עזרה, לימודים גבוהים

z r u b a b e l

New member
עזרה, לימודים גבוהים

אני רוצה להתחיל ללמוד בסמסטר קיץ לתואר למדעי המחושב. הבעיה שלי שאני לא מכיר אנשים שלמדו יותר מידי ואני צריך עזרה איך להיכנס לעניין, איפה כדאי ללמוד, מה כדאי להתחיל, וכל דבר אחר שצריך לדעת. דבר אחרון ודי חשוב, אני תלמיד כיתה י' ללא תעודת בגרות שזו מגבלה לא קטנה (בגרות במתמטיקה אני אסיים השנה). נ.ב. מקווה שזה הפורום הנכון
 

generala

New member
../images/Emo36.gif

איך הציונים שלך עד עכשיו? אם אתה מצטיין בלימודים המתמטיים והפיסיקליים (אם אתה לומד), תוכל להסתדר עם קורס אחד at a time בסמסטר בפתוחה. התואר אוניברסיטאי לכל דבר ויש מעסיקים שאף מעריכים יותר את בוגריו, מה גם שאם תרצה תמיד תוכל לעבור ולקבל פטורים ע"ח אותם קורסים, אף קורס לא יילך לאיבוד. מציע לך לנסות להתקבל ואם הצלחת (לתיכוניסטים יש תנאי קבלה), קח את אשנב למתמטיקה (הקורס אינו תיכוני !) ומשם כבר אתה תדע לבד להמשיך לפי רצונך.
 

z r u b a b e l

New member
תשובה

הציונים שלי כרגע נעים בין ה95 ולמאה בבר אילן, ככה שנראה לי שאני עומד בסטנדרטים. המליצו לי להתחיל עם דיסקרטית או מבוא למדעי המחשב מה דעתך על אלה
 

גיל14

New member
המלצה שלי

לך לפתוחה. היתרון הגדול שלהם הוא שאתה לומד לבד, בקצב שלך, מבחינתך על הזמן של ביה"ס - אתה יכול פשוט לשבת בשיעורים עם ספר הלימוד של הפתוחה, לעשות ש"ב מתי שבא לך. תצטרך לעבוד די קשה, אבל זה עדיין יותר קל מלרוץ אחרי הרצאות פרונטליות שמתקיימות או לא מתקיימות בזמן ביצפר (או בכלל), לרוץ מהביצפר לאוניברסיטה וחזרה. אני ניסיתי את שניהם, ואמנם נשארתי בבר אילן, אבל מסיבות שלדעתי אינן רלוונטיות בשבילך - כנראה שבמקומך הייתי עובר ישירות לפתוחה. לקורס ראשון בפתוחה אמליץ לקחת את אשנב למתמטיקה, ולאחריו את דיסקרטית ומבוא למדעי המחשב (אלא אם כן לקחת על עצמך 20 יח"ל מוגברים או איזו שטות אחרת, אין סיבה לא לקחת שני קורסים בסמסטר).
 

z r u b a b e l

New member
שאלה לגבי הפתוחה

ראיתי שיש שם אפיקי מעבר, מה דעתך עליהם, איך האפיק מעבר לטכניון? יכול להיות שאני אקח שני קורסים שנה הבאה, אבל כרגע אני רוצה להתחיל עם קורס אחד(ככה גם חייבים לא) בקיץ.
 

גיל14

New member
המממ

תראה, יש כנראה הרבה אנשים מרוצים מאפיק המעבר. לדעתי ההחלטה לבנות על אפיק מעבר היא החלטה לא טובה, קודם כל בגלל שיכול להיות שתרצה לעבור, ולא יהיו לך הציונים המתאימים (לא סביר לדעתי), שנית בגלל שאתה לא יודע אם בכלל תתאים לך המסגרת של הטכניון (בזמן התיכון? לא?), שהיא כנראה שונה בתכלית מזו של הפתוחה. היתרון הוא שאת ההחלטה לעבור לטכניון (או לכל מקום אחר) אתה יכול לקבל בכל שלב (אחרי שיש לך את דרישות האפיק...), ואין שום סיבה להחליט על כך עכשיו. אם חשובה לך היוקרה, הצץ בשרשור "של מי האוניברסיטה גדולה יותר" לגבי הדעות לכאן ולכאן. בהצלחה עם הקורסים שתיקח. הרגש חופשי לשאול שאלות כאן ובפורום מתמטיקה (אבל לא שאלות בסגנון "תפתרו לי את השאלה הזאת").
 

ChapaChoo

New member
אמרת שאתה מהתכנית לנוער מוכשר?

אם אתה גר במרכז, יש לך שתי אופציות: הבנתי שהתחלת ללמוד כבר באוני' בר אילן, נכון? בר אילן מאפשרת לעבור לתואר במתמטיקה אם הציונים שלך מספיק גבוהים. במצב הזה היא לא מבטיחה ליצור תוכנית לימודים שלא תתנגש לך עם התיכון, אבל היא כן משתדל להתחשב במצבך ככל היותר. רק מה, אל תצפה שמישהו יציע לך לעבור למדמ"ח, כי הם נוטים לרצת להשאיר אותך בחוג למתמטיקה. תצטרך לשכנע טוב טוב אנשים שאתה יכול לעבור. גם אני בוגרת התכנית, ואני לומדת (שובתת) עכשיו באוני' תל אביב. אמנם מה שאני יודעת זה איך אפשר להתקבל מראש לתואר ולהמשיך משם למדעי המחשב, לגבי מעבר מבר אילן לאת"א תצטרך לברר בעצמך. את"א בעיקרון מאפשרת לתלמידי תיכון עם בגרות 95 ומעלה (או עם מגן 100) במתמטיקה להתקבל ללימודי תואר במתמטיקה. אחרי 5 קורסים במתמטיקה (מבוא להסתברות, חדו"א 1+2, לינארית 1+2) אתה יכול לעבור למדמ"ח, אם הממוצע שלך בחמשת הקורסים הוא מעל 90 (שזה קצת גבוה, אבל אפשרי). בנוסף, אתה נחשב לסטודנט שלא מן המניין כל עוד אין לך תעודת בגרות, כלומר יש לך כמה מגבלות (80 זה עובר בקורס, ולא 60, לדוגמא). את"א לא מתחייבת לבנות לך מערכת שתאפשר לך ללמוד במקביל כל השבוע בתיכון, ואתה בעצם ברשות עצמך מבחינת מערכת (יש שיראו בזה חיסרון, לדעתי זה ייתרון עצום). מבחינת התואר, תואר באת"א נחשב ליותר מוצלח מתואר בבר אילן, ובאופן כללי (לדעתי), המוסד עצמו יותר.. חביב לסביבה באת"א. על בר אילן שמעתי כל מיני סיפורי זוועות שלא ממש גרמו לי לרצות ללמוד שם. עוד אפשרות שיש לך היא ללמוד באוניברסיטה הפתוחה בקצב שלך, בלימודים שהם בדר"כ אחה"צ. גם הטכניון מאפשר קבלה בתנאים מסויימים. אצלנו בתכנית למתמטיקה המורה שלנו הסביר לנו די טוב על כל האפשרויות האלה, כולל למי צריך לפנות בכל אחד מהמקרים. בסוף השנה, לקראת הבגרות שלך, אתה אמור לקבל אוסף של מכתבי שטיפת מוח מאונירסיטת בר אילן למה כדאי לך ללמוד אצלם, כולל כנס שתוזמן אליו, שאמור להסביר הכל על האפשרות הזאת. כמו שאמרתי, האפשרות הנוחה, שהרוב בוחרים בה, היא להמשיך לימודים בבר אילן. אבל גם בחוג למתמטיקה באת"א יש כמה עשרות סטודנטים במצב הזה. אם תרצה את הפרטים של איש הקשר של התוכנית באת"א, תפנה אליי במסרים ואני אתן לך מייל וטלפון שלו (השם הוא בנו ארבל). שיהיה לך בהצלחה
 

ChapaChoo

New member
תוספת קטנה

אמנם מבחינה רשמית לא אמורים לתת לך לקחת קורסים ממדמ"ח כל עוד אתה רשום לחוג למתמטיקה (באת"א), אבל במהלך השנה הראשונה, תוך עזרה מבנו, תוכל לקחת גם קורסי בסיס של מדמ"ח כמו מתמטיקה בדידה, מבוא מורחב למדמ"ח, תוכנה 1 ומבני נתונים. כלומר, אתה יכול להתקדם בדיוק בקצב של כל סטודנט למדמ"ח, אבל בלי להיות רשום בפועל למדמ"ח. ואת הלימודים אפשר להתחיל כבר בסמסטר הקיץ (למרות שכמו שזה נראה, לא יהיה אחד).
 

z r u b a b e l

New member
תודה רבה על התשובה, הבהרת לי הרבה מאוד

שאלה לגבי מה שכתבת היא על הטכניון, לא ידעתי שהם מקבלים תלמידי תיכון בשום מצב, אתה יכול לפרט על האפשרויות ללמוד שם, אם ידוע לך. אמרו לנו מראש שיהיה אפשר ללמוד דרך אחרי התוכנית באת"א למדעי המחשב ולא רק למתמטיקה, יכול להיות שזה השתנה? ועוד פעם תודה
 

ChapaChoo

New member
א. אני בחורה

ב. לגבי הטכניון - לא באמת התעמקתי בזה, מכיוון שהטכניון הוא לא אופציה מבחינתי (מרחק של שעה+ נסיעה בכל בוקר לא הולך ברגל). הבנתי שהדרישות קבלה שלהם דומות לדרישות באת"א - בגרות מעל 95. לגבי התכניות שהם מאפשרים אין לי מושג, נסה למצוא את המייל של המזכירות במדעים מדוייקים שם ולברר. ג. אני אפרט קצת לגבי את"א. התהליך הוא כזה: בסוף השנה אתה מקבל את ציון המגן שלך (בדר"כ 100, דרך התכנית). מתקשר למזכירות של התכנית לנוער מוכשר במתמטיקה של ב"א, ומבקש אישור מודפס שהציון מגן שלך הוא 100. פונה לבנו ארבל עם האישור הזה (כלומר, מתקשר אליו, קובע איתו פגישה). בנו מסביר לך בדיוק את תהליך ההרשמה, יתרונות, חסרונות, איזה קורסים מומלץ לקחת ומתי. בעיקרון בשלב הזה אתה יכול להתקבל כסטודנט במעמד מיוחד בחוג למתמטיקה. אם אתה יודע מראש שהכוונה שלך היא מדמ"ח, אז אתה לוקח חמישה קורסים ראשונים: מבוא להסתברות, חדו"א1+2, לינארית 1+2. סיימת את חמשת הקורסים האלה עם ממוצע מעל 90? יופי לך, אתה יכול באותו רגע לשאול את בנו איך עוברים לחוג למדמ"ח. התהליך הוא כמעט אוטומטי (כלומר, כל מי שמקבל מעל 90 בחמשת הקורסים האלה עובר מיידית למדמ"ח אם הוא רוצה). הקורסים הם לא מאוד קשים, ועם קצת מאמץ זה אפשרי. זו התכנית מבחינה רשמית. מה שלא יגידו לך אם לא תשאל במפורש הוא, שגם בתור סטודנט בחוג למתמטיקה אתה יכול לקחת קורסים של מדעי המחשב (קורסים שונים של שנה א': בדידה, מבוא מורחב וכו'). את זה אתה צריך לעשות עם אישור מבנו ועם תקשורת עם המזכירות, אבל זה בהחלט אפשרי ואפילו מומלץ. כלומר, אתה רשום לחוג למתמטיקה אבל יכול, תיאורטית, להתקדם בדיוק כמו סטודנט רגיל למדמ"ח. בסוף שנה א' שלך, אחרי שתסיים את כל הקורסים האלה (ולפחות את 5 הקורסים הנ"ל), בממוצע מעל 90, אתה עובר לחוג למדמ"ח כמו שאמרתי למעלה. שוב, הפרטים פה בעירבון מוגבל, לפרטים ממש מדוייקים תפנה לבנו.
 

ChapaChoo

New member
כבר צלבו אותי כמה פעמים על זה ש

כתבתי את הדעות שלי עליה... אני האמת התרחקתי ממנה בעיקר בגלל קורסי היהדות (לא מתאים לי ללמוד קורסים שאין להם שום קשר לתואר שלי סתם ככה). אבל המקום עצמו פשוט... עושה לי בחילה, ושמעתי סיפורים מאנשים שלמדו שם על יחס פשוט נוראי לסטודנטים ועל מעבדות שתת רמה, וכו'
 

ChapaChoo

New member
וחוצמזה

בכנס הסברה שעשו לנו בסוף כיתה י' על המשך התכנית באוניברסיטה, סיפרו לי (אני לא הלכתי) שהאישה שהסבירה הייתה פשוט.. כלבה. לא עשתה שום חשק להתקרב לשם.
 

1ca1

New member
את אומרת דברים אבל לא מידע אישי

ולכן כדאי מאוד שתבהירי את הנקודה במקרים שלך. לגבי היהדות, it's another nail in the coffin, ככל הנראה זה לא מה שצריך לגרום לאנשים להתרחק, אבל אם נניח את"א ובר-אילן נמצאים אצלהם זהה בשיקולים, זה אולי יכריע את הכף (ותאמיני לי , בשום פנים ואופן אני לא נהנה מיהדות, תנ"ך זה היה הציון הכי גרוע שלי בתעודת הבגרות, באיזה 20 נקודות :)) לגבי המקום, באמת אכילה במנזה שם זכורה לי כחוייה לא חיובית ועלולה לעורר בחילות :), מבחינת תשתיות, מרבית הלימודים של המדעים המדוייקים (בעיקר מתמטיקה-מדמ"ח) עושים בבניינים החדשים (בניין כץ, התאום שלו, ובניין של מחשבת ישראל, כמה סמלי :)), זה שאולי הבניין עצמו של החוגים למתמטיקה ומדמ"ח הוא נוראי משנות ה-50, זאת בעיה אחרת, אבל את מוזמנת לאוניברסיטה העברית, הבניין של מתמטיקה כמעט אותו דבר מבחינת התשתיות (כמובן יש פסלים של איינשטיין וספרים מקוריים של לנדאו :)). לגבי היחס לסטודנטים, לפחות לתיכוניסטים הוא מצויין (מניסיון אישי שלי, ביותר שנים ממך וללי (שהיא כנראה הכלבה שלך) היא בחורה מקסימה (לתיכוניסטים, כן?) וממש עוזרת בהכל) ורק שתדעי, כנראה עוד לא נתקלת בדברים האמיתיים של את"א, מאחר שאני מכיר גם סטודנטים שם וגם מרצים שם (דיקאן לשעבר באחד החוגים, שהודה לפני שהוא נדרש לעשות כך וכך בענייני פניות סטודנטים וכאלה, וכך וכך זה לא היו דברים טובים במיוחד, אבל הוא התעלם מזה, הוא אמר שהוא דיקאן והוא לא ינחה ככה את המרצים שלו, ואם זה מבחינת האוניברסיטה בזבוז זמן,אז שישחררו אותם מחובת ההוראה רק למחקר), וזה עוד בלי שהגענו לכמות הערעורים המוגבלת ועוד. מעבדות תת-רמה בבר-אילן? לא מצאתי הרבה הבדל בגבעת רם (בסדר כאן 20 אינץ שטוח, ושם היה כשעזבתי 17 אינץ שטוח ויכול להיות שהחליפו? זה באמת לא מייצג), בכל אופן, במדמ"ח זה לא קריטי, בכל מקרה עובדים מהבית, בטרנינג או גופייה ב3 בבוקר, הכי טוב :). לסיכום, בניגוד לסטודנטים רגילים, לסטודנטים צעירים, כנראה בר-אילן מציעה את המסלול הכי טוב (גם כי הוא אחרי הצהריים בשעות נוחות עם הבי"ס, גם גמישות, גם רכזים ומרצים ייחודיים עבורך וכו'), היחידה שכנראה שווה לשקול בנוסף לתיכוניסט היא גם האו"פ. אם יש לך שיקולים מיוחדים מאוד (למשל גר מטר מאת"א למשל) אז שווה לנסות לפנות לאת"א, אבל כאן גם מדובר על תוכנית מצומצמת הרבה יותר (לא בדיוק כמה עשרות, פעם אחרונה שמעתי על המספר 20 בערך שלומדים לתואר מלא ולא סתם צבירות, האם אני טועה?), לגבי הטכניון, ממה ששמעתי, זה עוד יותר פרטיזני מאשר את"א. נ.ב. חוץ מהאו"פ, לא הייתי בונה באף אוניברסיטה על סמסטר קיץ (חוץ מאולי בר-אילן, כחלק מההתאמה שלהם לסטודנטים צעירים, ד"א באוניברסיטאות רגילות, סמסטרי הקיץ יחסית מצומצמים ולא כמו בר-אילן, וגם לפעמים קורסים נפתחים רק כתלות בסמפר נרשמים מסויים וכו', וגם עולים פי 2 מאשר הרגיל (בר-אילן לתיכוניסטים לא עולה פי 2 יותר)).
 

ChapaChoo

New member
היתרון היחידי לתכנית בב"א הוא שהיא "מסודרת"

אני אפרט לגבי מה שאמרתי. המזכירה (אין לי מושג איך קוראים לה), שדיברה בשנה שעברה בכנס לתיכוניסטים הייתה נוראית. אני לא הייתי שם כי בשלב הזה כבר ידעתי שאני הולכת לאת"א, אבל מהחברים שלי שכן הלכו לשם הבנתי שהיא צרחה על אנשים, דיברה בשפה מאוד נמוכה, במשפטים כמו "למה לעזאזל אתה עוד לא רשום לבר אילן? לכנס הזה הייתם צריכים להגיע אחרי שאתם רשומים!". היא כל כך עיצבנה אנשים שהם פשוט דרשו שמישהו אחר ידבר איתם, וחלק אפילו הלכו. עובדה, כל מי שהמשיך ללימודים גבוהים מהמחזור שלי, מהמקום שבו למדתי, המשיך לאת"א. אתה צריך להחליט על איזה טיעון אתה הולך. או שהם מספקים תוכנית לימודים לא על חשבון בית הספר, או שהם מספקים גמישות. הקבוצות שנפתחות אחר הצהריים הן בשעות קבועות, בלי אפשרות בחירה. אם תלמד שלא בקבוצות האלה אכן תזכה לגמישות, אבל, כמו באת"א, אף אחד לא מבטיח לך שתוכל ללמוד בלי להפסיד בית ספר. לגבי הסמסטר קיץ - אין לי מושג מאיפה הבאת את זה. נכון, באת"א אני משלמת על סמסטר קיץ כמו סטודנט אחר באוניברסיטה, וזה אולי חיסרון (לא ידעתי שב"א לא גובים יותר על קיץ מתיכוניסטים). אבל ללמוד בסמסטר קיץ זה יותר מאפשרי, ועובדה שכבר עשיתי את זה. הדברים הנוראיים באת"א? נכון, את"א לא ידועה בחוסר סנוביזם ובהתחשבות המדהימה שלה. אבל בשני סמסטרים שעשיתי (כלומר, באחד שעשיתי ובאחד ששבתתי) לא הייתה אף בקשה רציונלית שלי שנדחתה. בנו ארבל (בוא נשווה אותו ללי ההיא?) עושה כל מה שהוא יכול בשביל התיכוניסטים באוניברסיטה, וזה המון. יש לו המון כוח בהשפעה על מזכירות של מדעים מדוייקים, והוא יעשה שמיניות באוויר בשבילך אם הוא רק יאהב אותך מספיק וחושב שאתה מסוגל למה שאתה מבקש. לגבי שעות אחר הצהריים נוחות לתיכוניסטים. אכן, בשנה שעברה, כשאני עשיתי את השיקולים האלה, חשבתי גם על זה. הגעתי למסקנה שאם יש לי בחירה בין שעות אחה"צ "נוחות" שאין לי שום בחירה בהם (ויכול להיות שהם ייפלו על דברים שיותר חשובים לי), לבין שעות גמישות (בחירה בין כמה הרצאות וכמה תירגולים מאפשרת את זה), שבהן אני יכולה להחליט מה אני מפסידה וכמה, החלטתי לבחור באופציה השנייה. אם נתעלם מהעובדה שמאז כבר עברתי לאקסטרני והשיקול הזה לא משמעותי בשבילי יותר, אני חושבת שההחלטה שעשיתי עבדה רק לטובתי. באמת שזה שטויות להשלים יומיים מבית ספר (מה, קשה לקרוא סיכומים בהיסטוריה ממחברת של מישהו אחר?). מה גם שהשיקול הוא שלך איזה ימים אתה מפסיד, עד מידה מסוימת. בסופו של דבר, העובדה היא שאוניברסיטת בר אילן נחשבת בתחתית מבחינת רמת הלימודים האקדמיים שלה בתחום המדמ"ח. זה גם שיקול שצריך לקחת, למרות שהוא לא שאל את זה. איזה תואר יישמע יותר טוב בקורות החיים שלי בעתיד? נשמע לי כמו משהו שחשוב לחשוב עליו, גם אם בשבילו (ובשבילו) זה יהיה חשוב רק בעוד 3-4 שנים של תואר+2-3 שנים של צבא. אז ה"עובדה" שבר אילן מציעה את המסלול הכי טוב לתיכוניסטים היא סובייקטיבית לחלוטין. ו, דרך אגב, מספר הסטודנטים התיכוניסטים שלומדים באת"א בכל מחזור נע בין 30-50 (תכפיל פי בערך 4 כדי לקבל את סה"כ). חלקם בחוג למתמטיקה וחלקם עוברים למדמ"ח (בדרך כלל כל מי שיכול עובר למדמ"ח). המספר הזה גדל בכל שנה, כי באת"א באמת באים לקראתנו, אפילו יותר ממה שמציעים בב"א (לטעמי). והרוב מרוצים, מה אתה יודע.
 

אוופסס

New member
בר אילן לא בתחתית מדעי המחשב

לא יודע על סמך מה החלטת את זה. מהניסיון שלי בעבודה ובאקדמיה זה לא נכון. זה היה פעם לפני התפוצצות הבועה, כשכמות הסטודנטים בכל מחזור הייתה מטורפת.
 

1ca1

New member
אוקיי

דבר ראשון, לגבי ללי, היא המון דברים, פרופסורית למתמטיקה היא לא וגם לא מומחית ללשון, היא מזכירה אקדמית (ככל הנראה בתפקיד מקביל למזכיר בנו שהזכרת), היא צריכה להיות אסרטיבית, והיא מתעצבנת בקלות, מה לעשות? בכל אופן, חשבת שאולי זה היה כנס הסברה לקראת הקורסים ולא איזה ערב פתוח שיועד להציג את האוניברסיטה? בקיצור בין לשמוע אותה בערב שבכל מקרה 90% מהמגיעים אליו ככל הנראה לא באו ללמוד, לבין המצב האמיתי, זה שונה מאוד ולא הייתי מחווה על זה דעה (בעיקר לא כשאתה כבר בצומת השני בעץ). "או שהם מספקים תוכנית לימודים לא על חשבון בית הספר, או שהם מספקים גמישות" הם מספקים גמישות ביחס לבחינות וכו' וגם בשעות (היה לנו פעם עניין של שעה מוקדמת יחסית למרבית האנשים והצלחנו להזיז, זה יותר ממה שאת תצלחי בהרצאה של סטודנטים כלליים), ובאופן כללי הלימודים הם אחה"צ, שלתלמידי בי"ס אינטרניים זה יותר טוב בסכום הכולל, תמיד אפשר ללכת להרצאות הרגילות, אבל אז לא ברור אם הם יתאימו לך (כנ"ל בת"א, אני מניח שמרבית מרביתם של הקורסים (לפחות ההרצאות) הם בבוקר, אף מרצה לא רוצה ללמד ב17:00, גם בגלל עייפות הסטודנטים, אבל גם בגלל לחץ בית של המרצה :)) לגבי התחתית, אני לא אגיד את מחשבותיי כאן, אני רק אשאל את השאלה הבאה: כנראה בתואר ראשון מבחינת הכשרה אקדמית (כלומר מתמטיקה והנכה למחקר) יחד עם שקלול הכשרה מעשית (פרוייקטים ותכנות ועוד), תקבלי שהטכניון היא כנראה המובילה בארץ,תל-אביב מבחינת הכשרה מעשית, עוד מלמדת סקים ומבחינת הכשרה תיאורטית מלמדת את הסטודנטים חדו"א במקום אינפי, אז מה ההבדל ברמה? (ואני אומר לך ממקור ראשון, והשוואה לאוניברסיטה העברית, שקבוצות התיכוניסטים שונות מהותית מהקבוצות הרגילות). ואם תבחני את הסגל האקדמי (שככל הנראה, בסבירות גבוהה מאוד, עדיין יטה לטובת ת"א מטעמים מסויימים), את תגלי שאין לך "סטארים" לא פה, ולא פה (להזכירך נוגה אלון הוא מתמטיקאי, האלגוריתמים שלו הם קומבינטוריים בעיקרם והוא מגיע מהתחום הזה), זה לא וייצמן. לגבי הנתון על התלמידים, זה חדש לי (אני מכיר את המאפיה הישנה, איגור,נעמי,יעקב... אצלם לא היו כל כך הרבה...), האם כולם עושים תואר או איזה קורס וחצי (ופורשים או צבירה או איזה שטות אחרת?), בכל אופן, לא התווכחתי עם שביעות רצון, זה עניין סובייקטיבי, אחרי בקבוק שיבאס אני אהיה מרוצה בהרבה מצבים :). בכל אופן, לסכם, את כנראה בעמדה שלא מסוגלת לחוות דעה אמיתית מאחר שלא התנסית במספר אוניברסיטאות, את כרגע בראיה צרה יחסית ולא מכירה מספיק. את יכולה להגיד מה את חושבת על המוסד שלך, קצת יהיה קשה לחוות דעה אמיתית על מוסד אחר בפרט שההיכרות שלך איתו מסתכמת בתוכנית לפני האקדמיה שבכלל לא מופעלת על-ידיו ובמקור שני להרצאה מסויימת שלא ברור לי האם היא הייתה קשורה ומה היה בה (ייתכן מאוד שההרצאה הייתה גרועה במיוחד, על זה אני לא חולק :)). לגבי הרמה האקדמית, כבר אמרתי כאן בעבר, בר-אילן בהחלט בכיוון הנכון וימים יגידו מה יהיה איתה (היא לא תהיה הטכניון, אבל גם את"א לא הטכניון פעם אחרונה שבדקתי). בקיצור, מבחינת רמה אקדמית, שילמד איפה שהוא רוצה וגם בערך מכל בחינה אחרת, מבחינת הגעה להרצאות, ממה שאני מכיר בחיי האוניברסיטאיים, כנראה בר-אילן עדיפה, וגם מבחינת מסגרת ארגון, מה שנשאר הוא בעיקר הסטיגמה על החוג בכלל בבר-אילן, ולימודי היהדות, את הנושאים הללו קשה מאוד לפתור (אפשר להגיד שאתה ערבי בהרשמה, זה פותר אחד :)) זהו אני מפסיק פה, אם את עדיין רוצה להתקשקש בנושא תמשיכי לבד.
 

ChapaChoo

New member
אני שמחה שאתה מסיים פה

אני בכל זאת אתקן כמה "אי דיוקים" שלך, לא בשבילך אלא בשביל מישהו ששאל פה שאלה רצינית שמגיעה לו תשובה מדוייקת. בנו ארבל הוא הכל פרט למזכירה אקדמית. הוא פרופסור בסגל בכיר, בחור קשיש וחביב. ככזה, הוא הרבה פחות עצבני, ובעל הרבה יותר השפעה, ממזכירה אקדמית כלשהי. בחיים, אבל בחיים לא הייתי רואה אותו צועק ומתעצבן על אדם שכל מה שחטא הוא בלבוא ולהתייעץ איתו. אוניברסיטת תל אביב נמצאת בצמרת מבחינת לימודי מדעי המחשב (הסקרים האחרונים מראים שהיא נמצאת יחד עם הטכניון, אם לא מעל). זה שבר אילן "בכיוון הנכון", כמו שאמרת, לא אומר שהיא כבר שם. יש לה עוד דרך ארוכה לעשות עד שהיא תגיעה לשם, ואני אישית לא רוצה להיות חלק מהדרך הזאת. ת"א מלמדת סקים? היא מלמדת סקים בקורס בסיס אחד ויחיד - מבוא מורחב למדמ"ח. ויש בזה גם היגיון מסויים, כי סקים היא הדבר הכי בסיסי שאפשר להשתמש בו, וככזה, הוא טוב ללימוד הבסיס. אני מסכימה איתך שיכול להיות שהיה יותר חכם ללמד בJAVA או C, אבל גם לזה יש את היתרונות שלו. בקורסים יותר מתקדמים אגב, כמו למשל תוכנה 1, שפת הלימוד היא בעיקר JAVA. פרוייקט התוכנה נכתב לעיתים בJAVA ולעיתים בC... בקיצור, אין לך מושג על מה אתה מדבר? למיטב ידיעתי, השם חדו"א לעומת השם אינפי לא מייצג כלום. הקורסים חופפים מבחינות רבות. יותר מזה, אם תפתח ספר אינפי של הפתוחה לדוגמא, תגלה שהוא לא מכיל את כל החומר של קורס ראשון בחדו"א. להפך זה אמור כן לעבוד. בחנת את הסגל האקדמי שאתה כל כך בטוח במה שאתה אומר? בחוג למדעי המחשב מלמדים אנשים שהם בצמרת האקדמיה העולמית. כל מיני מפתחי אלגוריתמים מפורסמים בארץ ובעולם, וכו'. לא יודעת כמה כאלה תמצא בב"א. נכון שלא כל הכמה מאות סטודנטים באת"א מכוונים לכיוון תואר (אחרי השביתה השנה, אני מניחה שאפילו אלא שכיוונו לתואר ייתקלו בהרבה בעיות). אבל יש בהחלט מספיק כאלה. וגם אלה שבמסלול לצבירת קורסים, כבודת במקומם מונח. וחוץ מזה, איך זה קשור לשואל השאלה? אם הוא ירצה ללמוד לקראת תורא, כל מה שזה אומר זה שבתוך שנתיים הוא צריך לסיים 50% מהתואר (כדי לקבל דחיית שירות). 64 שעות שבועיות בשנתיים זה לא בשמיים, אפילו לא בצמרות העצים (בהנחה שלא שובתים לך באמצע כמו עכשיו...). שוב, הייתרון שאתה מציין לגבי ההרצאות בבר אילן הוא מבחינתי חיסרון. אף אחד לא יכול להתחייב לך שהימים יתאימו לך. תן לי להזכיר לך שלתיכוניסטים, בניגוד לכל מיני סטודנטים "רגילים", יש גם שטויות אחרות בראש. אולי הוא רשום לחוג טניס או שחמט? אולי יותר חשוב לו להמשיך בחוג הזה מאשר להפסיד שעתיים היסטוריה מהתיכון? את"א מאפשרת לך לעשות את השיקולים האלה בעצמך. קצב לקיחת הקורסים הוא גמיש, ובכל קורס יש מספר שעות אפשריות שאתה יכול לבחור ביניהן. מבחינתי זה ייתרון, גם אם המשמעות היא להפסיד יום-יומיים מבית הספר. סטיגמות, בדרך כלל, מקורן באמת כלשהי.
 
למעלה