בכל הצופים רק אתה סובר שצריך לדון
בכל הצופים רק אתה סובר שצריך לדון על אנזימים ולא על כך שהצוף לא הופך להיות חלק מגוף הדבורה. "הם לא הבינו!" ת. למה אתה חושב שהם לא הבינו. מותר לכל הפוסקים להוסיף דבר שיש לו טעם פסול לאוכל. כך לדוגמא תרופות וכדורים שיש בהם טעם פסול איך צורך לבדוק אם הם כשרים. .5 - האם חמץ שנותן טעם פגום אוסר תערובתו כלל מפורסם הוא שנותן טעם לפגם אינו אוסר תערובתו. למשל, בשר טרף שנפל לתוך תבשיל, אם יש בתבשיל פי שישים כנגד בשר הטריפה, טעמו של הטרף בטל, והתבשיל מותר באכילה. ואם אין פי שישים כנגד הטרף, כיוון שטעמו ניכר בתבשיל - נאסר באכילה. אבל אם טעם בשר הטריפה פגום, כיוון שרק נזק נגרם ממנו לתבשיל, כל זמן שההיתר מרובה על האיסור - התבשיל מותר באכילה (שו"ע יו"ד קג) http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=241 " מקורם בבלוטות בגוף הדבורה, וחז"ל לא הבינו את תהליך יצור הדבש." ת. אז מה אם מקורם בבלוטות בגוף הדבורה. אם הם כשרים לאכילה הם לא מהווים בעיה. "לא ענית על זה: אני מבין שאתה מסכים שהצוף לא הופך חלק מהדבורה אלא הופך ישר לדבש. "וזאת לא היו יכולים לדעת בלי בורא העולם. לכן זה ראיה מוחצת שאין עליה הפרכה"