אוקיי
דבר ראשון, לגבי ללי, היא המון דברים, פרופסורית למתמטיקה היא לא וגם לא מומחית ללשון, היא מזכירה אקדמית (ככל הנראה בתפקיד מקביל למזכיר בנו שהזכרת), היא צריכה להיות אסרטיבית, והיא מתעצבנת בקלות, מה לעשות? בכל אופן, חשבת שאולי זה היה כנס הסברה לקראת הקורסים ולא איזה ערב פתוח שיועד להציג את האוניברסיטה? בקיצור בין לשמוע אותה בערב שבכל מקרה 90% מהמגיעים אליו ככל הנראה לא באו ללמוד, לבין המצב האמיתי, זה שונה מאוד ולא הייתי מחווה על זה דעה (בעיקר לא כשאתה כבר בצומת השני בעץ). "או שהם מספקים תוכנית לימודים לא על חשבון בית הספר, או שהם מספקים גמישות" הם מספקים גמישות ביחס לבחינות וכו' וגם בשעות (היה לנו פעם עניין של שעה מוקדמת יחסית למרבית האנשים והצלחנו להזיז, זה יותר ממה שאת תצלחי בהרצאה של סטודנטים כלליים), ובאופן כללי הלימודים הם אחה"צ, שלתלמידי בי"ס אינטרניים זה יותר טוב בסכום הכולל, תמיד אפשר ללכת להרצאות הרגילות, אבל אז לא ברור אם הם יתאימו לך (כנ"ל בת"א, אני מניח שמרבית מרביתם של הקורסים (לפחות ההרצאות) הם בבוקר, אף מרצה לא רוצה ללמד ב17:00, גם בגלל עייפות הסטודנטים, אבל גם בגלל לחץ בית של המרצה
) לגבי התחתית, אני לא אגיד את מחשבותיי כאן, אני רק אשאל את השאלה הבאה: כנראה בתואר ראשון מבחינת הכשרה אקדמית (כלומר מתמטיקה והנכה למחקר) יחד עם שקלול הכשרה מעשית (פרוייקטים ותכנות ועוד), תקבלי שהטכניון היא כנראה המובילה בארץ,תל-אביב מבחינת הכשרה מעשית, עוד מלמדת סקים ומבחינת הכשרה תיאורטית מלמדת את הסטודנטים חדו"א במקום אינפי, אז מה ההבדל ברמה? (ואני אומר לך ממקור ראשון, והשוואה לאוניברסיטה העברית, שקבוצות התיכוניסטים שונות מהותית מהקבוצות הרגילות). ואם תבחני את הסגל האקדמי (שככל הנראה, בסבירות גבוהה מאוד, עדיין יטה לטובת ת"א מטעמים מסויימים), את תגלי שאין לך "סטארים" לא פה, ולא פה (להזכירך נוגה אלון הוא מתמטיקאי, האלגוריתמים שלו הם קומבינטוריים בעיקרם והוא מגיע מהתחום הזה), זה לא וייצמן. לגבי הנתון על התלמידים, זה חדש לי (אני מכיר את המאפיה הישנה, איגור,נעמי,יעקב... אצלם לא היו כל כך הרבה...), האם כולם עושים תואר או איזה קורס וחצי (ופורשים או צבירה או איזה שטות אחרת?), בכל אופן, לא התווכחתי עם שביעות רצון, זה עניין סובייקטיבי, אחרי בקבוק שיבאס אני אהיה מרוצה בהרבה מצבים
. בכל אופן, לסכם, את כנראה בעמדה שלא מסוגלת לחוות דעה אמיתית מאחר שלא התנסית במספר אוניברסיטאות, את כרגע בראיה צרה יחסית ולא מכירה מספיק. את יכולה להגיד מה את חושבת על המוסד שלך, קצת יהיה קשה לחוות דעה אמיתית על מוסד אחר בפרט שההיכרות שלך איתו מסתכמת בתוכנית לפני האקדמיה שבכלל לא מופעלת על-ידיו ובמקור שני להרצאה מסויימת שלא ברור לי האם היא הייתה קשורה ומה היה בה (ייתכן מאוד שההרצאה הייתה גרועה במיוחד, על זה אני לא חולק
). לגבי הרמה האקדמית, כבר אמרתי כאן בעבר, בר-אילן בהחלט בכיוון הנכון וימים יגידו מה יהיה איתה (היא לא תהיה הטכניון, אבל גם את"א לא הטכניון פעם אחרונה שבדקתי). בקיצור, מבחינת רמה אקדמית, שילמד איפה שהוא רוצה וגם בערך מכל בחינה אחרת, מבחינת הגעה להרצאות, ממה שאני מכיר בחיי האוניברסיטאיים, כנראה בר-אילן עדיפה, וגם מבחינת מסגרת ארגון, מה שנשאר הוא בעיקר הסטיגמה על החוג בכלל בבר-אילן, ולימודי היהדות, את הנושאים הללו קשה מאוד לפתור (אפשר להגיד שאתה ערבי בהרשמה, זה פותר אחד
) זהו אני מפסיק פה, אם את עדיין רוצה להתקשקש בנושא תמשיכי לבד.