עזרה בתביעה קטנה נגד סלקום

או לי

New member
עזרה בתביעה קטנה נגד סלקום

החלטתי ללכת על תביעות קטנות, חברת סלקום מחקה לי זכרונות בלי אישור איפוס 3 פעמים. (הפעם השלישית אתמול ויתכן שימצאו את התכנים) כמה להערכתם ניתן לתבוע בתביעות קטנות על איבוד תכנים בעלי ערך ריגשי? האם כדאי לפצל את זה לשתי/שלוש תביעות או לתבוע בפעם אחת, האם זה שלא נזהרתי אחרי הפעם הראשונה לגבות את התכנים יגרום לשופט לדחות את תביעתי. אשמח לעזרה. תודה!
 
תשובה

"החלטתי ללכת על תביעות קטנות" - בהצלחה! "חברת סלקום מחקה לי זכרונות בלי אישור איפוס 3 פעמים. (הפעם השלישית אתמול ויתכן שימצאו את התכנים)" - כיצד בדיוק זה קרה? "כמה להערכתם ניתן לתבוע בתביעות קטנות על איבוד תכנים בעלי ערך ריגשי?" - אם לא מדובר בנזק כספי אזי בית המשפט עשוי לפסוק סכום נמוך, אם בכלל. "האם כדאי לפצל את זה לשתי/שלוש תביעות או לתבוע בפעם אחת" - הכלל הוא כי תביעה תכיל את מלוא הסעד. מאחר שאתה מציין שהיו 3 הזדמנויות שונות - לכאורה אתה יכול להגיש 3 תביעות נפרדות. מאידך, מאחר שמדובר באותם צדדים ובאותו חוזה ובנזק לא ממוני - הייתי מגיש תביעה אחת. "האם זה שלא נזהרתי אחרי הפעם הראשונה לגבות את התכנים יגרום לשופט לדחות את תביעתי." - זה בהחלט עשוי להיות לרועץ.
 

או לי

New member
כיצד זה קרה, המכשיר נשלח לתיקון,

בפעם הראשונה, ביקשתי לשמור ואכן מחקו. בפעם השניה זה היה תיקון קל מאוד (החלפת כפתור שבור) ולא חששתי שיקרה משהו למכשיר... ובפעם השלישית המכשיר היה ריק מתכנים נשאר רק הספר טלפונים שאותו בפעמים הקודמות שמרו ולכן לא פחדתי והפעם גם זה נמחק... בקשר לשווי התכנים, מדובר על תמונות של הבן שלי מאז שהוא נולד עד היום, אכן אין לזה שווי ממוני אבל לא בגלל שזה זול אלא בגלל שזה יקר להערכה... דבר נוסף האם לדעתך עדיף לפנות לעו"ד (בימ"ש השלום) ע"מ לזכות בכזו תביעה? תודה.
 
תשובה

ידוע שכשמוסרים מכשיר למעבדה מחתימים את הלקוח על מסמך שאומר בין השאר שיש לבצע גיבוי כי תיתכן מחיקת זכרונות. עד כמה שזה אידיוטי לפעמים (במיוחד במקרה שאתה מתאר - החלפת כפתור), זה הכסת"ח של חברות הסלולאר - "חתמת? ידעת!". תשובתן, ואני זוכר שקראתי פס"ד שלמרבה הצער התקבלה בו עמדת הנתבעת -- אם לא גיבית - זבש"ך. אם כבר תפנה לבימ"ש - רק תביעות קטנות.
 

או לי

New member
בסלקום זה לא כך,

בסלקום מבקשים אישור איפוס ואומרים שיתכן שלא יוכלו לתקן את המכשיר אם לא יאפסו אותו... בבירור לא אישרתי איפוס... מה הסכום שכדאי לתבוע? תודה מראש!
 
סכום

אינני יודע כמה הנזק "שווה" לך, ולכן אני לא מתיימר להעריך את הסכום שכדאי לתבוע. הבא בחשבון, כי היות ומדובר בעוגמת נפש ממילא הסכומים שנפסקים בתחום זה אינם גבוהים ולכן לא הייתי מפריז בסכום. סכום של חמש ספרות לדעתי יהווה הפרזה.
 

או לי

New member
תודה רבה!

אקוה שאצליח להוציא מהם כמה שיותר ולו רק בשביל שהם יתחילו להתייחס יותר ברצינות לזכרונות של הללקוחות שלהם...
 
למעלה