פגיעה ברכב תוך כדי חניה

Shfangen

New member
פגיעה ברכב תוך כדי חניה

שאלה שנשאלתי על ידי חברה ולא ידעתי מה לענות לה אז החלטתי לשאול כאן: במידה ופוגעים עם רכב בחניה ברכב שבעליו לא נמצא אני יודעת שצריך להשאיר פתק (אין לי מושג אם יש חוק כזה או שזו רק ההגינות מחייבת ) מצד שני הביטוח כולל תניה של איסור הודעה באשמה. פתק, גם אם אתה לא כותב שאתה אשם הוא סוג של הודעה באשמה לא? אז יכול להיות מצד שהביטוח יתנער בגלל הפתק? תודה מראש
 

mr dish

New member
היכן בדיוק, קראת שחברת הביטוח "אוסרת" על הודא

ה באשמה? יש חוק מדינה אחר, האוסר לשקר או לברוח... אם פגעת ברכב חונה, עליך להשאיר לבעלי הרכב את פרטיך. נקודה.
 

Shfangen

New member
לא צריך להתעצבן זו בסך הכל שאלה

אני באופן אישי השארתי פתק בלי היסוס כשפגעתי לפי שנתים ברכב חונה. עם זאת סעיף 28 לפוליסה התקנית קובע "שילם המבוטח או אדם מטעמו פיצוי בקשר למקרה ביטוח המסוכה לפי פוליסה זו, הודה בחבות , הציע, הבטיח או התחייב לפיצוי כאמור, ללא הסכמת המבטח מראש, לא יחייב הדבר את המבטח" בפועל אם הודת מנעת מהמבטח את יכולת ההתגוננות. במדריך לביטוח רכב רכוש של הסוכנת קטיה שוורצמן , מעל 20 שנים בתחום הביטוח היא כותבת "במקרה של פגיעה בצד ג' - לפי הפוליסה נאסר עליכם להודות באשמה או להבטיח פיצוי. " כך גם לימדו אותנו בקורס יסודות הביטוח. ובעוד מקום שלא מצליחה לאתר כרגע קראתי שמי שיודה באשמה עלול למצא עצמו משלם מכיסוי את הנזק. כך שכפי שאתה רואה יש כאן תמיהה אמיתית היות ואני רואה בפתק שהושאר הודאה באשמה. לעומת זאת , למרות שחיפשתי ולמרות שנראה לי הגיוני והוגן שתהיה חובה כזו, לא מצאתי חוק שמטיל את החובה הזאת ואם אתה מכיר כזה אשמח להפניה. בכול אופן גם אם יש חובה כזו כפי מאמינה שיש, זה לא משנה את העובדה שיש כאן סתירה.
 

mr dish

New member
בהתחלה, לא התעצבנתי...אבל התוספת שלך עשתה

את זה ! אם פגעת ברכב אחר, כאשר הנהג ברכב הפגוע, אינך צריך להודות באשמה כלשהי או להבטיח פיצוי, אבל אתה מחוייב ע"פ החוק למסור את פרטיך ופרטי הביטוח שלך. המצב הזה מקבל מישנה חשיבות כאשר אתה פוגע ברכב לא מאויש. אם לא תעשה זאת, אבל תתפש במצלמות אבטחה, למשל, יוכלו לתבוע אותך על יותר מסתם גרימת נזק...
 
תשובה

את צודקת. יש סתירה בין מה שכללי התנהגות בסיסיים (הגינות) בין בני אדם קובעים (ואף מחייבים; אני זוכר שקראתי פסק דין שבו הדבר נכתב במפורש, שניתן היה לצפות מהפוגע לנהוג דרך ארץ ולהשאיר פרטים), לבין מה שהמחוקק (שניסח את הפוליסה התקנית) התיר לחברות הביטוח - התנערות במקרה של הודאה, שזה לדעתי סוג של ביריונות והתנהלות נואלת (והרי הביטוח נועד בראש ובראשונה להגן על המבוטח מפני רשלנותו שלו). הפיתרון - לנהוג בזהירות. אם זה היה קורה לי (ואין בכך כדי להוות המלצה לפעולה כלשהי) - הייתי מתקשר מיד, בעודי במקום, לחברת הביטוח ומשאיר הודעה על הנזק ומודיע שאני משאיר את פרטיי על הרכב שפגעתי בו. אם המבטחת תסיר כיסוי - נתראה בבית המשפט, שיצטרך להכריע בקונפליקט הנ"ל.
 

mr dish

New member
מר גפני - התיחס בבקשה לסייג שציינתי מעלה. על

הנהג למסור או להשאיר את פרטיו, בלי קשר להודאה או הבטחת פיצוי.
 

mr dish

New member
האם היו מקרים כאלה שנבחנו כבר במבחן המשפטי?

לא הגיוני שהחוק יתיר התחמקות ממסירת או השארת פרטים במיקרה גרימת נזק...
 
תשובה

מסתבר שיש חובה חוקית להשאיר פרטים: תקנה 145 לתקנות התעבורה קובעת: 145. (א) נוהג רכב המעורב בתאונה או בפגיעה ברכב אחר, או ברכוש אחר, שאינו רכב, הנמצא על הדרך או סמוך לה, ונגרם נזק לרכב האחר או לרכוש האמור בלבד, ימסור בו במקום לנוהג הרכב האחר או לבעל הרכוש או לממונה עליו או לשוטר שהזדמן למקום את שמו ומענו, את מספר רשיון הנהיגה שלו ואת מספר הרישום של הרכב שהוא נוהג בו ושם בעליו ומענו, וכן את מספר תעודת הביטוח ושם החברה המבטחת, ויציג לפי דרישתם את התעודות האמורות ואת רשיון הרכב וירשה להעתיק כל פרט הרשום בהם. (ב) אם כלי הרכב המעורבים בתאונה או בפגיעה והעומדים במקום אירועים גורמים או עלולים לגרום הפרעה לתנועה, יפנו נוהגיהם את הכביש לתנועה חפשית ומיד לאחר מכן ימלאו אחר האמור בתקנת משנה (א). (ג) היה הרכב האחר שניזוק עומד ללא השגחה, או שבעל הרכוש או הממונה עליו לא היה במקום – (1) ישאיר נוהג הרכב המעורב בתאונה או בפגיעה הודעה בכתב על גבי הרכב שניזוק, במקום בולט לעין, ובמידת האפשר יעשה כן גם לגבי רכוש שניזוק, ובה יפרט את הפרטים הנזכרים בתקנת משנה (א); (2) יודיע הנוהג ברכב תוך 24 שעות ממועד קרות התאונה לתחנת המשטרה הקרובה למקום התאונה או הפגיעה על אירועה ויפרט שמו ומענו, זולת אם מסר את הפרטים לשוטר שנזדמן במקום ושמו או מספרו של השוטר ידועים לו.
 

mr dish

New member
יפה...אבל זה די מקומם שסעיף חוק כה חשוב אינו

ידוע כלל בציבור...מעבר לחובת ההתנהגות הנאותה, המצופה מכל נהג שגורם לנזק. אין ברור מזה. תודה.
 

Shfangen

New member
הבהרה לאדון דיש

בתגובה לדברך אני מוצאת לנכון להגיד את הדברים הבאים: 1. מעולם לא טענתי שאין חובה כזו. להפך אמרתי שהגיוני שיש. רק שאני לא הכרתי את החוק והצעתי שתפנה אותי למקורות על מנת שאוכל להרחיב את אופקי ואת ידיעותי בנושא. 2. העלתי בעיה שכפי שמאשר עורך דין גפני היא בעיה אמיתית. אין לי מושג למה זה כל כך מרגיז ומקומם אותך. אבל להגיד אין בעיה זה לא פיתרון ואם יש לך כעס הוא צריך להיות מופנה למי שאחראי על הסתירה המוזרה הזו ולא עלי שהעלתי את הבעיה. 3. למען הסר ספק: שום דבר בדברי לא רמז שזה בסדר לא להשאיר פרטים או הציע שלא להשאיר פרטים. כפי שאמרתי אני עצמי כשקרה לי המקרה השארתי פרטים. אין לי רצון להמשיך בדין ודברים זה היות ואני מרגישה שנאמר כל מה שיש להגיד.
 

mr dish

New member
איני יודע מדוה ההתגוננות...לא תקפתי אישית אף

אחד, ההיפך. העלאת השאלה החשובה הזו נתנה לנו - לפחות - את הידע איך צריך לנהוג, כאדם וכשומר חוק. אני מוכן להמר שרובנו המכריע נפגע בעבר מפגיעה עלומה כזו באיזה נכס שלו...כך שהפוסט מאד במקום.
 

Shfangen

New member
../images/Emo45.gif

אם הבנתי אותך לא נכון אז אני לוקחת את דברי בחזרה
 

Shfangen

New member
תודה רבה על תשובה עניינית ומועילה ../images/Emo13.gif

מאד הגיוני מה שאתה מציע כדי לפתור את הבעיה השכלתי
 

בןבוי

New member
זה עניין של ניסוח

להבנתי, אסור להשאיר פתק בנוסח - "פגעתי במכונית שלך" או משהו בסגנון . מותר להשאיר פתק: "אנא צור איתי קשר" + פרטים.
 
למעלה