<
האיסור בעבודה זרה הוא לעבדה כדרך עבודתה. אם מאן דהו עובדה עבודה זרה שלא כדרך עבודתה הוא פטור, ואם הוא לא נתכוון לעבדה אך עושה מעשה כדרך עבודתה הוא חייב. בהלכות אלו אין לכוונה משקל רב. לפיכך מי שפוער עצמו למרקוליס אינו חייב, כשם שמי שזורק אבן לפעור אינו חייב. רק כשעובדים העבודה כדרך עבודתה חייבים. מכיוון שאין שום פולחן מוכר שעובדים אותו על ידי אמירת לשם יחוד הרי ממילא לא חייבים על אמירה זו. ייתכן שאמירת לשם ייחוד שייכת לדיני חירוף וגידוף, שהרמב"ם שילב אותם בדיני עבודה זרה, למרות שבמקרא ובתלמוד הם לא קשורים אהדדי, אך גם זה צריך עיון. המקורות לסוגיה זו נמצאים בפרק "ד' מיתות"במסכת סנהדרין, דפים ס-סה; רמב"ם, הלכות עכו"ם פרק ג, וראה שם כסף משנה למרן. רק בעניין השתחוויה, זבח, הקטרה וניסוח ניתן לחייב על ע"ז שלא כדרך עבודתה, וזה לא תקף לגבי אמירת לשם יחוד. אי אפשר ללמד קטגוריה כזו על ישראל לפני שלומדים את כל הסוגיות ועומדים על דקויות במחלוקת הפוסקים, דחילק.