עולמות 2015

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל אין לי נוסטלגיה, כבר אז חשבתי שזה מקום די מעאפן...

 

מיכאל ג

New member
כן זה היה די נורא שם...

ועכשיו המקום הפך לאתר בניה לעוד גורד שחקים. אם כי משמרים את החזית המקורית, אין לי מושג למה, היא לא בדיוק שיא האסתטיקה.
 

גלקטור

New member
ממש לא. הרי מאורות מתקיים באוני' העברית, ובעבר

היה כנס בווייצמן (המרחב המוכר,עם ניבן), אני זוכר במעורפל משהו גם על בר אילן, היתכן?
אם לדלות מזכרוני הרעוע, זה היה עניין שכירות, ובנוסף מחסור באנשי קשר בתוך האוניברסיטה ומגבלות לגבי עיצוב המתחם.
 
נכון


אז אפשר להיות אופטימיים ...
 

subatoi

New member
אם כבר, יש דברים שאפשר לתקן וראוי לתקן:

שילוט שילוט שילוט. שילוט שמכוון לאשכולות השונים עוד מהלובי, כדי להפחית את השאלות של החדשים. שילוט בקומה העליונה, *בכניסה* לכל מסדרון, כדי שלא יהיה צורך להכנס למעמקי מסדרון צפוף ומחניק רק כדי לדעת שחבוי שם אשכול 5 בזמן שעל הכרטיס כתוב בכלל אשכול 3 :/
שילוט בכניסה למתחם שיכוון לאשכול ולעירוני ועוד דברים שימושיים (שמירת חפצים/הוביטון/יד"ש/שירותים).
שילוט *מעל* דוכן יד"ש ולא על האל-בד של השולחן, שמוסתר בקלות ע"י המבקרים.

דוכן מודיעין בכניסה למתחם מרח' הארבעה. זה עשוי להוריד לחץ מהדוכן שבפנים, או סתם שימושי.

פחי מיחזור לנייר ברחבי המתחם ופחים ענקיים למחזור בקבוקים. גם פחים כתומים למיחזור אריזות אם אפשר. יכול להיות שהעיריה תשתף פעולה, סביר להניח שהכסף של הפקדון של המיחזור בשנה הראשונה יחזיר את עלות הפחים (להרגעת אנשי הסגל של אייקון האחרון, אם אני זוכר נכון, שטענו באופן תמוה שאין כסף לקנות פחים). זה ערכי, זה אקולוגי, זה כלכלי, זה חינוכי, זה אפילו הגיוני, לעזאזל. ניסיתי לעזור בזה בעבר, נואשתי והבנתי שאני לא היחיד.

תחרות שאפילו הכנס לא חפץ ביקרה שנה אחרי שנה ובקושי מפרסם אותה בעצמו, אין לה זכות קיום ואולי הגיע זמנה למות בשיבה טובה.

שירותים שירותים שירותים. אני חושב שהזכרתי את זה גם בסיכומייקון האחרון. לא ייתכן שבכל המתחם הענק הזה עם אלפי האנשים יש כ"כ מעט תאי שירותים. הפעם היו רק שלושה תאי שירותים לגברים. בשני התאים הזמינים בעירוני הדלת לא נסגרת (באחד מהם לפחות זה המצב מאז אייקון, לפחות. מסכנים הילדים שלומדים שם כל יום). רק בזכות זה שהצגתי תג מרצה הרשו לי להכנס לשירותים בצד השני של העירוני, באגף המזרחי שהיה בו ההוביטון/חדר סגל וכו'. זו די שערוריה שהאגף הזה סגור ושהקומה העליונה סגורה. יש דלת למבנה שסמוכה לשירותים האלה, אפשר לפתוח אותה ולהנגיש אותם. לשכור שירותים כימיים זה לא ממש פתרון שנשמע טוב אז אין לי מושג מה כן, אבל המצב הנוכחי לא ייתכן.
אין לי מושג איך זה אצל הנשים, השמועות אומרות שיש יותר תאים, אבל היו כמה דקות שהיה שם בכלל סגור. היתה מי שנכנסה לשירותי הגברים כמחאה.
 

subatoi

New member
וכמובן שגם היו דברים טובים שראוי להזכיר:

בין ההרצאות שהסתדר לי לראות חובה לציין את ההרצאה של אלישבע רוטמן על המסיבה לנוסעים בזמן, ההרצאה של גלי גולן על אוטופיות ודיסטופיות, וההרצאה החשובה מאוד של איריס מזור ורותי קרני על מעריצים רבים ושונאים ומסוכסכים, שגלשה גם להטרדות מיניות וכל מיני נושאים טעונים וחשובים (סיכום קצר ושטחי שלי, מהמעט שאני זוכר, לצערי). השתכנעתי שזה נושא חשוב מאין כמותו, במיוחד בחברה טעונה כמו החברה הישראלית, ובמיוחד כשפונים לקהל צעיר שלא תמיד יודע איך להתמודד עם נושאים כאלה כשהוא נתקל בהם. טוב שתהיה הרצאת מצפן כזו בכל כנס. יש הרבה הרצאות שמנסות להנחיל ידע ומידע חשוב. אם נצליח לעשות את זה כקהילה, למען הקהילה, בנושאים קהילתיים - נרוויח.

אחרי שכל הדוכנים הועפו מהכניסה לאשכול ונוצרה מסורת של מעבר פנוי (תודה לאל, כמה שנים בוזבזו במעבר הזה), סופסוף טופל גם דוכן יד"ש שהיה במקום בלתי אפשרי. אחרי אייקון האחרון כתבתי על זה הרבה, כמה שמה שהלך שם היה הזוי. עכשיו הוא הוצא החוצה כשיש לו מרחבים ענקיים. ביום הראשון היה חדר נפרד לקבלת הטפסים (אני מניח שגם בשאר הימים), זה היה נפלא ומרווח וקליל ונפרד מהבלגאן של הדוכן עצמו. ביום האחרון אחה"צ היו 3-4 מתנדבים שהחזירו כסף/מוצרים, נראה שזה עובד מצוין. בהתחשב בזה שבאייקון זה הולך להיות עוד יותר גדול, כדאי לשמור על המיקום והמתכונת ולהרחיב את מספר המתנדבים בהתאם.

בנוסף, תודה אישית לחבריי לפאנל, ותודה להלה הראל שרק בזכותה התקיימה הרצאה כ"כ מתבקשת לזכר ליאונרד נימוי ז"ל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דוכן יד שנייה בחוץ זה סביר, מול השמש זה היה רעיון רע

ובניגוד לרוב הדוכנים שמכרו ספרים, לא היה לו גג של אוהל שיגן עליו, וספרים, תקליטורים, אריזות פלסטיק ועוד "התבשלו" שם בשמש ישירה שעות ארוכות. זה לא טוב להדפסות שדוהות, למדיה מגנטית שלא אמורה להתבשל בשמש, לפלסטיק... כל הספרים שדפדפתי בהם שם היו פשוט עקומים מהשמש, חבל.
&nbsp
מלבד העניין הפתיר הזה, הארגון היה בהחלט נוח למדי וחסך תורים וצפיפות.
 

גלקטור

New member
לא הייתי השנה, אבל מהתיאור שלכם, הפתרון הטוב ביותר הוא להקים

רשת צל. זה יותר מצל ויציב מכמה שמשיות, פחות מחניק מאוהל וניתן להקים באיזה גודל שרוצים.
פתרון אחר לגמרי הוא להקדיש חדר (של העירוני) לצורך הדוכן. זה כמובן מוציא את הדוכן מ"מרכז העניינים" מחד, וגוזל חדר שלם מאידך, אבל שווה לשקול.
 

Y. Welis

New member
נושא השירותים בתיכון מזכיר לי את המצב בזמני, 30 שנה עוד מעט.

כנראה מסורת ארצית. פשוט נמנעתי מלהיכנס לשם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בדיוק מה שחשבתי לגבי השירותים

כמו כן כמו בכל שנה, אחר הצהריים נגמר הנייר ברוב תאי השירותים לנשים באשכול, וגם אחרי שעה המצב לא תוקן (אף שאמרו לי שמטפלים בכך) וגם לא אחרי שעתיים...
&nbsp
הלכתי לעירוני, אבל בכניסה שהייתה פתוחה יש רק שני תאים לנשים (בשעה שבצד השני יש ארבעה!). כשביקשתי לעבור לשם (כי היה תור רציני, אלא מה...) אפשרו לי (בלי שום תג או פרוטקציה), אבל זה ממש לא סביר לא לאפשר זאת מלכתחילה.
 

מיכאל ג

New member
הם יכולים לפתוח חשבון פייסבוק

תרצה או לא, פייסבוק היא הפלטפורמה החברתית המובילה כרגע והיא היתה כזו כבר שנים. זכותך לסרב להשתמש בה כמו שזכותך לסרב להשתמש בפורום הזה, או באינטרנט כולו,אבל מה לעשות, ככה אתה מפסיד דברים.
 

Y. Welis

New member
מדהים אגב עדיין, איך זה שאחרי עשרות כנסים

אין צוות 'הפקת לקחים', מטעם האגודה או מארגני הכנסים. שאלון למשתתפי הכנס.
&nbsp
הרי מכל כינוס כזה נאסף מידע חשוב ונלמדים דברים ומוצעות הצעות ושיפורים (ואני זוכר יותר משירשור אחד כזה בפורום 'אורט' ב-02' ואחרי).
מצער שזה לא נשמר היכנשהו לטובת הצוותים והכנסים הבאים. האינטרנט נוצרה לשם כך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש צוות "הפקת לקחים". פגשתי מישהי כזאת במהלך הכנס, בי נשבעתי

ויש בקשות מהמארגנים לשלוח להם משוב והצעות לשיפור, קישרתי ממש כאן מתחת את הבקשה שלהם בפייסבוק, כולל כתובת דואל (אם לא רוצים להשתמש בפייסבוק). כמו כן כל המתנדבים קיבלו לדואל טופס משוב למלא על ההתנדבות בפרט ועל הכנס בפרט. מספק אותך או שאתה מעדיף להמשיך לקטר ככה בשביל הכיף?
 
למעלה