פינק פלויד ולהקות אחרות

Liorking

New member
פינק פלויד ולהקות אחרות

פינק פלויד זו אחת הלהקות הכי טובות וגם הכי סנוביות שיש (ובצדק). מה להקות כמו לד זפלין, דיפ פרפל, יס, קינג קרימזון, מטאליקה, ברוס ספרינגסטין, ג'ימי הנדריקס, הביטלס (אתם כבר מבינים...) אמרו על פינק פלויד?
 
מה הלהקות האלו אמרו על הפלויד

אני לא ממש יודעת. אולי אחרים יודעים? מה שכן, ג'ימי הנדריקס היה חבר של הפלויד - הם היו בסיבובי הופעות משותפים בשנת 1967. הפלויד גם הקליטו את אלבומם הראשון, Piper at the Gates of Dawn, באולפני אבי רואד, במקביל להקלטת האלבום "סרג'נט פפר" של הביטלס, באולפן הסמוך. האגדה אומרת שפול מקרטני (ואולי גם ג'ורג' האריסון) ביקרו את הפלויד בשעה שהקליטו, וחילקו להם מחמאות. יש תיעוד על כך שמקרטני חשב שהפלויד הולכים להיות להקה יותר פופולרית מהביטלס, באותה תקופה, ושהצליל שלהם הוא "צליל העתיד" - העתיד של הרוק. ברוס ספרינגסטין, למיטב ידיעתי, לא היה חובב פלויד; מקורותיו המוסיקליים היו אחרים. הוא האזין בצעירותו בעיקר ללהקות אמריקאיות (מסגנון מסויים), וההשפעות הבריטיות היחידות(?) עליו היו הסטונס, ואולי הביטלס. אגב, למה כוונתך שהם אחת הלהקות "הכי סנוביות"? לא הבנתי.
 

Liorking

New member
להקה סנובית

הכוונה שלי היא שפינק פלויד יש להם המון כסף, הם יודעים שהם טובים והם קצת משתחצנים. זכותם להשתחצן, הם עדיין לדעתי הלהקה הכי טובה. הם סתם מתנהגים כמו דינוזאורים (מי יכול להאשים אותם?).
 

Shakty

New member
דווקא הפלויד הם האחרונים שאפשר

להגיד עליהם שהם מתנהגים כדינוזאורים. גם לזפלין ובטח לביטלס ועוד להרבה אחרים היו טונות של כסף... אני לא יודע מאיפה לקחת את המידע שהם שחצנים וסנובים או שהם הלהקה הכי טובה ? הכי טובה במה או ממה או בכמה ? מה זה הכי טובה ?
 

Liorking

New member
הלהקה הכי טובה

כתבתי שמבחינתי הם הלהקה הכי טובה.
 
איך בדיוק הם משתחצנים?

מדוע לדבריך הם סנובים? יתכן שזה נכון, אבל הייתי רוצה לשמוע על מה אתה נסמך.
 

Liorking

New member
משתחצנים

רייט ומייסון פחות (מייסון אולי אוסף מכוניות), גילמור פותח מוזיאון גיטרות, ווטרס מופיע באצטדיונים (וגם מוחה נגד זה). זה לא שהם מסתובבים בלונדון וצוחקים על אנשים רגילים, זה פשוט הם מאוד פומפוזיים ויש להם הרבה כסף. לא אמרתי שזה רע שיש להם הרבה כסף (בפעם השלישית לפחות - הם הרוויחו את זה!), גם אין לי בעיה כ"כ גדולה עם הסנוביות שלהם, סתם ציינתי את זה כי הם מתחרים ביניהם בפומפוזיות. יכולתי גם לציין שזו לא רק אחת מלהקות הרוק הגדולות ביותר, אלא גם אחת מלהקות הפרוג הגדולות ביותר או הפסיכדליות הגדולות ביותר או הספייס הרוק הגדולות ביותר. זה לא היה המסר העיקרי בהודעה שלי. המסר העיקרי היה - מה להקות אחרות אמרו עליהם, ז"א מה היו היחסים שלהם עם להקות אחרות.
 
אני רואה שיש כאן כמה דברים

ונתייחס אליהם לפי הסדר: זה שיש לגילמור אוסף גיטרות זו לא השתחצנות. להרבה גיטריסטים יש אוסף גיטרות, ויש כאלו אם אוספים גדולים בהרבה מזה של גילמור. האיש הוא גיטריסט - לא הגיוני שיהיה לו אוסף גיטרות? ומה ההשתחצנות בזה? אני לא רואה את זה. אני גם לא רואה איפה הם "פומפוזיים", מלבד ווטרס - במוסיקה שלו. אבל הוא תמיד היה ככה, כך הוא רוצה את המוסיקה שלו: גדולה וחובקת עולם. אפשר לצחוק עליו בגלל זה (ואת זה עושים מבקרי המוסיקה יפה), אבל זו לא השתחצנות. התחרות היחידה שלו היא עם הפלוידים האחרים (גילמור, מייסון ורייט), ולא עם עולם המוסיקה ככלל. בעולם זה, הוא רואה את עצמו כשחקן משנה בלבד. דבר שני: לא ברור לי מאיפה הקביעות שלך שהם "אחת הלהקות הגדולות ביותר". הדבר היחיד שניתן לומר, אובייקטיבית, היא שהם היו בין הלהקות הפסיכדליות המובילות בלונדון בשנת 1967. זה אובייקטיבי, כי הם היו להקת הבית במועדון העיקרי של הפסיכדליה, ה-UFO; הם זכו לסיקור נרחב כלהקה המובילה בגל הפסיכדליה, ע"י עיתוני המוסיקה והם זכו להצלחה מסחרית יותר מלהקות פסיכ' אחרות. לגבי שאר ההגדרות שנתת.... זה up in the air, כדברי המשורר. דבר שלישי: מה היו היחסים שלהם עם להקות אחרות? לא היו להם כ"כ יחסים כאלו. בתקופה הפסיכדלית, הם היו מיודדים עם להקות אחרות, עמן הופיעו וכד' (הסופט מאשין, למשל). לאחר מכן הם די התכנסו בבועה שלהם פנימה. הסיבות לכך נובעות הן מהאישיות שלהם, הן מהדינמיקה הפנים-פלוידית וגם, במידה לא מבוטלת, בגלל הצל הגדול שהטיל עליהם סיד, ושהעיב - להרגשתם - על הקריירה שלהם עד אמצע שנות השבעים. מתוך כל הפלוידים, גילמור היה היחיד שהיו לו קשרים אישיים עם מוסיקאים אחרים - חברי Humble Pie, לדוגמא. עם השנים הוא גם פיתח יחסים מקצועיים עם מוסיקאים רבים אחרים, חלק מהם בני דורו, עמם ניגן באלבומים והופעות כנגן-אורח, וחלקם כמי שעזר לקריירה שלהם (כגון קייט בוש). גם המוסיקה של הפלויד לא היתה קרובה לזו שנוגנה ע"י להקות אחרות. הם לא השתייכו ל"סצינה" כלשהי לאחר 1967, ולכן לא היו קרובים ללהקות אחרות שפעלו במקביל זו לזו. יש כמובן את היוצא דופן, ובסיפור של הפלויד זה סיד בארט. זהו הפלוידי היחידי לגביו יש התייחסות עניפה מצד מוסיקאים אחרים, בכתובים. בארט היה אדם אהוב ונערץ, בזמנו. היו לו חברים רבים. וכמובן, גם הדורות הבאים של המוסיקאים התייחסו אליו ואל שיריו.
 
הייתי מוסיפה גם את מייסון לרשימה

מייסון שיתף פעולה באלבומי ה"סולו" שלו עם אמנים אחרים. למעשה, הוא נתן את שמו לאלבומים שלהם: ריק פן ב-Profiles וקרלה בליי ב-Fictitious Sports. כך שכן היו לו חברים מוסיקאים. בתקופה בה לא היה חבר בפלויד, ריק רייט הקליט אלבום עם מוסיקאי בשם מיק פין (נדמה לי), תחת המותג Zee. כך שגם שיתוף הפעולה הזה הוא קשר עם מוסיקאים אחרים, אם תרצה לראות זאת כך. וכמובן אלבומי הסולו של מייסון, בהם התארחו חברים שלו... ואלבומי הסולו של ווטרס, וסיבובי ההופעות שלו - עם קלפטון, ג'ף בק ואחרים... וכן "החומה בברלין", שם הביא ווטרס אמנים רבים אחרים לעבוד אתו. אבל זה היה כבר בשנות השמונים/תשעים.
 
אה, ורון גיסין...

שעימו הקליט ווטרס אלבום 'סולו' בשנת 1970 (האלבום נקרא The Body והוא היה בעצם פסקול לתכנית דוקומנטרית בטלוויזיה, על גוף האדם). גיסין עבד אח"כ עם הפלויד על Atom Heart Mother. אולי Flowerboy שלנו ידע לספר לנו מה אמר גיסין על הפלויד, ב-DVD שיש בידו. אבל גיסין לא היה אמן רוק.
 

wish i was here

New member
אז מה אם יש לפינק פלויד המון כסף?

זה לא אומר שהם סנובים...דווקא מייסון ורייט הם האנשים הכי פחות סנובים שיש...גילמור אולי קצת מחזיק מעצמו טיפה יותר מדי (למרות שיש לו סיבה טובה!)....פינק פלויד לא שונים משום להקה אחרת בהיבט הזה...
 
צודק וחוצמזה...

אם תקרא את החשדות של הפורום: מייסון טוען שהלהקה לא הייתה במיין סטרים של עולם הרוק מעולם, הם לא רצו את זה, הם רצו לעשות את המוסיקה שלהם, לנוח אחרי זה ולחזור להתכונן לאלבום הבא. בתקופה הזאת אנשים חיים את החיים שלהם, יש כסף ואין הרבה עבודה, אז מה עושים?! משתמשים בכסף, אפשר להגיד גם מבזבזים אותו להכנות לאלבום הבא, לפי הראיון עם מייסון, אחרי הדארק סייד הם שלחו כמה אנשים לחנות כלי עבודה וחזרו עם מלא כלים, ובסוף השתמשו במעט... אי אפשר לקרוא לזה סנוביות...
 

Speed King

New member
לדעתי גילמור בכלל לא שחצן

הוא לא מציג את עצמו כגיטריסט טוב ודווקא ברעיונות איתו הוא מדבר על החסרונות שלו כגיטריסט, על זה שהוא לא מנגן מספיק מהיר או משהו כזה הראיון
 

Speed King

New member
אגב יחסים של פינק פלויד עם להקות

אחרות גילמור מספר בראיון שבתקופת מסע ההופעות של Pulse הם היו מבצעים באלאנס על השיר של לד זפלין Whole lotta love במשך 30 דקות (!) וזה ידוע שגילמור תיפקד כגיטריסט בהופעות של פול מקרטני..
 
גילמור ניגן מספר פעמים עם מקרטני

בהופעות צדקה והופעות מיוחדות, כנגן אורח. נדמה לי שהוא גם ניגן בשיר של מקרטני באחד מאלבומיו. האם יש לך במקרה את הלינק לראיון בו הוא מדבר על Whole Lotta Love? זה מעניין.
 

Liorking

New member
שיר של מקרטני

גילמור ניגןן בשיר No More Lonely Nights של מקרטני. בנוגע לראיונות, לא התכוונתי שהם משתחצנים בראיונות (,אני יותר טוב מהנדריקס" או "אנחנו הכי טובים"), אלא משתחצנים בכסף. נמאס לי כבר לנהל את הדיון הזה על השחצנות שלהם, כדאי גם שתשימו לב למסר העיקרי בהודעות, לא רק שלי אלא של אחרים גם.
 
מהו מסר זה, ליאור?

נראה לי שלא הבנתי אותך. זו המגבלה שלי, כמובן. אם תרצה לעזור לי בהבנה, אודה לך. האם כוונתך היא שהם משוויצים ברכוש שלהם?
 

Liorking

New member
מסר זה (בתקווה שהוא האחרון)

לא התכוונתי שהם משוויצים ברכוש. התכוונתי שהם בהתחלה לא רצו להיות חלק מהמיינסטרים, ועכשיו יש להם מיליונים (אם לא מאות מיליונים). הם גם מחו נגד רדיפה אחרי כסף, באחד השירים הידועים שלהם, שעוסק בכסף, אם רק הייתי זוכר את שמו. לידיעתכם ווטרס בין השנים 75-79, היה צריך להגיע להופעות לא בלימוזינה, אלא במסוק פרטי. זה מקרה בו הכסף עולה לו כמו שתן לראש. לגבי גילמור, הוא יכול לאסוף גיטרות כמה שרוצה, אבל לפרסם את זה ברבים ולפתוח מוזיאון גיטרות? זה שחצני.
 

Speed King

New member
חחחח מה שחצני בזה?!

הבנאדם אוהב גיטרות מה הבעיה בזה? זה שהוא מפרסם את זה?? מה כל כך שחצני בזה אני לא מבין מה הוא אומר כאילו "לי יש הרבה גיטרות יקרות ולכם אין נה נה בננה" בקיצר זה שטויות אם כבר בתור שחצן אני מחשיב הרבה יותר את ווטרס..
 
השיר אליו אתה מתכוון הוא Money

מהאלבום Dark Side of the Moon. נדמה לי שהכוונה שלך היא לא ל"השתחצנות" אלא ל"צביעות": לכאורה, הם שרים נגד כסף, אבל בעצמם צוברים מיליונים. אגב, לא ידוע לי שווטרס הגיע להופעות במסוק פרטי, בין השנים 75-79. בשנים אלו הפלויד הופיעו בשני סיבובי הופעות: אחד בארה"ב ב-1975 והשני הסיבוב של Animals ב-1977. למיטב ידיעתי, כל חברי הפלויד הגיעו להופעות ביחד, ולא נעשה שימוש במסוקים. כמו כן, לא ידוע לי שלווטרס היה מסוק פרטי באותן שנים. כמדומני שרק בהופעה בברלין צולם ווטרס מגיע(?) במסוק. מאידך, אשמח אם תתקן אותי ותפנה אותי למקור עליו אתה מסתמך. בדומה, לא ידוע לי על "מוזיאון גיטרות" שיש לגילמור. ידוע לי רק על אוסף גיטרות, שגילמור מחזיק בביתו. גם כאן, אשמח אם תפנה אותי למקורות, כך שאוכל בזמני לבקר במוזיאון זה.
 
למעלה