סקר קצר לכל משתתפי הפורום

נו טוף

שאלות חימום:
איפה אתם בנושא דת (חרדי/דתי/מסורתי/חילוני מאמין/ אגנוסטיקאי/אתאיסט גמור) ?
חילונית ואתאיסטית

2. איפה אתם בנושא פוליטיקה (ימין/מרכז/שמאל/לא מתעניין)?
שמאל

הורות:
מה הדבר הראשון שקופץ לכם לראש כשאתם שומעים את צמד המילים "לגדל ילד"?
אהבה. סיפוק. הומור

4. מה צריך לקרות כדי שתביאו ילד בעתיד?
אני רווקה פלוס ילד בן 8

5. מתי התעצבה עמדתכם הנוכחית לגבי הורות?
אני "אל-זוגית" ולכן תמיד חשבתי שבאופן טבעי, כתוצאה מזה גם לא יהיו לי ילדים. לא חשבתי שזו טרגדיה, השלמתי עם זה, זה נראה טבעי בזמנו, אבל בגיל 35 התחלתי לרצות מאד מאד מאד, ולהיחשף לאופציה של בנק הזרע, ולאט לאט (ובעזרת פסיכולוג) התגבש הכיוון הזה.

6. האם אתם בזוגיות כרגע? במידה וכן, האם עמדתכם לגבי הורות עמדה כתנאי כניסה לזוגיות הנוכחית? במידה ואינכם בזוגיות, עד כמה אתם חושבים שהתפיסה שלכם לגבי הורות מקשה עליכם?
אני כמעט לא זוכרת (טוב, אולי בגיל 16) פנטזיות על זוגיות, וכמעט מאז ומתמיד היה ברור לי שזה לא בשבילי, שזה כמו שפה זרה.

אושר:
7. איך הייתם מדרגים את רמת האושר הנוכחית שלכם (בסולם 1-10)?
9

8. אם הייתם יכולים לקבל עכשיו דבר אחד (כל דבר), מה הוא היה?
דירה מרווחת יותר

9. מהם לדעתכם מקורות האושר העיקריים בחיים?
שייכות, משמעות, רווחה כלכלית

10. האם אתם אופטימיים לגבי העתיד הרחוק?
קשה לענות
 
מהסקר הזה עולה סטטיסטיקה מעניינת לגבי האושר...

מתוך העונים על שאלת מידת האושר בסקר (דרג את מידת האושר הנוכחית שלך בין 1-10):

אלו שאין להם ילדים (n=5) - ממוצע 5.7

אלו שיש להם ילדים (n=3) - ממוצע 9

לאחר ביצוע Student t test, התקבל P value = 0.0493, משמע התוצאות מובהקות סטטיסטית.

מעניינת אותי הסיבה לתוצאות הללו. דרך אגב, במבחנים גדולים יותר (שפורסמו כמאמרים בז'ורנלים מכובדים) התקבלו תוצאות הפוכות...

- האם האמהות שנמצאות בפורום אל-הורות מרגישות באופן מסוים (ייתכן בתת מודע) צורך להגן על בחירתן אל מול האל-הוריים או אל מול תופעת האל-הורות, בעוד בפורום אחר היו נותנות ציון שונה? למרות שיש הגיון מסוים בטענה הזו, וייתכן שגם השפעה מסויימת על התוצאות, ידוע כי בישראל באופן מסורתי סקרי אושר נותנים ממוצע של 8 באוכלוסייה הכללית. אז אולי בשל הסיבה הזו, האמהות קפצו מ-8 (שהיו נותנות בפורומים אחרים) ל-9 כאן. אך סביר יותר שצריך לפרש את התוצאות תוך התמקדות באוכלוסיית חסרי הילדים, ולא באוכלוסיית האמהות.

- טענה נוספת שהושמעה כאן שבוע שעבר, היא שהפורום מושך בעיקר חסרי ילדים "מסכנים", כלומר מתלבטים, מהורהרים, או כאלו שנמצאים כרגע בתקופה פחות טובה ובאו להוציא קיטור, ובכל מקרה אינם מייצגים מהימנה אל אוכלוסיית חסרי הילדים, ובטח שלא את אוכלסיית האל-הוריים.

אפשרות ניתוח שונה:
- לגבי כל אחד מחסרי הילדים כאן, ברור לי מדוע רשם ערך נמוך יותר מ-9 במדד האושר. זה קשור למקורות האושר שקיימים עבור אדם ללא ילדים (סיפוק מעבודה, מצב זוגי, מצב כלכלי וכדומה): נכון לעכשיו, מקורות אושר מסוימים לא מספקים את הסחורה כפי שהיה רוצה שהם יספקו. ייתכן שאצל האמהות, מקורות האושר של חסרי הילדים לא בהכרח במצב טוב יותר, אלא פשוט הילד משמש כמקור אושר עיקרי, על חשבון מקורות האושר האחרים, ועל כן האמהות פחות רגישות לאי-מיקסום מקורות אושר אחרים. אצל האמהות, האושר נמצא בעיקר בסל ביצים אחד - הילד, וכל עוד הוא בריא, הסל די מלא... אצל חסרי הילדים, האושר מפוזר בהרבה סלים, ויותר קשה למלא את הסלים הללו (למצוא עבודה מספקת, למצוא זוגיות מספקת, להיות במצב כלכלי מצוין)...
 
אפשרות נוספת

שים לב שהאמהות פה מאושרות הרבה יותר מהממוצע הכללי באוכלוסיה.
אולי האמהו שמרגישות נוח להיכנס לכאן אלו אמהות מאד בטוחות ומרוצות, כך שהמקום הזה לא מאיים עליהן :)
 
זהו, שזה לא "הרבה יותר" מהממוצע הכללי באוכלוסיה

הממוצע הכללי באוכלוסיה הישראלית הוא 8.
&nbsp
האמהות כאן 9, בעוד חסרי הילדים 5.7. ולכן נראה לי שיש לדרוש יותר את פחיתות האושר אצל חסרי הילדים כאן, מאשר את עודף האושר אצל האמהות.
 

מ י כ ל10

New member
זה גם ההסבר שלי


והערה כללית שלא ברור לי כרגע למה היא קשורה, אבל זכור לי שחשבתי עליה בקשר לשרשורי הימים האחרונים - נראה לי שהיכולת לחיות בשלום עם סתירות פנימיות משפרת את מדד האושר.
&nbsp
שתהיה שנה שלמה ושלווה
 

KallaGLP

New member
אני דווקא חושבת שמדד האושר שלי גבוה כי יש לי מקורות אושר

רבים בנוסף לילדים, חלקם כאלה שנאבקתי עליהם והשגתי אותם בזכות זה ששמתי לעצמי מטרות והתמדתי בהשגתן: בעל אוהב, חברים טובים, מספיק פנאי והזדמנויות גם במסגרת העבודה וגם מחוצה לה לעשות את הדברים שאני אוהבת (לקרוא, לכתוב, לטייל, לצלם, לשחק משחקי תפקידים, להיפגש עם חברים, לגלוש באינטרנט וכו'), לקבל השכלה גבוהה ולעסוק בתחומים מקצועיים שאני אוהבת וכו'. דווקא הבחירות שלי לאורך חיי לא היו בהכרח צפויות וקונוונציונאליות, נתקלתי בהרבה הרמת גבות, אבל זה מעולם לא עצר אותי מלהשיג דברים שאני רוצה גם אם נראו "מוזרים" בעיני אחרים. כן, גם הילדים תורמים לאושרי (טפו טפו טפו - שרק יימשך כך), אבל הם ממש לא מקור אושרי היחיד. אני אף פעם לא הייתי טיפוס שהיה יכול להסתפק בגידול ילדים כמקור אושרי היחידי או העיקרי. אפילו כשהילדים היו קטנים דאגתי שחיי יהיו מלאים בדברים נוספים, כולל לימודים, עבודה ותחביבים. זה לא תמיד היה קל, אבל בהחלט מספק מאוד. אני אוהבת להשיג דברים שאני אוהבת ושחשובים לי בחיים מכל מיני תחומים, כמו, למשל, לימודי דוקטורט או אימוץ ילדה כשכבר יש שני ילדים ביולוגים (תהליך שלא היה פשוט משום בחינה, כולל חוסר הבנה מוחלט של הסביבה הקרובה), ויש עוד המון דוגמאות.
 

isola bella

New member
אני לא יודעת מה לגבי אל-הוריים אחרים


אני יכולה לדבר רק בשמה של איזולה בלה בלבד..,
מצאתי את עצמי די מזדהה עם הפסקה האחרונה שלך
"אצל חסרי ילדים, האושר מפוזר בהרבה סלים, ויותר קשה למלא את הסלים הללו..
(למצוא עבודה מספקת, למצוא זוגיות מספקת, להיות במצב כלכלי מצוין)..."
עבודה מספקת .?. - אני מקווה שסופסוף מצאתי כזו (.?. 5 חודשים עדיין לא מספיקים לי להרגיש שאכן מצאתי את המקום עבודה בו אהיה שנים..,אני עדיין מתלמדת, אני עדיין לא יודעת לאיזו מכסת עבודה אני אמורה להגיע.?., ..).
זוגיות מספקת - אני מרגישה שחוסר מזל מלוה אותי מאז ומתמיד .?.,
ואני לא מאלו שישבו בבית וחיכו שאהבה תנחת עליהם מהשמיים.
ניסיתי להכיר בעצמי (בין אם 'להתחיל ממש' פנים מול פנים בין אם להתחיל דרך אתרי היכרויות אינספור, נרשמתי למשרד שידוכים לפני מעל עשור וזה נגמר הבאונס קשה..,נרשמתי לפני 3 שנים לאוקיי קיופיד וזה נגמר בסיפור עוקץ קשה הן מבחינה כלכלית הן מבחינה רגשית..,חברים ובני משפחה ניסו להכיר לי..על סף התקרבות לגיל 45 אוטוטו בעוד 3 חודשים התקוות שלי למצוא זוגיות ראויה ומתאימה אפסיות).
מצב כלכלי מצויין - זה אולי הפרמטר העיקרי בזכותו נתתי לעצמי ציון 7.5 במדד אושר. השגתי דירה עליה סיימתי לשלם משכנתה בגיל 41 באזור הכי זול בעיר בה אני גרה פ"ת, אבל לצערי, אבא שלי ואחותי 'יושבים' לי על הראש שאלך בעקבות ציפיות החברה ואשאף להחליף את הדירה ואצא מהשכונה בה אני גרה למקום 'טוב יותר' .. .אחותי עושה את זה כעת כי א? היא מרויחה יותר טוב ממני ויש לה תנאים שלי אין (היא מרוויחה 12,000 שח ואני מרויחה 8,000 שח, לה יש קרן השתלמות, לא אין, היא מקבלת אחזקת רכב פרטי 1500 שח אני מקבלת 250 שח, לא משלמים מחלה מהרגע הראשון, לי משלמים לפי החוק שזה אומר היום אני בבית כי אני לא מרגישה טוב על חשבוני כלומר מפסידה יום עבודה
) לסיום לה יש בן זוג ולי אין (קשה יותר ביחיד מאשר כזוג ללא ילדים). אבא שלי (בן 76 היום, זכה להחליף דירה יחד עם אימא שלי לפני כ 4 שנים. הוא מכר את הדירה הישנה. ופדה את כל כספי הפנסיה ממקום עבודה 'חדש' בו הוא עובד כ 18 שנה. יש לו פנסיה לא צוברת וסבירה ממקום עבודה ישן). סתם מתוך סקרנות בדקתי כמה 'יעלה' לי לצאת מהשכונה שלי ונוכחית שאצטרך להשיג עוד כ 400,000/500,000 שח שזה ממש אבל ממש לא באפשרותי..,אבל את 'הסביבה' שלי זה לא מעניין מנג'סים לי על זה. אני מאד אוהבת את הדירה שלי. קצת פחות אוהבת את העובדה שאין לי חניה בטאבו ושאני לפעמים צרקיכה בלכתת רגליים אחרי חניה בשכונה שלי. כמו כן אני גם לא מתה על העובדה שאין לי ממ"ד (אם כי אני יודעת שיש רבים במצב שלי..בעצם כל מי שגרה בדירה ישנה מלפני שנות ה 90 .?.).
אולי כשאלמד להיות שלמה עם עצמי כאן ולהדוף את המנג'סים + אתבסס יותר במקום עבודה החדש שלי (או שמה זה יהיה מקום אחר.?.) מדד האושר שלי יוכל לעלות מעבר ל 7.5 .?.
דבר אחרון, לגבי זוגיות, אני באמת אדם שיודע להעסיק את עצמו יפה מאד לבד + באמת סה"כ נהנית לחיות לבד, אני כן מניחה שחסר לי לפעמים מישהו עליו 'אוכל לרגע להניח את הראש' (ולא רק במובן הפיזי של המילה).

איזולה בלה
 

SolarFlares

New member
שאלות מעניינות :) עונה...

1. דת - אגנוסטית, מאמינה בבודהיזם, לפי פרשנות שלי.
2. פוליטיקה - בעיקרון שמאל, מבחינה חברתית. לא באמת מאמינה בדמוקרטיה במדינה קפיטליסטית, וגם בצירוף המילים "יהודית ודמוקרטית".
3. לגדל ילד = עייפות! נשמע לי כמו הרבה מאד עבודה.
4. מה צריך לקרות כדי שאביא ילד... נראה לי שזה לא יקרה, אבל אהיה מוכנה לאמץ בתנאים הבאים: מגורים במדינה שמאפשרת חיים ברווחה יחסית, מבלי לעבוד יותר מ-6 שעות ביום, מבלי לדאוג לגבי העתיד, אולי גם לפתח ראייה קצת פחות פאסימית של העולם באופן כללי. אה, וצריך להתעורר בי חשק אקטיבי לגדל ילד.
5. העמדה הנוכחית שלי התחילה להתעצב כשקראתי מאמר של אורנה דונת בתואר הראשון. עד אז לא חשבתי שזה אישו שאני לא חושבת על ילדים.
6. אני בזוגיות כבר 9 שנים. בזמנו לא חשבתי בכלל על עניין הילדים, החברה לא הציקה כי עוד הייתי צעירה, אז זה לא היה שיקול בכניסה למערכת היחסים. עם השנים התברר שאנחנו באותו ראש.
7. זה משתנה. כרגע, 5.
8. אושר לכל בני האדם.
9. מקורות האושר - אהבת הזולת, חיבור לטבע האמיתי שלנו (טבע של נתינה, קבלה ועזרה לזולת, מעצם היותינו סוג של סופראורגניזם). חיבור לטבע ולבעלי חיים. הוקרת תודה. אמונה במשהו גדול יותר ממך.
10. לא אופטימית לגבי העתיד הרחוק. אני די צופה שחורות לכדור הארץ, אבל זה לא כל כך משנה, כי אני לא רואה ערך בחיים עצמם.
 

cocacola27

New member
ביליתי עכשיו חצי שעה או יותר בלקרוא את התשובות של כולם

ממש מרתק ולא בטוח שיש לי הרבה מה להוסיף.

בגדול: אתאיסטית, נראה לי שאני מאושרת כי אני מוכנה שעד סוף החיים שום דבר לא ישתנה, נראה לי שאף פעם לא רציתי ילדים כי אני לא זוכרת שאי פעם רציתי ויש לי בני זוג מגיל 17. לא אביא ילדים, לא אאמץ. כל בן זוג שהיה לי היה מודע לזה שזה התנאי (ולא כולם הסכימו, אחד שסיפרתי לו לצערי מאוחר מדי אמר שהיה עדיף לו למות אם לא יהיה אבא). היום אני נשואה לאל הורי כמוני.
"לגדל ילד" משהו רחוק ממני ולא אטרקטיבי, כמו להכנס לביצה עמוקה שאין ממנה יציאה.
"מקורות האושר העיקריים בחיים" זה לבחור נכון. כל אחד ומה שעושה לו טוב.
משהו שאני אשמח מאוד לקבל כרגע: אופניים חדשות.
 
מותר גם לאמהות לענות?


&nbsp
1. איפה אתם בנושא דת (חרדי/דתי/מסורתי/חילוני מאמין/ אגנוסטיקאי/אתאיסט גמור) ?
אתאיסטית גמורה
&nbsp
2. איפה אתם בנושא פוליטיקה (ימין/מרכז/שמאל/לא מתעניין)?
שמאל לגמרי
&nbsp
הורות:
3. מה הדבר הראשון שקופץ לכם לראש כשאתם שומעים את צמד המילים "לגדל ילד"?
הילדים שלי
&nbsp
4. מה צריך לקרות כדי שתביאו ילד בעתיד?
שיגיע סוף נובמבר (אני בהריון עכשיו
)
&nbsp
5. מתי התעצבה עמדתכם הנוכחית לגבי הורות?
האפשרות לחיות בלי ילדים מעולם לא עלתה על דעתי כאפשרות ריאלית
6. האם אתם בזוגיות כרגע? במידה וכן, האם עמדתכם לגבי הורות עמדה כתנאי כניסה לזוגיות הנוכחית? במידה ואינכם בזוגיות, עד כמה אתם חושבים שהתפיסה שלכם לגבי הורות מקשה עליכם?
כן, נשואה לאבא של הילדים שלי
אושר:
7. איך הייתם מדרגים את רמת האושר הנוכחית שלכם (בסולם 1-10)?
9 (אם היינו גרים בדירה משלנו ולא בשכירות זה היה כנראה 10)
&nbsp
8. אם הייתם יכולים לקבל עכשיו דבר אחד (כל דבר), מה הוא היה?
דירה משלנו גדולה מספיק לגור בה (יש לנו דירת 2 חדרים, מושכרת...)
9. מהם לדעתכם מקורות האושר העיקריים בחיים?
אנשים אהובים, בריאות ותנאי מחיה פיזיים סבירים, בטחון אישי
10. האם אתם אופטימיים לגבי העתיד הרחוק?
הממממ כן

&nbsp
וסתם מוסיפה - הדיונים פה נעימים ומעניינים מאוד. תודה לכם על האירוח
 

alto4

New member
תשובה

1.אתאיסט גמור
2.ימין
3.אהבה
4.נס
5. היא אף פעם לא התעצבה ,
6.לא בזוגיות, השאלה לא רלוונטית.
7. 5 בערך...
8. לא רלונטיות השאלות שמתחילות ב "אם"
9.הגשמה עצמית.
10.לא כלכך, יש יותר מדי אי וודאויות.
 

gargar1984

New member
תשובות גרגריות

1. לא מאמינה שיש מפלצת סאדיסטית שיושבת על ענן ועורכת חדרי עינויים על כוכבי לכת לבני תמותה אומללים. עושה להם דברים כמו - לתת להם יצר מין ואז לשלוח אותם לחדר עינויים עוד יותר גרוע, והפעם לנצח, אם הם השתמשו בו. אבל לא אומרת להם במפורש שאסור להשתמש בו, אלא אחד ממליון הספרים שבני התמותה כתבו בשמה הוא נכון - וצריך לנחש איזה, וככה להבין שהמפלצת לא רוצה שתקיים אף פעם יחסי מין, אפילו שהיא יצרה אותך ככה שנורא מתחשק לך.
אם יש מפלצת כזאת? אז שתלך להזדיין. גרגר לא מדבר עם סאדיסטיים.

2. השמאל הכי קיצוני של גרמן. מי שרואה ניאו נאצים, שיכסח להם את צורתם. לא משנה איזה תחפושת הם לובשים. גם אלה שטוענים שהם לא, אבל מראים אפילו שמץ של גזענות, שיקפצו מהגג.
עובד 20 שעות ביום (חלק גדול בהתנדבות) בסיוע לפליטים, הולמסים וחולי נפש, ועושה תרפיה באומנות למוגבלים. ובזמן הפנוי שנשאר מפגין נגד מי שמעיז לצייץ שאנשים שצריכים עזרה הם "נטל" על החברה. אם ה"אלטרנטיב פרטיי" תכנס לפרלמנט ולקואלץ עוד שנתיים, מתכוונת לרדת ליערות ולהצטרף לפרטיזנים. (מקווה שזה לא יהיה נחוץ, כי אף אחד לא יעשה איתם קואלץ). בנוגע לישראל - לא מתכוונת לדרוך במקום הזה עד שיבטלו את חוקי נירנברג, כי כל מדינה שמקיימת איזשהו חוק מחוקי נירנברג נחשבת בשביל הגרגר מדינה אנטישמית, ולא מוכנה לדרוך במקום שלא מקבל את הנישואין שלה.

3.הדבר שקופץ לראש זה: המון עבודה והרבה אחריות, איזה פחד! וזה מזכיר לגרגר את מצבו בתור "אפוטרופס חוקי" של ה"ילדה" בת ה-30 שלנו. (מי נתן לנו רישיון לזה? הוא היה שפוי?!) ואז הוא בלחץ. אבל אחרי כמה זמן הלחץ עובר. ואז הלחץ חוזר בצורה של "איך לא הייתי בלחץ מהאחריות קודם?!" ו"אוף, צריך להתמודד עם המון ניירת בגרמנית".

4. הגרגרית תחטף ע"י כנופיות-אונס-אירגון טרור, ששם למטרה את האלהוריים בעולם. ושם היא תאנס באכזריות ע"י הכנופיה עד שתצא לה בדיקת הריון חיובית, ואז תכלא למשך 9 חודשים.
באותו זמן, רשויות החוק ואישתה היקר יעשו את כל המאמצים כדי לאתר אותה, ואת שאר החטופים, ולשחררם. אז מה שצריך לקרות זה... שהם לא יצליחו לעשות את זה למשך 9 חודשים.
כמה זמן לוקח עד שאי אפשר להכנס להריון? עד גיל 44 כזה? אז רק עוד 9 שנים, והטרוריסטים יצטרכו לחטוף מישהי אחרת....

5. ככה בסוף היסודי, גיל 11-12 כזה. באותו זמן שמבינים עד כמה העולם מלא ברצח-עם, מלחמות, רעב, ומחלות, ושכדור הארץ על סף אסון, אבל יותר דחוף לבני האדם להרוג אחד את השני מלנסות להציל אותו. (ושהמעט שרוצים להציל את הכוכב היחיד הידוע לאדם שעליו אפשר לגור, נחשבים למטורפים) באיזור הזה הגרגר הבין שהוא רוצה לעזור כמה שאפשר למי שכבר נמצא בעולם, ולא ליצור עוד בעיות...

6. מפחד לענות קצת, לנוכח ההתקפה שעבר כשהדבר התגלה. אבל כן..... (הצילו!) זוגיות של שניים מאוד אלהוריים (שאפילו זה לא עזר להם, והם הפכו לסוג של הורים איכשהו), אז לא יותר מידי דואג.

7. 10. לא ידוע למה. תמיד כותב בצהלה. ואחרי שקוראים, אנשים חושבים שכותב-זועם. אולי כי מוציא את כל העצבים על לכתוב? כי הם צריכים לצאת באיזשהו אופן? או אולי כי לכתוב, זה תמיד נשמע זועם?
מאי הקטנה מהמומינים אומרת: אני אף פעם לא עצובה. אני או שמחה, או כועסת. הגרגר מזדהה. או שהוא מדלג ומקפץ, או שהוא כועס. כשחתולים מתים מזקנה זה עצוב. אבל אם דאגת שיהיו להם חיים מגרגרים עד אז, והם לא היו חתולי רחוב בזכותך, אז זה שמח....
אולי רוב העצב של אנשים מגיע מרגשות אשמה.
לאנשים כאלה הגרגר מציע את תפישת עולמו: איכלו טוב, תשנו טוב, תעשו אהבה, תהנו, ותעזרו כמה שיותר לאנשים וחיות. ואז תגיעו לגן עדן (לא אחרי שתמותו, אלא לפני)

8. שלום עולמי. תרופות למחלות שעוד לא גילו. חיסול הגזענות בעולם, ושכל בני האדם ידעו את כל השפות, וגם יוכלו לדבר עם חיות. והחדרת מוטיבציה בכל האנושות לעשות הכל כדי להציל את כדור הארץ. אולי אם אפשר כל דבר - אז ששום דבר שבני האדם יעשו לא יוכל להזיק לכדור הארץ או לחיות. ושלא יהיו יותר כאבי בטן, כאבי ראש וכאבי גב. גם לא כאבי שיניים. שהשיניים לא יפלו כשמזדקנים. שכל הזקנים בכלל יהיו בריאים ויאפו עוגיות (טבעוניות) כל היום!


9. אושר מגיע בעיקר מחברים ויצירות אומנות (נניח, אפילו סרטים וסדרות). ואם עוזרים לאנשים וחיות זה עוד יותר עוזר. וצריך גם שיהיה מעניין. יש הרבה דברים מעניינים שאפשר ללמוד. לצייר ציורים ענקיים צבעוניים זה מאוד עוזר. ואם אפשר להרוויח מזה כסף, וגם לעזור למוגבלים, אז זה מושלם!

10. לא. כולנו הולכים למות.
אבל זה לא כזה נורא.
 
מתה עלייך! אוהבת איך שאת כותבת ואת מזכירה לי שיש עוד קצת תקו

...עוד קצת תקווה לטוב בעולם :) אנשים שבאמת אכפת להם!
 
עונה


שאלות חימום:
1. איפה אתם בנושא דת (חרדי/דתי/מסורתי/חילוני מאמין/ אגנוסטיקאי/אתאיסט גמור) ?
אתאיסט גמור. אבל מכבד אמונות של אנשים אחרים, ובכיף

2. איפה אתם בנושא פוליטיקה (ימין/מרכז/שמאל/לא מתעניין)?
מרכז.
הורות:
3. מה הדבר הראשון שקופץ לכם לראש כשאתם שומעים את צמד המילים "לגדל ילד"?
עבודה קשה.
4. מה צריך לקרות כדי שתביאו ילד בעתיד?
למצוא בת זוג מתאימה, ושזה יקרה בגיל המתאים. אם זה יקרה בגיל מבוגר מדי אז אין מצב, לא חושב שיהיו לי אנרגיות (ולא שהיום יש לי...)
5. מתי התעצבה עמדתכם הנוכחית לגבי הורות?
העמדה שלי עדיין לא מעוצבת. היא כל הזמן עוברת שינויים.
6. האם אתם בזוגיות כרגע? במידה וכן, האם עמדתכם לגבי הורות עמדה כתנאי כניסה לזוגיות הנוכחית? במידה ואינכם בזוגיות, עד כמה אתם חושבים שהתפיסה שלכם לגבי הורות מקשה עליכם?
לצערי הרב, למרות שאני מאוד-מאוד רוצה זוגיות, אני לא בזוגיות. מקווה שזה ישתנה בהקדם. התפיסה שלי לגבי הורות מקשה, קשה לי לכמת עד כמה.
אושר:
7. איך הייתם מדרגים את רמת האושר הנוכחית שלכם (בסולם 1-10)?
8
8. אם הייתם יכולים לקבל עכשיו דבר אחד (כל דבר), מה הוא היה?
בריאות מלאה.
9. מהם לדעתכם מקורות האושר העיקריים בחיים?
3 דברים: בריאות, יחסים טובים בתוך המשפחה, ושיהיה לך מה לעשות בחיים.
10. האם אתם אופטימיים לגבי העתיד הרחוק?
לא. האנושות, וישראל בפרט, הולכות לדעתי לכיוון מאוד לא טוב. אני מקווה שאני טועה.
 

1Shir

New member


שאלות חימום:
1. איפה אתם בנושא דת (חרדי/דתי/מסורתי/חילוני מאמין/ אגנוסטיקאי/אתאיסט גמור) ?
חילונית
2. איפה אתם בנושא פוליטיקה (ימין/מרכז/שמאל/לא מתעניין)?
שמאל / לא מתעניינת
הורות:
3. מה הדבר הראשון שקופץ לכם לראש כשאתם שומעים את צמד המילים "לגדל ילד"?
לא בשבילי
4. מה צריך לקרות כדי שתביאו ילד בעתיד?
פעם אולי השפעה של גבר, היום אין סיכוי, רק אם אעבור שינוי אישי
5. מתי התעצבה עמדתכם הנוכחית לגבי הורות?
גיל 14 בערך
6. האם אתם בזוגיות כרגע? במידה וכן, האם עמדתכם לגבי הורות עמדה כתנאי כניסה לזוגיות הנוכחית? במידה ואינכם בזוגיות, עד כמה אתם חושבים שהתפיסה שלכם לגבי הורות מקשה עליכם?
לא, אם הייתי אחרת אולי כן הייתי בזוגיות
אושר:
7. איך הייתם מדרגים את רמת האושר הנוכחית שלכם (בסולם 1-10)?
7.8 :)
8. אם הייתם יכולים לקבל עכשיו דבר אחד (כל דבר), מה הוא היה?
שמזה"א הנוכחי יהיה כל השנה
9. מהם לדעתכם מקורות האושר העיקריים בחיים?
ביטחון
10. האם אתם אופטימיים לגבי העתיד הרחוק?
כן למרות שאין לי על מה לבסס את זה :)
 
למעלה