. אין לה קשר לבוז או לכבוד לצורת החיים בה חייתי. אני מאמינה, שאם הייתי היום עדיין מאמינה, הייתי נשארת בדת. אם היתה לי ביקורת כלפי הנהגות הציבור שלי, הייתי מנסה לפתור אותם מבפנים, אבל זאת לא היתה סיבה לעזיבה. (כי סך-הכל אם אתה מאמין במשהו, למה שתעזוב אותו? זה איזה מין סתירה.) בכל מקרה, מעניין אותי איך זה אצלכם. כי הרבה פעמים אנשים פה חושפים כל-כך הרבה ביקורת כלפי החברה ממנה באו, אז לא ברור לי אם זאת הסיבה ליציאה, או שזה רק תוספת (אתם יודעים, כמו עוף עם אורז). תענו לי איך זה אצלכם, טוב?
 
איך אצלנו??? ב"ה בסדר...

אני מחלק את הביקורת ל 2 1. ביקורת על דברים שנעשים בחברה החרדית למרות הדת, כמו רכילות, שחיתות, פרוטקציה ועוד, וכאן הביקורת היא לא כלפי אותם רשעים, אלא בעיקר כלפי היחס הסלחני של החברה כלפיהם. וראה מקרה אריה דרעי או הדיין פרדס. 2. ביקורת על דברים הנעשים בשם הדת ובעידודה, כמו (חוסר) מעמד האשה, האפליה והגזענות כלפי גויים ועוד. באלו, אין ברירה, אם אתה לא מסכים עם הדעות הפסולות האלו, אתה צריך להחליט שחז"ל טעו, לפחות בזה, ואם בזה אז אולי גם בעוד דברים? אין לזה קשר לצורת החיים האישית של כל אחד בעברו.
 
זה בדיוק ההבדל בין דתלש לחרדלש

הדתלש, בד"כ, אם אינו בא ממחוזות חרדלניקים, מעריך את סביבתו הקודמת ובמקרה שלך אפילו מוצא נוסחת פלאים להמשיך לחיות בה, דווקא משום שיש בה פתיחות מסויימת לעולם הכללי. החרדלש שולל שלילה מוחלטת גם את האמונה וגם את הדרך המסוגרת
 

קוני

New member
אוי אוי אוי להכללות

כולנו צודקים אבל תפסיקו להכליל קבוצות יש גמ"חים מצויינים בציבור החרדי גם פיננסית ללא אגורה ריבית וגם גמחים אחרים ולא צריכים לזלזל גם בדבר הקטן שכן טוב שם ויש גם אנשים חרות מה שנקרא ..זבל עופות, כמו שלא חסר בציבור החילוני ומה שנכון הסרוגות זה הזן היותר משובח במדינה וזה אומר בהשכלה, בחינוך, בצבא כאליטה, וגם בציונות. אף אחד לא יכול להתווכח עם עובדות!
 

חרדית

New member
אי אפשר לתקן ציבור

"אם היתה לי ביקורת כלפי הנהגות הציבור שלי, הייתי מנסה לפתור אותם מבפנים" איך בדיוק היית פותרת??? את לא יכולה לתקן ציבור שלם ושציבור שלם חונק אותך ומתערב לך בחיים את פשוט מעדיפה להתנתק ממנו. אני לא חושבת שאם אדם יוצא בשאלה הוא חיב לאבד את אמונתו. חרדית.
 

אחר

New member
את צודקת

כמובן שמבחן הסף הוא עניין האמונה (אם כי זה נושא הרבה יותר רחב לדיון- מה קודם למה? אובדן האמונה או השאיפה לדרך חיים אחרת) כוונתי הייתה שלאחר שהחלטנו שאין סיבה דתית/מיסטית להישאר דתיים, הגענו למסקנה שגם בעולם הזה עדיף להיות חילוני מאשר להיות דתי.
 

spinoza

New member
כמוך כמוני

גם אצלי ההורדה של הכיפה היתה מתוך ההבנה ש"הדת אינה אמיתית" היא לא כמו שהיא מספרת את עצמה. (תשימו לב שקל לי יותר לתקוף את הדת ולא את היהדות). תקופה ממושכת של שנים הייתי עם כיפה ובלי אמונה, ושמרתי מינימום שבמינימום, וגם זה רק בפרהסיה. וגם ניבהלתי מהפער ההולך וגדל ביני לבין הציבור הסרוג ההולך ומתחזק. הרבה בנות אמרו לי שאני לא מספיק דתי. עד שיום אחד אמר חשבתי:"מה ? תמשיך עם המשחק הכפול הזה לכל החיים?" "לאאאאא !!!" צעק בקרבי הקול הפנימי ! הנפתי את ידי השרירית באויר אל עבר הכיפה ,והסרתי אותה באיבחה אחת... שפינ´ > קונפורמסיט מי שמתמש בכאלה >< <
 

avidadon

New member
ובנוסף לדבריך,

אם תשאלו אדם חרדי העוסק בחסד למה הוא עושה זאת, הוא יענה לך בלי לחשוב "מה זאת אומרת? זו הרי מצווה!" ובכן, פה טמון הכלב, המניע של רוב אם לא כל העוסקים בגמחי"ם וכדומה הוא השכר שמחכה להם כביכול בגן העדן. ואני מסכים איתך בכל מילה על ההתנדבות של הצלה וזק"א, שבלי להכליל, נעשית ע"י צעירים "חסרי מנוח" שמחפשים אקשן ואין להם אפשרות אחרת למצוא אותו. אני מעריך יותר אנשים שעוזרים לזולת מסיבות הומניות ולא מצפיה לשכר. אבי
 

taxi555

New member
חבר´ה זה לא נכון

להגיד שהם עוזרים זה רק בגלל שכר בגן עדן{שגם זה הרבה . כי בוא נראה אם מישהו מאיתנו מסכים לעבוד ולקבל על זה משכורת בעוד 50 שנה} אני עזרתי כי ככה חינכו לעזור וככה אני גם היום וככה היו כל אלה שגדלתי איתם. זה באמת לא נכון לגמד את זה שהם כן עוזרים ולחפש סיבות לעזרה שלהם ולגבי זק"א לאף אחד אין פה שום זכות לדבר עליהם... אין לכם מושג איזה דבר מגעיל וקורע לב לאסוף ככה חלקי גופות אני הייתי ב2 הפיגועים האחרונים בי-ם במדרחוב אני מתכוון וחבר שלי גם נהרג באחד מהם ולראות את חלקי הגופות ואת הפצועים אחרי פיגוע ולאסוף אותם זה הדבר הכי קשה בעולם שבועיים לא ישנתי בלילות מרוב מה שראיתי שם ... מה אתם בכלל מדברים עליהם ומחפשים תמניעים שלהם דיי להגזים בשנאה כלפי הדוסים ולחפש רק תרע בכל דבר שהם עושים!!!!!!
 

haimcn

New member
נכון במידה רבה!!

אכן יש אנשים שעושים חסד כי כך הם חונכו אך יש כאלה שלא. אם להצמד לדוגמה של הצולה וזקא אז דווקא שם יש הרבה (לא כולם) שבאים בגלל האקשן. אני מכיר הרבה מהם, בתור מתנדב במדא ירושלים ואני מכיר כאלה שבאמת אני מעריך כאנשים שבאים כדי לעזור וכדי לעשות חסד ואת אלה שבאים כדי לשחרר קצת אדרנלין. אני אספר דוגמא של משהו שראיתי דווקא מחוץ למדא: ביום של הפיגוע שנהרגה בו ביתו של השר לשעבר לוי הייתי אחרי הצהרים בחנות של סלקום, בזמן שחיכיתי בתור הסתובב שם מישהו שדיבר שלושת רבעי שעה בפלאפון, בקול, שכולם ישמעו. אותו אדם, מזקא, סיפר על איך שהוא נסע בניגוד לכיוון התנועה בכביש ירושלים תל אביב עם סירנה ברכבו הפרטי כדי להגיע למקום ואיך שהוא היה כלי. הוא סיפר גם שזאת היתה בת של שר (עדיין לא התירו לפרסום מי היתה ההרוגה) ועד סוף הסיפור הוא כבר סיפר איזה שר. בקיצור, כל מי שהיה באותו זמן בחנות ידע כמה שהוא כלי וידע מי היתה ההרוגה המפורסמת. אני חושב שזהו סיפור שמאפיין את הגרעין של זקא ובמידה פחותה יותר את הצלה (אך עדיין...). אני מאוד תמהה למה זקא צריכים לנסוע בסירנה (אפילו יש להם קטנוע חדש כדי להגיע מהר) ואני לא מבין למה הם צריכים לסכן את חייהם וחיי אחרים בנהיגה בסירנה ברכבם הפרטי. (דרך אגב, אני חושב שגם למתנדבי הצלה [אתאיסט] אסור לנסוע בסירנה ברכבם הפרטי אבל זה לצערי לא נאכף ע"י המשטרה ולא שייך לפורום) דעתי לגבי זקא היא שהגרעין המרכזי שלהם הם אנשים שרובם מחפשים את האדרנלין והריגושים שאין בבית המדרש, לעומת האנשים שבאים לבצע את העבודה הקשה בכל הפיגועים שהם לדעתי באמת באים לשם שמים. וזאת רק דוגמא!!
 
מה שנכון, נכון

הסיבה העיקרית להתנדבויות האלו, זה ה"אקשן" "נסעתי 160 כל הדרך...." ולהיות במרכז המעגל בשבת כשכולם סביבך מאזינים בשקיקה לסיפוריך, ההולכים ומתפתחים מאליהם תוך כדי החזרה האין סופית על כל הפרטים ופרטי הפרטים. נ.ב. אנשי זק"א נסעו בשבת לפיגוע בדולפינריום..... >אתאיסט משתמש ברולר האדום רק בחניה< >כמעט<
 

yariv~2

New member
מה זה חשוב??

מבחן התוצאה הוא הקובע, והלוואי היו חילונים כאלו. ובכלל, הרי על כל אדם תורם אפשר לומר שהוא עושה זאת בשביל האגו, לא כך?
 
זה למה זה חשוב

זה חשוב בגלל המחיר, כאשר אותם חרדים מתנדבים להנאתם ואח"כ דורשים כבוד והתחשבות בשביל זה, אז תודה, אבל לא. שישרתו בצבא כמו כולם, יעבדו וישלמו מיסים כמו כולם, ואז יתנדבו גם...
 
למעלה