עלויות בנייה

Phangan

New member
עלויות בנייה../images/Emo35.gif

אנחנו לפני בנייה בישוב בעמק יזרעאל. כרגע בשלב הראשון מול האדריכל. ישנן 2 אפשרויות של בנייה : 1) קבלן מפתח 2) להביא כל בעל מקצוע(קבלן ) לבד + כאב הראש הנלווה. עד כמה מייקרת האופציה הראשונה מול השניה, נאמר לנו שפחות מ1000$ למטר שום קבלן מפתח לא ירצה לקבל את הפרוייקט, נכון שלנו יש עוד זמן לגבי איזו מהאופציות לבחור, נשמח לשמוע את דעתכם בנושא.
 

אמארונה

New member
לא שמעתי על העניין הזה

שאתה מספר על קבלנים ועלויות, אבל בעיני האופציה המועדפת היא לקחת מפקח בנייה שיעשה גם את ניהול הפרוייקט ויחסוך לכם חלק נכבד מכאב הראש הנלווה. לדעתי רק באופציה הזאת אתה באמת שולט באיכות העבודה והחומרים שאתה מקבל עבור מיטב כספך.
 

מאגר

New member
עלויות בניה וכיצד מתמודדים עם זה

בכדי לדעת עלויות בניה יש צורך במספר דברים שהם לעניות דעתי ראשית החוכמה בבניה . ראשית רצוי לשבת עם יועץ בניה או אדריכל מנוסה ידע לקחת את התקציב שלכם ועל פי המצב בטח ובאיזור שלכם לבנות לכם פרוגרמה לרבות רזרבה ולידע אותכם מה ניתן לבנות וכיצד בתקציב הקיים. לאחר שגיבשתם פרוגרמה אפשר להתחיל לכנן את הבית ולהתחיל במשא הארוך של קבלת היתרים. לאחר קבלת ההיתרים הסופיים יש לערוך כתב כמויות, אומדן ומפרטי ביצוע רק לאחר שיש את כל הכלים האלה אפשר להתחיל לפנות לקבלנים ואנשי מקצוע לבקש הצעות מחיר ע"פ כתב הכמויות ואז לראות אם אותם קבלנים עומדים בסדרי הגודל של האומדן שבידכם ולאחר שיש בידכם קבלן אחד או שניים יש ללכת לראות עבודות שהוא ביצע ולשמוע מה מספרים הלקוחות ואז לבחור את הקבלן הטוב ביותר מבין כולם לא תמיד הוא יהיה זה שהמחיר שלו היה הזול ביותר ולהפךבכל מקרה רצוי מאוד לבחור מפקח בניה בעל ידע וניסיון ובעל מוניטין מקצועי ואנושי. אחת הטעויות הנפוצות ביותר של הבונים למינהם היא לקחת את המחיר למ"ר שהוא כיום נע בין 850 ל-1200 $ למ"ר והשמיים הם הגבול תלוי בסטנדרט הבניה והגימור ולהגיד יש לי X כסף נחלק ל Y /מ"ר ונקבל N מ"ר לבניה וזה משגה חמור ביותר בדרך להגשמת בית החלומות. בתהליך הפרוגרמה יש לקחת בחשבון מספר יועצים חשובים ביותר שעלותם עולה כסף שבעתיד יחסוך כסף רב ועוגמות נפש. רשימת היועצים: יועץ קרקע ובסוס לא לוותר בשום פנים ואופן ולראות שהוא אכן עושה מספר קידוחי בדיקה בשטח פיזית. יועץ אינסטלציה ולבקש מראש הכנה למיחזור מים אפורים (לצרכי השקיה) חיסכון של ברבה כסף בעלות קטנה מאוד. יועץ חשמל תאורה ותקשורת שיתכן את מערכת החשמל לפי הנקודות שיסמן האדריכל ולפי צורת התנהגות בני הבית עם החשמל.(לא רצוי שהחשמלאי המבצע יתכנן את המערכת בגלל ניגוד אינטרסים) יועץ איטום ובידוד. כל אחד מאלה חייב לתת את החומר בכתב כולל מפרטי ביצוע ואומדן עלויות שיתחברו לכתב הכמויות. את הדברים האלה אני כותב לכם למרות שאני יודע שבסופו של דבר כל אחד עושה כמו חברו או ידידו שעשה ונפגע אך לעולם לא יספר את האמת עקב האגו והכבוד העצמי אך אילו שכן נוהגים כך רואים בסוף את ההבדל את החיסכון בעוגמת נפש בבריאות ובכסף. שיהיה בהצלח לכל הבונים והמשפצים.
 

bis fd

New member
טעות

קבלני מפתח הם היקרים מכולם אך הרבה מאוד תלוי ממה אתם הולכים לבנות . אנחנו אכשיו בלשבי הגשת תוכניות לאישורים ובכל הבדיקות שעשינו הכי יקר היו חברה שבונה בניה מתקדמת , אוסטק שמיר , אשר הם עושים הכל כולל ג'קוזי ,מטבח , ועוד המון דברים שכדי עתכנן ולעשות לבד כאן באזור רמת הגולן לאחר שדיברנו עם כאלו שבנו בישוב שאנחנו בונים הם הגיעו למחירים שנעים בין 550 $ ל 750 $
 

מאגר

New member
אוסטק שמיר הוא זול יחסית

אך יש לקחת בחשבון שאחר כך אין איפו לגור ומתחילים מפשטים שנימשכים שנים על שולחני מונחות מספר תביעות לא קטן על אוסטק שמיר כאשר אתה יושב איתם מבטיחים הכל בביצוע זה ניראה אחרת. בגלל סוביודיצה אין באפשרותי להעלות תמונות של הנזקים והבעיות שיש איתם אבל אני יכול לשלוח אותך לכתובת שאפשר לראות את הבית ולקבל גם כוס קפה ולשמוע סיפור מעוד לא נעים שעד היום לא היגיע לפיתרון ולתיקון.
 

אמארונה

New member
אוסטק שמיר זולים יחסית למה?

ההצעה שאנחנו קיבלנו מהם היתה קצת מעל 1200 דולר למטר, על בית פשוט מאוד וזה בהחלט לא זול. לגבי שביעות הרצון של הבנייה איתם, אנחנו שמענו דווקא רק המלצות, כולל מאנשים שגרים בישוב שלנו. ברור שתמיד יש יוצאי דופן כמו המקרים שאתה מספר עליהם, אבל הם נחשבים לחברה מאוד טובה ואמינה.
 

Rשף

New member
מאגר ידידי תתעדכן

בשנים האחרונות אוסטק שמיר הציבו את עצמם כחברה שבונה לעשירון העליון, המחירים שלהם מאד גבוהים (אנחנו קיבלנו הצעה גבוהה יותר מה 1200$ שהוזכרו כאן), אבל הביצוע שלהם כבר לא כמו שהיה לפני שנים- אני מניח שאתה מכיר תביעות מהזמן שהחברה הייתה צעירה וכנראה לא יעילה. קיבלנו חוות דעת עליהם מלקוחות ומקבלנים וכולן היו ללא דופי, פרט למחיר כמובן.
 

מאגר

New member
בואו נעשה קצת סדר בנושא בניה מתועשת

כבר ניכתב בפורומים אחרים לא מעט בנושא הבניה המתועשת היבילה המהירה או איך שתרצו לקרוא לזה.יש לזכור מספר דברים בסיים בנושא 1 . עלות הרישוי והמיסים על בניה כזו זהה לבניה רגילה ובמקרים מסויימים אף יותר יקר בגלל הצורך באישורי כיבוי אש. 2 . עלות הבניה כמעט זהה לעלות הבניה הרגילה ההפרשים אם ישנם מינוריים ביותר.(בין 900 ל-1200 $ למ"ר). 3 . זמן הביצוע אף הוא זהה כמעט ההפרש יכול להיות של חודש אול חודש וחצי.(בית רגיל אפשר לבנות תוך 8 חודשים בית מתועש לוקח כ-6 עד 7 חודשים מיום ההזמנה ) 4. עלות האחזקה של בית מתועש יקרה יותר מבניה רגילה 5 . האפשרות לשינויים בעתיד קטנה יותר מבבניה רגילה. למעט שינויים מינוריים בלבד. 6 . בגלל דעות קדומות חלקן מוצדקות וחלקן לא ערך הנכס יורד משמעותית בין בניה רגילה לבניה מתועשת. 7 . יש לזכור שכל ביית חייב בממ"ד והממ"ד הוא בטון יצוק והחיבור בין השניים לא תמיד נירה יפב ולא תמיד מוצלח. ועבור הממ"ד יש צורך להזמין קבלן בנין בניפרד שיבסס ויבנה את הממ"ד ותמורת זאת הוא יקח מחיר הרבה יותר גבוה ממחיר של ממ"ד שניכלל בבנית כל הבית. רבים יספרו לכם שכמעט כל אמריקה הבניה היא כזו אבל צריך לזכור שעלות בניה מתועשת בארה"ב עולה בין 1/3 ל1/2 מעלות בניה רגילה מה שלא קורה בארץ בגלל חמדנות מחישובים שנעשו ע"י מומחי בניה מתברר כי הבניה המתועשת אינה מצדיקה את עלותה היקרה את התוצאות של הבניה הזואפשר לראות בקארוולות שניבנו למפוני פתחת עזה וגוש קטיף
 
תודה על הסקירה מאירת העיניים

אני עומדת בפני בנייה, כאם חד הורית, אין לי פרטנר שיהיה שותף בעול הפרוייקט מכל הבחינות. מכיוון שעומד לרשותי סכום מוגבל של כסף אני חוששת לעבור אותו וכן צריכה לסיים את הבנייה תוך 8 חודשים, כולל תוכניות. לכן עלתה האופציה של הבנייה המתועשת. הארת את עיני לגבי הנושא, ובכלל שמחה על הפורום הזה.
 

Rשף

New member
קצת סדר לסדר

1. אישור כבוי אש רלבנטי רק לבתי עץ וכנראה גם לא לכולם 2. 10% בערך זה לא המון אבל גם לא מינורי, לרוב גם מקבלי םשירותי אדריכל 3. אתה לא טועה, אבל בבניה רגילה הזמן תלוי מאד בטיב המפקח והקבלן, ובבניה מתועשת הרבה יותר קל להתחייב ולעמוד בזמן שמובטח. 4. אחזקה ? אולי לבית מעץ עם קירות עץ חשופים, ברוב המקרים אלו סתם קירות גבס. 6. הערך יורד, מניסיון לא גדול ושיחות עם מתווכים לא ניתקלתי בירידה "משמעותית" 7. בניית הממ"ד נעשית בפיקוח והזמנת הקבלן איתו חתמת, ראיתי הרבה בתים כאלו ולא ראיתי אף בעייה בחיבורים הקארווילות הן לא דוגמא טובה, זה בית יביל וזול רוב החברות בתחום לא בונות בצורה כזו, אבל הצדק איתך שבהפרש המחיר הקטן כנראה שאין הצדקה (לרוב האנשים) לבנייה מתועשת.
 

דנה6906

New member
בוא נעשה קצת סדר

אני מבין שיש לך "משהו" נגד הבניה הקלה, שתופסת תאוצה א-ד-י-ר-ה(!!!) בארץ וזה בד"כ בגלל העלויות. יש לי חדשות בשביל כולכם,בתור אחד שכרגע בונה בית בשיטה הזאת, העלויות יכולות להיות הרבה יותר נמוכות(450-500$ ~) תלוי כמובן ברמת גימור. אנחנו סגרנו בחברה בינונית בגודלה, ראינו המון עבודות שלהם שהיו יותר מבסדר בהתחשב במחיר. הבניה היא עם קירטונג+בידוד כפול וגבס בקירות הפנימיים. מבחינת תפעול שוטף , אין כמעט הבדל בין בניה רגילה. מבחינת זמן ביצוע: בין חודש וחצי (!!) ל 3 חודשים עד מפתח. ממ"ד: הקבלן בונה אותו בשטח בזמן הכנת הבית, כך שזמן לא מבוזבז. האפשרות לשינויים עתידיים היא אדירה, כל מה שתרצה אפשר לעשות, שבירת קירות-->בקלות, הוספת חדר--->בקלות, עד רמת הוספת קומה( כמובן רצוי תכנונן מוקדם עתידני) יום טוב!
 

מאגר

New member
בניה בעץ

בניה בעץ לא כל כך מתאימה לארצינו שבה הפרשי הטמפרטורות כל כך קיצוניים והלחות אינה אחידה כמו באירופה והאחזקה של בתי עץ מבחינה תחזוקתית הרבה יותר קשה ויקרה מבניה רגילה.ולא יותר זולה סטנדרט לא גבוה עולה כ800 $ למ"ר
 

ענתש

New member
עד כמה שהבנתי

הכי יקר זה לבנות עם קבלן עד מפתח כי יש לו את הרווח הקבלני. יתרונו הגדול של קבלן מפתח הוא שאתה מקבל אחריות כוללת לכל הבניה בלי יכולת של אנשי מקצוע להאשים זה את זה במחדלים שקורים (למשל אם הקיר רטוב - זה הבניה ? האיטום ? האינסטלציה ?). החסרון הוא שאתה סוגר איתו מחיר ויש לך פחות יכולת לדעת שהוא לא "מרמה" אותך אחר כך בטיב החומרים ובאיכות הביצוע (ולכן חשוב לבחור קבלן ישר ואיכותי). אחר כך אפשר לבנות עם מפקח בניה שהוא בעצם מנהל את הפרוייקט - הוא מוציא מכרזים לכל שלב בנפרד ואתה בוחר איתו ביחד את הצעות המחיר. זה הרבה יותר טרטור כמובן וזה חסרון השיטה (אתה בעצמם זה שמתעסק בכל הצעות המחיר וכו') אבל אתה חוסך את הרווח הקבלני (מינוס שכר המפקח). אחר כך אפשר להיות הקבלן של עצמך ולהביא את כל אנשי המקצוע ותאם אותם וכו'. השיטה הזו דורשת המון, המון המון ידע אם אתה רוצה לבנות משהו איכותי. לא היינו מעיזים, אישית. זה לא המקצוע שלנו ולא היינו רוצים להפוך את זה למקצוע שלנו. אישית אנחנו מאמינים שמה שזול זה הכי יקר בסוף אז כנראה שנלך על קבלן מפתח פלוס מפקח נייטראלי מטעמינו שיפקח על הקבלן. הקומבינציה הכי יקרה, אבל בשאיפה שזה אומר שהבניה תהיה הכי איכותית ועם אחריות.
 

רינתפ

New member
מנצלת את השאלה לשאלה על בניה קלה

אני זוכרת שהיה שרשור בנושא אבל אני לא מוצאת אותו, עד כמה בניה קלה זולה מבניה רגילה? מישהו בדק את האופציה הזו לפני בתחילת הבניה? יש כאן מישהו שבונה בית מבניה קלה?
 

Rשף

New member
כמה מילים מהניסיון שלי

אני בדקתי לפני התחלת התהליך- המחיר תלוי בשיטה ובחברה, אוסטק שמיר מסיימים ב 1200$+ למ"ר, רולאן ב 800-900$ למ"ר, "בית ישראלי" דיברו על 700-800$ למ"ר. בתי עץ היו גם בפחות מזה. צריך לבדוק היטב מה כלול במחיר, לעיתים מדובר בגמר פשוט ובתכנון בסיסי של בית קוביה. רובם כוללים שירות אדריכלי (כלומר כמה אלפי דולרים מתנה), אצל אוסטק שמיר דיברנו עם אדריכל מאד מוכשר, אצל אחרים ייתכן שפחות.
 

רינתפ

New member
לפני שנה הינו בתערוכת הבניה

בגני התערוכה, היה שם בית לדוגמא, הם דיברו על מחיר של בסביבות 400-500 $ למטר+ מטבח. נדמה לי שלחברה קראו "הום". האם זה היה סתם גימיק שיווקי? שמעת על החברה הזו?
 

מאגר

New member
אכן כן זה היה גימיק שיווקי

כל מי שחתם איתם הסכמים בזמן התערוכה אבל בפועל שזה היגיע לביצו המחיר עלה פלאים בשיטה הידוע על זה לא דיברנו ואת זה שידרגנו וכל מני סיפורי סבתא כאלה ואחרים בסופו של דבר המחיר היה בין 850 ל1000 $ למ"ר לא כולל הרישוי וההיתרים.
 

אמארונה

New member
גם אם מחליטים לבנות עם

אחת מחברות הבנייה הקלה, אני ממליצה לקחת אדריכל באופן פרטי שמתחברים לסגנון שלו, ולא להסתמך על שירותי האדריכלות של החברות האלה, היקרות והזולות כאחד.
 
למעלה