על נס פורים

amirjak

New member
עתידים בניך

להכחיש גם את השואה עצמה, זו שהתרחשה בימינו!!!! תתבייש, יש גבול למה שאפשר להמציא, שום עם לא ימציא סיפור על נסיון להשמדתו, חוץ מזה שבסיפור זה לא מופיע שמו של הקב"ה אפילו פעם אחת!! אין שום סיבה להמציא סיפור כזה!!
 

G ove r n or

New member
שאל את עצמך האם קימות ראיות

ארכאולוגיות (תעודות, טבלאות, anything) המאששות את ספור מגילת אסתר. הרי הספור "צעיר" יחסית (המאה ה-5 לפנה"ס)...
 
אמיר

לשואה של המאה העשרים יש תיעוד בספריית הקונגרס בספריות הבריטיות ובספריות הגרמניות והרוסיות. ל"שואה" של מגילת אסתר יש תיעוד רק במקום אחד. הואל בטובך להסביר לי למה הסיפור אינו מופיע ברשומות הפרסיות ?
 
אגב יש סיבה מספיק טובה להמציא

סיפור כזה. כשניתנה הצהרת כורש המתירה ליהודים לחזור לא"י היה צריך לבנות מחדש מיתוס לאומי. אותם יהודים החוזרים לא"י כללו בתוכם גם מספיק בבלים ופרסים שהתגיירו. מכיוון שאז לאומים היו קשורים בדתות נכתב המיתוס הזה של מגילת אסתר.
 

גל נעים

New member
בודאי שחולק.

והוא גם אומר שהוא חולק על בעלי הפרשנות האחרים....וד"ל.
 

ינקידוד

New member
סיפור אגדה לא היה ולא נברא -

אלה היה רומן היסטורי שבא לספר על חיי היהודים באותה תקופה, חיי היהודים עד כמה שהיו ידועים לאותו סופר ששיבש בתאריכי מלכים ובשושלות מלכים, אלוהים לא מופיע במגילה אפילו שזה מתבקש מהנס הגדול, אסתר ומרדכי הם שמות של אלליים עשתר ומורדך, המן מזרע אגג העמלקי ומרדכי מזרע ישראל , סוגרים חשבון, אף מלך לא היה מרשה למיעוט מבוטל לערוך טבח בבני עמו ועוד בשושן עיר הבירה, מוטיבים תנכיים ברורים שהאישה מפתה את הגבר ומצליחה לקבל את מבוקשה, מעטים מול רבים, הפרסים הקדומים היו נוהגים לחגוג בדיוק אותו חג עם מסכות, מגילת אסתר אינה אלה סיפור כיסוי לחג פרסי אלילי במקור , שהשתרש תחילה,
 

ינקידוד

New member
סיפור אגדה

אתה חושב שסתם לא הוזכר אלוהים באגדה ועוד לאור הנס הגדול של הצלת עמו מידי רודפיו? אתה חושב שסתם שמות אסתר ומרדכי הם כשמות אלילים עשתר ומורדוך? אתה חושב שבטעות טענה האגדה שהמן הוא מזרע אגג העמלקי? או שמלך כול שהוא ירשה לעם קטן ומפוזר בין העמים לטבוח בבני עמו ועוד בעיר שושן הבירה? סיפור המגילה הוא דוגמא טובה כיצד סיפור אגדה הופך לאמת יחידה וקדושה.
 
למעלה