פורים, משפטי נירנברג

דוד1000

New member
המפריך לא פרך את רמזי המגילה

אין אנו משייכים למחקרי הדילוג משמעות של הוכחות עליהן נבנית דתינו. לכן הפרכת חישובי המשמעויות המוסתרות בטקסט המקראי אין בהם הפרכה של אמונת ישראל. עם כל זאת, המפריך לא פרך את רמזי המגילה (כפי שראיתים בטקסט שהומצא לי) . הסברו למדרש יכול להיות נכון. אין בו משום הפקעה של הטענה. אכן לגרמנים היה תפקיד מכריע במיטוט הקיסרות הרומית המרשעת (הכינוי "מצער" אותו מצרף במפריך בקשר לתבוסת צבאות רומי לארמיניוס ושחרורם מעולה הוא הוא המצער) הרב דב
 
לתלות ולמסגר:

אין אנו משייכים למחקרי הדילוג משמעות של הוכחות עליהן נבנית דתינו. חה חה דוד1000 תמשיך להעתיק כמו אידיוט.
 

Go ve rn or

New member
לא סביר ששטריכר ידע על פורים.

ידוע שהיה האידיוט הגדול ביותר בכל הצמרת הנאצית (ה- IQ הנמוך מכולם). כל המקורות מצטטים מקור ראשוני יחיד, וזה דומה להפליא לספור המיתולוגיה היהודית בכך שמדובר במקור יחיד, ללא אשוש עצמאי נוסף. הוסף לכך את ענין הקודים במגילה שהתברר כי הם קשקוש, והמסקנה ברורה. אה, חשוב מכל! למרות שהתקופה בה כביכול התרחש ספור המגילה היא ס"ה המאה ה-5 לפנה"ס, ולמרות שנמצאו הרבה ממצאים ב- Susa הקשורים ל- Xerxes, לא נמצא אף ממצא או תעודה המאשרים את ספור המגילה, שלא לדבר על כך שאסתר ומרדכי הם נגזרות ברורות של שמות האלילים החשובים דאז, אישתאר ומרדוך...
 

Gov e rn or

New member
היכן מצאת את קברי מרדכי ואסתר?

ארבעים מקובלים יכולים להכריז כי מרדכי ואסתר נגלו אליהם בחלום וגלו אזנם כי בדעתם "לעשות עליה" למקום כלשהו בגליל. החלבן והרפתן יכולים לסמוך ידיהם על החלום, ולהצביע על גלי אבנים אי-שם כעל המקום אותו איוו ה"עולים" להם למנוחת עולמים. יבנו שם ציונים, ועד מהרה יתחיל עם ישראל להשליך שם נרות תוך מלמול קטטוני... אולם ראשית, עלינו לדעת היכן קבריהם באירן!
 

דוד1000

New member
כל המקורות מצטטים מקור

"ידוע שהיה האידיוט הגדול ביותר" " כל המקורות מצטטים מקור ראשוני יחיד, וזה דומה להפליא לספור המיתולוגיה היהודית בכך שמדובר במקור יחיד, ללא אשוש עצמאי נוסף. הוסף לכך את ענין הקודים במגילה שהתברר כי הם קשקוש, והמסקנה ברורה. הפילוסופיה של המחקר ההיסטורי של טענה זו מופרך. וכי אם היינו מוצאים קסדה עליה רשום שמו של חניבעל היה בכך הוכחה להיותו של חניבעל.אי פעם. הנכון הוא שכשיש עוד מימצאים מתחזק האמון בטענות ההיסטוריות. אולם טכניקות השימור ההיסטורי של עם ישראל עדיפות על כל טכניקה אחרת. יבהיר נא המשיג כיצד היה מבטיח אישוש ארוע היסטורי לדורות הבאים. השיטה הישראלית מעולה. היא בנויה על הפצת האינפורמציה בצורה קפדנית ומדוייקת בקרב המוני אנשים כך שלא תיתכן שום קונספירציה. יואיל המשיג להביא מקום ולו גם אחד בעולם בו ננקטה שיטה כזו מבלי שתהיה אמינה. אה, חשוב מכל! למרות שהתקופה בה כביכול התרחש ספור המגילה היא ס"ה המאה ה-5 לפנה"ס, ולמרות שנמצאו הרבה ממצאים ב- Susa הקשורים ל- Xerxes, לא נמצא אף ממצא או תעודה המאשרים את ספור המגילה, שלא לדבר על כך שאסתר ומרדכי הם נגזרות ברורות של שמות האלילים החשובים דאז, אישתאר ומרדוך... העדר מימצאים ארכיאולוגיים אינם מפריכים דבר. על פי הכלל לא ראינו אינו ראיה. יסביר המשיג איך הופץ סיפור "הכזבים" של המגילה ברבים מבלעדי שום השגה היסטורית על אמיתתו.. הטענות בדבר השמות האליליים בפי יהודים בגלות הינו פועל יוצא מנזקי הגלות. בכל העולם היהודי מדברים היום באנגלית ומזכירים את שמות הימים בשבוע למרות שאלו קשורים בשמות אליליים שמש ירח ע"ז סטורן וכיו"ב. האם זה מוכיח שמדובר במסורת שקרית. ההיפך. דווקא אי הסתרת האמת המרה של ההשפעה ההרסנית של הגלות מבטיח שאמת דיברה המגילה. יצויין שעד היום נושאים יהודים בגולה שני שמות אחד ליחסיהם עם הגויים ואחד יוהדי. גם שם במגילה שמה של גיבורת המגילה בישראל היה הדסה. מה שמלמד מציאות חיים לפי הכלל של סדנא דארעא חד הוא. דב
 

Go vern or

New member
הענין עולה מדי פעם מחדש, וטוב

שהמקשים אינם מתבישים לחזור ולדוש בענין, כיוון שככל שדשים מתברר יותר ה"ברוך" (שבר). אין _שום_ אשוש חוץ-מקראי למעשיה מקראית כלשהי שקדמה למאה ה-10 לפנה"ס. המאה ה-10 לפנה"ס היא תקופת שלמה המלך, ואכן, בהתאמה מצויינת לכלל זה, אין בנמצא שמץ אבק זנב פסיק שריד אפילו לבית ראשון ושלמה אינו נזכר כלל ברשומי האימפריות השכנות של אותה תקופה, למרות שהיה עמן בקשרי חתון לכאורה. אפילו לארוע מאוחר יחסית, כארועי פורים, המתוארכים למאה ה-5 לפנה"ס - אין עקבות. נעיר, לשם אזון, כי: Absence of Evidence is not necessarily evidence for absence אולם יש להדגיש כי כל "ארועים הסטוריים" אלה מופיעים _רק_ במיתולוגיה היהודית. הויכוח של אנשים נואשים עם עובדות הוא מגוחך. דב פשוט חוזר ביאושו על טעוני "הכוזרי" שהוצגו מזמן ככלי ריק. לכל עם יש מיתולוגיה מקודשת בה מאמינים כל בניו ודב קובע כי לא חשוב מה ארע במציאות. מה שקובע זה מה עם ישראל היה רוצה שהתרחש. כל מלה נוספת - מיותרת. סדנא דארעא - חד הוא...
 

דוד1000

New member
המשיג לא הבין את השיטה

"...במיתולוגיה היהודית." *המשיג מתעלם משורה שלמה של ראיות לקדמות סיפורי המקרא. כדי שלא ישאר נבוך אציין לו חלק מהן כלהלן: א. אסטלת מר-נ-פתח II ב. אנציקלופדיה עברית כד 234 וכן לא 228. ג. כל ספריו של הפרופ' עמנואל וליקובסקי (שייתכן ולא היה שומר מצוות) שערך על כך מחקרים מקיפי עולם. כל קהילת הכופרים באמונה בתנ"ך (שאינם מעטים) ערכה נגדו בשל כך מלחמת חרמה. ד. ISRAEL in EGYPT, Prof. JAMES K. HOFFMEIER הוצאת OxfordUniversity Press ה. A TEST OF TIME, THE BIBLE FROM MYTH TO HISTORY, Prof. DAVID ROHL האיש היה העורך של Journal of the Ancient chronology Forum בשנים 1986-1992 למנינם. ו. Biblical Archaeology Review. September/October 1990 pp21-38 ז. הפרסום הנ"ל July/August 1993 pp 44-45 ח. הפרסום הנ"ל March/April 1993 pp 48-95 ט. הפרסום הנ"ל March/April 2000 pp 28-69 י. פרסומי הJerusalrm Post באינטרנט ב10 עמודים מן התאריך 17 יוני 01 למנינם: Wysiwyg://6/http://www.jpost.com/Edition12/Jewishvalues/jewishvalaish.28027.html *המשיג לא נתן עד היום את התאור למנגנון המייצר סיפורי פולקלור כאלה המופצים בצורה מסודרת ודקדקנית בלעדי הכחשה כל שהיא "הויכוח של אנשים נואשים עם עובדות הוא מגוחך. דב פשוט חוזר ביאושו על טעוני "הכוזרי" שהוצגו מזמן ככלי ריק." ת. משפט ריק. לו יצוייר שמדובר במיואש. אין זה עדיין סותר או מוכיח דבר. אולי כלי ריק הוא הסבור שדברי ה"כוזרי" הם בגדר כלי ריק. "לכל עם יש מיתולוגיה מקודשת בה מאמינים כל בניו ודב קובע כי לא חשוב מה ארע במציאות. מה שקובע זה מה עם ישראל היה רוצה שהתרחש. כל מלה נוספת - מיותרת. סדנא דארעא - חד הוא"... ת. הוצאת דברים מהקשרם. ברגע שמדברים על ענינים שבקדושה, הרי מבחינת נושאים אלו קדושתם של ישראל עדיפה על קדושת התורה. יתירה מזאת אין משמעות של קדושה לתורה מבלעדי ישראל. הרעיון שלא משנה מה היה באמת במעמד הר סיני יכול וצריך שימדד על ידי מי שמחוייב למעמד הזה. אשר על כן השאלה הנה מה יהיו סדרי ההעדפות למסורות ומקורות ההיסטוריים כדי להעריך מה היה באמת. יתירה מזאת. גם אם היתה טעות תחת ידינו במסורת המקרא. הרי בבואנו להעריך את רצונו של הקב,ה מאתנו (להבדיל מן העובדות האמפיריות) הרי רצון זה משתקף הגדרתית במה שחקוק בלבותיהם של שלומי אמוני ישראל באשר בהם ובהבנתם ובמסורתם ובפרשנותם רצה הקב"ה יותר מאשר בטקסט עצמו. " הפרכתי את הדלוגים, כפי..." ת. קראנו ולא נוכחנו. המשיג לא הבין את השיטה הסטטיסטית של המחקרים בנושא. רצוי שיעיין בתשומת לב במחקר שפורסם ב"בדד" מספר 7 (או אולי 6 באשר אינו תחת ידי ואני מתייחס לנאמר על פי הזכרון). "משום שכך עם ישראל סבור שצריך להיות"!!! ת. העובדה ששלומי אמוני עם ישראל חושבים כך. אינו בגדר פיקציה לוגית. אלא, בגדר דרך הבדיקה וההוכחה ההיסטורית לכל מה שקשור לתורה באשר זוהי הדרך הנאמנה היחידה של בדיקת התורה. גורמים "מדעיים" של אינטרסנטיים יכולים לתפוש מעמד של אמת בדיוק כמו שיש ערך של אמת למחקרים מדעיים שפורסמו על יד מדענים בשרות חברות הסיגריות לפני 50 שנה. "י,...משום שכך עם ישראל סבור שצריך להיות. אלא מה?" ת. מסתבר שמי שעובד לעץ ואבן אלו כומרי השיטה בה דוגל המשיג. היינו בדיקת אבנים חקוקות וכיו"ב. "כולנו צודקים (פעם אמרו לי כי ההגדרה של טרגדיה יוונית היא "ספור בו כולם צודקים")... ת. ולי פעם אמרו שהטרגדיה הקשה ביותר היא אובדן דרך חיים.
 

Go vern or

New member
חבל על הקשקוש/כשכוש העגום.

ילך מר דב ויתווכח עם פרופ' אדם זרטל ולא אתי. פרופ´ זרטל עצמו מודה "אין לי הוכחה ליציאת מצרים" (קראו המאמר "הרצוג הוא כמעט קונצנזוס - מגיבים מרבית עמיתיו"). בצטוט אחר טען "כל התפישה הזאת (התפישה המינימליסטית) נשענת לא על היש הארכיאולוגי אלא על האין, כלומר על העובדה שלא נמצאה שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפור יציאת מצרים והכניסה לארץ, ושאין בכלל שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפורי התנ"ך עד למסע המלך המצרי שישק לארץ-ישראל" האם אתה מבין מה פרוש מלים אלה "_אין_ לי הוכחה ליציאת מצרים" ? _אין_ הוא מתכוון לספר לנו כי אך הבוקר החזיק בהוכחה, אולם הניחה בהסח-דעת במקום כלשהו ואינו זוכר היכן. _אין_ הוא מתכוון לספר לנו שאין בכיס-מעילו, או במגרת שולחנו הוכחה, אולם ההוכחה (ממצא או תעודה התומכת בגרסת "שמות") מונחת למשמרת במחלקה לאגיפטולוגיה ב- British Museum וניתן לצפות בה בשעות הבקור לכל דכפין המשלשל לידי הקופאי(ת) את דמי הכניסה הנקובים. כארכיאולוג _מקצועי_ _המעודכן_ בנעשה בעולם בתחומי מקצועו, הוא אומר לנו ש_לא_ מוכר לחוקרים בענף שום ממצא או תעודה התומכים בגרסת "שמות" אסטלת מרנפתח? מה איתה? וליקובסקי? מוסמך אוניב' מוסקווה לפסיכיאטריה, 1921 Prof. David Rohl ? היכן ראית שהוא פרופ' ? דעותיו אינן מקובלות, אם לעשות עמו חסד ולהתבטא בעדינות "המשיג לא נתן עד היום את התאור למנגנון המייצר סיפורי פולקלור כאלה המופצים בצורה מסודרת ודקדקנית בלעדי הכחשה כל שהיא" דווקא כן!!! "הוצאת דברים מהקשרם"? דווקא לא!!! קשקוש/כשכוש, מר דב. אינך יכול אפילו להראות לנו שההזיה הנוירופסיכואלקטרוכימית, לה אתה משועבד, קיימת _גם_ מחוץ לספוג אשר בין שתי אזניך...
 
טיפשון - זהו בדיוק תהליך הבדיקה

בתחילה מצאתי רק חלק מהחומר, אח"כ מצאתי חומר נוסף, אח"כ קיבלתי קישורים מאנשים אחרים בפורום ובסופו של דבר גיבשתי הסבר מדויק וברור... והנה הסיכום : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=13239746 מאוד פשוט ומאוד ברור, יש שתי אופציות וכנראה שלעולם לא נדע בדיוק מי מהן נכונה - בכל מקרה, ההסבר שהמחזירים בתשובה נותנים הוא קלוש ולא הגיוני ולעומתו יש הסבר הגיוני הרבה יותר... אתה מוזמן לבקש ממישהו שמבין עברית שיקריא לך את ההודעה הזו: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=13239746
 

דוד1000

New member
דלוגים

acrostical הוא אורנמנט (קשוט) מקובל בכתיבה וקיים בכל השפות הכתובות. "קל להחליט האם חבור מסוים טומן בחובו acrostical. כל שצריך לבדק הוא את האות הראשונה בכל בית, או חרוז, או את האות האחרונה, ואולי את שתיהן. מה יאמר הקורא הסביר לנכח "ממצא" כזה?" משום מה סבור המשיג שיש לו עסק עם אנשים חסרי מוח שאינם יודעים לחשב את המשמעות של הכנסת פרמוטציות שמניות ומשמעותן בהפחתת הסיכוי הסטטיסטי. היות ופגשתי את הפרופ' ריפס שהוא מתימטיקאי בעל שם כדי לקבל ממנו מידע מסודר בנושא לא נותר לי אלא לדחות (תוך התאמצות להיות מנומס) את דברי הבקורת שלא נעשו לאחר לימוד של הנושא. " הרי לא היינו חולקים על קשוטים קוהרנטיים _ברורים_ בפסוקי התורה." המדובר הוא במפורש בהצפנות ולא בדברים חצי גלויים. ידמיין בנפשו המבקר מה היא מידת ההתחכמות שהיה עושה צבא במחלקות המודיעין שלו על מנת להצפין מידע ואז יבין שהצעותיו הן ילדותיות ברמתן. אנו מדברים בהצפנות של בורא עולם בתורתו. הוא בוודאי התכוון שרק לאחר דרגת פיתוח תרבותית מדעית כלל עולמית במתימטיקה הסתברות ותורת הצפנים ניתן יהיה לגלות את הסודות שחפץ להעבירם. כנראה הגענו כעת למועד הזה. (1)" אין התאמה letter for letter בין נסח קורן לבין הנסח שקדם למאה ה-4 לפנה"ס. בזאת מודה אפילו דב (שטיין). " המשיג אינו רוצה להתייחס לדברים שטוענים לו. הוא ממשיך בהגיגיו מבלי לקחת לתשומת ליבו את הנאמר לו. אנו שלומי אמוני ישראל סבורים שאחרי קדושת שמו יתברך ויתעלה באה קדושת ישראל ורק אחר כך קדושת התורה. היינו הטקסט המקראי התורתי שבידינו הוא הטקסט המחייב משום שכך עם ישראל סבור שהוא צריך להיות. אם עם ישראל כך חושב אזי זה הוא בפועל רצון הבורא. לכן מה שנפסק כאן בבי"ד של מטה מחייב גם את בית הדין של מעלה. אם עם קדושי ישראל קיבל את נוסח קורן זה הוא הטקסט המחייב מסיני. היינו, גם לו יצוייר הפרדוקס שבסיני ניתנה תורה אחרת, הרי, כיוון שעם ישראל חושב אחרת אזי זהו הטקסט המחייב. מחשבת ישראל קדמה למחשבת התורה. המבחנים הסטטיסטיים מאששים יותר את קדושת ישראל. ישראל הוא הנותן תוקף לתורת השם. ענין זה מעקר כל טענה לזיקה בין תופעת ה"דלוגים" לבין מסורה מסיני, שכן ה"דלוגים" עושים שמוש באותיות שנוספו רק אחרי המאה ה-4 לפנה"ס. נותרת רק, לכל היותר, השאלה השולית העומדת לעצמה ב_מנותק_ מן המסורה מסיני כביכול, לאמור, האם קימת, או לא קימת תכונה מיוחדת בחבור הידוע כנסח "קורן"? נכון מאוד. כנ"ל. (2)'" ה"מסרים" ניתנים לאתור רק בעזרת תכנות מתוחכמות, that will stop at nothing, המכילות מלוני-ענק של מלים ובטויים בצורת stem words, וחרף עצמת התכנות מאותרים מסרים שהם כמעט תמיד עלגים ומעוררי חשד כי המחבר לא טמן דבר בין אותיות חבורו." אציע למתעניין לקרוא את "בדד" כרך 7 ע' 49 ואילך כדי שיבין שהביטוי "עילגים" אינו אלא זלזול זול של אדם בגדולים ממנו. (3) במחקר נעשה תחת קריטריונים מחמירים העומדים בכל קנה מידה מדעי. אלא מאי, תוצאותיהם לא מוצאות חן בעיני מי שמבין שהתוצאה הלוגית המתבקשת היא שינוי השקפת עולם והרגלי חיים. מסתבר שעולם התאוות חזק דיו כדי להחזיק אנשים בטעויותיהם כפי שרופאים רבים מבינים שעישון אינו טוב ובכל זאת הם מעשנים. מאמר שם http://forums.nana.co.il/showmsg.asp?id=1904078 אומר זאת: אם אדם לא מבין מדוע דוחף הוא את ראשו וטוען טענות בלתי מבוססות (בלשון המעטה) " בין היתר משום שהדלוגים עושים שמוש באותיות שלא היו קיימות בנסח הקונסוננטי שהיה כתוב באלפבית פיניקי. (C) סעיפים (4), (5), ו- (6) שם, מוכיחים כי אין שיטה מדעית באתור ה"מסרים", אלא מדובר במשחק מאומץ, ללא קריטריונים מוגדרים מראש, בתמלול (wording) ובאיות (spelling), מבוסס על תכונות של הכתב העברי העכשוי, עד שמעלים משהו בחכה. (D) סעיף (7) שם, מראה שקבוצות הבקורת נבנות תוך התעלמות מן ה- measure of information, ולכן, אין כלל בקורת." הטענות מוכחשות. יואיל הקורא לעיין במאמר שציינתי לעיל. הוא רציני ושקול. אני מעיד כסטטיסטיקאי שהוא רציני ומעמיק. יש רק בעיה אחת. ברגע של ויכוח מדעי יש השלכות התנהגותיות פרטיות נעלם שיקול הדעת המדעי. זוהי האמת לאמיתה. מסתבר שהבעיה אינה של חכמה בינה ודעת אלא היא נמצאת ב"מידת הכתר" היינו הרצון העליון של האדם שהוא מקור תענוגיו המכוונים את רצונותיו התחתונים. - - המדע מנושל מדי כמה שנים ממחוזותיו. ואילו תורת ישראל לא נושלה כבר יותר מ3000 שנה. מי הוא אימטריאלי?! "מפני שערבוב אקראי ברמת האותיות בלבד יוצר מחרוזות שאינן קיימות כלל בעברית, ואין בסיס לוגי להשתמש בהן כטקסט בקרה (אני מסופק אם ר' מצגר'ל יבין זאת)" - - יעוין במקור שצויין שם יש גם את מה שמציע המשיג. "מה הקשר בין הטקסט עליו אתם "טוחנים" דלוגים לבין מה שכביכול ניתן בכביכול מעמד הר-סיני?" אפשר להבין את מבוכותיו וכאבי נפשו של המשיג. " לכן אני מציע לאדם הפשוט והמצוי לא להקדיש מאמץ להבנת הטיעונים המקצועיים. זה פשוט יהיה מאמץ עקר. האדם הפשוט צריך לרשום לפניו כי, בין אנשי המקצוע, אותם המצדדים במציאות קודים הם במיעוט מבוטל מעורר רחמים. רוב המתמטיקאים/סטטיסטיקאים בעלי תואר שלישי ומעלה, מחזיקי קתדראות באוניברסיטאות יוקרתיות סבורים שאין בתורה קודים כלל. לדעה זו שותפים הרבה מדענים יהודים אורתודוכסיים." ההמשך בהודעה הבאה
 

דוד1000

New member
המשך

מי הם המדענים האורתודוקסיים שעסקו בענין ודחו אותו משיקולים סטטיסטיים?!!! "הקהיליה המקצועית אמרה את שלה באופן _ברור_ נוסף. היא העניקה ל- WRR ול- Michael Drosnin את פרס _איג-נובל_ 1997 לספרות(!), כנראה מתוך הערכה עמוקה ליכולת בדיית הסיפורת (storytelling) שלהם." הקהילה המקצועית הינה ביסודה קהילת כופרים עם כל המשתמע מכך. היא תדחה כל השערה שתסתור את הליכות חייה. יואיל המשיג להציג למשל את השאלה האם יש הבדלים גזעיים בין כושים ללבנים הנוגעים למנת המשכל?! אני מוכן לנחש מראש מה תהיינה התגובות. כיצד זה נעשה? ובכן, איתור ה"מסר" בדילוגים מאפשר את סדור הטקסט במטריצה שרחבה כשעור הדלוג. אז מתגלה ה"מסר" עצמו במרכז המטריצה, במאונך או באלכסונים, ואז נחוץ גם למצוא "רמזים" "קשורים" ל"מסר" באזור "מרכז" המטריצה. אתור ה"רמזים" נעשה ע"י סריקה והתבוננות בעין של "מדען" הדלוגים. איני חושב שקיים תהליך ממוחשב העושה זאת. אתור ה"מסר" עצמו בדלוגים, אין בו חפץ זולת אם ניתן למצוא "רמזים" "קשורים" בסביבתו. דבריו אינם דברי מי שחקר ברצינות את מה שנטען כאן. (5) '"לשפה העברית, בשונה מרבות אחרות, תכונה מופלאה. הכתיב החסר והמלא. זה אומר שה"חוקר" חפשי לנסות גם מגוון _אדיר_ של איותים (spellings), עד ש"ינחל" הצלחה. את ה"גמישות" המופלאה הזו הוא טוען שהוא רשאי לישם לגבי כל מילה בנפרד ב"מסר", וגם לגבי כל הברה בנפרד בתוך מלה (לדוגמא, ערפת, ערפאת, עראפת, עראפאת(*), או, להבדיל אלף אלפי הבדלות, אבולפיה, אבולעאפיה, אבולעפייה, אבולעפיה, אבולעפיא(**), וכאשר כל העושר הזה לא מספיק, נוטל ה"חוקר" לעצמו חרות לנסות גם את אבואלעפיה). גמישות זו _אינה_ קיימת, למשל, באנגלית. את המלה about אי אפשר לאיית כ- abot, abut, או abt. היא חייבת להכתב כ- about !" אדם אינטליגנטי נמנע מלטעון טענות שכבר טען שוב ושוב. "אם משהו שרוצים מאד שימצא, לא נמצא, אין נרתעים מאונס השפה: קחו למשל את "מופת" "מגדלי התאומים 2". אין בתורה וגם לא בנביאים/כתובים מלה "קרסים" או "קרס" (בנין פעל, הווה). המלה "קורס" קיימת רק בישעיהו מ"ו א´. ובכל זאת משתמשים "מדענינו" באיות "קרסים" במקום "קורסים". התמיהה במקומה אם טענת החולין המיוחסת למקרא הינה אמת. אך מה נעשה והמבחן הוא לגבי טענה אחרת. פשוט המשיג מתייחס למה שהוא רוצה. וכי בורא העולם לא מסוגל לדעת מראש שבעתיד לבוא תהיה המילה קריסה משמעותית?! (6) "היתה diluted, וראה זה פלא, היא נמצאה בנסח השגוי." בקורת זולה ולא מבוססת כינויי הגנאי לא מוסיפים כבוד למשיג. אני משתדל ומתאפק לא להגרר ללשון הבזויה הזו. הנה דוגמא נחמדה ליכולת הדילוגים "לכסות את כל האפשרויות", מבלי באמת לדעת דבר: http://forums.nana.co.il/showmsg.asp?id=1208063 מקסים, האין זאת? אכן מקסים מאוד. דא עקא שהטענות לא עומדות במבחנים סטטיסטיים מסודרים. "משמע, אין די בשמוש באותו טקסט כשהוא מעורבל באפנים שונים. שכן כל אופן ערבול יתן מדד אינפורמציה _שונה_." דברי הבל. מישהוא מבין מה המלל הזה אודות דחיסות וכיו"ב?! יואיל המשיג לתת את ההגדרות למונחים להם הוא טוען ואז ניתן יהיה לבחנם. על "מדעני" הדלוגים היה להשתמש אך ורק בקבוצות בקורת בעלות מדד אינפורמציה _זהה_ לנסח "קורן" (אין בכך ויתור על הטענה כי נסח "קורן" נבחר _שרירותית_ מבין כמה נסחים יוקרתיים השיכים אף הם למעגלי מסורה _מוכחים_), אולם נכשלו מעשות זאת. http://home.t-online.de/home/dr.frank.wolf/diss/calcen.htm בשלב זה מקובל נוסח זה על שלומי אמוני ישראל. זה מה שקובע. לסכום: הקשר בין נסח התורה המוכר היום, עליו מדגימים את הדילוגים, לבין הנסח שנטען כי ניתן במעמד הר-סיני, אם המעמד בכלל אירע, ואם משהו בכלל ניתן שם - _אינו_ ברור, אם להתבטא באיפוק, ואינו קים, אם להתבטא גלויות. סכומו של עם הארץ בתחומים בהם הוא מודה שאינו מבין. (*) איות "חפשי" ביותר לערפת, ערפאת, עראפת, עראפאת http://www.hidabroot.org/codes/aktualy.htm (**) אבולפיה, אבולעאפיה, אבולעפייה, אבולעפיה, אבולעפיא http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/abulafia.html אבקש ממך להיכנס לאתר שלהלן ולתת תגובה. ttp://members.lycos.co.uk/amaleknet/ בכבוד רב דוד דב
 

Gov e rn or

New member
חבל"ז. קרא שוב לאט, למען

תבין מהר. אף אחת מטענותי לא נסתרה, ועולה על הכל טענתו המבדרת של ההוא כי מכיוון שעם ישראל מאמין בנסח "קורן" הרי שנסח זה הוא הנסח שכביכול ניתן בכביכול מעמד הר-סיני...
 

Gov e rn or

New member
באו נחדד את הלוגיקה הצלולה כבדולח

של הטוען ונפנים אותה. שימו לב היטב: "הטקסט המקראי התורתי שבידינו הוא הטקסט המחייב משום שכך עם ישראל סבור שהוא צריך להיות...גם לו יצוייר שבסיני ניתנה תורה אחרת, הרי, כיוון שעם ישראל חושב אחרת אזי זהו הטקסט" !!! _פ_נ_ט_ס_ט_י זה מה שאני טוען _כל_ _הזמן_: עם ישראל "היו עבדים במצרים" משום שכך עם ישראל סבור שצריך להיות עם ישראל "יצא ממצרים" משום שכך עם ישראל סבור שצריך להיות עם ישראל "קבל תורה (בנסח 'קורן') במעמד הר סיני" משום שכך עם ישראל סבור שצריך להיות עם ישראל "נדד 40 שנה במדבר" משום שכך עם ישראל סבור שצריך להיות עם ישראל "נכנס לארץ מעבר הירדן מול יריחו וכבש אותה" משום שכך עם ישראל סבור שצריך להיות עם ישראל "מוצא דלוגים" משום שכך עם ישראל סבור שצריך להיות הכל "משום שכך עם ישראל סבור שצריך להיות" הוכחות - _אין_!!! סופסוף יושרו כל ההדורים ונקווה שמעתה תשרור הבנה בינינו ותיעלמנה המחלוקות. אני צודק, משום שאין שום הוכחות ל(שום)דבר...וגם אתם, פאגאנים/עכו"מים/מסיונרים, צודקים, משום שכך עם ישראל סבור שצריך להיות. (פעם אמרו לי כי ההגדרה של טרגדיה יוונית היא "ספור בו כולם צודקים")...
 

דוד1000

New member
קדושי ישראל קיבל את נוסח קורן

בס"ד "מה יאמר הקורא הסביר לנכח "ממצא" כזה?" משום מה סבור המשיג שיש לו עסק עם אנשים חסרי מוח שאינם יודעים לחשב את המשמעות של הכנסת פרמוטציות שמניות ומשמעותן בהפחתת הסיכוי הסטטיסטי. היות ופגשתי את הפרופ' ריפס שהוא מתימטיקאי בעל שם כדי לקבל ממנו מידע מסודר בנושא לא נותר לי אלא לדחות (תוך התאמצות להיות מנומס) את דברי הבקורת שלא נעשו לאחר לימוד של הנושא. " הרי לא היינו חולקים על קשוטים קוהרנטיים _ברורים_ בפסוקי התורה." המדובר הוא במפורש בהצפנות ולא בדברים חצי גלויים. ידמיין בנפשו המבקר מה היא מידת ההתחכמות שהיה עושה צבא במחלקות המודיעין שלו על מנת להצפין מידע ואז יבין שהצעותיו הן ילדותיות ברמתן. אנו מדברים בהצפנות של בורא עולם בתורתו. הוא בוודאי התכוון שרק לאחר דרגת פיתוח תרבותית מדעית כלל עולמית במתימטיקה הסתברות ותורת הצפנים ניתן יהיה לגלות את הסודות שחפץ להעבירם. כנראה הגענו כעת למועד הזה. (1)" אין התאמה letter for letter בין נסח קורן לבין הנסח שקדם למאה ה-4 לפנה"ס. בזאת מודה אפילו דב (שטיין). " ת. המשיג אינו רוצה להתייחס לדברים שטוענים לו. הוא ממשיך בהגיגיו מבלי לקחת לתשומת ליבו את הנאמר לו. אנו שלומי אמוני ישראל סבורים שאחרי קדושת שמו יתברך ויתעלה באה קדושת ישראל ורק אחר כך קדושת התורה. היינו הטקסט המקראי התורתי שבידינו הוא הטקסט המחייב משום שכך עם ישראל סבור שהוא צריך להיות. אם עם ישראל כך חושב אזי זה הוא בפועל רצון הבורא. לכן מה שנפסק כאן בבי"ד של מטה מחייב גם את בית הדין של מעלה. אם עם קדושי ישראל קיבל את נוסח קורן זה הוא הטקסט המחייב מסיני. היינו, גם לו יצוייר הפרדוקס שבסיני ניתנה תורה אחרת, הרי, כיוון שעם ישראל חושב אחרת אזי זהו הטקסט המחייב. מחשבת ישראל קדמה למחשבת התורה. המבחנים הסטטיסטיים מאששים יותר את קדושת ישראל. ישראל הוא הנותן תוקף לתורת השם. "השולית העומדת לעצמה ב_מנותק_ מן המסורה מסיני כביכול, לאמור, האם קימת, או לא קימת תכונה מיוחדת בחבור הידוע כנסח "קורן"? ת. נכון מאוד. כנ"ל. (2)" ה"מסרים" ניתנים לאתור רק בעזרת תכנות מתוחכמות, that will stop at nothing, המכילות מלוני-ענק של מלים ובטויים בצורת stem words, וחרף עצמת התכנות מאותרים מסרים שהם כמעט תמיד עלגים ומעוררי חשד כי המחבר לא טמן דבר בין אותיות חבורו." ת. אציע למתעניין לקרוא את "בדד" כרך 7 ע' 49 ואילך כדי שיבין שהביטוי "עילגים" אינו אלא זלזול זול של אדם בגדולים ממנו. (אין קריטריונים, או אמות מדה מוגדרים מראש). "תחכום התכנה מאפשר מציאת כמעט כל שטות אפשרית (אשר לבטח הרמ"ק, ורבי בכיא היו דוחים מיידית באיומי חרמות" ת. במחקר נעשה תחת קריטריונים מחמירים העומדים בכל קנה מידה מדעי. אלא מאי, תוצאותיהם לא מוצאות חן בעיני מי שמבין שהתוצאה הלוגית המתבקשת היא שינוי השקפת עולם והרגלי חיים. מסתבר שעולם התאוות חזק דיו כדי להחזיק אנשים בטעויותיהם כפי שרופאים רבים מבינים שעישון אינו טוב ובכל זאת הם מעשנים. אומר זאת: אם אדם לא מבין מדוע דוחף הוא את ראשו וטוען טענות בלתי מבוססות (בלשון המעטה) (A (C)" סעיפים (4), (5), ו- (6) שם, מוכיחים כי אין שיטה מדעית באתור ה"מסרים", אלא מדובר במשחק מאומץ, ללא קריטריונים מוגדרים מראש, בתמלול (wording) ובאיות (spelling), מבוסס על תכונות של הכתב העברי העכשוי, עד שמעלים משהו בחכה. (D) סעיף (7) שם, מראה שקבוצות הבקורת נבנות תוך התעלמות מן ה- measure of information, ולכן, אין כלל בקורת." ת. הטענות מוכחשות. יואיל הקורא לעיין במאמר שציינתי לעיל. הור רציני ושקול. אני מעיד כסטטיסטיקאי שהוא רציני ומעמיק. יש רק בעיה אחת. ברגע של ויכוח מדעי יש השלכות התנהגותיות פרטיות נעלם שיקול הדעת המדעי. זוהי האמת לאמיתה. מסתבר שהבעיה אינה של חכמה בינה ודעת אלא היא נמצאת ב"מידת הכתר" היינו הרצון העליון של האדם שהוא מקור תענוגיו המכוונים את רצונותיו התחתונים. - - "אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה ..." המדע מנושל מדי כמה שנים ממחוזותיו. ואילו תורת ישראל לא נושלה כבר יותר מ3000 שנה. מי הוא אימטריאלי?! "...מפני שערבוב אקראי ברמת האותיות בלבד יוצר מחרוזות שאינן קיימות כלל בעברית, ואין בסיס לוגי להשתמש בהן כטקסט בקרה (אני מסופק אם ר' מצגר'ל יבין זאת" - - יעוין במקור שצויין שם יש גם את מה שמציע המשיג. "מה הקשר בין הטקסט עליו אתם "טוחנים" דלוגים לבין מה שכביכול ניתן בכביכול מעמד הר-סיני?" אפשר להבין את מבוכותיו וכאבי נפשו של המשיג. "הקהיליה המקצועית אמרה את שלה באופן _ברור_ נוסף. היא העניקה ל- WRR ול- Michael Drosnin את פרס _איג-נובל_ 1997 לספרות(!), כנראה מתוך הערכה עמוקה ליכולת בדיית הסיפורת (storytelling) שלהם." ת. הקהילה המקצועית הינה ביסודה קהילת כופרים עם כל המשתמע מכך. היא תדחה כל השערה שתסתור את הליכות חייה. יואיל המשיג להציג למשל את השאלה האם יש הבדלים גזעיים בין כושים ללבנים הנוגעים למנת המשכל?! אני מוכן לנחש מראש מה תהיינה התגובות. "..... הארמי (Aramaic) המוצלח, אשר אומץ במאה ה-3 לפנה"ס. כל כתובית עברית בכתב מרובע _אינה_ יכולה להיות קדומה יותר מן המאה השלישית לפנה"ס. כל מי שברשותו כתובית עברית בכתב מרובע הקודמת למאה ה-3 לפנה"ס - יהפוך למליונר, אם יציענה למכירה." ת. שוב יואיל המשיג להתמודד עם הטענה הנטענת ולא עם מה שהוא רוצה להתמודד. "...הדלוגים. איני חושב שקיים תהליך ממוחשב העושה זאת. אתור ה"מסר" עצמו בדלוגים, אין בו חפץ זולת אם ניתן למצוא "רמזים" "קשורים" בסביבתו." ת. דבריו אינם דברי מי שחקר ברצינות את מה שנטען כאן. (5)" הכתיב החסר והמלא." ת. אדם אינטליגנטי נמנע מלטעון טענות שכבר טען שוב ושוב. "אם משהו שרוצים מאד שימצא, לא נמצא, אין נרתעים מאונס השפה: קחו למשל את "מופת" "מגדלי התאומים 2". אין בתורה וגם לא בנביאים/כתובים מלה "קרסים" או "קרס" (בנין פעל, הווה). המלה "קורס" קיימת רק בישעיהו מ"ו א´. ובכל זאת משתמשים "מדענינו" באיות "קרסים" במקום "קורסים". http://www.hidabroot.org/codes/teomim2.htm התמיהה במקומה אם טענת החולין המיוחסת למקרא הינה אמת. אך מה נעשה והמבחן הוא לגבי טענה אחרת. פשוט המשיג מתייחס למה שהוא רוצה. וכי בורא העולם לא מסוגל לדעת מראש שבעתיד לבוא תהיה המילה קריסה משמעותית?! " כיוון שהידיעה המקורית בעתונות חוץ השתמשה במונח depleted, אלא שמחמת בורות תורגמה המלה כאילו היתה diluted, וראה זה פלא, היא נמצאה בנסח השגוי." ת. בקורת זולה ולא מבוססת כינויי הגנאי לא מוסיפים כבוד למשיג. אני משתדל ומתאפק לא להגרר ללשון הבזויה הזו. "הנה דוגמא נחמדה ליכולת הדילוגים "לכסות את כל האפשרויות", מבלי באמת לדעת דבר:" ת. אכן מקסים מאוד. דא עקא שהטענות לא עומדות במבחנים סטטיסטיים מסודרים. " תכנת דחיסה המזהה "סדר" או pattern בטקסט המיועד לדחיסה תנצל זאת ותשיג שעור דחיסה גבוה. אם הטקסט יעורבל ויעלם ה"סדר", אזי אותה תכנה, ואותו טקסט (אולם המעורבל באופן שונה) יפיקו שעור דחיסה נמוך יותר." ת. דברי הבל. מישהו מבין מה המלל הזה אודות דחיסות וכיו"ב?! יואיל המשיג לתת את ההגדרות למונחים להם הוא טוען ואז ניתן יהיה לבחנם. ".. בקבוצות בקורת בעלות מדד אינפורמציה _זהה_ לנסח "קורן" ת. בשלב זה מקובל נוסח זה על שלומי אמוני ישראל. זה מה שקובע. " הקשר בין נסח התורה המוכר היום, עליו מדגימים את הדילוגים, לבין הנסח שנטען כי ניתן במעמד הר-סיני" ת. סכומו של עם הארץ בתחומים בהם הוא מודה שאינו מבין. "סכום סופי: _אין_ כלל "מסרים" "מוצפנים" בתורה." סכומו של עם הארץ בתחומים בהם הוא מודה שאינו מבין. ttp://members.lycos.co.uk/amaleknet/ דב
 

Go vern or

New member
אני מבקש לחדד את דברי דב (לפעמים

התחמושת המעולה ביותר היא זו המוגשת לך על גבי טס בידי אויביך, על מנת שתחלוק להם את מכת החסד): (1) חז"ל לפעמים טועים, אולם, לא משנה, הנחיותיהם "תופסות" מכח "ועשית ככל אשר יורוך". (2) לא משנה מה היה בסיני, או מה ניתן בסיני. אם עם ישראל החליט על משהו, אזי זה מה שארע, מכח "לא בשמים היא"(*). הנה, על דברי שם: ´ענין זה מעקר כל טענה לזיקה בין תופעת ה"דלוגים" לבין מסורה מסיני, שכן ה"דלוגים" עושים שמוש באותיות שנוספו רק אחרי המאה ה-4 לפנה"ס. נותרת רק, לכל היותר, השאלה השולית העומדת לעצמה ב_מנותק_ מן המסורה מסיני כביכול, לאמור, האם קימת, או לא קימת תכונה מיוחדת בחבור הידוע כנסח "קורן"´ הוא עונה שם: "נכון מאוד" משמע, דב מתיר לחז"ל לטעות וקובע כי התורה עולה מלמטה מעלה. היינו, התורה היא פרי הגות בני-אדם ולא חבור שמימי. הגיוני לצעוד כברת-דרך נוספת ולשער שגם אלהים הוא פרי מחשבת בני-אדם, ולא משהו הקים מכח עצמו... (*) הטקסט המקראי התורתי שבידינו הוא הטקסט המחייב משום שכך עם ישראל סבור שהוא צריך להיות. אם עם ישראל כך חושב אזי זה הוא בפועל רצון הבורא. לכן מה שנפסק כאן בבי"ד של מטה מחייב גם את בית הדין של מעלה.
 
למעלה