לא קושיה כן קושיה לא קושיה כן קושיה לא כן לא
אני מתנצל על שהפסקתי את שרשרת הלא-והכן, אבל פשוט לא נשאר מקום בכותרת ההודעה
לדעתי, קושייתך מנסה להניח את המבוקש (לערוך מערכה על הדרוש):
מצד אחד, אתה טוען - את מה שמוסכם גם על המקובלים - ש"החלונות עצמם לא מאפשרים את הראיה אלא שאין הם חוסמים את הראיה", וכפי שכבר הבהרתי, המקובלים טוענים שזה בדיוק גם מה שקורה לעיניים, כי כאמור - לטענת המקובלים - גופו הפיזי של האדם איננו נכס אלא נטל: הוא מכניס עז - בכך שהוא יוצר מעין קיר פיזי שחוסם מהאדם את הראייה, אלא שאם בתוך הגוף הפיזי הזה יש עיניים פיזיות תקינות - אז הן משמשות בתור חלונות פיזיים בתוך הקיר הפיזי הנ"ל - וכך הן פשוט מוציאות את העז שהוכנס ע"י עצם קיומו של הגוף החוסם.
אבל אחר כך אתה טוען: "העיניים הם הכלי שבאמצעותו ורק באמצעותו יכולה הנשמה לראות משהו...אדם שעיניו פגומות אינו רואה ללא כל תלות במחסום זה או אחר". אבל הרי זוהי מערכה על הדרוש, שכן המקובלים חולקים בדיוק על מה שטענת כעת על העיניים: לטענתם, העיניים אינם (כטענתך) "הכלי אשר רק באמצעותו" יכולה הנשמה לראות משהו, אלא (לטענתם) העיניים הם רק מה שמסיר את המחסום הפיזי - שנוצר מעצם קיומו של הגוף הפיזי שכאמור הנו רק נטל ולא נכס. לטענת המקובלים, זה שאדם בעל עיניים פגומות אינו רואה, זה רק בגלל שכבר אין לאדם משהו שיוכל להסיר את המחסום הנוצר מעצם קיומו של הגוף הפיזי (כלומר של הקירות שבהם מותקנים החלונות הפגומים).
לכל היותר יהיה תוקף לטענתך אם תטען, שהמקובלים מעלים ספקולציה חסרת כל עיגון ניסיוני, ובכך אני מסכים איתך - כפי שכבר ציינתי בהודעתי הקודמת. אבל אל נא תשכח, שכרגע - הם בעמדת המתגונן - בעוד שאתה בעמדת התוקף (כפי שמוכח מנוסח כותרת הודעתך), ולכן - הם פטורים מלהוכיח את טענתם (שהרי הם לא ניסו לכפות אותה עליך) - בעוד שאתה כן מתבקש להוכיח את הנחותיך הנ"ל אחרי שניסית להשתמש בהן כ"קושייה" (כלשונך) על מנת לכפות על המקובלים לסגת מעמדתם ולאמץ את עמדתך.
לדעתי, המקובלים היו מתבקשים להביא הוכחה לטענתם (שגוף האדם הוא העז שאותה צריך אחר כך להוציא - כלומר הוא הקיר הפיזי החוסם, ושהעיניים הם החלונות הפורצות פרץ פיזי בתוך הקיר הפיזי החוסם), רק אילו המקובלים היו מופיעים פה בפורום ומנסים לטעון ש"יש קושיה" על ריקי הטוען ש"העיניים הם הכלי שרק באמצעותו יכולה הנשמה לראות משהו"; או-אז הייתי אומר למקובלים "אנא הביאו ראייה לטענתכם". אבל הרי כרגע המצב הוא הפוך: אתה הוא זה הטוען ש"יש קושיה על עמדת המקובלים", מבלי שהם טענו שיש קושיה עליך. הייתי מסכם את עמדתי כך: עמדתך עקבית, וגם עמדתם עקבית. למעשה, היתרון היחיד שיש לעמדתך על פני עמדתם - הוא במישור הפילוסופי גרידא (לא הלוגי): כלומר, אני מסכים שאין זה ראציונאלי - ברמה הפילוסופית - להעלות ספקולציות (כפי שעושים המקובלים) אודות מה שקורה לאדם נטול-גוף, שהרי כל מה שאנחנו יודעים על האדם - נובע מניסיוננו עם בני אדם בעלי גוף (אגב את היתרון הזה של עמדתך כבר ציינתי בסוף הודעתי הקודמת).