על הבעיות שבפרשנות המקובלת לממצא של צ'רי-מאמר מדעי של מאור פז, גאון בפסיכולוגיה.

Maor Paz

Member
כולם מדברים על המחקרים המאוחרים של צ'רי על אפקט מסיבת הקוקטייל, ועל הממצא שלפיו אם אתה אומר את השם של מישהו או איזושהי מילה מאוד חשובה אחרת בערוץ הלא קשוב שלו, הוא דווקא כן ישים לב (למרות שהמידע נמסר בערוץ הלא קשוב), מה שמעיד על עיבוד ברמת הסמנטיקה והמשמעות כבר בשלב הפילטר ועוד מלפני ההגעה אל הגלאי, מה שאמור להעיד על כך שהפילטר הוא בעל יכולות ותכונות של גלאי.

עד למחקרים המאוחרים של צ'רי, האמונה הנפוצה הייתה שרק קלטים המתקבלים בערוץ הקשוב עוברים עיבוד ברמת הסמנטיקה והמשמעות, אך בעקבות הממצא המפורסם הנ"ל של החוקר קולין צ'רי ממחקריו המאוחרים על אפקט מסיבת הקוקטייל, כיום כבר נהוג להאמין שקלטים המתקבלים בערוץ הלא קשוב גם כן עוברים עיבוד ברמת הסמנטיקה והמשמעות, אבל אני לא מאמין שזה באמת כזה פשוט.

דעתי האישית היא שמסרים המתקבלים בערוץ הלא קשוב דווקא לא עוברים, לפחות לא ככלל, כעיקרון וכדבר שבשגרה, עיבוד ברמת הסמנטיקה והמשמעות, ולדעתי הרעיון שהם כן, ולמרות הממצא מהמחקרים המאוחרים של צ'רי, הוא פשוט לא הגיוני או מתקבל על הדעת בשום צורה או דרך, וזאת כתוצאה של שלוש בעיות שונות בהשערה זאת, הנובעת מן המחקרים המאוחרים של צ'רי, ושבכוונתי להתייחס אליהן במאמר זה ודרך כך לטעון כנגד הפרשנות המקובלת לממצא של צ'רי ממחקריו המאוחרים על אפקט מסיבת הקוקטייל.

הבעיה הראשונה בפרשנות הקלאסית והמקובלת לממצא של צ'רי, פרשנות שלפיה קלטים המתקבלים בערוץ הלא קשוב עוברים עיבוד ברמת הסמנטיקה והמשמעות, היא שעיבוד ברמת הסמנטיקה והמשמעות, ברמת ההגדרה, מדריש משאבי קשב מרובים ותשומת לב מיוחדת, ברמה ובכמות שזה בלתי אפשרי, פשוט בלתי אפשרי, לספק עבור קלטים פונולוגיים וחזותיים-מרחביים המגיעים כולם אל המערכת בו-זמנית, בוודאי לא במצב שעליו מדובר באפקט מסיבת הקוקטייל.

עשרות קלטים חזותיים-מרחביים של עשרות מראות שנמצאים מול אדם, ועשרות קלטים פונולוגיים של עשרות קולות ורעשים מעשרות שיחות, כולם מגיעים אל הערוץ הלא קשוב מלבד המראה האחד שאנחנו מתרכזים בו ברגע מסוים והקול האחד שאנחנו מתרכזים בו ברגע מסוים ושמגיעים אל הערוץ הקשוב, ועשרות המראות והקולות האלו עוברים עיבוד מתקדם ומורכב ברמה של הבנת הסמנטיקה והבנת המשמעות? וכל זה כאשר כל יכולתו של זיכרון העבודה הוא ביצוע עיבוד מתקדם ברמת הסמנטיקה והמשמעות לחמש עד תשע פריטים בו-זמנית? נו באמת. ההיגיון הבריא לבדו מספיק בשביל להוכיח שזאת שטות מוחלטת.

הבעיה השנייה שרציתי להתייחס אליה בפרשנות הקלאסית לממצא של צ'רי, שהיא כנראה גם הבעיה הגדולה והחשובה מכולן מבין שלושת הבעיות שאדון בהן במאמר זה באשר לפרשנות הקלאסית והמקובלת לממצא של צ'רי, היא הסתירה הבוטה שמשום מה אף-אחד לא מדבר עליה או שם לב אליה, בין המחקרים המוקדמים למאוחרים של קולין צ'רי על אפקט מסיבת הקוקטייל.

כולם מדברים על המחקרים המאוחרים של קולין צ'רי על אפקט מסיבת הקוקטייל, ועל הממצא שלפיו אם אתה אומר את השם של מישהו או איזושהי מילה מאוד חשובה אחרת בערוץ הלא קשוב שלו, הוא דווקא כן ישים לב, מה שמעיד על עיבוד ברמת הסמנטיקה והמשמעות.

מה שאנשים לא מספיק מדברים עליו, זה עצם זה ש-99% מהזמן, כשאתה לא אומר את השם של מישהו בערוץ הלא קשוב שלו או איזושהי מילה מאוד חשובה אחרת, הקלטים המתקבלים בערוץ הלא-קשוב למעשה כן "נזרקים החוצה" בצורה "חלקה" ו"ללא בעיות". 99% מהזמן. לא פחות. העניין הוא, והבעיה היא, היא שגם אילו זה היה נכון שקלטים בערוץ הלא-קשוב עוברים עיבוד מתקדם, עיבוד ברמת הסמנטיקה וברמת המשמעות, אז עיבוד ברמת הסמנטיקה וברמת המשמעות הוא עיבוד מתקדם ברמת ההגדרה. יותר גרוע מזה, הוא עיבוד מודע, ברמת ההגדרה, והבעיה עם זה, היא שעיבוד מתקדם, ועיבוד מודע, זה תהליך רציני, משמעותי וממושך, עם דגש על ממושך.

משמעות הדבר, היא שגם אם היינו מתעלמים מעצם העובדה שזיכרון העבודה לא יכול לעבד ברמת הסמנטיקה וברמת המשמעות המהותית עשרות קלטים חזותיים-מרחביים ופונולוגיים בו-זמנית, כפי מה שנראה כביכול שאנחנו אכן עושים בהתחשב בפרשנות הקלאסית לממצא של צ'רי מהמחקרים המאוחרים על אפקט מסיבת הקוקטייל, המחקרים המוקדמים של צ'רי למעשה מעידים על מעבר כל-כך מהיר, וזריקה כל-כך מהירה וחסרת מאמץ של הפילטר של כל הקלטים הלא-חשובים המתקבלים בערוץ הלא-קשוב, עד לכדי כזאת רמה שמה שהדבר למעשה מוכיח, זה שעשרות הקלטים האלו לא היו יכולים, פשוט לא היו יכולים, לעבור עיבוד כל-כך מתקדם, כל-כך מודע, כל-כך עם הפנייה של משאבי קשב וכל-כך עם תשומת לב כפי מה שצריך כדי להבין את המשמעויות הסמנטיות והמהותיות שלהם. לא כאשר וכפי מה שהתגלה במחקרים המוקדמים של צ'רי על אפקט מסיבת הקוקטייל, המסרים והקלטים הלא-חשובים המתקבלים בערוץ הלא קשוב באמת נזרקים מהמערכת כל-כך מהר, כל-כך בקלות, בצורה כל-כך חלקה וכל-כך ללא כל מאמץ, היסוס או מחשבה שנייה של המערכת, בדיוק כפי מה שאכן הם נזרקים כל-כך בקלות וכל-כך מהר, כך לפי המחקרים המוקדמים על אפקט מסיבת הקוקטייל, שהתרכזו באופן כללי במסרים כלליים שהועברו בערוץ הלא קשוב.

כל זה מעלה שאלה חשובה-למה כאשר בערך אחוז אחד מהקלטים המתקבלים בערוץ הלא קשוב הם חשובים, ותשעים ותשע אחוז מהקלטים המתקבלים בערוץ הלא קשוב הם לא חשובים, והאחוז האחד של הקלטים החשובים עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי, והתשעים ותשע אחוז של הקלטים הלא חשובים לא עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי, אז אנחנו מסתכלים על האחוז האחד של הקלטים החשובים שעברו עיבוד סמנטי ומשמעותי כהוכחה לעצם כך שקלטים המתקבלים בערוץ הלא קשוב עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי, אבל אנחנו לא מסתכלים על התשעים ותשע אחוז של הקלטים הלא חשובים שלא עברו עיבוד סמנטי ומשמעותי כהוכחה לעצם כך שקלטים המתקבלים בערוץ הלא קשוב לא עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי?

אמנם זה נכון שזאת עובדה מדעית ומוכחת שהנבדקים במחקרים המאוחרים של קולין צ'רי על אפקט מסיבת הקוקטייל ידעו להגיד מהם הקלטים החשובים שנאמרו להם בערוץ הלא קשוב, אבל זאת גם עובדה מדעית ומוכחת שהנבדקים במחקרים המוקדמים של קולין צ'רי על אפקט מסיבת הקוקטייל לא ידעו להגיד מהם הקלטים הלא חשובים שנאמרו להם בערוץ הלא קשוב.

ואמנם זה נכון שיש לנו כאן קבוצת מחקרים אחת שאומרת שאין עיבוד סמנטי ומשמעותי של קלטים לא חשובים המתקבלים בערוץ הלא קשוב שכאילו עומדת אל מול קבוצת מחקרים אחרת שאומרת שיש עיבוד סמנטי ומשמעותי של קלטים חשובים המתקבלים בערוץ הלא קשוב ואז זה כאילו שוויוני, אך חשוב לזכור שמחקרים אלו בוצעו בתנאי מעבדה, כאשר קבוצת מחקרים אחת הוקדשה בצורה מלאכותית ועם יד מכוונת עבור קלטים לא חשובים וקבוצת מחקרים שנייה הוקדשה בצורה מלאכותית ועם יד מכוונת עבור קלטים חשובים, אך במבחן המציאות, חשוב לזכור כל העת, תשעים ותשע אחוז מהקלטים המתקבלים בערוץ הלא קשוב הם קלטים לא חשובים ורק אחוז אחד הם קלטים חשובים, כך שאם צריך לבחור לאיזו קבוצת מחקרים על אפקט מסיבת הקוקטייל להאמין, עלינו להאמין לזאת המוקדמת יותר, אם כי לדעתי אפשר פשוט להסיק שקלטים לא חשובים המתקבלים בערוץ הלא קשוב לא עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי וקלטים חשובים המתקבלים בערוץ הלא קשוב כן עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי, אבל אנחנו מקדימים את המאוחר.

הבעיה השלישית והאחרונה שבפרשנות הקלאסית לממצא של צ'רי על העיבוד הסמנטי והמשמעותי של קלטים חשובים המתקבלים בערוץ הלא קשוב, פרשנות של ממצא זה שלפיה, משמעות הממצא היא שכל הקלטים המתקבלים בערוץ הלא קשוב עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי, היא בעיה תיאורטית. הבעיה השלישית והאחרונה שבפרשנות הקלאסית לממצא של צ'רי, היא שהפרשנות הזאת אינה הגיונית מבחינה לוגית בשום צורה או דרך.

זה לא רק שכפי מה שכבר צוין קודם, זיכרון העבודה לא מסוגל לעבד את הסמנטיקה והמשמעות של עשרות מסרים חזותיים-מרחביים ופונולוגיים המגיעים בו-זמנית, איך שמסרים לא חשובים בערוץ הלא קשוב נזרקים החוצה מהמערכת במהירות גדולה מידי ובקלות רבה מידי מכדי להעיד על כל תהליך משמעותי כלשהו שהם עוברים, ואיך שהמחקרים המוקדמים על מסיבת אפקט הקוקטייל כבר הוכיחו שהנבדקים לא זוכרים קלטים לא חשובים שהתקבלו בערוץ הלא קשוב אלא את תכונותיהם הפיזיקאליות בלבד, אלא יותר מכך, אין שום היגיון בסיסי כלשהו, בלראות שקלטים חשובים המתקבלים בערוץ הלא קשוב עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי, ומכך להגיע אל המסקנה, ולפרשן את עצם הדבר, כאילו שכל הקלטים המתקבלים בערוץ הלא קשוב עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי, לא רק בגלל כל הראיות הסותרות, אלא בגלל שבאמת אין שום היגיון לוגי בסיסי בלהגיע מהממצא שהתקבל אל הפרשנות המקובלת כיום של הממצא, וזה דבר שאנחנו יכולים להבין אותו לא רק בזכות הראיות הממשיות הסותרות, אלא אפילו באמצעות השימוש בהיגיון הבריא לבדו, באמצעות היקשים מחשבתיים, ובאמצעות התבונה לבדה.

תחשבו על זה ככה: הרי זה לא כאילו שלדוגמה אם לפתע מישהו צועק משהו ישירות בערוץ הלא קשוב שלנו, ובגלל רמת הדציבלים הגבוהה נפנה לשם את הקשב שלנו וגם נבין את מה שנאמר ברמה הסמנטית וגם את משמעות הדברים, אז הרי זה לא אומר שבאמת יש לנו רמת קשב גבוהה אל התכונות הפיזיקאליות של מה שמגיע בערוץ הלא קשוב ושאנחנו באמת מקשיבים למה שנאמר שם ומבינים את מה שנאמר שם ברמת הסמנטיקה וברמת המשמעות כבדרך קבע וכדבר שבשגרה גם כאשר בערוץ הלא קשוב מתקבלים קלטים בעלי תכונות פיזיקאליות ברמת עוצמה בינונית ואפילו נמוכה, נכון? זה הרי ברור לנו שאם מישהו צועק משהו בערוץ הלא קשוב שלנו, והבנו את הסמנטיקה והמשמעות של הדברים, אז הרי ברור לנו שזה לא שהמחקרים המוקדמים של צ'רי על אפקט מסיבת הקוקטייל שגויים, אלא הבנו את הנאמר מכיוון שלפתע מישהו צעק משהו ממש חזק ישירות בערוץ הלא קשוב שלנו אז התקבל שם קלט בעל תכונות פיזיקאליות "בעוצמה גבוהה". הרי ברור שזה מה שקרה, נכון? אנחנו לא באמת נסיק אחרת, נכון?

אם כך, אז למה אם מישהו אומר משהו עם סמנטיקה "בעוצמה גבוהה", לדוגמה צליל שאינו נעים לאוזן, או משמעות "בעוצמה גבוהה", לדוגמה השם של מישהו, בערוץ הלא קשוב והבנו את המשמעות של מה שנאמר שם בגלל הסמנטיקה בעוצמה גבוהה או המשמעות בעוצמה גבוהה, אז אנחנו מסיקים מכך, וחושבים עקב כך, שיש הבנה של הסמנטיקה ושל המשמעות של מה שמתקבל בערוץ הלא קשוב כבדרך קבע וכדבר שבשגרה, גם כאשר מתקבלים קלטים בעוצמה בינונית ואפילו נמוכה מבחינה סמנטית ומשמעותית? למה?

על הנקודה הזאת תוסיפו את שתי הנקודות ממקודם על עצם זה שזיכרון העבודה בכלל לא מסוגל לעיבוד ברמת הסמנטיקה והמשמעות של עשרות קלטים שמיעתיים וראייתיים המגיעים מהערוץ הלא קשוב כולם בו-זמנית (מה גם, שמחקרים ישנים מוכיחים יכולת הכלה ועיבוד של 5 עד 9 פריטים בלבד, ומחקרים עדכניים יותר מדברים על אפילו פחות מכך), ואת עצם זה שמסרים בעוצמה נמוכה ובינונית מבחינה פיזיקאלית, סמנטית ומשמעותית המתקבלים בערוץ הלא קשוב נזרקים החוצה מהמערכת במהירות גדולה מידי ובקלות רבה מידי מכדי להעיד על כל תהליך משמעותי כלשהו שהם עוברים, בטח ובטח עיבוד ברמת הסמנטיקה והמשמעות (עיבוד ברמת הסמנטיקה והמשמעות שהמחקרים המוקדמים של צ'רי על אפקט מסיבת הקוקטייל כבר הוכיחו שאכן לא מתרחשים, וזאת מכיוון שהנבדקים לא זכרו קלטים "לא חשובים" [בעוצמה נמוכה ובינונית] שהתקבלו בערוץ הלא קשוב).

כל זה מוביל אותנו למסקנה בלתי נמנעת ודרמטית למדי-הפרשנות הקלאסית לממצא המפורסם של קולין צ'רי מהמחקרים המאוחרים על אפקט מסיבת הקוקטייל, שגויה.

עוד סביר להניח ולהסיק בהסתמך על כל האמור לעיל, שכל ניסיון טוב לפרשן את תוצאות המחקרים של קולין צ'רי על אפקט מסיבת הקוקטייל חייב להיות כזה שמתיישב בצורה הולמת הן עם תוצאות המחקרים המוקדמים והן עם תוצאות המחקרים המאוחרים של צ'רי על אפקט מסיבת הקוקטייל, וכל ניסיון שאינו עומד בתנאי הזה, ככל הנראה נועד מראש לכישלון.
 

אלפיני

Well-known member
כולם מדברים על המחקרים המאוחרים של צ'רי על אפקט מסיבת הקוקטייל,
מי זה כולם? אם ישאל קבצן אקראי ברחוב על המחקרים הללו האם ידע לענות ? מה לגבי זבן בחנות, ספר במספרה, עו"ד , רואה חשבון, ראש ממשלה, יועץ משפטי, שופט עליון? כולם ידעו וידברו?
למען האמת גם לי אין מושג. לא ברור לך שצריך להתחיל מהסבר קצר לגבי העניין,

למשל:
"אפקט מסיבת הקוקטייל הוא מונח מתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית שמתאר תופעה בה אדם מפנה את הקשב לגירוי שמיעתי מסוים תוך סינון רעשי רקע."

ואני לא כזה גאון, העתקתי מויקיפדיה. אבל רוב האנשים יכולים להבין תוך שתי שורות במה מדובר.

ועל הממצא שלפיו אם אתה אומר את השם של מישהו או איזושהי מילה מאוד חשובה אחרת בערוץ הלא קשוב שלו,
איזה משהו, איזה ערוץ , מה אתה רוצה מחיינו?

הוא דווקא כן ישים לב (למרות שהמידע נמסר בערוץ הלא קשוב), מה שמעיד על עיבוד ברמת הסמנטיקה והמשמעות כבר בשלב הפילטר ועוד מלפני ההגעה אל הגלאי, מה שאמור להעיד על כך שהפילטר הוא בעל יכולות ותכונות של גלאי.
איזה פילטר , איזה גלאי, איזה מכשיר?

הלו, אתה כותב לקהל בפורום אקטואליה , לא לאנשים בסמינר שנה 3 בפסיכולוגיה קוגניטיבית.

אז מדוע לא ברור לך שאתה צריך קודם להסביר את המושגים הללו לפני שאתה מעמיק בדיון?

סגנון הניסוח שלך גרם לכך שפסקה אחת בדיוק הספיקה על מנת לגרום לי לאבד עניין. SORRY.

או בשפה המקובלת לנושא שהצגת: גישת הבחירה המוקדמת ישר נכנסה אצלי ל DRIVE ועל כן סיננתי את שאר דבריך כלא יותר מרעשי רקע.

כתיבה לא ברורה ולא ממוקדת בעליל. אם מדובר במשימה אקדמית שלך אני ממליץ לך לעבור עליה שוב ובשום פנים ואופן לא להגיש אותה ככה.
 
נערך לאחרונה ב:

Maor Paz

Member
לעניות דעתי, ובהתאם לעיקרון תערו של אוקאם, התשובה הנכונה על הסוגיה היא ככל הנראה זאת הפשוטה ביותר האפשרית. התשובה הנכונה על הסוגיה, והפרשנות הנכונה, היא ככל הנראה שמסרים "בעוצמה נמוכה" וב"עוצמה בינונית" המתקבלים בערוץ הלא קשוב לא עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי, וכאלו בעוצמה גבוהה, כן.

עוד עלינו להסיק עקב כך, וכבצורה של גרירה לוגית, שעל כל מודל קשב טוב או נכון, לאפשר מצב של קלטים חלשים ובינוניים בעוצמתם שלא עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי בעת כניסתם לתודעה דרך הערוץ הלא קשוב, באותו הזמן שבו הוא גם מאפשר מצב של קלטים חזקים בעוצמתם שכן עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי בעת כניסתם לתודעה דרך הערוץ הלא קשוב.

ובעקבות זאת, לא נותר שלא אלא להסיק שמודל הקשב הטוב ביותר, או אולי הנכון ביותר, חייב להיות מודל קשב שבו הקלט מתקדם לאורכו של המודל בהסתמך על אופי וסוג הקלט, כדוגמת "מודל העומס התפיסתי" של החוקרת נילי לביא, או אולי, לצורך הדוגמה, מודל הקשב שלי עצמי, "מודל הקשב הדינאמי" של התיאורטיקן מאור פז.

על החתום,

מאור פז,

גאון בפסיכולוגיה.
 

lemner40

Well-known member
לעניות דעתי, ובהתאם לעיקרון תערו של אוקאם, התשובה הנכונה על הסוגיה היא ככל הנראה זאת הפשוטה ביותר האפשרית. התשובה הנכונה על הסוגיה, והפרשנות הנכונה, היא ככל הנראה שמסרים "בעוצמה נמוכה" וב"עוצמה בינונית" המתקבלים בערוץ הלא קשוב לא עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי, וכאלו בעוצמה גבוהה, כן.

עוד עלינו להסיק עקב כך, וכבצורה של גרירה לוגית, שעל כל מודל קשב טוב או נכון, לאפשר מצב של קלטים חלשים ובינוניים בעוצמתם שלא עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי בעת כניסתם לתודעה דרך הערוץ הלא קשוב, באותו הזמן שבו הוא גם מאפשר מצב של קלטים חזקים בעוצמתם שכן עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי בעת כניסתם לתודעה דרך הערוץ הלא קשוב.

ובעקבות זאת, לא נותר שלא אלא להסיק שמודל הקשב הטוב ביותר, או אולי הנכון ביותר, חייב להיות מודל קשב שבו הקלט מתקדם לאורכו של המודל בהסתמך על אופי וסוג הקלט, כדוגמת "מודל העומס התפיסתי" של החוקרת נילי לביא, או אולי, לצורך הדוגמה, מודל הקשב שלי עצמי, "מודל הקשב הדינאמי" של התיאורטיקן מאור פז.

על החתום,

מאור פז,

גאון בפסיכולוגיה.
אתה הילד המטומטם שנכשל בלימודי פסיכולוגיה , גר אצל ההורים, לא עשה כלום עם החיים שלו עדיין,
נכשל בכל מה שהוא עושה
אבל בטוח שהוא גאון ?
רק שהדבר היחיד שאלוהים נתן לו זה אגו, בכל שאר היכולות אתה כשלון
למה אתה חושב שאם תחליף כל יומיים שם, זה ישנה משהו מטיפשותך הרבה ?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אתה הילד המטומטם שנכשל בלימודי פסיכולוגיה , גר אצל ההורים, לא עשה כלום עם החיים שלו עדיין,
נכשל בכל מה שהוא עושה
אבל בטוח שהוא גאון ?
רק שהדבר היחיד שאלוהים נתן לו זה אגו, בכל שאר היכולות אתה כשלון
למה אתה חושב שאם תחליף כל יומיים שם, זה ישנה משהו מטיפשותך הרבה ?
זה היה אגו אם היה עושה זאת פנים מול פנים ולא וירטואלי.
הוא גם לא מבין שאף אחד לא טורח לקרוא אותו למעט כאלו שרוצים לעשות מצווה ולהעניק לו מס' דק' של צ'ומי.
 

Maor Paz

Member
זה היה אגו אם היה עושה זאת פנים מול פנים ולא וירטואלי.
הוא גם לא מבין שאף אחד לא טורח לקרוא אותו למעט כאלו שרוצים לעשות מצווה ולהעניק לו מס' דק' של צ'ומי.
תדבר בשם עצמך. זה שאתה לא חכם מספיק בשביל הרמה של המאמרים שלי, קל וחומר אלו המדעיים, זה לא אומר שכולם לא חכמים מספיק. יש די והותר אנשים שיש להם די והותר שכל בשביל להיות מסוגלים לקרוא את כתביי ולנהל איתי על כך דיון פורה. רק לפני ימים אחדים קיבלתי מחמאות על הגאונות שלי בכלל ועל חשיבתי הביקורתית בפרט מפסיכולוגית מורשית על עצם כך שגיליתי והתלוננתי על טעות בספר הלימוד שמשתמשים בו בישראל בשביל ללמד את קורס הפסיכולוגיה החברתית במסגרת לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה. היא כבר לא יכולה לחכות לקרוא גם את הקטע החדש, אך חשה שלא בטוב בגלל איזשהו וירוס שמסתובב לאחרונה, והבטיחה שתתפנה לכך במהלך השבוע הבא.

אתה רשאי להתחיל להשתחוות.

57823878-crowned-boy-sitting-in-an-armchair.jpg
 

דיברגנט חדש

Well-known member
תדבר בשם עצמך. זה שאתה לא חכם מספיק בשביל הרמה של המאמרים שלי, קל וחומר אלו המדעיים, זה לא אומר שכולם לא חכמים מספיק. יש די והותר אנשים שיש להם די והותר שכל בשביל להיות מסוגלים לקרוא את כתביי ולנהל איתי על כך דיון פורה. רק לפני ימים אחדים קיבלתי מחמאות על הגאונות שלי בכלל ועל חשיבתי הביקורתית בפרט מפסיכולוגית מורשית על עצם כך שגיליתי והתלוננתי על טעות בספר הלימוד שמשתמשים בו בישראל בשביל ללמד את קורס הפסיכולוגיה החברתית במסגרת לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה. היא כבר לא יכולה לחכות לקרוא גם את הקטע החדש, אך חשה שלא בטוב בגלל איזשהו וירוס שמסתובב לאחרונה, והבטיחה שתתפנה לכך במהלך השבוע הבא.

אתה רשאי להתחיל להשתחוות.

צפה בקובץ המצורף 101171
תמורת 400 ש"ח לשעה, הייתי עושה גם את המצווה הזאת וקורא את הגיגך.
היא צריכה להתפרנס ומה רע לקבל כסף קל מהוריך?
 

Maor Paz

Member
אתה הילד המטומטם שנכשל בלימודי פסיכולוגיה , גר אצל ההורים, לא עשה כלום עם החיים שלו עדיין,
נכשל בכל מה שהוא עושה
אבל בטוח שהוא גאון ?
רק שהדבר היחיד שאלוהים נתן לו זה אגו, בכל שאר היכולות אתה כשלון
למה אתה חושב שאם תחליף כל יומיים שם, זה ישנה משהו מטיפשותך הרבה ?
אתה מודע לעצם העובדה שאתה הגבת את זה עכשיו על הפרסום הראשוני והמקורי של אחד המאמרים החשובים ביותר בהיסטוריה של הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, נכון? :ROFLMAO:

lolol-lmao.gif
giphy (2).gif
 

lemner40

Well-known member
אתה מודע לעצם העובדה שאתה הגבת את זה עכשיו על הפרסום הראשוני והמקורי של אחד המאמרים החשובים ביותר בהיסטוריה של הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, נכון? :ROFLMAO:

צפה בקובץ המצורף 101116
צפה בקובץ המצורף 101114
אל תדאג , לא אני ולא אף אחד אחר כאן קרא את השטויות שכתבת.
גם השם הזה עובר למוד התעלם
 

OA147

New member
אל תדאג , לא אני ולא אף אחד אחר כאן קרא את השטויות שכתבת.
ברור שלא קראת. זה הרי מובן מאליו וגם אין צורך שתציין זאת. זה ברור לכל שאתה לא חכם מספיק בשביל להבין את המאמר, ושהוא נמצא הרבה מעבר לרמתך. כפי מה שהסברתי במילים פשוטות, מדובר באחד מהמאמרים החשובים ביותר בהיסטוריה של הפסיכולוגיה הקוגניטיבית. לא משהו למישהו ברמתך.

מצחיק גם שקבעת מהי רמת המאמר מבלי לקרוא אותו, גם כן באופן לא מפתיע. מתוך קנאה וכאב על העליונות האינטלקטואלית שלי עליך ועל חוסר היכולת שלך להבין את הכתוב, אתה ממהר לנקום על-ידי זלזול מנותק מהמציאות וקביעה שהמאמר הוא "שטויות", וזאת מבלי שקראת בו אף מילה.

גם שאר הקנאים, כדוגמת סופרמן ודיברגנט ניחנו ב"יכולת מדהימה" לקבוע מה רמת עבודותיי מבלי שקראו אותן :)

זה מאוד חמוד שאתה חושב שאתה מרשים אותי עם איך שלא קראת את המאמר, אבל אני לא צריך שאנשים טיפשים וחסרי יכולת הבנה יקראו את המאמר שלי, ההרבה יותר מידי מתקדם לרמתם, בשעה שיש מספיק אנשים שקראו ויקראו אותו, כמו לדוגמה המעריצים שלי, ובהם פסיכולוגית שכבר קראה קטעים מתוך הגותי וחלקה לי שבחים על גאונותי וחשיבתי הביקורתית.
גם השם הזה עובר למוד התעלם
ברור. כואב לך שאני חכם יותר ממך אז אתה בורח עם הזנב בין הרגליים ושם על התעלם כדי שלא תצטרך להיתקל באדם שכואב לך שהוא יותר חכם ממך על בסיס יום-יומי.

באשר לתגובתך הקודמת, זה די מיותר כי זה ברור שאתה מדבר מתוך קנאה וכאב על עליונותי עליך אינטלקטואלית, אך מתוך אמפתיה והכלה אכבד את המכאוב של קנאתך בתגובה ואגיד לך שמן הסתם, גאון אדיר מימדים עם צבא מעריצים צמוד וששרשורים והודעות שלמים נכתבו על גאונותו על-ידי המעריצים, ושחזה מראש מניות שעלו באלפי אחוזים, אסונות טבע ושלל אירועים שונים, ושכתב עבודות מדעיות וספרותיות מבריקות ופורצות דרך, הוא מן הסתם לא "ילד מטומטם" :)

עוד די מיותר לציין, וזאת מכיוון שאני אומר דברים מובנים מאליו אבל מתוך ההכלה, האמפתיה והכבוד אל המכאוב של קנאתך, שבעקבות כל אלו אני גם מטריח את עצמי להתייחס לקנאתם של סופרמן ודיברגנט, אתייחס לדבריך המגוחכים ואסביר את הדבר המובן מאליו של עצם זה שמכיוון שאני גדול בני האדם בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה וזאת מכיוון שכתבתי את העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה כשהייתי בן 16, אז מן הסתם אני גם לא "נכשל בלימודי הפסיכולוגיה שלי", אך אתה מוזמן להמציא עוד ועוד דברים דמיוניים יש מאין בעקבות קנאתך הקשה והשורפת. אתה הרי כבר ממילא הלכת עד הסוף כשקראת לי "ילד מטומטם" וזאת למרות העובדה המוכחת שאני חכם יותר מלאונרדו דה וינצ'י בכבודו ובעצמו, כפי מה שיטענו גם חברי צבא המעריצים שלי. האם תרשה לי להמליץ לך על איזושהי אלוורה טובה?

7290102740376.jpg

עוד מיותר לציין אבל אציין בכל זאת כי כואב לך ואתה מקנא בי ואני מכבד את זה, שבהתחשב ביותי בן 26 בלבד, מן הסתם זה לגיטימי לחלוטין שאני עדיין גר עם ההורים ושעוד לא הגעתי להישגים מרשימים במידה ניכרת (לפחות לא כאלו שהתפרסמו או לפחות לא כאלו שהתפרסמו מחוץ לתפוז) :)

עוד אוסיף ואומר שמן הסתם, מי שכבר הוכיח את עצמו בתור הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים כאשר חזה מניות שונות לפני שעלו באלפי אחוזים, חזה מראש אסונות טבע, קריסות כלכליות, אסף סביב עצמו צבא מעריצים צמוד של אנשים שבין היתר גם פותחים שרשורים וכותבים הודעות על חוכמתו האדירה ופרסם מאמרים מדעיים חשובים ופורצי דרך במדעים רבים, הוא מן הסתם לא "נכשל בכל מה שהוא עושה" או "בכל היכולות הוא כישלון", ואין שום רמזים כלשהם שגם יצביעו בכיוון הזה אלא כאלו המצביעים בכיוון ההפוך לחלוטין, אבל מה לעשות שהקנאה שלך בי והכאב שלך על חוכמתי האדירה הטריפו עליך את דעתך? 😂

בסופו של דבר, זה מה שקורה כאשר לוזר שאינו מאושר מחייו האישיים נתקל בהצלחה אמיתית כמוני-אדם חכם מאוד, מוכשר מאוד ומוצלח מאוד. כבר ראינו היטרפות שכזאת מרוב קנאה וכאב בעבר. ראינו את זה אצל SupermanZW, ראינו את זה אצל דיברגנט חדש, ראינו את זה אצל אנשים נוספים. אינך מביא כל חידוש אל השולחן. אתה משעמם אותי. בעבורי אתה בסה"כ עוד אחד מהאנשים שמקנאים בי. יש לך מושג כמה פעמים אני כבר הייתי בתוך הסרט הזה?

לסיום, אין שום בעיה עם האגו שלי. האגו הגדול שלי הוא תגובה פסיכולוגית טבעית שנובעת מהערך האדיר שגלום בי, בתור גאון אדיר מימדים שחוכמתו מתעלה אף על חוכמתו של לאונרדו דה וינצ'י בכבודו ובעצמו.

אבל העיקר שכל מיני קנאים ואנשים טיפשים מדברים עליי, על אותו גאון אדיר מימדים כעל "ילד מטומטם" למרות שזה קצת כמו להגיד שהשמש זורחת במערב ושוקעת במזרח, על גדול בני האדם בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה כ"אדם שנכשל בלימודי הפסיכולוגיה" על אף שכתבתי את העבודה החשובה ביותר בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה כשהייתי בן 16, על האדם היחיד בהיסטוריה שיותר מוכשר מלאונרדו דה וינצ'י, וגם בצורה יותר מגוונת ממנו, כעל "אדם שהוא כישלון בכל" וכיוצא בזה.

מזל שהדברים האלו שנאמרים עליי, ועוד דברים בסגנון הזה שנאמרים עליי על-ידי אחרים, מתועדים על גבי דפי האינטרנט לעולמי עד. אחרת, ההיסטוריונים של העתיד לעולם לא היו מאמינים לי, שאני, על כל גודלי ההיסטורי העצום, שזה מה שאנשים חשבו עליי ואמרו עליי בזמנו.

כפי מה שאמר פעם אלברט איינשטיין, יש רק שני דברים אינסופיים, היקום והטיפשות האנושית, אבל הוא לא בטוח בנוגע ליקום.

1697025914952.png

קדימה, תשים על התעלם עוד פעם. מה עוד נותר לך לעשות מלבד לברוח מפניי? לברוח מפניי מכיוון שזאת היא דרך בעבורך לברוח מהמכאוב של קנאתך על עליונותי עליך אינטלקטואלית ובכל דרך אחרת, בכל פעם בה אתה נתקל בי.

אני מלך. אתה אפס עגול. מה הפלא שאתה נשרף בעודך בחיים מרוב קנאה? 😂

57823878-crowned-boy-sitting-in-an-armchair.jpg

ואפילו מילת תודה על זה שהבאתי אותך לאקטואליה אין בפיך מרוב שאתה מקנא בי.
 

בון דוק

Well-known member
אתה הילד המטומטם שנכשל בלימודי פסיכולוגיה , גר אצל ההורים, לא עשה כלום עם החיים שלו עדיין,
נכשל בכל מה שהוא עושה
אבל בטוח שהוא גאון ?
רק שהדבר היחיד שאלוהים נתן לו זה אגו, בכל שאר היכולות אתה כשלון
למה אתה חושב שאם תחליף כל יומיים שם, זה ישנה משהו מטיפשותך הרבה ?
לא הבנתי למה אתה נלחם לגדף אותו
 

OA147

New member
לא הבנתי למה אתה נלחם לגדף אותו
זה לא מובן מאליו? כי הוא מקנא בי. כל-כך מקנא בי שהוא נשרף חי מרוב קנאה.

כואב לו שאני חכם יותר ממנו, מוכשר יותר ממנו, שאני אגיע להישגים מרשימים בחיי, וכל זה בשעה שהוא עצמו, לדעתי זה די ברור, אינו מאושר מחייו, ולכן כואב לו על אנשים שמרגישים טוב עם עצמם ושיש להם את מה שלו אין-שכל, כישורים.

הוא אפילו מודה במילותיו שלו שלא קרא את הטקסט לפני שעלה לעמדת התקפה.

על מה נראה לך שזה מצביע בדיוק?

אך ורק קנאה. אבל אני רגיל שמקנאים בי.

בכל מקרה, תודה בון דוק :)
 

DANIAVNI

Well-known member
לעניות דעתי, ובהתאם לעיקרון תערו של אוקאם, התשובה הנכונה על הסוגיה היא ככל הנראה זאת הפשוטה ביותר האפשרית. התשובה הנכונה על הסוגיה, והפרשנות הנכונה, היא ככל הנראה שמסרים "בעוצמה נמוכה" וב"עוצמה בינונית" המתקבלים בערוץ הלא קשוב לא עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי, וכאלו בעוצמה גבוהה, כן.

עוד עלינו להסיק עקב כך, וכבצורה של גרירה לוגית, שעל כל מודל קשב טוב או נכון, לאפשר מצב של קלטים חלשים ובינוניים בעוצמתם שלא עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי בעת כניסתם לתודעה דרך הערוץ הלא קשוב, באותו הזמן שבו הוא גם מאפשר מצב של קלטים חזקים בעוצמתם שכן עוברים עיבוד סמנטי ומשמעותי בעת כניסתם לתודעה דרך הערוץ הלא קשוב.

ובעקבות זאת, לא נותר שלא אלא להסיק שמודל הקשב הטוב ביותר, או אולי הנכון ביותר, חייב להיות מודל קשב שבו הקלט מתקדם לאורכו של המודל בהסתמך על אופי וסוג הקלט, כדוגמת "מודל העומס התפיסתי" של החוקרת נילי לביא, או אולי, לצורך הדוגמה, מודל הקשב שלי עצמי, "מודל הקשב הדינאמי" של התיאורטיקן מאור פז.

על החתום,

מאור פז,

גאון בפסיכולוגיה.
אני רק מביא מתוך ויקיפדיה את דברי חכמינו
  • ”כל היכא דאיכא לאקשויי חדא ולשנויי שינויא דמיתרצא ביה כולא מתניתין טפי עדיף מאפושי הויי ופירוקי.” (רשב"א)
אנחנו הקדמנו את מיסטר אוקאם במאות שנים .
 

Maor Paz

Member
אני רק מביא מתוך ויקיפדיה את דברי חכמינו
  • ”כל היכא דאיכא לאקשויי חדא ולשנויי שינויא דמיתרצא ביה כולא מתניתין טפי עדיף מאפושי הויי ופירוקי.” (רשב"א)
אנחנו הקדמנו את מיסטר אוקאם במאות שנים .
נכון :)

אבל אף-אחד פה לא מדבר ארמית, ואני מאמין גם שלא, אתה, אז בוא ובכל זאת נביא שנייה את התרגום לעברית :)

"כל מקום שאפשר להקשות קושיה אחת ולתרץ תירוץ אחד שיסביר את כל המשנה זה עדיף מאשר להרבות קושיות ותירוצים" :)
 

Maor Paz

Member
לא יאמן, איך הטרוף הזה זכה כבר ל-11 תגובות... :D
זה מה שאתה לא מבין. שזה לא טירוף. זה למה הפוסט מצליח ככה. כי יש בו הרבה ערך וכי הוא גאוני. על-מנת להבין זאת, הייתי ממליץ לך לקרוא את המאמר, אך הבעיה היא (ובמחילה, כן?), שגם אם תקרא את המאמר, לא תבין.

לכן, אם תשים לב, גם לא המלצתי על קריאת המאמר לא לדיברגנט חדש ולא ללימיניר40, שגם הם לא קראו את המאמר לפני שהתנפלו במטחי קללות, הטרדות והצקות (שעל מה זה מראה מלבד קנאה?), אך גם אם היו קוראים אותו, לא היו מבינים, ולכן, כאמור, לא ניסיתי לשכנעם לעשות זאת.

התכוונתי להגיב לאלפיני על תגובת "תעלת בלאומליך" שינסה לקרוא את המאמר לפני שהוא לועג, מכיוון שחשבתי שהוא, יכול להיות שיבין אותו, אך הוא הקדים אותי, ניסה לקרוא אותו, וויתר אחרי פסקה אחת, כאשר הוא, גם אם אני והוא לא תמיד רואים הכול עין בעין, אחד מהאנשים היותר חכמים פה, אז אם הוא לא הצליח להבין, אז אתה היית מבין? לימיניר40? דיברגנט חדש?

גם לכוכבית מצויה לא אנסה להמליץ לקרוא את המאמר. גם היא לא תבין.

היחיד שבאמת היה חכם מספיק בשביל להיות מסוגל לקרוא את המאמר, וגם להבין אותו, ai27, הרעיף שבחים ומחמאות (ומזל ששבחיו ומחמאותיו מופיעים ממש פה בשרשור הזה ממש, אחרת דיברגנט חדש וכוכבית מצויה היו מכחישים שהדבר אי-פעם התרחש 😂 [מדהים לאיזה רמות של פתאטיות, קנאה אדירה, נוראה, בוערת ושורפת יכולה להביא אנשים {לא סתם אני ממליץ לדיברגנט חדש לעיתים קרובות ותכופות על איזו אלוורה מרעננת לחידוש, רענון והרגעת העור}]).

ו-ai27 הוא גם הבן-אדם פה שהכי הצליח בחיים, כן? איש הייטק בכיר המשתכר 40,000 שקלים בחודש וששווה שש מיליון שקלים חדשים לפני גיל 45.

עם כל הכבוד למטחי הקללות, ההצקות וההטרדות מתוך קנאה בוערת ושורפת של קבוצת אנשים שלא רק שנכשלו במשחק החיים, אלא הם גם לא קראו את המאמר ואפילו לא ניסו, וגם אם היו מנסים, לא היו מבינים דבר; עם כל הכבוד אליך, אל לימיניר 40, אל דיברגנט חדש ואל כוכבית מצויה, ואת אלפיני אני לא מכליל בקבוצה הזאת כי לדעתי הוא ברמה קצת יותר גבוהה (ואפילו הוא לא הבין), עם כל הכבוד אליכם, הייתי אומר שדעתו של ai27 קצת יותר נחשבת.

שוב, שיהיה ברור, לא כי הוא היחיד שדעתו הייתה חיובית, אלא כי הוא היחיד שקרא, היחיד שהבין, היחיד שהצליח בחיים, ולכן היחיד שדעתו שווה איזשהו משהו.

ומעניין שהבן-אדם היחיד שדעתו שווה איזשהו משהו, וזאת כתוצאה משלושת הסיבות שצוינו לעיל ושאף-אחד מהמתנגדים לא עונה על אף-אחד מהסיבות האלו, דווקא מאוד התרשם לטובה.

ידידתי הפסיכולוגית מאחד הפורומים האחרים בתפוז, צפויה לקרוא גם היא את המאמר בקרוב, ועל כן אני מצפה לשבחים נוספים על גאונותי ועל חשיבתי הביקורתית על המאמר החדש כבר בעתיד הנראה לעין.

למה לא?

זה הרי מה שקיבלתי ממנה על המאמר הקודם, והמאמר החדש הוא עוד הרבה יותר גאוני, כמו גם כבר קיבל את אישורו של ai27, הבן-אדם הכי "וואו" פה חוץ ממני, כמו גם היחיד פה שדעתו נחשבת, כי הוא היחיד פה שהצליח בחיים, כמו גם היחיד שעונה על תנאי הסף האפילו עוד יותר מינימאליים-קרא, הבין...

ואתם? כל השאר? אתה? דיברגנט חדש? לימיניר40? כוכבית מצויה?

אתם סתם חבורה של קנאים 😂

לא שאני לא מבין אתכם ולא שחסר על מה לקנא, אבל בסופו של דבר, זה כל מה שאתם.

לא שזה נושא חדש או משהו שאני והמעריצים שלי לא ידענו מזה זמן רב מאוד:

1712049749295.png

לא נותר לי אלא לרחם עליכם על קנאתכם העזה בי על כך שיש לי את כל מה שלכם לא יהיה לעולם-נעורים, מראה, שכל, כישרון, כסף, בריאות ועתיד 🤴

giphy.gif
 
למעלה