עמלה בסך 39 בגין שינוי חבילה סלולארית- האם ניתן להגיש תביעה
ייצוגית ?
אנוכי בעלים של 2 מנויים המשוייך למפעיל סלולארי הוט מובייל מזה כשנתיים ויותר, בתאריך ה 01/ לינואר 2015 היות ועברתי תוכנית ממסלול אחד לשני , בוצע לי חיוב מעבר מסלול בסך 39 ₪ למנוי.
החיוב לכל מנוי ( עד למועד המעבר) היה 30 ₪ ( מבחינת הוט ובדרך הרישום בחשבונית החיוב הינו בסך 60 ₪ בניכוי הטבה של 30 ₪), מנוי אחד התוכנית כויכול בהטבה הסתיים ב 31 לדצמבר 2014 ולכן ב ב 1 לינואר 2015 עבר למחיר מלא בסך 60 ש"ח. ( המנוי השני ממשיך ב 30 ₪ הוא קיבל את המחיר בזכות זה שהיה לי מנוי אחד בחברה).
שעשיתי את התוכנית למנוי הראשון , אמרו לי שכל הזמן היא תתחדש רק תדאג לעקוב. למרות שאמרו לי, היות ואני עוקב אחרי כל מועד סיום חבילה שמא אני יופתע מהמחירים החדשים, וידעתי שאחד משני המנויים התוכנית ההטבה לגביו מסתיימת ביום ה 31 לדצמבר 2014, כבר לפני שבוע לפני המועד יצרתי קשר עם שירות הלקוחות אם אפשר לעדכן את ההטבה לעוד שבוע מראש , אמרו לי שלא אלא רק במועד הסיום, יומיים לפני המועד התקשרתי בשנית ולא ניתן להשיג את נציגי השירות במשך 4 שעות...ולכן רק ביום ה 2 לינואר 2015 הצלחתי להשיג את שירות הלקוחות ולתדהמתי הרבה מחיר של מנוי שהסתיים עודכן במקום 30 ש"ח ל 60 ש"ח. שאלתי מה אפשר להוזיל ובמקביל נכנסתי לאתר שלהם והבחנתי בחבילה החדשה בסך 40 ש"ח ,מלכתחילה אמר לי שזה לא מיועד עבורי , אני לקוח וותיק , לאחר מכן בדק מה אפשר לעשות , הלך שאל וחוזר חלילה ואמר
שטעה והמבתע לכל המנויים והחיוב יהיה ל 2 מנויים ביחד 40 ש"ח, אבל זה יהייה כרוך ב 39 ש"ח לכל מנוי בגין שינוי חבילה!!!!!, פשוט הזדעזעתי היות שמעולם לא שמעתי על חיוב כזה מספקי טלוויזיה ( 20 שנה ויותר ) אינטרנט וכו' . והיות ותמיד שיניתי חבילות במסגרת אותה ספק הוט נט ( וחשוב לציין מעולם לא עברתי מפעיל טלווזיה מזה 20 שנה ויותר ), ואף פעם לא היה חיוב כזה: לדוגמא אציין כי אני נמצא אצלהם כבר תקופה ארוכה ועברתי מספר פעמים מתוכנית לתוכנית וכולם היו במבצע וחלקן שיניתי בגלל שהחלפתי טלפון מדור ישן לחדש. ( בפנייה למועצה לצרכנות ציינתי את 6 תוכניות שהוחלפו בשנה האחרונה כולל מספרי פניות , וכפי שציינתי בחלקן בוצעו על ידי החברה)
לאחר ששמעתי על דרישת המעלה בגין מעבר תוכנית, דרשתי לדבר עם מנהל, לאחר דין ודברים עם המנהלת היא אמרה שהוראה כזאת לעמלה בגין חיוב תוכנית יצאה בחודש דצמבר 2014 בכל מפעילות הסלולאר וזה באישור משרד התקשורת. היות ואמרה ואין מה לעשות אלא לפנות לפניות הציבור של החברה, פניתי בשבוע שעבר גם במייל וגם שלחתי פקס, היות ולא הגיבו לאחר יומיים , פניתי למועצה לצרכנות. המועצה חזרה אליי אחרי יום!!!!, וכיתבה אותי בפנייתה לפניות הציבור לחברת הוט מובייל.
האם זה חוקי שלמרות שהייתי אצלם כבר תקופה ארוכה ושיניתי תוכניות מס' פעמים כאמור לעיל שגם בוצע מטעמם אף פעם לא היה כרוך בעמלה של חיוב במעבר תוכנית? מה נשתנה ? אני מרגיש שיש כאן רמאות לשמה, מצד אחד מכפילים את המחיר מצד שני מציעים אלטרנטיבה של הוזלה שהמשמעות שלה בטלה בחיוב העמלות במעבר תוכנית אחת לשנייה
היות וראיתי לאחרונה שאני לא לבד וגם לקוחות של מפעילים אחרים מתרעמים לאחרונה על החיוב המוזר , מצאתי לנכון לשאול האם יש כאן מקום לתביעה ייצוגית ?
תודה מראש
ייצוגית ?
אנוכי בעלים של 2 מנויים המשוייך למפעיל סלולארי הוט מובייל מזה כשנתיים ויותר, בתאריך ה 01/ לינואר 2015 היות ועברתי תוכנית ממסלול אחד לשני , בוצע לי חיוב מעבר מסלול בסך 39 ₪ למנוי.
החיוב לכל מנוי ( עד למועד המעבר) היה 30 ₪ ( מבחינת הוט ובדרך הרישום בחשבונית החיוב הינו בסך 60 ₪ בניכוי הטבה של 30 ₪), מנוי אחד התוכנית כויכול בהטבה הסתיים ב 31 לדצמבר 2014 ולכן ב ב 1 לינואר 2015 עבר למחיר מלא בסך 60 ש"ח. ( המנוי השני ממשיך ב 30 ₪ הוא קיבל את המחיר בזכות זה שהיה לי מנוי אחד בחברה).
שעשיתי את התוכנית למנוי הראשון , אמרו לי שכל הזמן היא תתחדש רק תדאג לעקוב. למרות שאמרו לי, היות ואני עוקב אחרי כל מועד סיום חבילה שמא אני יופתע מהמחירים החדשים, וידעתי שאחד משני המנויים התוכנית ההטבה לגביו מסתיימת ביום ה 31 לדצמבר 2014, כבר לפני שבוע לפני המועד יצרתי קשר עם שירות הלקוחות אם אפשר לעדכן את ההטבה לעוד שבוע מראש , אמרו לי שלא אלא רק במועד הסיום, יומיים לפני המועד התקשרתי בשנית ולא ניתן להשיג את נציגי השירות במשך 4 שעות...ולכן רק ביום ה 2 לינואר 2015 הצלחתי להשיג את שירות הלקוחות ולתדהמתי הרבה מחיר של מנוי שהסתיים עודכן במקום 30 ש"ח ל 60 ש"ח. שאלתי מה אפשר להוזיל ובמקביל נכנסתי לאתר שלהם והבחנתי בחבילה החדשה בסך 40 ש"ח ,מלכתחילה אמר לי שזה לא מיועד עבורי , אני לקוח וותיק , לאחר מכן בדק מה אפשר לעשות , הלך שאל וחוזר חלילה ואמר
שטעה והמבתע לכל המנויים והחיוב יהיה ל 2 מנויים ביחד 40 ש"ח, אבל זה יהייה כרוך ב 39 ש"ח לכל מנוי בגין שינוי חבילה!!!!!, פשוט הזדעזעתי היות שמעולם לא שמעתי על חיוב כזה מספקי טלוויזיה ( 20 שנה ויותר ) אינטרנט וכו' . והיות ותמיד שיניתי חבילות במסגרת אותה ספק הוט נט ( וחשוב לציין מעולם לא עברתי מפעיל טלווזיה מזה 20 שנה ויותר ), ואף פעם לא היה חיוב כזה: לדוגמא אציין כי אני נמצא אצלהם כבר תקופה ארוכה ועברתי מספר פעמים מתוכנית לתוכנית וכולם היו במבצע וחלקן שיניתי בגלל שהחלפתי טלפון מדור ישן לחדש. ( בפנייה למועצה לצרכנות ציינתי את 6 תוכניות שהוחלפו בשנה האחרונה כולל מספרי פניות , וכפי שציינתי בחלקן בוצעו על ידי החברה)
לאחר ששמעתי על דרישת המעלה בגין מעבר תוכנית, דרשתי לדבר עם מנהל, לאחר דין ודברים עם המנהלת היא אמרה שהוראה כזאת לעמלה בגין חיוב תוכנית יצאה בחודש דצמבר 2014 בכל מפעילות הסלולאר וזה באישור משרד התקשורת. היות ואמרה ואין מה לעשות אלא לפנות לפניות הציבור של החברה, פניתי בשבוע שעבר גם במייל וגם שלחתי פקס, היות ולא הגיבו לאחר יומיים , פניתי למועצה לצרכנות. המועצה חזרה אליי אחרי יום!!!!, וכיתבה אותי בפנייתה לפניות הציבור לחברת הוט מובייל.
האם זה חוקי שלמרות שהייתי אצלם כבר תקופה ארוכה ושיניתי תוכניות מס' פעמים כאמור לעיל שגם בוצע מטעמם אף פעם לא היה כרוך בעמלה של חיוב במעבר תוכנית? מה נשתנה ? אני מרגיש שיש כאן רמאות לשמה, מצד אחד מכפילים את המחיר מצד שני מציעים אלטרנטיבה של הוזלה שהמשמעות שלה בטלה בחיוב העמלות במעבר תוכנית אחת לשנייה
היות וראיתי לאחרונה שאני לא לבד וגם לקוחות של מפעילים אחרים מתרעמים לאחרונה על החיוב המוזר , מצאתי לנכון לשאול האם יש כאן מקום לתביעה ייצוגית ?
תודה מראש