על קונטרסי "דעת אמת" 1

דוד1000

New member
העשב שאוכלת האנקה, הופך לדם

בקיבה שלה ורק לאחר מכן הופך לחלב. הדבורה הופכת את הצוף לדבש מבלי להפוך אותו לדם.
 

Governor

New member
לא, אידיוט אומלל. נאקה ולא אנקה.

כדוריות דם נוצרות במח העצם ולא בקיבה. אשר להבנת חז"ל בעניני-טבע - כבר הופרכת... 28439231
 

דוד1000

New member
דם של יצור טמא אסור

דם של יצור טמא אסור באכילה. כי אין לו טעם פגום. האנזימים מותרים באכילה כי יש להם טעם פגום.הדם הופך לאנזמים שמותרים באכילה. לעומת זאת דם האנקה אסור באכילה ולאחר מכן כשהוא הופך לחלב גם החלב אסור באכילה.
 

Governor

New member
לא, אידיוט אומלל. כדוריות דם נוצרות

במח העצם ולא בקיבה. הדם אינו הופך לחלב. חלב נפרש מבלוטות בדיוק כשם שאנזימים נפרשים מבלוטות. אשר להבנת חז"ל בעניני-טבע - כבר הופרכת...
 

דוד1000

New member
צודק האוכל הופך לדם במח העצם.

אבל ברור שהוא עובר קודם דרך הקיבה. החלב נפרש מבלוטות לאחר שהוא היה חלק מגוף הנאקה. לעומת זאת הצוף לא הופך חלק מגוף הדבורה הוא הופך לדבש לאחר שהדבורה מעבדת אותו עצמו. האנזימים אינם מהווים כלל בעיה בגלל שיש להם טעם פגום. וכל שיש לו טעם פגום אין צריך הכשר כלל.
 

Governor

New member
לא, אידיוט אומלל. הן החלב והן

האנזימים מקורם בבלוטות בגוף בעל החיים הטמא ואני מראה שחז"ל לא הבינו כלל בעניני-טבע, ואי הבנתם _אינה_ מוגבלת לענין הדבש בלבד: חז"ל לא הבדילו בין מרפקם לישבנם, ואפילו דב מודה שהתורה נכתבה ע"י בני אדם... 28439234
 

דוד1000

New member
דבש דבורים

דבש דבורים ודבש צרעים, מותר--מפני שאינו מתמצית גופן, אלא כונסין אותו מעל העשבים בתוך פיהן ומקיאות אותו בכוורת כדי שימצאו אותו לאכול ממנו בימות הגשמים. http://www.google.co.il/search?q=cache:9OTueTAPzq4C:www.mechon-mamre.org/i/5203.htm+%D7%93%D7%91%D7%A9+%D7%93%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D+%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%A8+%D7%9E%D7%A4%D7%A0%D7%99+%D7%A9%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%95+%D7%9E%D7%AA%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%AA+%D7%92%D7%95%D7%A4%D7%9F+&hl=iw&ie=UTF-8 אם אתה חושב שמי שאידיוט הוא אומלל אתה טועה. בדרך כלל מי שאידיוט יותר מאושר מאשר מי שלא אידיוט.
 

Governor

New member
אין מחלוקת על שאידיוט (במשמעותו

הקלינית) עמוק אינו מודע לאידיוטיותו, ואכן עשוי להיות מאושר, שמח וטוב לב. אידיוט ברמת חומרה פחותה מסוגל לתפוש את משמעות מצבו ועשוי להתקף תסכול ועצב ,או זעם. אם אתה מאושר באידיוטיותך - כיף לך ולנו. לפחות אינך מסכן את הסובבים אותך. "אלא כונסין אותו מעל העשבים"??? שטויות. הצוף מלוקט מפרחים. אשר לדבש: הנה התשובה... 28439236
 

דוד1000

New member
הצוף לא הופך להיות חלק מהדבורה.

"הן החלב והןהאנזימים מקורם בבלוטות בגוף בעל החיים הטמא " ת. נכון אבל ההבדל שהחלב טעים לאכילה ולאנזימים יש טעם פגום. מאחר ולחלב אין טעם פגום הוא צריך להיות כאשר. האנזימים שיש להם טעם פגום לא צריכים הכשר. הצוף לא נטמע בגוף הדבורה כמו שהאוכל של הנאקה. הוא הופך לדבש ישירות . דבש דבורים ודבש צרעים, מותר--מפני שאינו מתמצית גופן, אלא כונסין אותו מעל העשבים בתוך פיהן ומקיאות אותו בכוורת כדי שימצאו אותו לאכול ממנו בימות הגשמים. "ועשוי להתקף תסכול ועצב ,או זעם" ת. מי שמאמין לעולם לא יגיע למצבים אלה. אתה יכול לבוא אלי הביתה ולראות אותי תמיד מאושר ובריא. אם יש לך מישהו שהוא חולה תוכל לקבל תפילה מהרב אמנון יצחק בתנאי שהוא יקבל קבלה שהוא אומר והוא יהיה בריא . היו הרבה מקרים שהוא טיפל והצליח מה שלא יכלו לעשות רופאים.
 

Governor

New member
החלב, ממש כמו האנזימים, מקורם

בבלוטות בגוף בעל החיים, ודין אחד להם. שים לב שגם האדם בהיותו חיה לא כשרה למאכל, חלבו אסור, אלא שמכיוון שאנו יונקים ואי אפשר להתקין תקנה שתכחיד את היהודים עצמם - הגבילו את היניקה עד גיל מסוים. אמנון איזאק? אתה חסיד של צואת הכלבים הזה? עכשיו הכל מובן. חז"ל לא הבינו דבר בעניני-טבע... אגב, מה יחסך לפולסא דנורא? הראיתי לרב את פעילותך בפורומים והסברתי לו, איך בעקבות פעילותך מתבזה התורה והאמונה והוא אמר שמגיע לך פולסא דנורא. 28439237
 

דוד1000

New member
מה עם הצוף?

"החלב, ממש כמו האנזימים, מקורם בבלוטות בגוף" ת. מה עם הצוף? שכחת שאנו דנים על הצוף. הצוף לא מקורו בבלוטות הגוף. הדבש גם לא. האם הבנת שכל שטעמו פגום אינו צריך הכשר? בשו"ע יו"ד סימן קג בתחילה מובא שטעם פגום אינו אוסר נא לראות בהתחלת השליש האחרון. http://www.google.co.il/search?q=cache:DaYX6KgR5RgC:www.haoros.com/cgi-bin/kovtzim/795.doc+%D7%A9%D7%9B%D7%9C+%D7%A9%D7%98%D7%A2%D7%9E%D7%95+%D7%A4%D7%92%D7%95%D7%9D+%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%95+%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9A+%D7%94%D7%9B%D7%A9%D7%A8%3F&hl=iw&ie=UTF-8 "פולסא דנורא." אני לא קובע כלום בנושא זה.
 

Governor

New member
"מה עם הצוף? שכחת שאנו דנים על הצוף

הצוף לא מקורו בבלוטות הגוף. הדבש גם לא" לא תצליח לבלבלנו. מדובר בשאלה האם בדבש מצויים חמרים שמקורם במערכת הפיסיולוגית (פתח מילון) של הדבורה. התשובה: כן! בדבש חמרים שמקורם במערכת הפיסיולוגית (פתח מילון) של הדבורה "האם הבנת שכל שטעמו פגום אינו צריך הכשר?" לא רלבנטי. מדובר בשאלה האם בדבש מצויים חמרים שמקורם במערכת הפיסיולוגית (פתח מילון) של הדבורה. התשובה: כן! בדבש חמרים שמקורם במערכת הפיסיולוגית (פתח מילון) של הדבורה. 'בשו"ע יו"ד סימן קג בתחילה מובא שטעם פגום אינו אוסר נא לראות בהתחלת השליש האחרון' לא רלבנטי. מדובר בשאלה האם בדבש מצויים חמרים שמקורם במערכת הפיסיולוגית (פתח מילון) של הדבורה. התשובה: כן! בדבש חמרים שמקורם במערכת הפיסיולוגית (פתח מילון) של הדבורה. "אני לא קובע כלום בנושא זה" אז אתה לא מתנגד שיעשו לך פולסא דנורא? 28439238
 

דוד1000

New member
כן רלבנטי. אם לא צריך הכשר. אז הוא

"מדובר בשאלה האם בדבש מצויים חמרים שמקורם במערכת הפיסיולוגית (פתח מילון) של הדבורה." טעות. נכון שמדובר על חומרים שמקורם בגוף היצור. אבל לא מתייחסים לחומרים שטעמם פגום, כי כל שטעמו פגום אינו צריך הכשר. " בדבש חמרים שמקורם במערכת הפיסיולוגית (פתח מילון) של הדבורה" ת. יש בדבש חומרים מקורם מגוף הדבורה. אבל הם לא צריכים הכשר מאחר וטעמם פגום. "האם הבנת שכל שטעמו פגום אינו צריך הכשר?" לא רלבנטי. ת. כן רלבנטי. אם לא צריך הכשר. אז הוא כשר.
 

Governor

New member
"טעות. נכון שמדובר על חומרים שמקורם

בגוף היצור. אבל לא מתייחסים לחומרים שטעמם פגום, כי כל שטעמו פגום אינו צריך הכשר" טעות שלך. אין אנו דנים בטעמם של האנזימים. אנו בודקים מה מקורם והרגע _הודית_ שמקורם בגוף הדבורה. "יש בדבש חומרים מקורם מגוף הדבורה. אבל הם לא צריכים הכשר מאחר וטעמם פגום" טעות שלך. אין אנו דנים בטעמם של האנזימים. אנו בודקים מה מקורם והרגע _הודית_ שמקורם בגוף הדבורה. "כן רלבנטי. אם לא צריך הכשר. אז הוא כשר" טעות שלך. הרגע _הודית_ שמקור האנזימים הוא גוף הדבורה. חז"ל הכשירו את הדבש משום שלא הבינו מה מתרחש בו... 2843923A
 

דוד1000

New member
אתה היחידי שיש לדון על אנזימים ולא

על כך שהצוף לא הופך להיות חלק מגוף הדבורה. בכל הצופים רק אתה סובר כך. "אין אנו דנים בטעמם של האנזימים." ת. אתה הכנסת אותם לדיון. ועל כך עניתי שהם לא פוסלים את הדבש כי הטעם שלהם פגום והבאתי על כך ראיה מהשולחן ערוך. " אנו בודקים מה מקורם והרגע _הודית_ שמקורם בגוף הדבורה." ת. מה זה משנה מה מקורם. אם הוכח שהם כשרים, הם לא גורמים לפסול את הדבש. " אין אנו דנים בטעמם של האנזימים. אנו בודקים מה מקורם." ת. טעות שלך.אם עוסקים בכשרות, יש לדון אם החומר בעל טעם פגום. לכן אנו כן דנים בטעם האנזימים. ומאחר והטעם שלהם פגום הם לא צריכים הכשר. " הרגע _הודית_ שמקור האנזימים הוא גוף הדבורה." ת. נניח שמקור האנזימים הוא בגוף הדבורה. מאחר ויש להם טעם פגום הם לא צריכים הכשר. אני מבין שאתה מסכים שהצוף לא הופך חלק מהדבורה אלא הופך ישר לדבש. וזאת לא היו יכולים לדעת בלי בורא העולם. לכן זה ראיה מוחצת שאין עליה הפרכה.
 

Governor

New member
"אתה היחידי שיש לדון על אנזימים

ולא על כך שהצוף לא הופך להיות חלק מגוף הדבורה. בכל הצופים רק אתה סובר כך" הצוף אינו נושא הדיון כאן. נושא הדיון כאן הוא האם הבינו חז"ל את תהליך יצור הדבש, או לא. הם לא הבינו! "אתה הכנסת אותם לדיון" שקרן! אתה הכנסת את ענין טעם האנזימים לדיון בנסיון לטעון שאינם מאכל ולכן אינם אסורים "מה זה משנה מה מקורם. אם הוכח שהם כשרים, הם לא גורמים לפסול את הדבש" משנה. מקורם בבלוטות בגוף הדבורה, וחז"ל לא הבינו את תהליך יצור הדבש. "טעות שלך.אם עוסקים בכשרות, יש לדון אם החומר בעל טעם פגום. לכן אנו כן דנים בטעם האנזימים. ומאחר והטעם שלהם פגום הם לא צריכים הכשר" אין אנו עוסקים בטעם האנזימים. מקורם בבלוטות בגוף הדבורה, וחז"ל לא הבינו את תהליך יצור הדבש. "נניח שמקור האנזימים הוא בגוף הדבורה. מאחר ויש להם טעם פגום הם לא צריכים הכשר" לא נניח. _הודית_ שמקורם בגוף הדבורה וחז"ל לא הבינו את תהליך יצור הדבש. "אני מבין שאתה מסכים שהצוף לא הופך חלק מהדבורה אלא הופך ישר לדבש" לא אידיוט אומלל. לא הבנת נכון. _הודית_ שהאנזימים ההופכים את הצוף לדבש באים מבלוטות בגוף הדבורה וחז"ל לא הבינו את תהליך יצור הדבש. "וזאת לא היו יכולים לדעת בלי בורא העולם. לכן זה ראיה מוחצת שאין עליה הפרכה" בורא היא הזיה הקימת רק בין שתי אזניך, וטרם עלה בידך להראות שהזיה זו קימת גם מחוץ לספוג שבין שתי אזניך... 2843923C
 

דוד1000

New member
בכל הצופים רק אתה סובר שצריך לדון

בכל הצופים רק אתה סובר שצריך לדון על אנזימים ולא על כך שהצוף לא הופך להיות חלק מגוף הדבורה. "הם לא הבינו!" ת. למה אתה חושב שהם לא הבינו. מותר לכל הפוסקים להוסיף דבר שיש לו טעם פסול לאוכל. כך לדוגמא תרופות וכדורים שיש בהם טעם פסול איך צורך לבדוק אם הם כשרים. .5 - האם חמץ שנותן טעם פגום אוסר תערובתו כלל מפורסם הוא שנותן טעם לפגם אינו אוסר תערובתו. למשל, בשר טרף שנפל לתוך תבשיל, אם יש בתבשיל פי שישים כנגד בשר הטריפה, טעמו של הטרף בטל, והתבשיל מותר באכילה. ואם אין פי שישים כנגד הטרף, כיוון שטעמו ניכר בתבשיל - נאסר באכילה. אבל אם טעם בשר הטריפה פגום, כיוון שרק נזק נגרם ממנו לתבשיל, כל זמן שההיתר מרובה על האיסור - התבשיל מותר באכילה (שו"ע יו"ד קג) http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=241 " מקורם בבלוטות בגוף הדבורה, וחז"ל לא הבינו את תהליך יצור הדבש." ת. אז מה אם מקורם בבלוטות בגוף הדבורה. אם הם כשרים לאכילה הם לא מהווים בעיה. "לא ענית על זה: אני מבין שאתה מסכים שהצוף לא הופך חלק מהדבורה אלא הופך ישר לדבש. "וזאת לא היו יכולים לדעת בלי בורא העולם. לכן זה ראיה מוחצת שאין עליה הפרכה"
 

amirjak

New member
הוא הביס אותך!!

דוד ניתץ את כל טענותיך אחת אחת ואתה כמוצא אחרון מציג בפנינו קישור לא מועיל. GET A LIFE!!!
 

דוד1000

New member
amirjak תזכה למצוות שכל משאלות לבך

יתמלאו לטובה ותזכה ותחייה ותירש טובה וברכה לעולם הבא שיהיו לך צאצאים וצאצאי צאצאים גדולים בתורה שיפיצו את התורה ברבים.
 
למעלה