עוד סיוט שלטוני - הגבלת מהירות במכונית

SupermanZW

Well-known member
אי אפשר להתייחס לסטטיסטיקות כאלו - מהסיבה הפשוטה שאין להן קשר למציאות.
מהירות היא מופרזת ומסוכנת ביחס לתנאי השטח והנהג, יש לה מאפיינים מדעיים:
כשאחיזת הכביש נמוכה, או הקשב נמוך (וזה לא נדיר) יש לה קשר ישיר לתאונות.
בשטח עירוני ובמיוחד סמוך לבתי ספר, אזורים בהם התפרצויות לכביש הן דבר תדיר, יש למהירות קשר ישיר לתאונות.
כשאין קשר בין המהירות החוקית לתנאי השטח - מן הסתם הקשר רופף

אני מניח שהאוטובאנים האלו הם באיכות מעולה. לא יודע מה המצב בנוואדה.
אני זוכר איזה סיוט זה לנסוע בערפל למשל, או בכביש שיש עליו קצת קרח או שמן. לוקח זמן עד שבכלל מבינים שיש בעיה - ועד אז עשוי להיות מאוחר מדי

לשם כך כל אותם כבישים צריכים להיות מושלמים תמיד. מה שאינו סביר מחוץ לסימולציה ממוחשבת.
יותר סביר לשפר את ההתאמה בין המהירות בשלט לתנאי הכביש ומזג האוויר בפועל - ע"י שימוש בשילוט אלקטרוני.
יש חברה ישראלית בשם Tactile mobility - שיכולה לספק תשתיות דיגיטליות (ואפילו בזמן אמת) לצורך זה

למה שיהיו בלימות כאלו מלכתחילה?
צריך בעיקר לעזוב את הגז, לפעמים האטה קלה - לא משהו חריג, אלא אם המהירות מופרזת מאוד.
בלימות גורמות לתאונות, אם מלכתחילה יש סיבה טובה מאוד לא לנהוג כ"כ מהר מלכתחילה.
אין שום צורך במגבלות מהירות בכבישים מהירים, אנשים פשוט יסעו במהירות הבטוחה לתפיסתם. מגבלות מהירות נחוצות רק בכבישים עירוניים ובכבישים פרבריים (היכן שחולפים מדי פעם ליד שטח בנוי), כי רק בהם יש לעיתים צורך בעצירה מוחלטת כדי לאפשר מעבר להולכי רגל או שהכביש אינו רחב דיו או הראות אינה טובה דיה כדי לאפשר נסיעה ללא מגבלת מהירות. בכבישים מהירים פשוט אין בעיות כאלה. ידוע גם, שלמרות שאין מגבלת מהירות באוטובאהנים בגרמניה, אנשים על פי רוב לא נוסעים במהירות המקסימלית שמאפשר רכבם, אלא במהירות שהם חשים שליטה מלאה ברכב מבלי לסכן את עצמם. ממוצע המהירות במקטעים ללא הגבלת מהירות באוטובאהנים (יש מקטעים עם הגבלת מהירות, למשל לפני יציאות מהאוטובאהן, לקראת עבודות בדרך, וכיו״ב) הוא כ150 קמ״ש ורוב המכוניות בגרמניה מסוגלות להגיע למהירויות שמעל 180 קמ״ש, יש גם מכוניות שמסוגלות להגיע ל300. הנהגים גם יודעים לבחור נכון בנתיב המתאים למהירות נסיעתם. גם אם יסירו את מגבלות המהירות מכל הכבישים המהירים בעולם לא יהפכו כל הנהגים ל״נהגי מרוץ״ ולא תראה נהגים שמשייטים על המהירות המקסימלית אליה רכבם מסוגל להגיע (ולא רק מסיבות של שליטה, אלא כי כשמגיעים למהירות המקסימלית אליה הרכב מסוגל להגיע חשים ״רעידות״ לא נעימות, גם אם יש שליטה מלאה) אלא ינהגו במהירות שהיא בטוחה ונוחה עבורם.

אמנם ישראל היא מדינת פקק, כולל בכבישים מהירים, למעט הדרך לאילת, ולכן ישראלים לא ממש מבינים מה זה משנה אם המהירות המותרת היא 110 או 130 או 150 או אין מגבלה, ממילא תקועים, אבל ברוב המדינות פקקים בכביש מהיר זה דבר שכמעט אינו קיים.

בנובה סקושה למשל, מגבלת המהירות בכבישים מהירים היא על פי התמרור בכניסה לכביש המהיר ואין דבר כזה שאין תמרור המורה מהי המהירות המותרת, ומדובר ב100 או 110 או 120, כאשר 110 זו המגבלה הנפוצה עבור כבישים מהירים, עם זאת, כשיוצאים מאיזור הHRM, שבו למעשה מרוכזת מחצית מאוכלוסיית הפרובינציה, התנועה דלילה ואין שום בעיה לנסוע 180 בבטחה, כאשר אין כניסה לכביש המהיר מאות מטרים מלפניך, שם יש היגיון להגביל את המהירות, אך יש גם מקטעים של 50 ק״מ בלי שום כניסה או יציאה, איזה היגיון יש במגבלת מהירות במקומות כאלה? בפועל, מתחילים לאכוף מ20 קמ״ש מעל המותר, ולכן כשמותר 110 נוסעים 130 וסביר להניח שאם יהיה מותר 130 יסעו 150, אבל אם לא תהיה מגבלה גם יסעו 150 (בממוצע כמובן), כפי שאפשר לראות מהנתונים מגרמניה, אז בשביל מה בכלל להגביל? אפשר פשוט לסמוך על הנהגים שמהירותם תהיה בהתאם לתנאי הדרך, שליטתם ברכב ונוחות נסיעתם. תכל׳ס, מה ההבדל מבחינת מהירות הנסיעה בפועל אם מגבילים ל130, 150, או בכלל לא (בהינתן שהמדיניות היא אכיפה רק מ20 קמ״ש מעל המותר, גם אם ניתן על פי החוק לאכוף החל מקמ״ש אחד מעל המותר).

דבר הזוי אף יותר, הוא שיש גופים בגרמניה ששואפים להגביל את המהירות המותרת באוטובאהנים כדי לעודד חיסכון בדלק (טיעונים על בטיחות אין, כולם יודעים שהאוטובאהנים הם הכבישים הבטוחים ביותר בעולם), מזל שהממשלה לא מקשיבה להם.
 

ai27

Well-known member
אין שום צורך במגבלות מהירות בכבישים מהירים, אנשים פשוט יסעו במהירות הבטוחה לתפיסתם.
אלא שתפיסתם במקרים רבים שגויה.
זה מה שמאפשר הורדה בכמות התאונות - פחות הרוגים ונכים, פחות נזק כלכלי, ביטוח-תאונות זול יותר.
העניין הוא רק - שמגבלות המהירות היא במקרים רבים שרירותית, ואנשים מפנימים את זה.
לכן חשוב לשפר את ההתאמה - ועם הזמן יגיע אמון הציבור בשילוט זה.
מגבלות מהירות נחוצות רק בכבישים עירוניים ובכבישים פרבריים (היכן שחולפים מדי פעם ליד שטח בנוי), כי רק בהם יש לעיתים צורך בעצירה מוחלטת כדי לאפשר מעבר להולכי רגל או שהכביש אינו רחב דיו או הראות אינה טובה דיה כדי לאפשר נסיעה ללא מגבלת מהירות.
מגבלות מהירות במקרים רבות נובעות ממזג האוויר, שיפוצים ושדרוגים בכביש, פגמים שנוצרו וכו'.
רק בסימולטור מצב הכביש תמיד מושלם ומאפשר תמיד נסיעה ללא מגבלה
בכבישים מהירים פשוט אין בעיות כאלה. ידוע גם, שלמרות שאין מגבלת מהירות באוטובאהנים בגרמניה, אנשים על פי רוב לא נוסעים במהירות המקסימלית שמאפשר רכבם, אלא במהירות שהם חשים שליטה מלאה ברכב מבלי לסכן את עצמם. ממוצע המהירות במקטעים ללא הגבלת מהירות באוטובאהנים (יש מקטעים עם הגבלת מהירות, למשל לפני יציאות מהאוטובאהן, לקראת עבודות בדרך, וכיו״ב) הוא כ150 קמ״ש ורוב המכוניות בגרמניה מסוגלות להגיע למהירויות שמעל 180 קמ״ש, יש גם מכוניות שמסוגלות להגיע ל300. הנהגים גם יודעים לבחור נכון בנתיב המתאים למהירות נסיעתם. גם אם יסירו את מגבלות המהירות מכל הכבישים המהירים בעולם לא יהפכו כל הנהגים ל״נהגי מרוץ״ ולא תראה נהגים שמשייטים על המהירות המקסימלית אליה רכבם מסוגל להגיע (ולא רק מסיבות של שליטה, אלא כי כשמגיעים למהירות המקסימלית אליה הרכב מסוגל להגיע חשים ״רעידות״ לא נעימות, גם אם יש שליטה מלאה) אלא ינהגו במהירות שהיא בטוחה ונוחה עבורם.
אם חשים רעידות לא נעימות - אין שליטה מלאה. הרעידות האלו הן בדיוק ההתחלה של איבוד השליטה, ואם אחיזת הכביש לא טובה (מים, קרח, שמן, פגם בכביש), או שיש בלימה או פניה - יכולה להגרם גם סכנה לתאונה.
בדיוק לכן יש את השילוט
אמנם ישראל היא מדינת פקק, כולל בכבישים מהירים, למעט הדרך לאילת, ולכן ישראלים לא ממש מבינים מה זה משנה אם המהירות המותרת היא 110 או 130 או 150 או אין מגבלה, ממילא תקועים, אבל ברוב המדינות פקקים בכביש מהיר זה דבר שכמעט אינו קיים.
אתה לא נמצא בישראל כבר הרבה שנים.
כביש 6 וכביש 2 פנויים לרוב אורכם. העלו את המהירות המותרת ל110, וזה אומר שבפועל לא מתבצעת אכיפה עד 130
בנובה סקושה למשל, מגבלת המהירות בכבישים מהירים היא על פי התמרור בכניסה לכביש המהיר ואין דבר כזה שאין תמרור המורה מהי המהירות המותרת, ומדובר ב100 או 110 או 120, כאשר 110 זו המגבלה הנפוצה עבור כבישים מהירים, עם זאת, כשיוצאים מאיזור הHRM, שבו למעשה מרוכזת מחצית מאוכלוסיית הפרובינציה, התנועה דלילה ואין שום בעיה לנסוע 180 בבטחה, כאשר אין כניסה לכביש המהיר מאות מטרים מלפניך, שם יש היגיון להגביל את המהירות, אך יש גם מקטעים של 50 ק״מ בלי שום כניסה או יציאה, איזה היגיון יש במגבלת מהירות במקומות כאלה? בפועל, מתחילים לאכוף מ20 קמ״ש מעל המותר, ולכן כשמותר 110 נוסעים 130 וסביר להניח שאם יהיה מותר 130 יסעו 150, אבל אם לא תהיה מגבלה גם יסעו 150 (בממוצע כמובן), כפי שאפשר לראות מהנתונים מגרמניה, אז בשביל מה בכלל להגביל? אפשר פשוט לסמוך על הנהגים שמהירותם תהיה בהתאם לתנאי הדרך, שליטתם ברכב ונוחות נסיעתם. תכל׳ס, מה ההבדל מבחינת מהירות הנסיעה בפועל אם מגבילים ל130, 150, או בכלל לא (בהינתן שהמדיניות היא אכיפה רק מ20 קמ״ש מעל המותר, גם אם ניתן על פי החוק לאכוף החל מקמ״ש אחד מעל המותר).
אני מסכים - קנדה היא מדינה מאוד דלילה, ועדיף להפחית מגבלות ולענות על צרכים נדירים באמצעות שילוט חכם שTACTILE MOBILITY מאפשרים.
הרעיון של החברה הזאת הוא "לשמוע" את החיכוך מול הכביש, כך שמתקבלת מפה לגבי החיכוך בכל נקודה ברשת הכבישים.
אם יניחו תשתית שילוט אלקטרוני, ניתן לסמן מקטע מסויים ככזה שבו צריך מגבלת מהירות.
דבר הזוי אף יותר, הוא שיש גופים בגרמניה ששואפים להגביל את המהירות המותרת באוטובאהנים כדי לעודד חיסכון בדלק (טיעונים על בטיחות אין, כולם יודעים שהאוטובאהנים הם הכבישים הבטוחים ביותר בעולם), מזל שהממשלה לא מקשיבה להם.
אז אתה מבין שיש שיקולים נוספים מלבד הבטיחות.
השאלה האמתית היא עלות זמן לעומת עלות דלק: אם שורפים לך עוד 20 דקות בכביש, יש לזה עלות מבחינת הזמן שאתה תקוע מחוץ לבית.
בגרמניה של היום שבה ב5 זורקים את העיפרון ונעלמים זה אולי כבר לא רלוונטי, אבל בישראל יש לזה השפעה על התוצר.
 
למעשה, אם יבטלו את מגבלות המהירות בכל הכבישים המהירים בכל העולם יהיו פחות תאונות ופחות הרוגים
הסיבה המרכזית היא לא הטעיות של השלטון ופחד ממנו אלא אחריות.

באופן טבעי שנוסעים מהר,אתה לוקח הרבה יותר אחריות.


בוא נגיד שמי שנוסע מהר ולא לוקח אחריות,נגרע במהירות ממצבת הנהגים.

 

SupermanZW

Well-known member
הסיבה המרכזית היא לא הטעיות של השלטון ופחד ממנו אלא אחריות.

באופן טבעי שנוסעים מהר,אתה לוקח הרבה יותר אחריות.


בוא נגיד שמי שנוסע מהר ולא לוקח אחריות,נגרע במהירות ממצבת הנהגים.

אנשים לא נוטים לנסוע במהירויות שהם חשים שקשה להם לשלוט ברכב וחלקה של המהירות בתאונות הדרכים תמיד היה זניח.
 
אנשים לא נוטים לנסוע במהירויות שהם חשים שקשה להם לשלוט ברכב וחלקה של המהירות בתאונות הדרכים תמיד היה זניח.
הדרך ששיכנעו את האנשים זה להגיד "ככל שהמהירות גבוהה יותר התאונה קשה יותר",

וזה נכון לכן אנשים הסכימו בתרגיל הפסיכולוגי הערמומי הזה להגבלות קשות על המהירות.
 

d70

Well-known member

מכוניות שמצוידות במערכת ISA שיחלפו על פני תמרור המציג מהירות נסיעה ישמיעו בפני הנהג צפצוף אזהרה וגם יציגו אזהרת מהירות מופרזת ויזואלית. לפי עיקרי התקינה האירופית שמקובלת גם בישראל, מערכת ה־ISA היא ברירת מחדל, כלומר הנהגים יוכלו לנתק אותה בתחילת הנסיעה, ונהגים שלא ינטרלו אותה וייסעו בכבישי ישראל ייחשפו לצפצוף ולתצוגה ויזואלית כאשר הם יעברו את המהירות המותרת.


אתם עסוקים בבובה ביבי בזמן שזוממים לכם על התחת.


התגובה של האזרחים צריכה להיות אחידה(לא להיות כבש כמו ספי ג'ו או כוכבית) - להגיד לא בשום פנים ואופן לא.


היכונו לשלל כתבות עיתון וטלויזיה שמסבירות בצורה חכמה מדהימה ועם מחקרים למה זה כדאי :LOL:

היה קיים כבר מעל 10 שנים בתוכנות ניווט...
מובייל איי שמותקנת היום במכוניות ותחבורה ציבורית כבר עושה זאת. רק שכולם מנתקים או משביתים את הציפצופים. :ROFLMAO:
 
אנשים ינתקו. כמו עם סיפור המחיקון.
מחיקון זה היה מסיבות של שמירת מוסר,כאן זה מסיבות של ביטחון.

כמו שלא ניתקו את החגורת בטיחות/לא עשו מרד עם החגורת בטיחות.


בסופו של דבר הכל עיניין של אמונה,אם אנשים לא יאמינו שהגבלת מהירות אוטומטית

זה טוב זה יכשל,אם יאמינו זה יעבור.

אתה רואה גם אנחנו "דתיים" - גם אצל החילוניים הכל עיניין של אמונה.
 

d70

Well-known member
מחיקון זה היה מסיבות של שמירת מוסר,כאן זה מסיבות של ביטחון.
לא. זה היה כדי לדכא ביקוש לטלויזיות צבעוניות. לא רצו לייצר בברה פער בין עשירים לעניים.

כמו שלא ניתקו את החגורת בטיחות/לא עשו מרד עם החגורת בטיחות.
זה אלמנט בטיחותי. טוב שלא אמרת שאנשים ביטלון לעצמם את הברקסים ברכב.
 

SupermanZW

Well-known member
המערכת ניתנת לכיבוי זמני, ניתוק ידרוש ניתוק החיווט באופן פיזי, ראו:
- https://www.ny1.com/nyc/all-borough...n-the-city-using-intelligent-speed-assistance
The vehicles feature an override button that can temporarily disable the system for 15 seconds, and DCAS can program the vehicles to allow travel slightly above or below the speed limit, depending on the situation.​
זה גרוע משחשבנו...
 
למעלה