עכשיו תורי להתייעץ

3מרגו

New member
ראשית,עכשיו זה לא עוזר

היא רשמה בעברית שיש שיפור והכל הכי טוב.לקח לי זמן להבין מה התרחש בועדה וזאת עובדה שהם מאוד לא אהבו שאבחנה השתנתה לה בלי מילה הסבר מהפרעות נפשיות לבעיות התנהגות.גם אני לא הייתי אוהבת!אבל אני מתחילת כיתה א' לא ראיתי איזו אבחנה היא מדביקה בסוף כל ביקור.
אז הם אמרו "טוב,נזרוק אותו מחולי נפש לעיצוב התנהגות.זה מה שרופאה שלך ממליצה".אז הם קלטו שזה לא ממש רציני וביקשו חוות דעת השניה.הם לא רצו לתת לה זכות תיקון או הסבר.
מה היא הסבירה?היא לא רואה שום טעות.כי עו"ד מהילה אחרי שראתה את המסמכים אמרה שבעיר אחרת הייתי מקבל את הכיתה הקטנה ונגמר סיפור.אבל-לא אצלנו.לא יעבור.
איך אני אלך לרופא מעליה?אין לי מושג מי הוא.זה היה פתרון שלה שאני הבנתי שהוא מקבל ממנה את המצב ורק כותב בשם אחר.בתמורה של "קצת" כסף.והעיקר מהר!
אני לא שאלתי אותה מה אבחון הנכון.אני רק אמרתי שעברית לא תואמת לועזית.
ונכון,הוא החליט שאבחנה היא אוטיזם או שהוא החליט שככה הילד מייד עוזב את המסגרת מה שאני רוצה.אנחנו לא יכולים לדעת מה הוא חשב.רק אם אבחנה סופית תהיה על ספקטרום אז הוא כנראה גאון.כי חשב כנגד מיליון אבחונים קודמים על "בעיות רגשיות".והוא קרא לה בשם הפרטי ואמר שהיא טעתה."הוא לא חולה נפש".ככה אמר.אבל באותו שלב לא היה לי מושג שהיא כתבה בלועזית בעיות התנהגות ולא בעיות נפשיות.אחרת הייתי מעירה לו!!!
בכל אבחון הבא בתור היה מעתיק..."קשיים תקשורתיים משניים לקשיים רגשיים".תקשורתיים תמיד היו שם!
 

GJoker

New member
אני מכיר מקרה של חברים טובים

היו בהמון מקומות לאבחן אף אחד לא נתן תשובה....בסוף הגיעו למומחה שהם האמינו בו הוא סיפר להם שיש מקרים שלא ניתן לאבחן אותם הם נחשבים לילדים שנופלים בין הכסאות.., אז פשוט לא הולכים יותר למאבחנים...
לא תמיד ניתן לאבחן, אז במקום להשקיע אנרגיות מיותרות צריך להתחיל להשקיע בלקבל המלצות לועדות השמה גם ללא אבחונים, זה לא מקרה יחיד
זה מוכר וידוע, ואת כאם בהחלט יכולה לקבוע מה את רוצה שיכתבו בהמלצות ואם גם את לא מרוצה מהמלצות אז פשוט תערבי עורך דין, לא תמיד אנשי מקצוע
מסכימים עם ההורה ולא תמיד הם יודעים לאבחן ילדים וכאן בדיוק נכנס עורך דין לעזור להורה לישם את החלטותו כהורה.. עורך דין הוא סנגור תפקידו לסנגר על ההורה גם בנושאים האלו..
לא תמיד מאבחנים הם כותבת במיוחד אחרי שהולכים לכמה ויוצאים ללא תשובות .. ולא תמיד יש תשובות..
את לא מקרה יחיד...
 

3מרגו

New member
נכון. בגן שלנו היה ילד שלא ״הצליחו לפצח״.

הוא נפסל ע״י המנהל של מסגרת בעיות נפשיות. חזרו לועדה וקיבלו בית ספר אוטיסטים. בלת ברירה.
איך כתבו פה גולשים...תסמונת אלכוהוליזם עוברי. משהו כזה. ילד מסיביר.
 
שוב אני לא ממש מבינה...



האם תמיד אבחנו בעיית תקשורת, רק שטענו שהיא משנית לקשיים הרגשיים?
 

3מרגו

New member
נכון.לא הייתי שמה לב כי בכלל לא ידעתי

מה זה תקשורת וזו מילה קשורה לאוטיזם...
 
כלומר, שכל ההבדל בין האבחונים שהיו לך בעבר

לבין אלו שנתנו לך עכשיו זה בשאלה אם הפרעת התקשורת או ראשית או משנית?

כי זה משנה את התמונה לגמריי.

עד עכשיו כתבת שלקות תקשורת נבדקה ונשללה, אבל בעצם היא לא נשללה, רק נכתב שהיא משנית, כלומר היא נובעת המקשיים הרגשיים
ועכשיו בעצם הטענה שקשיי התקשורת גורמים לקשיים רגשיים?
 

3מרגו

New member
זה מה שנאמר בעל פה

חשדו,שללו והפנו לגן שפתי(בהתחלה).כאשר קראתי עכשיו שוב כל האבחנות גיליתי את הטענה.אבל זה לא מופיע בסיכום.רק בתיאור.
הדוקטור המפורסם "הגאון" טען שכולם טעו וזה בדיוק ההפך.
אז אנחנו באמצע אופרת סבון.ואני בטוחה שחלק יגידו ככה וחלק ככה
.
 
לא הבנתי. באבחון הם בדקו את הנושא של קשיי תקשורת,

ושללו אותם?
מאיזו סיבה?


הם כתבו שיש קשיי תקשורת, אבל נובעים מבעיות רגשיות
או חשדו בבעיית תקשורת, וטענו שאין כאן בעיית תקשורת בעצם?
 

3מרגו

New member
מה נראה לך שאני זוכרת מגיל 2.5?

שחשדו והחליטו שלא.ומה שכתבו ראיתי עכשיו כאשר התכוננתי לאבחון אוטיזם.
 
מצאתי מאמר שלדעתי כדאי לך לקרוא

[URL]http://xnet.ynet.co.il/family/articles/0,14566,L-3083753,00.html[/URL]

זה חלק ממדריך אבחונים ואולי כדאי לך לקרוא את הכתבה הזו ואת כל הכתבות האחרות בסדרה.

גם פה כדאי לך לקרוא
[URL]http://www.bait1.co.il/web/8888/nsf/sbs.py?&_id=17136&did=6626&title=%E8%E9%F4%E5%EC%20%E1%E4%F4%F8%F2%FA%20%FA%F7%F9%E5%F8%FA-%20%E9%F2%EC%20%E1%F8%E5%F7%F0%F8[/URL]

וגם את זה
[URL]http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%A2%D7%AA_%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%94%D7%92%D7%95%D7%AA[/URL]

וכאן על הפרעת התנהגות
[URL]http://courses.jercol.macam.ac.il/71/56322/lessons/6_3.asp[/URL]

תנסי לראות מה הכי מתאים לדעתך לבן שלך.
 

3מרגו

New member
בכתבה הראשונה נטעו שבעיות רגשיות ונפשיות לא אותו דבר

אצלנו בגן קראו לזה בעדינות "רגשיות" והתכוונו לנפשיות כי בדיוק למסגרת כזו שולחים כמסגרת המשך.שום רגשיות ושום נעליים.
כנ"ל בעירייה.קוד חריגות 57 ושלום אל ישראל.
די הסכמתי במהלך השנים לצערי כי מכירים את התורשה. אבל אף פעם לא היה לי ברור מה שאמר פסיכיאטר ידיד של אחותו של אבי.
"הוא לא חולה נפש,הוא רק מוזר".אז אני מבינה לראשונה שהוא כנראה היה אוטיסט.
 

3מרגו

New member
לגבי הפרעות התנהגות הרי מודגש שזה מתגלה בגיליים יותר בוגרים

אבל ממש לא נראה שזה יגיע.
את המאמר השני כבר קראתי ולכן פתחתי שירשור על SCD.טוב שצירפת לי שוב.אני אביא לפגישה השניה.אולי נכון לעשות בבית אחד אבחון אצל יעל ברוקנר.ולא אבחון אוטיזם שביקשתי ונמצאת ברשימת המתנה...
אולי לזה התכוון הפרופ' כאשר ציון שמדובר בילד מורכב (ראי כותרת של יעל "המורכבות האבחנתית").
שזה מולד ותורשתי ולא "קשיים רגשיים" חולפים זה ממש ברור.
עצוב מאוד שכדי להגן על ילדינו מטעויות מאבחנים צריכים להיות מומחים לכל הפרעות שצירפת!
מזעזע.אז אני לא ממש טועה.לעשות כמה אבחונים.כדי להקטין סיכוי לטעויות.
 
לדעתי החסרון היחיד בריבוי איבחונים

זה עלויות.
אבל עצם העובדה שבנך כבר גדול ועדיין לא ברור מה האיבחון הנכון שלו לדעתי מאוד מצדיק את הרצון שלך לירות בכל הכוונים.
אבל מכוון שאת מוגבלת בזמן בגלל הועדה, לדעתי הייתי הולכת קודם כל על קבלת איבחון אוטיזם מהיר, כי הבנתי שיש לך כבר חלק ואז הייתי משלימה גם איפשהו פרטי ומהיר. וכסף פחות חשוב, כי תקבלו גם קיצבה וגם אפשרות לצאת מבית הספר שאת לא אוהבת.
ואחר כך כבר הייתי הולכת למקום הנחשב ביותר, ולא משנה כמה זמן לחכות כי את כבר לא לחוצה בזמנים.
וזה כדי לקבל איבחון נכון ואמין להמשך הדרך..

ובאופן כללי הדוגמה שלך רק מראה כמה האיבחונים האלו לא אמינים וכמה כולם עם אינטרסיים שלהם דוחפים ילד למקום הלא נכון
 

3מרגו

New member
לפחות מישהו מבין אותי בול


השאלה שנשאלת אם להגיע כבר לועדה ללא אבחון המשלים ופתאום הם ייזכרו וישלחו אותי להשלים.ואז הלך לי הון לעו"ד כי אני ממש פוחדת להופיע שם לבד.
ולא לשכוח שגם יום עבודה מבוזבז אצלי עולה לא מעט.זניח...עזבי כסף של אבחונים,אבל עו"ד זה כבר ממש עצוב(אם זה יידחה).
אני שוקלת להפנות את השאלה למפקחת.שלחתי לה לפני זמן מה את האבחון.היא ביקשה להודיע מתי יקבעו ותשתדל להגיע.
 
איפה מודגש?

להפך, הפרעת התנהגות צריכה להופיע לפני גיל 13, וזאת בגלל שבגיל ההתבגרות המרד הוא יותר טבעי.

וגם שם מחלקים לפני גיל 10 ולפני גיל 13.

אני כמובן לא יודעת מה יש לבן שלך, אבל לדעתי אחרי שהראת להם שני אבחוני אוטיזם של פסיכיאטרים, יש סיכוי גבוה שגם הם יאבחנו כך, ואז תוכלי להביא את האבחון שלהם לוועדה בקלות.
 

3מרגו

New member
ראיתי.לא משנה,לא בשבילו

הכי מתאים התיאור של SCD.
זה מה שאני חשבתי.אבל בשביל מה אז בדיקת רופא שלהם ועוד חודשיים אם יש להם כזה ביקוש לרופא?אם כך או כך יאמצו את הדעות הקודמות?
לי נראה שאם היא לא התרשמה וגם הרופא שלהם לא-לא יקבעו.
 
אני מצטרפת להמלצה של פרח לי ורוד

כי עם האבחון שיש לך עכשיו ביד, עם סוג 2, ועם העבר שלכם, יש סיכוי גבוה שישלחו אותך לבית ספר לילדים אוטיסטים.
אני יודעת שזה קשה, אבל באמת הכי כדאי עכשיו זה קצת להרפות, לא לחשוב על זה בכלל, ולחכות שהאבחון ייגמר ואז תראי איפה את עומדת.
 

3מרגו

New member
אם הועדה תסתיים ביולי ואבחנה לפחות לא תהיה ברורה

לא ישאר זמן לערער.
 
לדעתי את עושה טעות גדולה מאוד ומזיקה לילד

המטרה שלך היא להגיע לוועדה ולקבל השמה מתאימה.אין שום טעם בהגעה לוועדה ככה בלי המלצות ברורות ואז ערעור. יש לי זיכרון אספי-כלומר אני זוכרת את רוב הפרטים בעל פה-אז תני לי לנתח לך את המצב: כתבת שפרופ' אפטר נתן לך מכתב, אבל חשב שכדי להבין מה קורה ולתת המלצות חינוכיות צריך אבחון פסיכודידקטי-כלומר, באבחון שלו כתוב שצריך אבחון. הוא לא נתן המלצה מה מתאים: שילוב יחידני, כיתת תקשורת או בי"ס לאוטיסטים. אם הייתם משלימים את האבחון עם הצוות שלו בשניידר הייתם מקבלים המלצות מפורטות. לא המשכתם בשניידר כי כבר היתה לכם הפניה בחינם ל"מראות" וגם הם לא נותנים המלצה בינתיים כי התרשמו שצריך המשך אבחון. כנראה שהם לא יכולים להסתמך על מישהו אחר, במקומות כאלה האבחנה כנראה נקבעת בצוות. את צריכה לחכות בסבלנות לסוף האבחון של מראות ולבקש שיכתבו המלצה למסגרת. אולי תתקשרי למראות ותשאלי האם לדעתם צריך גם את האבחון הפסיכודידקטי שפרופסור אפטר הציע בנוסף למה שהם עושים (הם בטח לא יענו לך מייד על המקום בטלפון-אלה יבררו קודם ויאמרו לך אחרי כמה ימים). את גם לא יודעת באמת בעצמך מה המסגרת המתאימה רק יודעת שאת רוצה שהוא יהיה ילד רגיל, נכון? הצוות של הוועדת השמה אצלכם כבר אמר לך שאם יהיה אבחון אוטיזם אז מבחינתם בית ספר לאוטיסטים, נכון? וזה לא מה שאת רוצה. את חייבת להגיע עם אבחון מלא והמלצות מבוססות. אגב, אני בטוחה שבפתח תקווה יש כיתות מקדמות וכיתות רגשיות וכיתות תקשורת. ואני בטוחה שוועדת השמה שולחת לשם הרבה ילדים. הם פשוט צריכים לחשוב שזה מתאים (אמא רוצה זה לא נימוק משכנע).
 

3מרגו

New member
לגבי פסיכו דידקטי -לדוגמא יעל ברוקנר טוענת

שזה לא הכתובת.אם חושדים SCD.זה נחמד לעשות,אבל היה צריך להתעורר שנה לפני.
הפסיכולוגית ממרכז מראות לפני שראתה את בני אמרה שהיא מנועה מלהמליץ כן או לא.מקווה שתחזור אלי מחר.
ולמה פרופסור כותב שמדובר בספקטרום ושולח לפסיכודידקטי?לא קיבלתי תשובה ברורה.אולי כי בשניידר זה מה יש.
לגבי בית ספר לאוטיסטים-כאשר דיברתי לאחרונה עם מנהל חינוך מיוחד לא היה לו מושג קלוש שמישהו יעשו את בני אוטיסט.לא חלם.הוא רצה שיבחרו בין קוד 55 ו-57.בין בית אקשטיין ואלונים...
וכן הרופאה המטפלת המליצה על כיתה קטנה רגשית (קוד 55) ואין פה כל קשר למה שאמא רוצה.הרופאה רוצה כיתה קטנה.אז נאמר לי שרופאה לא תגיד להם מה לעשות.כי "בית הספר מתנגד".כי הוא צריך לסגור תקן.
מחר הוא יגיד שמרכז מראות לא ימליץ להם מה לעשות.זה שונה?
הבעיה של הרופאה המטומטמת (סליחה) כאמור שהיא על התחלה שמה לו במחשב "בעיות התנהגות" כי זה לא באמת חשוב לה.אז מה שתמיד היה מאובחן עם קוד אחר.מבחינתה אותן תרופות,מה חשוב לועזית
 
למעלה