עזרתכם בהערכת מצב.

itsish

New member
לא קשה

אבל פספסת ב11 שעות את הרכבת... היה ניתן להרשם עד היום ב9 בבוקר...
 

ohad60

New member
תשמע אני בערך באותו מצב כמוך

בגרות קצת יותר גבוהה פסיכומטרי קצת יותר נמוך ואני שוקל את אותו הדבר בדיוק, רק שתדע גם שיש את האופציה של לעשות מדעי החיים בת"א (אפשר להסתנן בהרשמה מאוחרת...) אם תוציא ממוצע 90 בתואר אז תהיה במצב טוב. השאלה אם בא לך לרדוף שנה אחרי ציונים כמו שאמרו לי פה אנשים...
 
אל תבנה על מאיות, ממש לא.

קודם כל תוסיף עוד שני מקצועות חובה, יש לך עוד הרבה זמן עוד מועדי חורף, תוכל לחלק את העבודה בצורה נכונה ולא רצחנית. דבר שני, בבגרויות יש ניואנסים קטנים ומעצבנים שבגללם יורדות הרבה נקודות, כמו מבנה חיבור באנגלית או כתיבה של יחידות במתמטיקה, אלו דברים שמי שלומד לבד יכול ליפול בהם בקלות. שאיפה לציונים של 95+ במתמטיקה ובאנגלית לדעתי היא לא ריאלית, בטח ובטח שמדובר במועד אחד, גם אם יהיה לך דוקטורט במתמטיקה ושפת אם באנגלית, ככה שלדעתי עדיף שתבנה על 95 במתמטיקה ובאנגלית ובעוד שני מקצועות חובה, אם תשקיע חזק בארבעת המקצועות תוכל להגיע לסכם המבוקש בקלות. *דבר מעניין שאפשר לעשות בחורף הוא לגשת לשתי יחידות של ידע עם, שיחליפו לך את שלוש היחידות של אזרחות ובהסטוריה(פחות יחידות חובה 'רעות' לאוסף...), אבל זה רק אם יש לך תעודה טכנולוגית, נסה לברר בנוגע לגבי זה עם מזכירות הבית ספר שבו למדת.
 

itsish

New member
שום דבר לא בשמיים...

הכל תלוי באופן הלמידה, אם הוא דובר אנגלית הוא בכיף יכול להוציא מעל 95.למעשה כל החברים שלי שהם דוברי אנגלית הוציאו מעל 95 ולא מעט אפילו 100 עגול. כנ"ל לגבי מתמטיקה, מכיר מספיק אנשים שבאו במועד אחד והצליחו ובייחוד שאחרי שהמועד הזה היה לא פשוט, מועד חורף יהיה יותר ידידותי. ככה גם היה במועד חורף של השנה. חבר של אח שלי, שבא לשפר מציון כמו של קורפוס בתיכון, שיפר בחורף האחרון ל100.ולא חייבים להרחיב כל כך הרבה מקצועות חובה (אם בכלל...). ודבר אחרון עם כל הכבוד לבגרויות, פסיכומטרי עוקף אותם בסיבוב. ולמי שיש יכולות להוציא כאלו ציונים יכול בקלות להגיע לציונים טובים בבגרות.
 
ההבדל בין 95 ל100

הוא הבדל של ניואנסים קטנים ומטומטמים שבפסיכומטרי לא מתעקשים עליהם, אבל בבגרויות כן. אתה חייב להיות 'מרובע' בשביל לקבל 100 וממש ללכת אחרי כל החוקים הקטנים. מה שאני מנסה להבהיר פה הוא שלמרות אלף דוגמאות של מאיות ולמרות שפת אם ולמרות למידה סופר-נכונה, אין שום סיבה לסמוך על 100 במקצועות אלו, במיוחד כאשר לא ניתן לגשת במועדים נוספים. בנוגע לפסיכו' אני לא מוצא מקום להשוואה בין השניים, כבר עייפתי מלמשמוע על מיתוסים וחוקים שאנשים ממציאים בעיניין הזה. אגב בנוגע למתמטיקה, אני דווקא בחורף האחרון מאוד התקשיתי, ואילו הפעם המועד א' קיבלתי את ה100 שרציתי, ככה שזה מאוד אישי.
 

itsish

New member
הנקודה שלי היא

שקשה לי להבין למה בנאדם שמוציא 100 מרצה לאחרים ש100 הוא דבר קשה להשגה. למעשה הרבה חבר'ה פה בפורום הם אנשים רציניים שהגיעו לציון המיוחל. אז למה לא? ואני אומר את זה בתור אחד שסיים עם מתמטיקה בכיתה י'. אם אתה בא בראש הנכון אפשר להצליח במתמטיקה בגדול. ואני רואה שמתחילים כאן להתפלמס בנושא וממש לא בא לי. אז בנימה אופטימית זו אני פורש מהדיון החשוב על עתידו של קורפוס חח.
 
תראה זה גם יכול לעזור לאנשים אחרים.

פשוט לא לבנות על ציונים נדירים. נגיד לשבת ככה לפני 'גל השיפורים' ולהחליט בשביל להגיע לסכם *גבולי* "אני אוציא- 760 בפסיכומטרי, 100 באנגלית, 100 במתמטיקה, וזהו. אם לא אצליח אפסיד עוד שנה." לא יודע, אולי יש עוד אופציות?, אולי עדיף שנשאף ל95 אבל נעשה יותר מקצועות?, או שנחשוב על קומבינות כמו זו שהזכרתי עם 'ידע עם ומדינה לטכנולוגים'?, לדעתי זה עדיף(בתור אחד שנכווה חזק מבנייה כזו על ציונים נדירים למדי, למועד א' האחרון ניגשתי ממש בפוקס).
 

Corpus Magnus

New member
נסי תודה רבה על התובנות..

אני אסכם בזה שאגש ליותר משתי בגרויות.
 
במועד חורף לא כדי לגשת ליותר משתי

בגרויות. רק מתמטיקה ואנגלית ברמת 5 יח' יתרמו באופן משמעותי לממוצע המשוכלל, או הסכם, או מה שזה לא יהיה. אם אנ'לא טועה, בחורף רק במתמטיקה ובאנגלית אפשר להיבחן ב-5 יח'. במקצועות החובה האחרים כמו תנ"ך, היסטוריה וספרות יש רק 2 יח', ושיפור של ציון ב-2 יח' לא יעזור לך בהרבה, אלא אם כן הציון ההתחלתי שלך ממש גרוע. תשחק עם הציונים באתר מידעת ותיווכח בעצמך. אני מעריך שאם תקבל משהו כמו 95 במתמטיקה ובאנגלית, וזה ריאלי בהחלט, לפחות בטכניון ובירושלים תגיע לסכם שמאפשר קבלה או הזמנה למיונים. חוצמזה תשכח את פרופסור שרייבר, ועזוב את אלוהים - מאין לך שגם אלוהים נגד?
 
שיפור של סביבות עשר נקודות ומעלה

במקצועות החובה מקפיץ את הממוצע ולפעמים זה בדיוק מה שצריך כדי לעבור את הסף.
 
גם אם זה ברמה של '2 יח'?

כי מישהי (אולי מירי) כתבה שיש לה 84 בספרות 2 יח', ושלא שווה לה לשפר את זה. גמאני חשבתי שלא שווה, וגם לי יש 84 עם 2 יח'. אז אולי בעצם שווה לי לגשת גם לספרות?
 
כנס למחשבון של אוניברסיטה

ותחשב, זה כזה פשוט. 2 יחידות מורידות את הממוצע גם אם יש לך בזה 100, אז שיפור של זה יעלה לך את הממוצע.
 
אה, יש לי שאלה למי שנבחן במתמטיקה

באחרונה ומכיר את המעבר מהמתכונת הישנה למודל הצבירה, בתקווה שיש כאלה. גמאני כנראה אצטרך לגשת למתמטיקה במועד חורף. עכשיו: נבחנתי ב-5 יח' במתכונת הישנה, לא לפי מודל הצבירה המשונה הזה. דווקא בחלק הקל יותר של 2 יח' עשיתי כמה שטויות וזה מקלקל לי את הציון הכללי, כלומר אני צריך לקבל מאה על 2 יח' ואז אהיה מסודר פחות או יותר. הבנתי ששאלון ז' של מודל הצבירה שקול ל-2 יח' במתכונת הישנה, ואני יכול לשקלל ציון בשאלון הזה במקום הציון של 2 יח'. אז ראשית תקנו אותי אם אני טועה, ושנית מישהו יכול לספר לי עד כמה שאלון ז' הזה שונה מהשאלון השני של 5 יח'? האם חומר הלימוד השתנה, או שרמת השאלות השתנתה? ובמלים אחרות, אם אני יודע את החומר של 2 יח' מתוך 5 במתכונת הישנה ויודע להתמודד עם השאלות שהיו, האם זה מספיק בשביל לגשת לשאלון ז' הזה? מקווה שהצלחתי להבהיר את השאלה.
 
תודה אושרית. ואם יש כאן מי שנבחן

ומכיר את המתכונת החדשה ואולי גם הישנה, אודה על התייחסות לשאלה לגבי ההבדלים בין שאלות של 2 יח' מתוך 5 ושאלון ז' הזה (-:
 

b_noga

New member
שאלון ז'

פרק א': 2 שאלות מתוך 3. נושאים: הנדסה אנליטית, ווקטור גיאומטרי, ווקטור אלברי פרק ב': שאלה מתוך 2. נושאים: מס' מרוכבים, לוגים, ומעריכיות
 

danc18

New member
אנסה לענות

בין שני השאלונים יש כמה שינויים די קלים, אבל בהחלט משמעותיים. קודם כל, הבחירה שונה: בבחינה שני פרקים. בפרק הראשון השאלות בנושא גיאומטריה אנליטית ווקטורים (2 הסוגים..) בפרק 3 שאלות ועליך לענות על 2. אי אפשר לדעת אם מופיעות 2 שאלות בוקטורים או 2 באנליטית (בשאלון השלמה של התכנית הישנה ידעת שיש 2 וקטורים). מה שמצריך שתשלוט בשני הנושאים ממש טוב כי החירה די קטלנית. בפרק השני השאלות הן על מספרים מרוכבים, לוגים, מעריכיות, לאנים, וחדו"א עליהם. כאן הבחירה די פשוטה, 1 מתוך 2. אין הכרח ששאלה אחת תהיה על מרוכבים וחת על מעריכיות וכל החבורה (בשאלון ההשלמה תמיד הייתה הפרדה), אבל גם כאן בדר"כ (עם דגש על בדר"כ) לא מערבבים. יש להם איזה קטע מוזר בשנים האחרונות לדחוף חילוק פולינום בנושאים האלה (חדו"א של מעריכיות), מה שלא היה יותר מדי נהוג בעבר, אז כדאי שתהיה מוכן לזה. בסה"כ הבחינות פחות או יותר באותו הלך רוח, והרמה די זהה. (תמיד יש פה ושם מועד קל במיוחד, או קשה במיוחד..) בהצלחה.
 
למעלה