עיסוי פרינאום או אפי-נו???

עיסוי פרינאום או אפי-נו???

אני צריכה להחליט אם אני מתחילה לשמן את העסק שם, או שמחכה לשבוע 36ומתאמנת עם אפי-נו. האם אתן השתמשתן במשהו, אם כן במה והאם זה באמת מנע את הקרעים?
 

סטיוויה

New member
יש לי נסיון רק עם הראשון

בגדול קצת מגזימים עם העיסוי.לדעתי מספיק להתחיל בשבוע 34 ולעסות יום כן יום לא.משבוע 37 לעסות כל יום. מספיק 5 דקות לפעם. לוקח כמה פעמים לאמץ טכניקה טובה. לי היה נוח לעמוד עם רגל מורמת על סף האמבטיה/שירותים ולהשתמש דווקא באגודל ובאצבע. כדאי להשתמש בשמן שקדים ועל כל כף להוסיף טיפה אחת של לבנדר ו/או גרניום. כדאי להכין תערובת מראש וככה יש מוכן לעיסוי. מאד חשוב לתרגל "קגל" של שרירי רצפת האגן והנרתיק.
 

עינבלית

New member
נצל"ש אפי-נו../images/Emo26.gif ולגבי העיסוי

1. קניתי את המכשיר (לפני שבוע) ואני רוצה למכור אותו. פתחתי את האריזה, ניפחתי לפי ההוראות לקוטר 10 CM ואפילו עשיתי לבלון חיטוי ב70 אלכוהול. המיילדת שאני ביוגה אצלה (רוזמרי) נורא נגד אז היום התייעצתי גם עם הגניקולוג שלי שגם כן נגד. שרהלה נורא בעד אבל לאחר שראיתי את המכשיר- כל תחושת הגוף שלי זה רתיעה. אין לי שום כוונה להחדיר בלון לנרתיק שלי (ולנפח) כל יום לעשר דקות עד הלידה בשביל ש"אולי" לא יהיו לי קרעים. אני יותר מדי מפחדת מהבלון הזה, זה מעלה לי הרבה זכרונות מאוד קשים (בגדול- זה מזכיר לי אונס). אני לא מפחדת ללדת. אני כן מפחדת להחדיר משהו כזה לנרתיק ולכאוב את כל הזכרונות הקשים שוב. רק מהמחשבות על זה ומההתעסקות הראשונית (הניפוח והחיטוי הראשוני) לא ישנתי כל הלילה כי כל מיני חלומות חזרו לי. אולי זה לא מתאים לנשים טראומטיות... אז להחזיר אותו אני לא יכולה, כבר בדקתי.האם יש מישהי שרוצה אולי לקנות יד שניה שלא היה בשימוש (שזה בעצם חדש מאריזה) ב350 שקלים? (שילמתי 440 אבל ככה לפחות לא ילך כל הכסף הזה רק חלק)? אפשר לפנות אלי במסרים... 2. ולאשכר- בהריון הראשון עשינו עיסוי פרינאום. למותר לציין שאכן לא נקרעתי בכלל אבל בו בזמן צריך לזכור שילדתי בקיסרי ולכן לא היה צ'אנס קל שבקלים לקרעים
. עכשיו אני ממשיכה עם העיסוי הידני, כי, כאמור, המכשיר הזה מרגיש לי לא מתאים לי בכלל, ואולי יש נשים שמסוגלות, אבל - אני- לא. לעיסוי הידני הכנתי תערובת שמנים: (לבקבוק של 30 מ"ל) 15 מ"ל שמן שקדים 10מ"ל שמן חוחובה 5 מ"ל שמן קלנדולה 5 טיפות שמן לבנדר. החוחובה והלבנדר מגמישים רקמות ונהדרים להתחדשות העור. השקדים הוא שמן הנשא. הקלנדולה מגמישה גם היא ומרככת. אם מישהי כאן בסביבה שלי רוצה כזה אני יכולה להכין.
 
../images/Emo24.gif

כאב לי מאוד לקרוא את מה שכתבת. לגבי מכירת האפי -נו, פירסמת את זה גם בהריון ולידה? אם אחליט שאני מעוניינת בזה אפנה אליך (אם זה יהיה עוד רלוונטי).
 

mise

New member
ממה שעבר עליי:

אני לא קניתי את המכשיר, כי לא רציתי שום התערבות חיצונית בכל מה שקשור ללידה. לכן גם לא עשיתי קורס הכנה ללידה כי רציתי להתחבר באופן טוטאלי לאינסטינקטים שלי (האמת שכן עשיתי קורס הכנה ללידה, לפני 10 שנים, מאוד קונבנציונלי, אבל עשיתי אותו כי רציתי ללמוד כהעשרה ללימודים הרגילים שלי. זה היה כשהייתי רווקה ובפועל לא לקחתי ממנו כלום ללידה שלי). עשיתי פה ושם עיסוי לפרינאום עם שמן שקדים בכבישה קרה. לפעמים בעלי עשה לי. ילדתי בלי קרעים.
 

כרמית מ.

New member
לי יש נסיון רק עם השני....

החלטתי, שאני עושה את כל המאמצים כדי שלא יהיו לי הפעם תפרים בשום מקום. בזמני, שרהלה היתה ספקנית. כשפגשתי אותה בלידה של טונטי, היא כבר היתה מאד בעד, ואמרה שרואים בבירור מי משתמשת ומי לא, והתוצאות יפות - גם במניעת קרעים (ואפילו חיתוך - בבי"ח, כי כאמור, רואים שהאיזור גמיש) וגם בקיצור השלב השני של הלידה, מה שמשפיע לטובה על רצפת האגן של היולדת. לי היה קרע פצפון שלא דרש תפרים ולא כלום (מלבד מריחת טראומיל). זה לא תענוג גדול, אבל גם לא כואב (אסור להגיע לכאב). מי שמרגישה שזה ממש לא בשבילה, עדיף באמת שלא תשתמש, בטח אם זה מעלה טראומות מהעבר - אבל אחרת - אני מאד בעד.
 
לא עיסוי ולא אפי נו

לידה שניה (בבית חולים, אבל אני אורחת מפנטזת
) בלי קרעים בכלל. (לעומת הראשונה: אפידורל, ואקום, קרעים עד הרקטום
).
 
קודם כל ההרגשה שלך, ורק אח"כ

ה"עובדות"... לדעתי (כיולדת וכדולה) - אפי נו יותר יעיל. גם מבחינת הכנת החיץ מבפנים החוצה באופן המדמה את יציאת הראש, גם מבחינת הבטחון שמקנה ליולדת. בשבילי, הידיעה שאני הולכת ללדת ולצאת שלמה היתה שווה הרבה. בנוסף, לא היה לי נוח עם העיסוי, התבאסתי ממנו מאד ולכן הפסקתי וחיכיתי לשבוע 36 (התחלתי שבוע קודם... טוב, נו, כל ההריוניות פעם ראשונה חושבות שילדו לפני התל"מ, לא...?
) כדי לעשות אפי נו.
 

mise

New member
כחכחכח..

מה ז"א: טוב, נו, כל ההריוניות פעם ראשונה חושבות שילדו לפני התל"מ, לא...? זה מן משהו כזה שעובר על כל ההריוניות הראשונות? לי היה ברור שאלד לפני התל"מ, ואכן כך היה. אם זה קורה למרבית ההריוניות הראשונות, למה זה קורה, לדעתך?
 
המממ... ../images/Emo13.gif

תראי, מאחר ורק 5% יולדות בתל"מ, זה משאיר לנו את כל השאר או לפני או אחרי... אז למה כולן בהריון הראשון חושבות שהן מבנות המזל שילדו לפני...?? תופעה נפוצה, לא יודעת להסביר אותה. התמימות שלפני האימהות...?
 

Michal7

New member
לא זה ולא זה

אבל בעלי תמך בפרינאום בעת הלידה עם מגבת לחה חמימה. לדעתי זה עזר *המון* במניעת קריעה (והרגיש נהדר!).
 
משיחה שלי בנושא עם אילנה שמש

ולאחר מסקנות בעקבות "זלזול" בלידה הראשונה (וגם חוסר ידע) שהוביל (בין היתר) לחיתוך יזום קשה מאוד, צריך ואפשר לשלב בין השניים. בלידה הזו הלכתי על בטוח והתחלתי עם עיסוי פרינאום הכי מוקדם שיכולתי. בשבוע 36 התחלתי עם האפי נו (שלדעתי עזר לי מאוד בלידה גם פיזית וגם להרגשת הבטחון שאני יכולה לעשות את זה) וכהמלצתה של אילנה שמש החלפתי את עיסוי הפרינאום בתרגול באפי נו. היא הסבירה לי שעיסוי, טוב ככל שיהיה, לא יגיע בחיים למתיחה כמו האפי נו. האפי נו הרבה יותר יעיל ומגיע באמת לקוטר של ראש של תינוק. לא חייבים להגיע עד הסוף אם לא מרגישים עם זה נוח, אבל זה עוזר ללא ספק להגמיש את האזור ולהכין אותו למתיחה האולטימטיבית בזמן הלידה. אין מה להגיד. צדקה.
 

swann

New member
גם וגם והוכיח את עצמו ../images/Emo45.gif

בתור אחת עם עור רגיש, לא גמיש ושלא יודע להצטלק כמו שצריך - ידעתי שאני צריכה להתכונן. עשינו את שניהם (בחיים לא הייתי יכולה לעשות את זה לבד), עם שמן שקדים. בלידה (בי"ח) לא חתכו והיה לי קרע קטן מלמעלה שדרש 3 תפרים קטנים ולא מציקים. אעשה את אותו הדבר גם הפעם. למרות שאני די בטוחה שיהיה לנו פחות זמן להתעסק עם זה ובטח נעשה פחות...
 

Manty

New member
גם אני מהלא ולא

לגבי האפי-נו, זה מרגיש לי לגמרי לא נכון. בדיוק כפי שאיני נותנת לידים זרות להכנס פנימה כך גם איני מעוניינת ביצור פלסטיק מתנפח שם. אני מאמינה שזהו באופן כללי מסלול חד כיווני עם זכות כניסה מיוחדת ליוצרי עינוג
לגבי העיסוי, לא מדבר אלי. לא כ"כ נראה לי להתחיל להתעסק ולגעת יותר מדי באזור. ה YONI שלי הוא מקום מאד פרטי, אינטימי ורגיש. אני לא עושה לו/בו דברים שמרגישים לא טוב ונעים. המצב לא משתנה לו פתאם בהריון (למרות שב 2 הריונותי הראשונים הפכתי אותו ל"מקום ציבורי" ואיפשרתי לרבים לעשות בו כרצונם - כמובן תחת ההנחה שזה מה שצריך, גם כשזה לא הרגיש טוב = כל הזמן!). בלידה השניה (ויבק), בבית החולים, לא זכיתי לאמון בגוף (נו מה - בית חולים) ומיד חתכו. בלידת הבית, לרגע לא חשבתי שאקרע ולקח לי הרבה זמן אחרי בכלל לזכור לבדוק את עצמי ו...לא נקרעתי. אני בהחלט מאמינה שחשש מקריעה יכול לגרום לקריעה (יצירת מציאות
), אך גם חושבת שקריעה יכולה לעיתים להיות הדרך הטובה ביותר לגוף ללדת (כאשר, לדוגמא, התינוק במצוקה והאם פשוט מרגישה שהיא חייבת ללחוץ בכל כוחה, ויהי מה) ולכן מקבלת את האפשרות שאקרע בהבנה.
 

Manty

New member
מוסיפה עוד:

דרכים טבעיות להמנע מקרעים: * לבחור תנוחה שמתאימה לך לדחוף ולא לבי"ח/מיילדת. * לדחוף עפ"י הוראות הגוף בלבד ולא עפ"י גורמים חיצוניים. * לבקש שלא יגעו בך בזמן הלחיצות במידה וזה לא נעים כי זה יכול לכווץ את האזור במקום לשחררו. * לא לפחד מקריעה כי "זה יכול לכווץ את האזור במקום לשחררו"
 
Epi-no

For about 19 years I always recommended my women to do perineal massage and rarely ever cut episiotomies (had lots of fights with the doctors). Even with slow delivery of the head, warm compresses and oil, still many women tore with their first births and needed some stitches. The German company that manufactures the Epi-no gave me some free samples to try to convince me to sell it here in Israel. I didn't like the idea because it seemed invasive and "high tech" and was invented by a male gynecologist. I doubted if anyone would want to use it anyway. Much to my surprize about 5 women used it and I was amazed at their births. They were all first births, and their babies popped out easily and none tore. Their births acted like second births and not first births. So I ordered some more and was totally convinced by the effectiveness of the product in reducing tears and I have only one episiotomy in 427 homebirths, and 30% are first births. Very rarely do I have to stitch any tears either if the women used the Epi-no. So I learned my lesson: not everything that a male gynecologist invents is all bad!! My theory is that there are two kinds of gynecologists: men that love and adore women, and men that want to control and subjugate them. Seriously though, the Epi-no really works and it is a pity that the Israeli obstetricians don't advise the women of this wonderful tool and that there is so much cutting and sewing of women's genitals in hospitals. Most homebirthers these days escape this by virtue of a homebirth since the midwives don't cut, and most do perineal massage and Epi-no. Research comparing Epi-no to perineal massage shows that perineal massage improves outcomes only by 7% and Epi-no by 50%.
 
אילנה ברוכה הבאה לפורום ../images/Emo24.gif

תודה רבה על האינפורמציה. אני בטוחה שתתרמי לנו המון ומקווה לראות כאן עוד מיילדות בית. אם יש למישהי בעיה עם השפה האנגלית ומעוניינת שההודעות של אילנה יתורגמו לעברית, היא יכולה לבקש זאת כאן או לשלוח לי מסר ואני אתרגם.
 
למעלה