עד עכשיו אני לא ממש מבין

u r i el

New member
בעניין ה-ערך.

וכי לא שמעת על התנגשות בין ערכים והכרעה לטובת ה-ערך או "הערך העליון" ?
האם זו התרחשות שאינה בעקבות שיקול דעת ?
 

iricky

New member
לא לפי מה שאני מבין במושג "שיקול דעת"

לפי הבנתי, כל שיקול דעת צריך לקריטריון הכרעה (מוטב - החלטה, לפי מילונו של ליבוביץ) בין אלטרנטיבות. שוקלים כל אלטרנטיבה במישקולת קריטריון ההחלטה, ואז בוחרים בזו השוקלת יותר מכולן. לדוגמה, כשאתה מבקש מהווייז שיבחר בשבילך נתיב להגעה ליעד מסוים, אתה מוכרח להגדיר לו תחילה מהו היעד שבחרת בו, ומהו קריטריון הבחירה בין נתיבים שונים אפשריים. האם אתה מעוניין בנתיב המהיר ביותר? האם אתה מעוניין בנתיב הקצר ביותר? האם אתה מעוניין בנתיב שכולל או שלא כולל כבישי אגרה? רק לאחר שהגדרת את כל אלה, יכול הווייז להפעיל "שיקול דעת" ולהציע לך נתיב.
אבל אין שום קריטריון החלטה לבחירה בין ערכים, ולכן אין כאן שום אפשרות להפעיל שיקול דעת. זה כאילו שאתה מבקש להפעיל שיקול דעת לבחירה בין קריטריונים להחלטה, אבל שיקול הדעת הזה עצמו צריך לקריטריון בחירה. זה כאילו תבקש מהוויז שיחליט בשבילך מהו היעד שלך ויבחר בשבילך בין הנתיב הקצר לבין הנתיב המהיר. יש לך ווייז כזה?
 

u r i el

New member
במילים אחרות

ההחלטה של עמרי וגלעד שלא לנתק את אביהם מהמכונות נובעת כבר 8 שנים בהטלת קוביה.
 

u r i el

New member
צר לי

שהאמת מכאיבה לך כל כך.
איך אמר הגורו ? - י ת ג ב ר.

אגב, אם כדבריך אין שום קריטריון החלטה לבחירה בין ערכים, ולכן אין כאן שום אפשרות להפעיל שיקול דעת - ע"פ מה יבחרו הבנים בין הערך ' בשום מקרה אין להפסיק את חיי אבא ' ובין הערך ' בשום מקרה אין מענים את אבא ' ? רק ע"פ הקוביה.
 

iricky

New member
גם זה הבל

אף הטלת קוביה היא קריטריון החלטה. מכיון שאין שום קריטריון כזה - גם האפשרות הזאת אינה פתוחה בפניהם.
 

u r i el

New member
גם על זה צר לי.

אפשר כל דבר לשרשר ברדוקציה עד למפץ הגדול ולגמור עם הבעיות אחת לתמיד. ביג דיל.
 

u r i el

New member
אין שום בעיה להתייעץ אתו.

הוא אינו מתכחש להימצאותה של "נפש", הוא רק טוען שהיא עשוייה קשרים ויחסים בין מולקולות.
 

u r i el

New member
כך נהוג פה.

ראה את השיחה שלי עם הבוס. הוא לא מתמודד עם הטיעון שלי עניינית אלא מחלק לי ציונים יורה כמה יריות - ונוטש. במקרה שלנו הרי כתבתי לך שזו התרשמותי. המראיין נקרע מצחוק ושריד מספר סיפור מיסטי שכאילו זה דווח מהבורסה. לא משכנע.
 
לפני כמה זמן

הבאתי את סיפורה המדהים של עטרת הקטנה, וליאור טל במקום להתמודד עם זה אמר עזוב זה סיפור של מחבתים.. לשוא אמרתי לו שאני נכחתי בסיפור ושהיא קרובת משפחה.
עכשיו זה הבוס הקודם שלו, שידוע כאיש רציונלי ולא מבלבל את המוח, ואתה אומר לא משכנע. מה לא משכנע הוא שיקר הוא ניסה להחזיר בתשובה?
כנראה שכך באמת נהוג אם יש עובדות שסותרות את ההשקפה, לא ניתן להם לבלבל אותנו.
 

u r i el

New member
אתה עושה פה איזה סלט.

זה שאותה עטרת חלתה והבריאה זו כנראה עובדה. האם היא החלימה בזכות הקב"ה ? זה כבר עניין של אמונה.
ההתרשמות שלי היא שסיפורו של שריד איננו עובדה אלא הלצה רדיופונית. מה יכול אדם לעשות כנגד ההתרשמות שלו ? האם אתה יכול למצוא במרשתת את הידיעה על אותו אירוע כפי שדווח בעתונות הכתובה או הווירטואלית ?
 
הדברים נאמרו בקולו של יוסי שריד

ולא שמעתי בסוף התוכנית "סתאאאם" וגם לא במועד אחר. הוא נשמע רציני ובורר את מילותיו, ולא בהיפוך תפקידים עם בניזרי, אז למה לפקפק?
לגבי עטרת זה לא סתם חלתה והבריאה. יש פה מקרה יוצא דופן. הרופאים לא נתנו לה יותר מכמה שעות לחיות.
 
למעלה