אני אסביר שוב -
אני טוען שזה היה המצב לפני הפריצה של פרנק:
What has happened in the past two years to mainstream R. & B. (a term Ocean dislikes, because he says it carries racial connotations) is a series of surprises and small failures. Commercial R. & B. has gone through a crisis, scared silent by the thump of club music, which now seems to be required in all pop music. Chris Brown and Rihanna, pop’s unbearable Burton and Taylor, are more than happy to do crass club tracks. R. Kelly released a strong R. & B. album this year called “Write Me Back,” which barely anyone noticed. The-Dream, a brilliant songwriter and singer from Atlanta, has seen his sales decline, as has Ne-Yo, another performer who splits his time between writing for others and for himself. One of R. & B.’s last stars, Usher, released an album called “Looking 4 Myself,” which suffers from stylistic anxiety, as if it needed to please everyone in the room.
ושאחרי פרנק המצב השתנה. שפרנק הגיע ומילא "חלל" מסוים, הצליח לתת שתי סטירות לז'אנר הזה, הביא איתו ניחוחות ישנים-חדשים, אתגר את המתחרים שלו שפרשו ל-EDM/פשוט שתקו/עשו עוד מאותו הדבר, אתגר את ביונסה שחיפשה את הצעד הבא, אתגר את ג'סטין טימברלייק ששתק כמה שנים טובות.
זה מה שאני טוען. אתה לא חייב להסכים עם זה, כמובן.
בנוגע לשמות שציינת - קשה לי להבין איך ג'יימי אקס אקס קשור ל-Pretty Hurts, גם הקשר ל-Haunted נשמע לי קצת מוזר, אבל קצת הגיוני יותר. לא ברור לי איך דיפלו ודי.ג'יי פרש קשורים ל- No Angel ל- Partition. ב-Flawless אפשר לשמוע משהו אבל גם, לא ממש רציני.