על בדסמ וטראומות עבר

A לוןA

New member
על בדסמ וטראומות עבר

אז בואו נעמיד כמה דברים על דיוקם בקשר לנושא הזה של בדסמ ועד כמה הוא נובע מטראומות עבר:

בהיסטוריה הפסיכו-סקסואלית היה נהוג לחשוב שיש סוג מסויים של התנהגות מינית "נורמלית"- שהיא כמובן סטרייטית ונילית- ובמהלך התפתחות האדם, טראומות שעבר "שיבשו" את ההתפתחות הנורמלית, וכך נוצרו לנו מינים שונים ומשונים של סוטים.
זה מה שהיה נהוג לחשוב (ולהגיד) על הומוסקסואלים, טראנסג'נדרים, אל-מיניים ובעצם כל מי שלא נופל במדוייק למשבצת הונילית-סטרייטית- בוודאי היתה טראומה מסויימת בעברו שהסיטה אותו מהמקום ה"נורמלי"

התפיסה הזו מסוכנת משני טעמים-
האחד- היא מניחה שיש התפתחות נורמלית ותקינה אחת, וכל היתר אינן תקינות
השני- היא מניחה ש(לפחות בחלק מהמקרים)פתרון הטראומה שגרמה לי להיות גיי/בדסמי/קוויר/טראנס/(מלא את הסטיה החביבה על סמוטריץ' היום)- יפתור גם את הנטיה עצמה, העץ העקום יתיישר וכולנו נחייה בגנעדן סטרייטי ונילי- וזה חלק מהבסיס לטיפולי ההמרה ה"אהובים" עלינו כל כך.

אז:

1. בדסמ- כמו הומוסקסואליות, טרנסטווטיזם, קוויריות לסוגיה וכיוב- היא נטיה מינית. ככזו היא קיימת עם או בלי טראומת עבר.

2. מחקרים שנעשו בנושא גילו שאין מיתאם בין טראומות עבר לעיסוק בבדסמ (ז"א- אם בדסמ היה מונע מטראומות עבר, סביר שאחוז העוסקים בבדסמ שחוו טראומות עבר היה גבוה מאוד, וזה, לפי המחקרים, כנראה אינו המצב. אחוז העוסקים בבדסמ שחוו טראומות עבר דומה לחלקם באוכלוסיה)

3. מתישאול שערכתי (וזה לחלוטין לא שום מדגם מייצג, אבל מתבסס על בדיקה אישית של כמה וכמה שנים) עולה שכמובן שיש כאלו שעוסקים בבדסמ וחוו טראומות עבר, אבל להערכתם או שהעיסוק בבדסמ היה קורה בין כה וכה בלי קשר, או שהם חוו טראומה אבל לא חושבים שהטראומה הזו היתה מה שהוביל אותם לבדסמ

4. כמובן שיש גם כאלו שאומרים שהטראומה היא שגרמה להם להיכנס לבדסמ, אבל יש גם הומוסקסואלים ולסביות שמייחסים את נטייתם המינית לפגיעה שעברו- וזה בסדר גמור, אבל אי אפשר להסיק ממקרים אלו על הכלל.
"האם יש קשר בין תקיפה מינית לזהות מינית לאחר מכן? האם תקיפה מינית יכולה לשנות את הזהות המינית של האדם? אחרי בדיקה של מאמרים רבים בנושא, ניתן לסכם ולומר – לא" (מתוך אתר מקום- אתר לעזרה לנפגעי תקיפה מינית, בנוגע לזהות מינית להטבקית
http://www.macom.org.il/aftermath/topic_sexual_identity/).

5. ישנם מחקרים (שמגובים גם בהסתכלות האישית שלי) שחוקרים ספציפית אנשים שנפגעו בעבר, ועוסקים בבדסמ. הרבה מאוד מהם טוענים שהם משתמשים בבדסמ כמקום בטוח בו הם יכולים לעבד את הטראומה שעברו ועקב כך לחיות חיים שלמים ומלאים יותר. אז בעצם הבדסמ משמש לאנשים הללו מקום בטוח לעיבוד הטראומה והתגברות עליה- מה רע?

עד כאן- החפירה בנושא
 

A לוןA

New member


 

לא מתפשרת כלל

Well-known member
שופל פראייר לידך :))

מה הקשר בין נטיה מינית לבדסמ?
הוכח לא מכבר שנטיה מינית היא משהו מולד.
אולי אירועי עבר גרמו לאיקס להחליט לעבור צד אך זה לא בגלל שהוא "כזה" אלא כי העדפתו השתנתה כתוצאה ממה שחווה אך לא בגלל שהיה בעל הנטיה הזו מאז ומעולם.

להבדיל, לא קראתי/ שמעתי על שום מחקר בו דווח על מישהו עם נטיה מולדת לבדסמ
 

A לוןA

New member
מסתבר שיש קשר

ויש גם מחקרים.
את קובעת מאוד בנחרצות דיעה על מה שהמדע עדיין מתחבט לגביו.

אז:
המדינות האירופאיות המתקדמות בנושא ההכרה בבדסמ- מדינות סקנדינביה- שעל פי הנחיות משרדי הבריאות שלהן כנראה יתיישר בעתיד חלק מה-ICD11, הכירו בבדסמ כנטיה מינית, לצד ההומוסקסואליות, הלסביות, הטרנסווטיסטיות ועוד.

ישנן עדויות מחקריות שפנטזיות על קשירה, חוסר אונים וכאב (כאוריינטציה מעוררת מינית) הופיעו אצל חלק מהאנשים כבר בגילאי ילדות מוקדמים מאוד. יש אפילו עדות כתובה לעניין מכמה נשים פה בפורום. אז האם זה מולד? עוד לא יודעים (וגם לא יודעים אם זהות מינית בכלל היא רק עניין מולד או שהיא שילוב של גנטיקה וסביבה, או שאולי אצל חלק כך ואצל חלק אחרת).

להגיד "בעקבות אירוע מסויים מישהו החליט לעבור צד וזה לא היה בתוכו אף פעם" זו אמירה שאת לא יכולה לתמוך בה בשום צורה.
אנשים מתעוררים בגיל 40 ומגלים על עצמם שהם הומוסקסואלים, בלי שום טראומה או פנטזיות ממשיות מוקדמות בעניין. זה היה בתוכם? זה התפתח מאוחר? היה לזה טריגר? אם כן מתי?
את לא יכולה לקבוע שאדם נמשך (או מתחיל להימשך) לדבר כזה או אחר וזה "לא היה בו מעולם"
המוח האנושי מתוחכם ונסתר מדי (עדיין) כדי לבסס קביעות כאלו.

יש ויכוח מה נחשב נטיה מינית ומה לא, והאם אדם יכול להחזיק במספר נטיות מיניות בו זמנית. יש חוקרים שטוענים שאדם יכול להחזיק במספר נטיות מיניות שמשלימות את זהותו, ושבדסמ היא אחת מהן. מנגד יש כאלו שטוענים שבדסמ היא העדפה, אך לא נטיה מינית. אני מעדיף להתייחס לבדסמ כאל נטיה, את יכולה להגיד שזו "רק" העדפה-בפועל זו סמנטיקה.
מי ששוכב עם גבר מדי פעם אבל רוב הזמן שוכב עם נשים- הוא סטרייט עם העדפה הומוסקסואלית? ביסקסואל? ביסקסואל עם העדפה לנשים? סמנטיקה. בפועל- שטויות.

אם הנושא מעניין אותך, את מוזמנת לגגל is bdsm sexual Orientation- אני בטוח שתמצאי תשובות לשאלותייך

הנה מאמר שכתבה בעניין דר גלוריה בריים, שהיא אחת מחוקרות המין המפורסמות יותר (ואחראית גם למחקרים רחבי היקף שכללו שאלות על טראומות עבר שכללו 20 אלף משתתפים)
אמנם זה לא מחקר- אבל כאלו תוכלי למצוא בחיפוש שהצעתי קודם
https://www.huffpost.com/entry/growing-up-kinky_b_6753806
 

מאלף שבלולים

Well-known member
כל נטיה מינית היא מולדת

נכון שלא הכל פורץ החוצה בילדות ואצל חלק לא מבוטל זה מתגלה בגילים יותר מאוחרים וגם בגיל מבוגר.
גם אם זה לא יוצא, זה תמיד קיים שם.
 

A לוןA

New member
זה עדיין נושא שנמצא במחקרים

לפי הידוע לי, במחקרים החדשים בנושא מדובר על שילוב של גנטיקה (מסויימת), הורמונים שמקבל העובר וגם השפעה סביבתית יכולה לתרום.
 

מאלף שבלולים

Well-known member
התחושה הפנימית

וזו לא תחושת בטן אלא תחושה מושכלת שנובעת מהרגשה פיזית, הקשבה, התבוננות וקצת נסיון חיים.
כשם שאישה אינה יכולה באמת לזייף אורזמה, היא גם לא יכולה "להנות" מדבר שאינו קיים בתוכה.
תסכל עמוק בעיניים ותראה אם יש שם ניצוץ קטן כשאתם משוחחים ומתכננים,
אני סומך עליך שאנחנו באותו ראש.
 

dare devil ית

New member
כי היו לי פנטזיות BDSMיות הרבה לפני שהיו לי פנטזיות מיניות

לא היה לזה קישור למין\מניות\אורגזמות.
זה פשוט היה שם ועמד בפני אצמו
 

dare devil ית

New member
הזכרון הראשון שלי

הוא שהיו מספרים לי את הנזל וגרטל \ עמי ותמי- היתי מחכה לקטע שיחניסו אותם לכלוב. כל הסיפור לא עינין אותי בכלל (כבר אז חשבתי שהוא מטומתם)
אבל הקשבתי לו רק בשביל להגיע לקטע הזה, והיתי מדימנת את עצמי במקומם.
התחלתי להיות מודעת למיניות שלי בגיל 9 פלוס מינוס, ואז התחיל גם קשר כלשהו (רופף מאד, אבל עדיין) בין הפנטזיות האלו למין. אבל עד אז הן עמדו בפני אצמן.
 

In your hands

New member
לדעתי

לדעתי זה מכלול
של מבנה של הנפש
משם זה מוביל לחוויות העבר טראומות וכזה סוגי מערכות יחסים
מהילדות ווהורים ועד בכלל
לפעמים זה משהו שקיים בך רדום מקצת
שצריך איזה טריגר או ביטחון לצאת החוצה

ואני לא סגורה שיש לי תשובה נחרצת למה אני נמשכת לזה.

להצביע על דבר אחד קצת קשה לי
 
למעלה