פינה חדשה - DNA
[1]

DAN1EL

New member
לא הבנתי מה אתה טוען.

מה זאת אומרת "מה שהמאמר טוען"?

טענת שהוא עשה הנשמה לז'אנר, אבל אני לא מבין איך הסקת שדווקא הוא עשה הנשמה לז'אנר.

אם אנחנו לוקחים אלבום כמו האחרון של ביונסה - ברור שהוא מושפע בכלל מ:
ג'יימי אקס אקס (Pretty Hurts, Mine, Haunted)
סולאנג' (Blow)
דרייק (Drunk In Love)
ד'אנגלו (Rocket)
דיפלו ודי.ג'יי פרש (No Angel, Partition, ***Flawless)

וכמובן שזה סוג של המשך של האלבומים האחרונים של ג'יי-זי וקאנייה ווסט (ביחד ובנפרד)
 

DAN1EL

New member
ואני באמת מנסה להבין,

לכן אשמח לדוגמאות לאלבומים שלדעתך זכו למכירות גבוהות יותר בזכות פראנק אושן.

ביונסה? כן, כי היא באמת זקוקה לעזרה שלו.
דרייק? הרי הוא היה שם קודם.
קאנייה ווסט? לא כזה הצליח לו עם האחרון, והוא כאמור בכלל המציא את פראנק אושן.

אז מי כן?
 

Music Man XD

New member
אני אסביר שוב -

אני טוען שזה היה המצב לפני הפריצה של פרנק:


What has happened in the past two years to mainstream R. & B. (a term Ocean dislikes, because he says it carries racial connotations) is a series of surprises and small failures. Commercial R. & B. has gone through a crisis, scared silent by the thump of club music, which now seems to be required in all pop music. Chris Brown and Rihanna, pop’s unbearable Burton and Taylor, are more than happy to do crass club tracks. R. Kelly released a strong R. & B. album this year called “Write Me Back,” which barely anyone noticed. The-Dream, a brilliant songwriter and singer from Atlanta, has seen his sales decline, as has Ne-Yo, another performer who splits his time between writing for others and for himself. One of R. & B.’s last stars, Usher, released an album called “Looking 4 Myself,” which suffers from stylistic anxiety, as if it needed to please everyone in the room.


ושאחרי פרנק המצב השתנה. שפרנק הגיע ומילא "חלל" מסוים, הצליח לתת שתי סטירות לז'אנר הזה, הביא איתו ניחוחות ישנים-חדשים, אתגר את המתחרים שלו שפרשו ל-EDM/פשוט שתקו/עשו עוד מאותו הדבר, אתגר את ביונסה שחיפשה את הצעד הבא, אתגר את ג'סטין טימברלייק ששתק כמה שנים טובות.

זה מה שאני טוען. אתה לא חייב להסכים עם זה, כמובן.

בנוגע לשמות שציינת - קשה לי להבין איך ג'יימי אקס אקס קשור ל-Pretty Hurts, גם הקשר ל-Haunted נשמע לי קצת מוזר, אבל קצת הגיוני יותר. לא ברור לי איך דיפלו ודי.ג'יי פרש קשורים ל- No Angel ל- Partition. ב-Flawless אפשר לשמוע משהו אבל גם, לא ממש רציני.
 

DAN1EL

New member
אני לא מסכים עם זה. בהחלט לא.

מכל הסיבות שציינתי עד עכשיו.

לגבי ההשפעות שציינתי על ביונסה - תנסה להקשיב רק לאינסטרומנטלס, ההשפעה היא בעיבוד/הפקה.
תדמיין את Pretty Hurts בלי הווקאלס של ביונסה וקיבלת הפקה של ג'יימי XX.

1:33-1:38 - רגע "אקס אקסי" מובהק.
ככה ג'יימי עובד.
 

ערן1987

New member
אחלה דיון עשיתם פה, באמת

אהבתי את הטענות של כל אחד וכמובן שאת הדוגמאות.. אני יותר מסכים עם דניאל בעניין של פרנק אבל מבין את מה שנדב אומר.
 

ערן1987

New member
מסכים מאוד על הכל


אבל לי פרנק מזכיר דווקא את Say You Will מ-808, שירי אהבה מדוכאים עם אלקטרוניקה עדינה.
 

DAN1EL

New member
לגמרי, גם Say You Will זו דוגמה מצוינת.

זה שיר סול לכל דבר.
זה סטיבי וונדר פוגש את האלקטרוניקה.

זה אלקטרו-סול, וקאנייה ווסט המציא את זה.

אני זוכר שכששמעתי את Say You Will בפעם הראשונה קיוויתי שכך ישמע Bionic של כריסטינה, כי ידעתי שהיא זמרת סול, שעובדת עם מפיקים אלקטרוניים, וחשבתי שהיא צריכה להיות מושפעת מהאלבום הזה.

ואז יצא Not Myself Tonight, ואני כזה "טוב, כנראה שלא הפעם"


(אם כל האלבום היה נשמע כמו You Are What You Are ו-Falling In Love Again ו-Birds Of Prey ו-Little Dreamer ו-Monday Morning אז כריסטינה הייתה מוציאה אלבום מופת, ממש 808 בגרסה הנשית)
 

DAN1EL

New member
אגב, מה חשבת על הקליפ של Chanakay?

הוא לגמרי מחווה לניינטיז/אייטיז, לא?
 

Music Man XD

New member
אוי, שכחתי לציין את זה.

כל כך אהבתי את זה! קליפ ממש מגניב. הוא הרגיש לי באמת קצת כמו הקליפים הביזארים האלה שתופסים לפעמים ב-VH1 CLASSIC מהאייטיז/ניינטיז. אבל מעבר לזה, הוא מצוין לטעמי.

קראתי את מה שכתוב על הקליפ ב"תיאור" וזה ממש מגניב.
 

ערן1987

New member
אני מודה שאף פעם לא שמעתי את האלבום הזה

וגם לא חשבתי עליו יותר מדי, למרות כל הביקורות החיוביות שעפו עליו בפורום בחודשים האחרונים - אבל אחרי כל הקישורים ששמת, שאתה מעריך שיוצרי האלבום הושפעו מהם, זה ממש ממש ממש עשה לי חשק! אני בטוח שאשים עליו עין ואשתדל לשמוע אותו בקרוב, ממש עשית לי חשק!

תודה רבה על הפינה המושקעת!
מחכה לראות איזה עוד אלבומים תכניס לכאן ומקווה שתגוון כדי שיהיה מעניין :)
 

YEEZUS

New member
אני שומע כרגע את Clipped On,

ואני לגמרי שומע את ההשפעה של Changes של טופאק. ובכלל, כל השירים שציינת ללא ספק מייצגים את הסאונד של האלבום הזה.

אני מאוד אוהב את:
D'Angelo - Untitled (How Does It Feel?) - אחד מהשירים ששמעתי הכי הרבה אי פעם. אני פשוט מת על המוזיקה שלו (יש לי עותק פיזי של Voodoo).
TLC - Waterfalls - הן היו מדהימות.
Mariah Carey - Honey - האמת שאני אוהב יותר את הרמיקס עם הראפרים, אבל גם בלעדיהם מדובר בשיר נפלא. הכי אהוב עלי שלה.
Aaliyah - One in a Million -

Destiny's Child - No, No, No Part 1 - כמו שאמרתי כבר במאש"ע, אני מעדיף את החלק השני על פני החלק הזה, אבל זה שיר אדיר. ב-2 האלבומים הראשונים שלהן הן היו מצוינות. משם הן טיפה הדרדרו.
2Pac - Changes - זה יפתיע אתכם אולי, אבל אני לא מתלהב בכלל מטופאק. לא התלהבתי ומאיך שזה מסתמן אני גם לא אתלהב. את השיר הזה כמו רבים אחרים אני דווקא ממש אוהב.
Seal - Crazy -


תודה על הפינה, דניאל. תמיד מרשים לראות כמה הידע שלך במוזיקה רחב. מחכה לפינות הבאות, בעיקר לקרוא מה שיש לך להגיד על קאנייה וסט ואיימי ווינהאוס.
 
למעלה