עזרה בעניני מעשה טלאים

טובה ב

New member
כן זה אפשרי, אבל לא

תמיד עובד, יש בדים שלא רצוי לגהץ עליהם את הפליזלין. אחת השמיכות עשיתי ממריבועי קטיפה, בהם גם קטיפה אלסטית, אין סיכוי על זה להדביק פליזלין ולצאת מזה חלק. השיטה של מגזרות הנייר טובה גם לחיבור פיסות שאינן סימטריות, לפעמים רוצים דווקא דוגמא כזאת, וכלל אני בטוחה שיש עוד שיטות שאני לא מכירה ואשמח להכיר,הניסיון המעשי שלי בטלאים יחסית מצומצם בהשוואה לתפירה כללית, אבל יש לי ספרות מקצועית די מקיפה בנושא, שבלעתי מא' עד ת'. התחום הזה כמו רבים אחרים הוא די רחב, יש הרבה מאוד מה ללמוד, אבל היתרון של הענף הזה, שאפשר לעשות דברים גם בלי שום ידע.
 

ayala26

New member
השיטה של לתפור על נייר

מתאימה גם לבלוקים עם ציור בתוכם. כמו בלוק של בית או בלוק של ציפור. פשוט מציירים את כל הבלוק על נייר ותופרים מהצד השני ובסוף מסירים את הנייר. עוד לא ניסיתי את זה אבל זו שיטה מוכרת לבלוקים כאלו. לא פרימיטיבית כל כך.
 
תראי מה מצאתי

זה לוח ענק שאוכל להשתמש בו גם לחיתוך בגדים, ואם אני מבינה נכון הוא מגיע עם עוד לוחות קטנים וסכינים כך שזה דיל לא רע למרות המחיר היקר נורא http://www.olfa.com/MatsDetail.aspx?C=10&Id=87
 

ayala26

New member
אני לא יודעת לאיזה את מתכוונת

בהחלט יכול להיות שיש להם סט עם לוח, סכין וסרגל. לוחות בגדלים שונים באמת שלא צריך. אם את רוצה לקנות את הלוח הכי גדול אז בשביל מה לוחות קטנים? לי אין מקום ללוח ענק.. אני חותכת ותופרת על שולחן פינת האוכל. לי יש את הסכין SPECIAL OFFER Olfa Delux 45mm Rotary Cutter
 

ayala26

New member
הוא משמש לעבודה של כמה אנשים בו זמנית

לי זה לא נחוץ.. יארד הוא רק 44 אינץ' כך שגם אם תרצי כל פעם לפרוס את כולו פתוח על הלוח (למרות שיותר נוח לקפל לחצי ולחתוך בו זמנית שני חצאים.. ) אז אין צורך ללוח באורך 70 אינץ'... אז גם את צריכה סרגל של לפחוות 70 אינץ'. וזה לא נראה לי מי יודע מה נוח...
 
אני חושבת להשתמש בו גם לגזירת בגדים

זה למעשה לוח שמורכב משלושה לוחות, אני פשוט חושבת לנצל את הלוח לעוד מטרות למשל חיתוך קרטונים של גזרות, חיתוך בדים לבגדים, אבל אני לא מוצאת בנתים היכן לקנות אותו. בכלמקרה השאלה היא 1. לוח- בחרתי נגיד 2. סרגל? מה עושים הסרגלים השונים, זה אני לא מבינה 3. סכין, האם יש משמעות ללהבים השונים? 4. סכין מחוגה האם למשהו יש נסיון עם זה? 5. מה זה השבלונות? 6. סרגל לחיתוך עיגולים, האם הוא יותר טוב או פחות מסכין שחותך צורות עגולות? 7. אם משהו מכיר רגל לרקמה במכונה תעשיתית, האם הכרכחי מכונה שיודעת לזגזג או מכונת תפר ישר מתקבלת?
 

ayala26

New member
לי יש רק סרגל אחד

לסכין שלי יש 2 סוגי להבים - רגיל ומשונן לחיתוך זיגזג. זה מתאים לחיתוך של קוים מעוגלים שצריכים להתחבר אחד לשני (כך לא נוצרים גלים בשוליים) שבלונות - יש בצורות שונות - משולשים שונים בזויות שונות, טרפזים וכו' מתאימים לחיתוכים שמתאימים לבלוקים ספציפיים. לי אין כאלו. דוגמה לשבלונות: http://stores.ebay.nl/Emerald-City-Fabric-and-Craft_Notions_W0QQcolZ4QQdirZQ2d1QQfsubZ14QQftidZ2QQtZkm אני לא מכירה מחוגה לחיתוך. קוים עגולים אני גוזרת עם מספריים. לא מכירה סרגל עגול ואני מניחה שהוא לא במקום סכין אלא בנוסף.. אבל אז אפשר להשתמש בסכין רגילה או משוננת לא צריך סכין מיוחדת.
 
ראיתי השבוע את הלוח בארטא וגם את הגלגלת

המחיר של הלוח הגדול אבל בחישוב של ס"מ ולא באינ"צ עלה 159 ש"ח פשוט אין לי את הלוח אז אני עדיין גוזרת במספריים. לגבי הגלגלת לא זוכרת לי יש גלגלת כמו של אילה, הזמנת עכשו לוח בגודל בנוני באינ"צים.
 

ayala26

New member
בעצם עכשיו ראיתי. זה הלוח 35X70 אינץ'

הוא באמת ענק. אבל 70 אינץ' זה באמת יותר מדי. הרי יארד הוא רק 44 אינץ' אז בשביל מה כל כך ארוך? אבל המשטח שבקישור הוא למכירה בנפרד ולא כסט עם סכין וסרגל... את שאר הדברים צריך לרכוש בנפרד.
 
כן עכשיו הבנתי

זה שלושה משטחים מחוברים בתופסנים וכבר מצאתי אותו ב 100 דולר!!! למה צריך את כל זה, כי אפשר לחתוך בגדים!!! בלי לעמוד כמו טמבלית עם מספרים ולשבור את הגב. אפשר לחתוך שמלות ליללדות בשכבות אפשר להכין לתלמידים שלי דוגמיות בצ'יק צ'ק
 
עזרה בנושא קווילטינג: קודם כל, אם יש לך

אפשרות לקבל בדים וציוד מארה"ב, זה עדיף וגם זול יותר. צרפתי אתר של חנויות לקווילטינג. אם יש לך זמן, תעברי אחת אחת ותמצאי מקומות מאוד מאוד זולים. בארץ מטר בד יעלה בין 40 ל - 50 ש"ח למטר, בעוד שאני מצאתי אתר שבסוף דצמבר מכר בין $3 ל - $5 ליארד (91 ס"מ). לגבי העזרים, כמו שכתבו לפני, יש צורך ברגלית "1/4 כי בקווילטינג עובדים רק במידות אמריקאיות, וב - walking foot המשמשת לחיבור שלושת השכבות (השלב הסופי של העבודה). סכין חיתוך, בסיס וסרגל (שיש לו דופן עבה על מנת שהסכין לא תחליק ותחתוך גם את היד) די הכרחיים. המהדרות משתמשות רק בחוטי כותנה שגם הם לא זולים.יש מאות סוגי סרגלים, למשל סרגל בקתת קורות, או סרגלים בצורת משולש או אפילו עגול. בשלב ראשון סרגל מלבני די ארוך יספיק. אגב, כשתופרים על נייר, יש לכך גם שיטה, הנקראת paper piecing כשאני התחלתי עם התחביב הזה (אחרי עשרות שנים של תפירת בגדים) לקחתי קורס בסיסי בפיסות, וכמה סדנאות אחרות. כשיש יסודות נכונים, העבודה אחר כך הרבה יותר יעילה. יש הרבה מורות לנושא, ויש גם מישהי בשם קציר חוה במבשרת ציון.
 
תודה ותגובה

מייד אבדוק את החנויות לגבי התחביב, אני יודעת לעשות טלאים ועושה לא מעט , בעיקר בקתות, יש לי המון שאריות בד מתפירת בגדים כך שאין בעיה, ואני מוצאת שאפשר לתפור מבדי כותנה שאפשר למצא בארץ די בקלות גם ב 10-20 שח' למטר ובעיקר משאריות ובגדים ישנים. אני באמת רוצה לקנות בארצות הברית אבל אני רוצה ישר לקנות את הציוד הטוב המלא שישמש אותי, במכונה תעשיתי ממלא הרגלית היא של רבע אינצ' שזה כמעט חצי סמ', ואני מסתדרת איתה השאלה שלי היא מעבר לשולי הסרגל שצריכים להיות גבוהים, מה אורכו, איזה עוד סרגלים יכולים להיות לי שימושיים. כמה שימושי הלוח המסתובב כיצד חותכים חלקים מעוגלים האם יש סרגלים בעלי זויות מיוחדות או שמספיק הלוח שעליו מסורטטות הזויות. מה לגבי סכין מחוגה?
 
אם את תופרת בעיקר את הדוגמה

בקתת קורות כדאי לך להצטייד בסרגל של בקתת קורות. יש עליו סימונים של כל הרצועות, כך שעבודת הכנת הרצועות מאוד מהירה ויעילה. לגבי שאר הסרגלים, השאלה היא האם את מעונינת לתפור דוגמאות המבוססות על עגולים כמו "שביל השיכור". מכיון שמדובר בתחום מאוד מקובל בארה"ב יש סרגל כמעט לכל דוגמה. אגב, לגבי הבדים בנחלת בנימין, הם אינם עשויים מ 100%כותנה, ולכן יש בעיה בתפירה כשהבדים מתכווצים/מתרחבים בזמן התפירה. אגב, לא ברור לי למה את מתכוונת ב"סרגל מחוגה".
 
אני רוצה לתפור גם מעוגלים

יש מחוגה שגם חותכת עם סכין עד היום סימנתי בסרגל פסים וחתכתי במספרים מה עושה דווקא סרגל הבקתה למיוחד, סה"כ קוים ישרים? אנימבינה שיש סרגל לכל דוגמא השאלה היא האם יש בכך באמת צורך, או אפשר להשתמש בזויות של סרגל אוניברסלי איזשהו כדי לעשותן. תודה
 

ayala26

New member
אלו מותרות

אין צורך בסגל לכל דוגמה. לי יש רק סרגל אחד ואני יכולה לעשות גם בלוק בקתת קורות. מה שהופך את סרגל בקתת קורות ל"מיוחד" הוא שעל הסרגל מסומנים הגדלים ולא צריך למדוד. לא הכרחי.
 
מדובר בסרגל עם תעלות פתוחות

וקיים כזה גם לקווים ישרים. את מניחה על הבד וחותכת בתוך התעלה. כך תקבלי בדיוק צורה מעוגלת בגודל הרצוי.מכיון שצורות כאלה תופרים בעיקר בשיטת האפליקציה, לא צריך להיות כל כך מדוייקים. משרטטים את העגול על גבי הפליזלין הדו צדדי. מדביקים על גבי גב בד הדוגמה, גוזרים בדיוק לאורך הקו, מסירים את הנייר ומצמידים לבד הרקע. אפשר גם להשתמש בנייר פריזר, גוזרים עם שוליים. תופרים מסביב לעגול הבסיסי, ואחר כך מחברים לבד הבסיס. לבסוף חותכים חתך באמצע, מאחור, ומוציאים את הנייר.
 

הדור

New member
עדי../images/Emo140.gifלא למדתי ולא שמעתי על סכין מעגלית

אולי יש כבר היום בתעשיה, אני מצירת את שאני רוצה מוציאה ,ומוסיפה את ששת הממ"מכל צד וככה זזה נראה
 

גלשי

New member
עדי יקירתי - לענין הטלאים....

בשנות שהותי הארוכות בארה"ב...לקחתי קורס בעבודות טלאים ב-2 אופנים... קורס TRADITIONAL - העבודה המסורתית הקדומה - שזה אומר - מיחזור בדים/בגדים בתפירת בד ע"י TEMPLETS שמכינים וגוזרים פיסה אחר פיסה.... קורס אחר - עבודות טלאים הנתפרות במכונה, אחריה הכנת 3 השכבות ותיפורי יד עליונים. בזמנו ממש לא הסתייעתי בכל אביזרי העזר למעט מספרי בד חדות וגדולות וסרגל ברזל וכמובן קרטון לשבלונות (ניתן למחזר קופסאות קורנפלקס ולמספר כל גיזרה בשמרדף נפרד). הנסיון הוא מילת המפתח שכן רק טעמתי את הידע הבסיסי ומשם המשכתי בדרכי ככל שהזמן איפשר לי. אנסה להעלות מספר דוגמאות...שכן לצערי כל עבודות הטלאים שלי...נשארו שם למעט מספר מצומצם "שהצלתי" ועלה לארץ באל-על........ העבודות דורשת שעות רבות, השקעה, סבלנות ללא גבול, שעות פנאי רבות ואורך רוח. תשאלו את הדור המומחית שלנו ...... כדאי לבדוק קודם את מידת ה"עמידות והסבלנות" לפני שמסתערים על החנויות ורוכשים ציוד יקר. נסו כריות, תמונות קיר, תיק....לפני שאתן לוקחות על עצמכן שמיכה כפולה........
 
למעלה