<<>>
אני חושב שצריך להבחין בין אנתרופומורפיזם לבין אנתרופופתיזם. כידוע, גם רבי חסדאי קרשקש, שהציג פילוסופיה הנאמנה למקרא ולמדרש, שלל גשמיות מהאל מכל וכל, אך לא שלל ממנו רצונות, מידות ורגשות. למעשה הוא טען שיש לאל אין-ספור מידות, ובדרכו הלך שפינוזה [בהיבט זה].
לגבי עבודה זרה, את חטאי אני מזכיר היום: לא בלי השפעת ליבוביץ, בעבר נהגתי לדון רבים כעובדי אלילים בלי לתת על כך יותר מדי את הדעת. אמנם מצאתי לכך סימוכין גם מחכמינו - למשל כשאמרו על הפסוק "אל תפנו אל האלילים" (ויקרא יט, ד) שזוהי תיומת ל"אל תפנו אל מדעתכם", כך שכל פנייה אל מה שאינו ה' גובל בפנייה אל אלילות, שזוהי בדיוק העמדה שליבוביץ הציג - אולם לימוד יסודי של הלכות עבודה זרה מראה דלא דייקי בלישנא. לעבודה זרה יש גדרים ברורים, ולא כל מי שטועה ישר נכנס אליהם. כלומר ראוי וחובה להבחין בין מחשבה מוטעית לבין עבודה זרה. כי לכל העם בשגגה, אנשים תמימים אינם עובדי עבודה זרה,הם פשוט טמבלים.