עונה 5 פרק 8 - הסיכום!
לספרים

עונה 5 פרק 8 - הסיכום!
לספרים

אני אמור גם להכריז על האדומים החדשים, אבל לא יהיה לי זמן לזה היום.
 

AnyNickname

New member
אני בהלם טוטאלי, Speechless.


אני לא מאמין שאין פה התייחסויות לפרק עד כה, ציפיתי לשרשור מטורף!!
 

AnyNickname

New member
והפעם הודעה עם קצת יותר תוכן


משום מה זה לא העתיק את כל המלל מהקובץ

נתחיל מהקל לכבד...

אריה בבראבוס וגם סאנסה בווינטרפל
סה"כ יש התקדמות מסוימת (אבל איטית) בעלילות האלה:
אני שמח לראות עוד ועוד את המסחר ברציפי בראבוס, מעניין לראות נוף חדש כזה. טוב לראות את אריה בלבוש ובאופי קצת אחר. כשהיא קיבלה את המים ההם, החיוך שלה הרג אותי!

וסאנסה מגלה שאחיה עדיין בחיים! אוקיי, אוקיי... מתקדם... אני אוהב את קו העלילה הזה... מעניין לאן זה הולך.
אבל שניהם היו החלק הכי פחות מעניין בפרק.


סרסיי בכלא
כמובן שהיא עקשנית ומלאת גאווה עצמית כלפי חוץ, אבל בסופו של דבר כשאף אחד לא היה בחדר, היא ירדה ללקק מים מהריצפה.
אוי ואבוי, איזו השפלה. איזה אושר לצפות בזה. #שמחה_לאיד


דאינריז וטיריון
אושר צרוף של דיון אינטלקטואלי והתנצחות בין שני בתים גדולים בווסטרוז!

טיריון מציג את הסיטואציה כאילו הוא צריך לשקול אם לשרת את דאינריז, למרות שהוא לגמרי נתון לחסדיה.
נהניתי מכל משפט שלה, נהניתי מכל משפט שלו - ראיתי את הסצנה בעיניים נוצצות. תענוג.
השילוב ביניהם זכה לזוג המרכזי בעונה הזו.



ושיא השיאים: התקפת "האחרים" על ג'ון סנואו ומחנה הפראיים
קודם כל, נהניתי מההגעה של העורבים למחנה הפראיים, מהחשד שעלה בשני הצדדים, מהמוות של לורד עצמות וכמובן ממועצת החכמים שהייתה שם.
היה ברור שהת'נים לא ירצו לבוא והנחתי שהסצנה תיגמר בכך שמספר מועט של אוניות יוצאות משם...
ואז כשהכלבים התחילו לנבוח, חשדתי... כשהערפל התחיל להגיע, חשדתי עוד יותר... ואז הגיעה המתקפה.

אני בדר"כ שונא מלחמת חרבות מהסוג הזה, אבל המתח הושיב אותי על קצה הכיסא!
אהבתי מאד את האישה ההיא שהובילה את המתקפה ונקודת התורפה שלה אכן הרגה אותה בסופו של דבר.
ג'ון סנואו מצליח לעצור את "האחר" ההוא עם חרב מפלדה וואליריאנית, זה משהו שידענו עד כה?!

האמת שזה הגיוני כשחושבים על זה: זו פלדה שהגיעה מוליאריה, בדיוק כמו זכוכית דרקון (שוב המלחמה הזאת בין "אש וקרח").
שוב רואים את מלך "האחרים" והמון הקמות לתחייה. המתח הנורא ששרר בדקות האחרונות שג'ון סנואו עוזב את המחנה בזמן שכל האחרים מסתכלים עליו.
תענוג, תענוג, תענוג, תענוג. סצנה באורך עשרים דקות שזכתה בתואר "סצנת העונה. נקודה.
"

לא שזה היה קשה, לאור העונה הירודה שהייתה עד כה, אבל הסצנה הזאת הכילה כל מה שהיה אפשר לבקש ממנה!

האם זה היה השיא העונתי או שמא פרק הבא יצא לנו משהו דרמטי נוסף?
 
לא נאמר ישירות שפלדה ואליריאנית יעילה כנגד האחרים

אבל יש מספיק רמזים ומספיק חומר רקע כדי שהעניין הזה לא חדש בכלל. זכוכית הדרקון לא הגיעה מואליריה ככל הידוע. היא חומר מצוי (obsidian) שאפשר למצוא ליד הרי געש. ילדי היער ידועים בשימוש בה בתור חומר הגלם העיקרי לנשקים שלהם (עד שראשוני האדם ניצחו אותם תוך שימוש בברזל).
פלדה ואליריאנית, לעומת זאת, היא פלדה שחושלה באש דרקונים, או לפחות בלחשי קסם, כשהכישוף הואליריאני מבוסס על שני דברים: אש ודם.
בכל מקרה בהחלט ברור שזה אש מול קרח: זכוכית געשית היא "אש שהתאבנה", ופלדה ואליריאנית היא חומר שעבר טיפול באש החמה ביותר האפשרית.

ובפרק הבא אמורה להיות סצינת בור הלחימה. לא סתם ראו את ז'ורה מתנדב להילחם בהם שוב.
 

MorbidEowyn

New member
dragon glass זה לא זכוכית שיוצרה ע"י אש דרקונים?

לא זכור לי בכלל שמוזכרים הרי געש בספרים...
 
לא. זו זכוכית געשית מהסוג שקרוי באנגלית obsidian

בספרים לא מוזכרים הרבה דברים, וזה לא אומר שהם לא קיימים בעולם. חלק מהדברים מוזכרים אבל בשמות אחרים: תנינים לא מוזכרים בספרים, אבל התיאור של אריות-הלטאה מאוד מזכיר אותם. גם הרי געש מוזכרים: מסביב לוואליריה העתיקה היו "14 הלהבות" או "14 האישים". מדובר בארבע עשרה הרי געש, אלא שהם לא קרויים הרי געש, זה הכל. במקורות קאנוניים חיצוניים לסדרה (עולם של אש וקרח) האבדון של ואליריה מתואר כאירוע בו כל 14 הרי הגעש התפרצו בו זמנית, כנראה כתוצאה מכשל בלחשים שמכשפי ואליריה מנעו התפרצויות בעזרתם.
 

MorbidEowyn

New member
מרטין מסביר בכלל בספרים על האובסידיאן?

ואם אין לזה קשר לדרקונים, למה זה נקרא דרגון גלאס?
 
בהחלט.

כמו תמיד, אני ממליץ לקרוא את הערך מהויקי של הספרים:
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Dragonglass

מקורות רלוונטיים:
משחקי הכס, פרק 66, בראן 8
סופת החרבות, פרק 33, סאמוול 2

האובסידיאן קרוי זכוכית דרקון כי פשוטי העם מאמינים שהוא נוצר באמצעות דרקונים, בזמן שהמלומדים אומרים שהוא נוצר מהלהבות שבמעמקי האדמה.
 
אובסידיאן היא אבן אמיתית ולא המצאה של הספרים

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%91%D7%A1%D7%99%D7%93%D7%99%D7%90%D7%9F
 
בוודאי, לרגע לא חשבתי אחרת

וכמו שמרטין עצמו צוטט בערך הויקי שקישרתי אליו, האובסידיאן שלו קצת שונה מהאובסידיאן שלנו: בראש ובראשונה לאובסידיאן שלו יש יכולות קסומות, כי העולם שלו הוא עולם פנטסטי, מה שכמובן לא נכון לגבי האובסידיאן של עולמנו אנו.
 
נאמר איפשהו בספרים

נדמה לי שסאם מוצא איפשהו במגילות הישנות ש"פלדת דרקון" יעילה נגד האחרים, ואז תוהים אם משמר הלילה יכתוב לכל בתי האב בווסטרוז ויבקש מהם לשלוח את החרבות הוואליריאניות שלהם לחומה, מי בכלל יעשה את זה.
 
כן, די ברור מהספרים שפלדה ואליריאנית יעילה כנגד האחרים

אבל תמיד ישנו הסיכוי הקלוש ש"פלדת דרקון" היא לא פלדה ואליריאנית. בפועל, אף אחר לא נהרג מפלדה ואליריאנית בספרים עדיין. אבל די ברור שזה ייקרה מתישהו.
 
אז חשבתי על זה.

והנה בשבת, לאחר הפסקה ארוכה* חזרתי לשיר של אש ושל קרח. בליל שבת התחלתי לקרוא את משתה לעורבים כרך א', ושם נתקלתי בקטע המדובר. שם סאמוול טארלי אומר ללורד שלג כי נכתב שהגיבור האחרון קטל אחרים בחרב מפלדת דרקון.
הנושא כבר נידון בעבר, בשאלה אם אזור אהאי של נבואות וואליריה והמזרח, הוא הגיבור האחרון של ראשוני האדם. וכאן נראה לי שיש סיבה לחשוב שהם אותו אדם.
אנו יודעים שהפלדה הוואליריאנית מחושלת בקסמים. הקסמים הוואליריאנים הם בעיקרם אש ודם. חרבו של אזור אהאי למשל, חושלה באש ודם. גם זכוכית דרקון - כפלדת דרקון, לא קשורה לדרקונים. ומאיפה היה לו דרקון, לגיבור האחרון של ראשוני האדם?
ואם לא היה לו דרקון, וגם את הידע על כשפי אש ודם - הרווח במזרח - לא היה לו, זה מסביר את התיאור כיצד במקרה גילה שהגימור של החרב מצריך קרבן אדם. אולי דווקא קרבן של אדם שקרוב ואהוב של זה שמחשל את החרב.
ולסיום, תיאור חישול חרבו של אזור אהאי, נשמע כמו חישול פלדה וואליריאנית. החרבות מפלדה וואליריאנית מתוארות ככאלה שבפלדה נראה ציור אדוות, שנוצר מקיפול הפלדה על עצמה מאות פעמים. לא כך נאמר על אזור אהאי, שבמשך ימים ולילות קיפל את הפלדה על עצמה שוב ושוב ושוב ושוב?
ולמה אזור אהאי היה צריך חרב שאוצרת בתוכה את להט הכבשן? הרי האחרים פולשים לווסטרוז ולא לאסוס...

* קראתי ספרים אחרים. בין השאר, הספר החדש של רובין הוב, ואסופת האגדות של טולקין שהוציאו זמורה ביתן.
 

Uri04

New member
נהיה לי קפוא מהפרק הזה

העונה הזאת מסתמנת כמצנן הרשמי של הקיץ. חבל שהיא אוטוטו מסתיימת והקיץ רק מתחיל

אני חושב שסופסוף הסדרה הראתה לנו מה הכוונה במשפט הנורא: "Winter is coming" (לא רציתי לתרגם את זה לעברית, זה מרגיש נכון יותר באנגלית). החורף הוא ביטץ' מהגיהנום. וכך גם ה"אחרים".
הקרב הזה בסוף, גם אם הרגיש קצת כמו פרק של "המתים המהלכים" מינוס דאריל דיקסון ושאר הרד-נקס, היה מרהיב ומפחיד כאחד. מדוע?

קודם כל, כי הוא היה עשוי מצויין - ממוקד, איכותי, גרפיקה שלא מביישת את מיטב סרטי הקולנוע מהשנים האחרונות ושנית - כי הוא סימן רשמית את הכניסה של קוראי הספרים אל תוך טריטוריה לא מוכרת. עכשיו רשמית אין לאף אחד מאיתנו מושג לאן הולכים ומה הולך לקרות (בגזרה הזאת, בכל אופן), מיהן המפלצות האיומות האלה וכיצד ניתן להתגבר עליהן. הסיקוונס האחרון בו ג'ון והשורדים נאלצים לצפות בדממה במלך הקרח מקים לתחייה את החברים המתים שלהם היה מצמרר ממש.

שאר הפרק -
השיחה של טיריון ודאני היתה מצויינת וחבל שלא נמשכה יותר זמן. סופסוף מישהו מציב לה מראה מול הפרצוף ושואל אותה "למה את בכלל צריכה את כל זה" ו"למה נראה לך שמישהו בווסטרוז בכלל שם עליך?" ומה הסיפור של ג'ורה? מה הוא רוצה עכשיו?

אריה בבראבוס - סופסוף אריה מתחילה להיות מתנקשת אקטיבית. למה היינו צריכים לחכות כל כך הרבה זמן? למרות שנראה לי שבקצב הזה, כל הרשימה שלה תחוסל כבר בדרכים אחרות ולאריה לא יישאר את מי לחסל. אגב, לפני ארבעה פרקים נעלמו להם מייס טיירל ומרין טרנט בדרכם לבראאבוס. מישהו ראה? מישהו שמע?

ווינטרפל - סצנה מצויינת בין סאנסה וריק/ת'יאון. סופסוף מתחילות להתגלות תשובות לכל השאלות.

סרסי - עד כמה שהיא עשתה דברים מחרידים, אני לא יכול לשנוא אותה. העלילה שלה תמיד הכי מעניינת אותי ואני תמיד מרגיש את הכאב שלה והפרנויה שלה. היא לא רמזי או ג'ופרי או לורד פריי ולכן עצוב לי לראות אותה מושפלת. אבל זו כן דרמה טובה ולכן אני אשמח תמיד לעוד סרסי
אגב, הספטה-אונלה הזאת היא אחד הדברים הכי מפחידים שיצאו מהסדרה הזאת - בוצ'ה מחרודה שהנשק העיקרי שלה הוא המבטים מזרי האימה. נהיה לי קר רק מלחשוב עליה.
 

אילן די

New member
בלי לגרוע מהמשמעויות והדרמה

של הסצנה מעבר לחומה.
אני לא מבין את ההתלהבות מהקרבות. אני לא מבין מדוע, בשנים האחרונות, יש נטיה לביום קרבות בהם כל שוט הוא חלקיק שניה עד שניה מקסימום. למה אי אפשר להראות קרב בצורה שתקל על הצופה לעקוב אחריו ולהבין יותר מה קורה.
 

AnyNickname

New member
בכלליות התלהבות מקרבות?

גם אני לא כזה חובב, אני משתעמם מהר. הרצתי קדימה בחלק מהקרבות על החומה בסוף עונה שעברה.
אבל הקרב הזה סימל משהו אחר, משהו שלא ראינו עד עכשיו... זה לא שני אבירים שמתחרים אחד בשני, זה פאקינג החיים והמתים.
&nbsp
אז בנוגע לפרק הזה - שברירי השניות של כל פריים עיצבנו כיאה לכל קרב,
אבל עצם העובדה שזה קרב מסוג חדש, השאירה אותי מתוח על הכיסא!
 

Uri04

New member
אני דווקא מסכים איתך לגבי זה

אפקט ה"מצלמה הרועדת" הוא דבר מעצבן שצריך להיעלם מהעולם ואני מסכים שזו היתה אחת מנקודות החולשה של הפרק. אף אחד לא רוצה לראות שברירי קרבות ומצלמה מחורפנת שלא מתמקדת באף דמות יותר משנייה.
 
כנראה כי הקהל התעייף משוטים ארוכים של קרב.

ובל נשכח את עניין האווירה: קרב הוא לא דוקרב. קרב הוא כאוס. ומצלמה תזזיתית מעבירה את התחושה הזו לצופה.

אגב, סצינת הלחימה בדורן בפרק הקודם הייתה עלובה מאוד וזכתה להרבה לעג ברשת. ושם השוטים היו ארוכים יותר. אבל רמת הכוריאוגרפיה הדרושה לקרב שנראה טוב בשוט ארוך גבוהה מאוד, ושחקנים הם לא חניכים בשאולין.
 
בדיוק. השוטים הקצרים והקלסטרופובים מתאימים להפקה דלת תקציב.

הרי כדי שהקרב ייראה באמת כהלכה היה צריך לצלמו כמו את הקרבות בשר הטבעות וההוביט וכל סצינה כזאת עולה עשרות מיליוני דולרים. לכן גם הקרב על הבלקוואטר לא נראה מי יודע מה בסדרה.
 
למעלה