עמלה בסך 39 בגין שינוי חבילה סלולארית- האם ניתן להגיש תביעה

aoded4

New member
עמלה בסך 39 בגין שינוי חבילה סלולארית- האם ניתן להגיש תביעה

ייצוגית ?
אנוכי בעלים של 2 מנויים המשוייך למפעיל סלולארי הוט מובייל מזה כשנתיים ויותר, בתאריך ה 01/ לינואר 2015 היות ועברתי תוכנית ממסלול אחד לשני , בוצע לי חיוב מעבר מסלול בסך 39 ₪ למנוי.
החיוב לכל מנוי ( עד למועד המעבר) היה 30 ₪ ( מבחינת הוט ובדרך הרישום בחשבונית החיוב הינו בסך 60 ₪ בניכוי הטבה של 30 ₪), מנוי אחד התוכנית כויכול בהטבה הסתיים ב 31 לדצמבר 2014 ולכן ב ב 1 לינואר 2015 עבר למחיר מלא בסך 60 ש"ח. ( המנוי השני ממשיך ב 30 ₪ הוא קיבל את המחיר בזכות זה שהיה לי מנוי אחד בחברה).
שעשיתי את התוכנית למנוי הראשון , אמרו לי שכל הזמן היא תתחדש רק תדאג לעקוב. למרות שאמרו לי, היות ואני עוקב אחרי כל מועד סיום חבילה שמא אני יופתע מהמחירים החדשים, וידעתי שאחד משני המנויים התוכנית ההטבה לגביו מסתיימת ביום ה 31 לדצמבר 2014, כבר לפני שבוע לפני המועד יצרתי קשר עם שירות הלקוחות אם אפשר לעדכן את ההטבה לעוד שבוע מראש , אמרו לי שלא אלא רק במועד הסיום, יומיים לפני המועד התקשרתי בשנית ולא ניתן להשיג את נציגי השירות במשך 4 שעות...ולכן רק ביום ה 2 לינואר 2015 הצלחתי להשיג את שירות הלקוחות ולתדהמתי הרבה מחיר של מנוי שהסתיים עודכן במקום 30 ש"ח ל 60 ש"ח. שאלתי מה אפשר להוזיל ובמקביל נכנסתי לאתר שלהם והבחנתי בחבילה החדשה בסך 40 ש"ח ,מלכתחילה אמר לי שזה לא מיועד עבורי , אני לקוח וותיק , לאחר מכן בדק מה אפשר לעשות , הלך שאל וחוזר חלילה ואמר
שטעה והמבתע לכל המנויים והחיוב יהיה ל 2 מנויים ביחד 40 ש"ח, אבל זה יהייה כרוך ב 39 ש"ח לכל מנוי בגין שינוי חבילה!!!!!, פשוט הזדעזעתי היות שמעולם לא שמעתי על חיוב כזה מספקי טלוויזיה ( 20 שנה ויותר ) אינטרנט וכו' . והיות ותמיד שיניתי חבילות במסגרת אותה ספק הוט נט ( וחשוב לציין מעולם לא עברתי מפעיל טלווזיה מזה 20 שנה ויותר ), ואף פעם לא היה חיוב כזה: לדוגמא אציין כי אני נמצא אצלהם כבר תקופה ארוכה ועברתי מספר פעמים מתוכנית לתוכנית וכולם היו במבצע וחלקן שיניתי בגלל שהחלפתי טלפון מדור ישן לחדש. ( בפנייה למועצה לצרכנות ציינתי את 6 תוכניות שהוחלפו בשנה האחרונה כולל מספרי פניות , וכפי שציינתי בחלקן בוצעו על ידי החברה)
לאחר ששמעתי על דרישת המעלה בגין מעבר תוכנית, דרשתי לדבר עם מנהל, לאחר דין ודברים עם המנהלת היא אמרה שהוראה כזאת לעמלה בגין חיוב תוכנית יצאה בחודש דצמבר 2014 בכל מפעילות הסלולאר וזה באישור משרד התקשורת. היות ואמרה ואין מה לעשות אלא לפנות לפניות הציבור של החברה, פניתי בשבוע שעבר גם במייל וגם שלחתי פקס, היות ולא הגיבו לאחר יומיים , פניתי למועצה לצרכנות. המועצה חזרה אליי אחרי יום!!!!, וכיתבה אותי בפנייתה לפניות הציבור לחברת הוט מובייל.
האם זה חוקי שלמרות שהייתי אצלם כבר תקופה ארוכה ושיניתי תוכניות מס' פעמים כאמור לעיל שגם בוצע מטעמם אף פעם לא היה כרוך בעמלה של חיוב במעבר תוכנית? מה נשתנה ? אני מרגיש שיש כאן רמאות לשמה, מצד אחד מכפילים את המחיר מצד שני מציעים אלטרנטיבה של הוזלה שהמשמעות שלה בטלה בחיוב העמלות במעבר תוכנית אחת לשנייה
היות וראיתי לאחרונה שאני לא לבד וגם לקוחות של מפעילים אחרים מתרעמים לאחרונה על החיוב המוזר , מצאתי לנכון לשאול האם יש כאן מקום לתביעה ייצוגית ?

תודה מראש
 
תביעה ייצוגית בגין עמלת שינוי מסלול בחברה סלולרית

עודד שלום,

ראשית אני מתנצל על העיכוב במתן התשובה שנבע מחופשה קצרה.
את שירותי התקשורת המסופקים על ידה, מפעילה חברת הוט מובייל בהתאם לרשיון הפעלה שניתן לה ע"י משרד התקשורת.
סעיף 75.4 לרשיון ההפעלה קובע כי:
"בעל הרשיון יאפשר לכל מנוי לעבור, ללא אפליה, מסל שירותים אחד לסל שירותים אחר אשר מוצע על ידו.
בעל הרשיון יכלול הוראה כאמור בהסכם ההתקשרות עם מנוייו. במסגרת הוראה זו, רשאי הוא לקבוע מועדים בהם ניתן יהיה לבצע מעבר כאמור, ולקבוע תנאים, לרבות תשלום, בגין ביצוע המעבר
".
לאור האמור, על מנת לקבוע האם קיימת עילת תביעה, מציע כי תפנה לבדיקה משפטית של הסכם ההתקשרות שלך עם החברה ותנאי המסלול אליו הצטרפת.

בכבוד רב,
עו"ד אייל קוצ'ינסקי
 

aoded4

New member
בהמשך לתשובתך: 1. היכן בודקים את הסכם ההתקשרות עם החברה ?

הרי במהלך היותי מנוי בחברה עברתי מס' פעמים מסלול ( וכפי שציינתי בשרשור הראשון - חלק ממעברי התוכניות בוצע על ידי הוט אוטומטית)
2. תנאי התוכנית האחרונה אליה עברתי/הועברתי אליו הצטרפתי , לא קיבלתי את ההסכם. האם הוא יכול להיות שונה מהסכם ההתקשרות הראשוני ? ואם כן מי גובר?
3. האם המפעיל יכול להחליט , שחלק מהמעברים הוא גובה תשלומים וחלקם לא , האם יש לכך השלכות?
4. האם אין כאן אפליה בין לקוחות חדשים שלא מחוייבים במעבר תוכנית לבין לקוחות וותיקים , דבר היוצר כשלעצמו עילה לתביעה ייצוגית?

תודה מראש
 
תביעה ייצוגית בגין עמלת מעבר מסלול

עודד שלום,
רשיון ההפעלה שניתן לחברת הוט מובייל, מקנה לה את הסמכות להיענות לבקשות לקוחותיה ולערוך שינויים בהסכמי ההתקשרות הראשוניים שנחתמו עמם. יודגש, השינוי ייערך אך ורק לאור בקשתו המפורשת של הלקוח, לאחר שהובהרו לו משמעויותיה, ורק לאחר שנתן הסכמתו לכך, זאת אף מקום בו מדובר בשינוי שאינו נושא בצידו עלות כספית.
בשלב ראשון, אציע כי תפנה לשירות הלקוחות של החברה בבקשה לקבלת מסמכי ההתקשרות הראשוניים, כמו גם תיעוד לכל שינוי שנערך בתנאי ההתקשרות ביניכם. ככל שיתברר כי נערכו שינויים שלא בהסכמתך וללא בקשתך המפורשת (או שאין בידי החברה תיעוד לבקשה כאמור מצידך)- הרי שייתכן שיש לך עילת תביעה.
לסעיפים 3 ו-4 לשאלתך- בהיעדר נתונים באשר לאבחנות הנטענות שעורכת החברה בהטילה חיובים בגין החלפת/שינוי סל השירותים, לא אוכל לחוות דעתי לגופו של עניין. יחד עם זאת, וכאמור בתשובתי הקודמת, רשיון ההפעלה מקנה לחברה שיקול דעת לעניין גביית תשלום בעד החלפת סל השירותים. לפיכך, הרי שעל פניו- רשאית היא לקבוע תעריפים שונים למעברים בעלי איפיונים שונים.

בברכה,
עו"ד אייל קוצ'ינסקי
 

aoded4

New member
הרי אף פעם בכל שינוי חבילה לא קיבלתי שום תיעוד ולבטח לא

חתמתי עם שום מסמך לשינוי חבילה. האם יש להם חובה לשלוח אליי תיעוד לכל שינוי בחבילה ( ואני לא מדבר על חשבונית מס)?
תודה מראש
 
תביעה ייצוגית בגין שינוי תנאי חבילה בחברה סלולרית

עודד שלום,
רשיון ההפעלה אמנם אינו מתיר עריכת שינויים בחבילת השירותים ללא פנייתו המפורשת של המנוי, ברם אינו מחייב כי פניה כאמור תיעשה בכתב.
כך, רשאית החברה לבצע שינויים כאמור בהתאם לבקשה טלפונית מצד המנוי, פניה באתר האינטרנט, דוא"ל וכיוצ"ב.
על פי החוק, משבוצע השינוי, ועריכתו כרוכה בהארכת תקופת ההתחייבות של המנוי- תישלח לו הודעה על כך באמצעות הדואר (או לחלופין, ובאם נתן הסכמתו לכך- באמצעות דוא"ל או פקסימיליה).
אם אין בביצוע השינוי כדי להאריך את תקופת ההתחייבות- תימסר ההודעה במסגרת חשבון הטלפון העוקב.
כך או כך, מחויבת החברה בשמירת תיעוד לבקשה כאמור אשר נתקבלה אצלה, וזאת למשך כל תקופת ההתחייבות של המנוי, ובמידה ואינו מצוי בתקופת התחייבות- למשך 18 חודשים לפחות.
לאור כל האמור- אציע כי תפנה אל החברה בבקשה לקבלת פירוט השינויים שנערכו בהסכם המקורי בו התקשרת עמה, לתיעוד בקשותיך לערכם, ולתיעוד בדבר כל הודעה שנשלחה אליך בדבר שינוי כאמור (בין אם צורפה לחשבון הטלפון, ובין אם נשלחה כהודעה נפרדת).
ככל שלאחר בחינת הנתונים והמסמכים שיימסרו לך יימצא כי החברה הפרה איזו מהוראות רשיון ההפעלה שפורטו במסגרת תשובותיי- ייתכן כי בידך עילת תביעה.

בברכה,
עו"ד אייל קוצ'ינסקי
 
למעלה