עוסק מורשה - בעל ואישה

sofa surfer

New member
עוסק מורשה - בעל ואישה

היי,
טרם קיבלתי מענה בפורום אחר, אנסה כאן.

אישתי ואני עוסקים שנינו במקצוע רפואי (המחייב פתיחת עסק כעוסק מורשה), ומתעתדים להתחיל לקבל לקוחות באופן פרטי. מה היתרונות / חסרונות של פתיחת שני תיקי עוסקי מורשה נפרדים אל מול פתיחת עוסק מורשה משותף?

רוב תודות
 
איחוד עוסקים במע"מ

שלום רב,

עוסק מורשה משותף (כלומר, "איחוד עוסקים") עשוי להיות רלוונטי כאשר שני אנשים או יותר מנהלים עסק משותף, או כאשר הם מנהלים עסקים נפרדים אך צורכים מוצרים ושירותים מספקים דומים. במקרים כאלה, איחוד עוסקים מאפשר חיסכון בניירת והתחשבנות בין הצדדים.
למשל, אם שני רופאים שוכרים מרפאות באותו מקום, המשכיר יוכל להוציא חשבונית אחת לעוסק המאוחד במקום שתי חשבוניות לשני עוסקים נפרדים. גם התחשבנות בין עוסקים במאוחד היא קלה יותר - אם אחד מהרופאים רוכש ציוד רפואי עבורו ועבור הרופא השני, ההחזר שמבצע הרופא השני לרופא הראשון אינו מצריך דיווח למע"מ.
נציין כי התנאים לרישום של איחוד עוסקים הוא שניהול פנקסי חשבונות של כולם נעשה במשותף, ומונה נציג לאותם עוסקים.
העוסקים במשותף יגישו דו"ח תקופתי אחד על כל עסקאותיהם, אשר כאמור, לא יכלול עסקאות שעשו בינם לבין עצמם, למעט אם העוסק הרוכש לא רשאי לנכות את מע"מ התשומות בגין הרכישה - שאז יש לכלול את העסקה בדו"ח. בנוסף, כל אחד מהעוסקים יגיש דוח שנתי מסכם על סך כל עסקאותיו, לרבות עסקאות פנימיות עם העוסקים במשותף.
עם רישום איחוד העוסקים, רואים את כל העוסקים כאישיות משפטית אחת לצורך מע"מ, וכל העוסקים חייבים יחד ולחוד בחובות המע"מ של העוסק המשותף.
 
למעלה