סקר קצר לכל משתתפי הפורום

Cade Foster

New member
היי

1. איפה אתם בנושא דת (חרדי/דתי/מסורתי/חילוני מאמין/ אגנוסטיקאי/אתאיסט גמור) ? אני מאמין. לא אוהב לחלק את זה למושגים של דתי/חילוני/מסורתי/דתי לייט וכדומה.
2. איפה אתם בנושא פוליטיקה (ימין/מרכז/שמאל/לא מתעניין)? גם את החלוקה הזו אני לא אוהב. הדעות שלי הן לרוב ימין אבל אני לא מהסס לתמוך בפתרונות "שמאלניים" אם יש בהם היגיון.
הורות:
3. מה הדבר הראשון שקופץ לכם לראש כשאתם שומעים את צמד המילים "לגדל ילד"? לא מספיק אחראי בשביל זה, לא מספיק רוצה את זה, לא מספיק סובלני וסבלני בשביל זה.
4. מה צריך לקרות כדי שתביאו ילד בעתיד? חור בקונדום.
5. מתי התעצבה עמדתכם הנוכחית לגבי הורות? בגיל צעיר מאוד. היו אפס אנד דאונס אבל בסוף זה תמיד התאזן למצב הנוכחי.
6. האם אתם בזוגיות כרגע? במידה וכן, האם עמדתכם לגבי הורות עמדה כתנאי כניסה לזוגיות הנוכחית? במידה ואינכם בזוגיות, עד כמה אתם חושבים שהתפיסה שלכם לגבי הורות מקשה עליכם? אני לא בזוגיות. לא חושב שזה מקשה, אני גם חי בגרמניה וממוצע הילודה כאן מאוד נמוך, אלהורות מאוד נפוצה כאן. העניין הוא שאני יותר ויותר מתחיל להפנים שאני סיר בלי מכסה.
אושר:
7. איך הייתם מדרגים את רמת האושר הנוכחית שלכם (בסולם 1-10)? 6
8. אם הייתם יכולים לקבל עכשיו דבר אחד (כל דבר), מה הוא היה? הרבה כסף
9. מהם לדעתכם מקורות האושר העיקריים בחיים? סובייקטיבי לחלוטין. אצלי זה לטייל, כדורסל ולמצוא תחביבים חדשים.
10. האם אתם אופטימיים לגבי העתיד הרחוק? כן
 
היי Cade, רשמת שאתה גר בגרמניה...

האם אתה מסכים עם הדיעה הבאה (מתוך כתבה שהתפרסמה השבוע):
&nbsp
שתי מדינות בהן שיעורי הילודה נמוכים יחסית הן גרמניה ואוסטריה. "אני חושבת שהסיבה שאצלנו הייתה ירידה דרמטית בילודה נובעת מכך שבתקופת הרייך השלישי היה ציווי לעשות כמה שיותר ילדים", אומרת מיקה, חברתי הגרמניה בת ה-50. גם היא אמנית שבחרה לא לעשות ילדים. "תפקיד האישה היה התפקיד המסורתי של עקרת בית ואם המגדלת אותם. אחרי המלחמה הייתה דחיה גדולה של כל מה שמתקשר לאותה תקופה רעה. בשנות ה-90, החיים כאן היו חיים הדוניסטיים, וזה היה כמעט לא היה מקובל להתחתן או לעשות ילדים. אני דווקא הייתי נשואה אז, ורבים הרימו גבה. אנשים רצו לחיות למען עצמם ולמצות את העולם עד תום. נשים לחמו על הזכויות שלהן ומרדו בתפישה שאישה חייבת להיות אם".
&nbsp
וזה לא כך גם היום?
"לא. בעשור האחרון נשים חזרו אחורה וויתרו על כל מה שהשגנו עד כה. הן שוב רוצות את המקום הקטן של עקרת בית עם גינה. הן מוותרות על הקריירות שלהן, מכיוון שעדיין הגבר מרוויח יותר, ולכן ברור שהוא ימשיך לעבוד והאישה תטפל בילד. אני חושבת שזה נובע גם מההגירה הגדולה לגרמניה. מתעוררות בעקבותיה תחושות לאומניות שגורמות באופן לא מודע בהרגשה שחייבים להתרבות. גם כאן מסתכלים עקום על אישה בת 40 שאיננה אמא. אז נכון שבניגוד לישראל כאן אדם זר מעולם לא ישאל אותך למה אין לך ילדים, ואם מדובר בגבר בכלל אין בעיה, אבל גם אצלנו אומרים תעשי ילד אחד, אבל תעשי".
&nbsp
מתוך הכתבה הזו:
http://www.mako.co.il/home-family-w...Ch=7d61bdd9ccbc4310&pId=1471243973&Partner=mw
 

Cade Foster

New member
אני חי כאן פחות משנתיים

אז קטונתי מלנסות להבין בכלום זמן הזה מה גורם לכל כך הרבה אנשים כאן לבחור לחיות בלי ילדים. פעם ראשונה שאני נחשף לקטע הזה של "לעשות הכל הפוך מתקופת הרייך השלישי" והאמת שזה נשמע מאוד הגיוני ומאוד מתאים להלך הרוח כאן, כל מי שמעז לדבר נגד איסלאמיזציה ישר מתויג כניאו נאצי אצל המיינסטרים, הם מאוד רגישים בקטע הזה. יכול להבין אותם למרות שאני שונא את הפוליטיקלי קורקט הזה.
 
לא אבל דווקא התכוונתי לפסקה השניה

שם המרואיינת טוענת שהמצב בגרמניה השתנה, ויש לחץ על נשים ללדת..
 

evanescent

New member
לדעתי יש שוביניזם בקטע המצוטט

"הן שוב רוצות את המקום הקטן של עקרת בית עם גינה." אם זה מה שהן רוצות למה הכותבת מחליטה עבור כולן שלהיות עקרת בית זה מקום קטן? כי מה שגברים עושים יותר שווה בהכרח? ואם האישה היתה מטפלת בילד של אחרים או מנהלת משק בית של אחרים ומקבלת על זה כסף אז אותו העיסוק בדיוק כבר לא היה מקום קטן?
 
למעלה