עקירה עם פריצה לסינוס

עקירה עם פריצה לסינוס

לפני כשבועיים ניגשתי למרפאה לטיפול בשן. הרופא הסתכל על הצילום ועל השן וקבע שיש צורך לבצע עקירה.

לאחר חצי שעה של ניסיון לעקור, כאשר הרופא מדי פעם מביע פליאה על כך שהשן עדיין לא זזה, הוא עצר ואמר שהוא חושש להמשיך ומציע שאני אפנה לכירורג משום שהשורש של השן קרוב מדי לסינוס (שן מספר 26).

כבר לבשתי את המעיל ופניתי לצאת כאשר נכנסה לפתע רופאה נוספת שעובדת במרפאה ואמרה שהיא רוצה לנסות. הרופא אמר לה שזה קרוב מדי לסינוס אבל היא התעקשה ושאלה אותי אם אני מסכים. אני הסכמתי כי לא ממש הבנתי מה משמעות הדבר (הסכמה בע"פ בלבד, היא פשוט שאלה אותי אם אכפת לי שהיא תנסה ואמרתי לה שלא אכפת לי. אף אחד לא הסביר לי מה המשמעות של פריצה לסינוס ומה הסיכון).

תוף כדי העבודה שלה הרגשתי מעבר רחב של אויר לאף והודעתי לה על כך. היא עצרה ואז קיבלתי פתק עם כתובת של כירורג ואמרו לי לגשת אליו.
הגעתי ברגל לכירורג והוא הסביר לי שהייתה פריצה לסינוס, הכניס אותי לניתוח שארך מעל שעה וכיום אני בהתאוששות.נאמר לי ששנה אני לא אוכל לעשות שתל ורק אחרי שנה יבדקו אם אפשר וגם אז זה יהיה כרוך ב-CT ובהרמת סינוס.
לכירורג שילמתי 1800 ש"ח במזומן.

שאלתי היא האם יש כאן עילה לתביעה (נאמר לי שגם אם מראש היה קיים סכוי לפריצה לסינוס) וכיצד עלי לפעול במידה וכן.

יש לציין כי יש לי ביטוח שיניים מהעבודה ואילו מראש הייתי יודע שעלי לפנות לכירורג הייתי יכול ללכת לכירורג שעובד עם הביטוח ללא תשלום נוסף.
 
עקירה עם פריצה לסינוס

שלום רב,
כדי לבחון קיומה של עילת תביעה צריך לפנות אל הגורם שביצע את הטיפול ולקבל ממנו את מלוא המסמכים ולאחר מכן להפנותם ליועץ רפואי בתחום על מנת שזה ייחווה דעה אם הטיפול היה רשלני.
עצם הסיכון לפגיעה בסינוס במהלך הטיפול ועצם העובדה שאותו סיכון התממש אינם מעידים בהכרח על רשלנות ואולם מעידים על אפשרות לכך שהסיכון התממש כתוצאה מרשלנות.
בברכה,
ליאור טומשין
 
למעלה