פינק פלויד ולהקות אחרות

Speed King

New member
צביעות זה משהו אחר לגמרי...

אפשר גם להגיד שווטרס מתי שהוא הופיע עם המופע של החומה בברלין ב90' מול מליוני אנשים, הוא בעצם הרס את חלק ממה שהוא בעצם התנגד לו מופעי ענק..
 
צביעות זה לומר דבר אחד...

ולעשות את ההפך. כך, אם הפלויד שרים נגד כסף וצוברים כסף, זה לכאורה צביעות (כמובן שהמציאות יותר מורכבת, אני מפשטת את התאור). או, כמו שאמרת, לדבר נגד מופעי ענק, ולהשתתף (ולארגן) מופעים כאלו. אמנם, את "החומה בברלין" אפשר לפטור, בגלל שהמופע אורגן לשם גיוס כספים לצדקה, ולכן ככל שהמופע גדול יותר, כך ההכנסות לקרן הצדקה גדולות יותר. אבל ווטרס אכן הופיע בהופעות גדולות (לא באיצטדיונים), בשנות השמונים והתשעים, כחלק מסיבובי ההופעות שלו.
 

deePink

New member
לא יודעת

אם אכן קיים מוזאון כזה למרות שבתחילת "דרכי" שמעתי שאכן יש דבר כזה אך רק משמועות של חברים שאמרו לחברים... לא יודעת איך הגיעו למסקנה אם זה מימדע אמין או סתם המצאה.. . לעומת זאת בקשר למסוק- אכן מצויין במאמר של "רוק מתקדם" על פינק שווטרס היה מגיע במסוק פרטי בשלה כלשהו של ההופעות אני לא זוכרת את זה ברור (כי כימיה טכנולוגית דיי הורסת את הזיכרון לתווך הרחוק והקצר- היום היתה לי מתכונת (1 בחיי הקצרים!)) אבל אני חושבת שהם כתבו שזה בגלל היחסים שהתרדרו בין הפלויידים עצמם, והעניין שווטרס התחיל לשנוא את כל ההופעות באצטיונדי הענק והתמסחרות(האומנם?!) כרגע אין באפשרותי לחפש את הציטוט המדוייק אני אשמח לעשות זאת יותר מאוחר...
 

deePink

New member
*בשלב...

וסליחה מראש אם יש עוד... רחמו עליי אני עדיין מתאוששת...
 
מצאתי את המקור

והוא כמובן ספרו של ניקולס שאפנר, A Saucerful of Secrets (ממנו לקוחה מרבית המאמר של ברייטמן). שאפנר מצטט שם את פיטר ג'נר - המנהל הראשון של הפלויד - שסיפר לו שבשלב מתקדם של סיבוב ההופעות של Animals בשנת 77, ווטרס הגיע להופעות במסוק, בעוד האחרים הגיעו בלימוזינה. ג'נר מייחס את זה לפרנויה והמגלומניה שהחל ווטרס לפתח באותה תקופה. היינו, זהו בסה"כ אחד החלקים הקטנים בפאזל שמרכיב את מה שנקרא "פינק פלויד".
 

Liorking

New member
לגבי ווטרס

המניאק הזה צבוע כשהוא יוצא נגד הפומפוזיות של ההופעה באצטדיונים, אבל זה מה שהוא עושה, לא רק בהופעות של החומה, אלא סתם בהופעות רגילות. זה משדר מסר של "טוב, אני באמת נגד הופעה באצטדיונים, אבל מה לעשות, אני גדול על הופעות יותר קטנות".
 

holo

New member
לא, זה משדר מסר של:

"פעם היינו פחות מפורסמים ולא היה צריך הרבה מקום לקהל, עכשיו אנחנו אחת הלהקות הכי מפורסמות בכל העולם, אז צריך קצת יותר מקום"
 
לא נכון...

לפי ריאון שנערך איתו: הוא מספר שהוא כתב את "החומה" נגד מה שדיברת עליו, נגד הופעות באצטדיונים, אבל לטענתו מי שעושה מהיצירה שלו צחוק ומתנהג בפתטיות ועושה המון כסף הם להקת פינק פלויד (שלושת האחרים כמובן). אז הוא מוציא את עצמו מרשימת הפלודים הצבועים...
 

Speed King

New member
אגב, קראתי איזה חלק מהספר של מייסון

שבו הוא כותב שם על זפלין ובמיוחד על הבסיסט\קלידן שלהם, ג'ון פול ג'ונס הוא אומר שם משהו כמו הם היו צריכים ללד זפלין ג'ון פול ג'ונס זפלין או משהו כזה..
 
תודה על הלינק

לא הכרתי את הראיון מקודם. כן, גילמור מצטנע בראיונות, בדרך כלל.
 

Speed King

New member
האמת קראתי את זה באיזה עיתון מחו"ל

ואין לי כבר את העותק של הרעיון :(
 

Speed King

New member
לפי מה שאני זוכר גילמור אמר

שהם פשוט אהוב לעשות באלאנס על הריף המרכזי של השיר
 
יש לי קטע מראיון מאמצע שנות

התשעים. מסופר בו שבאחת החזרות ל-PULSE, נגני הליווי של הפלויד ניגנו כמה שניות מתוך WLL. תגובתו של גילמור היתה דווקא שלילית: "הודרתי להם משכורת של שבוע בגלל זה" הוא אמר לעיתונאי. מכיוון שלא ניתן לתת לינק ישירות לעמוד עם הראיון, הנה הקטע הרלבנטי ממנו:
Gilmour promises to chat after a quick afternoon rehearsal with Floyd's expanded road band, which features keyboardist Rick Wright and drummer Nick Mason, both original members, as well as seven additional musicians. The rehearsal begins with Gilmour leading the group through a powerful version of Eclipse, the majestic grand finale to the haunting best-seller, "Dark Side Of The Moon." The band plays it through three more times, effecting minor changes in tempo and dynamics with each performance. Suddenly, in a fleeting moment between takes, the ensemble, with the exception of Gilmour, launches into a raucous version of Led Zeppelin's "Whole Lotta Love." Floyd playing Zep - it's a classic Classic Rock moment! But it immediately becomes apparent that taskmaster Gilmour is not amused. "Love" quickly peters out, and it's back to the business at hand. The rehearsal finishes 30 minutes later, and David is ready to speak. When asked about the band's impromptu Zeppelin jam, the soft-spoken Englishman deadpans, "Oh yes, I docked them a week's wages for that."​
מצד שני, הוא מדבר שם על שיתוף הפעולה שלו עם פיט טאונסנד מ"המי". טאונסנד כתב את המילים לשני שירים מאלבום הסולו השני של גילמור, מאמצע שנות השמונים.
 

holo

New member
משהו מעניין הוא אמר בראיון

הוא אומר שם שהוא אף פעם לא היה מרוצה מאיך שהוא מנגן..
 
זה טיפוסי לאנשים מוכשרים באמת

שהם תמיד ביקורתיים כלפי עצמם, ומחפשים להשתפר. בתכנית הדוקומנטרית שערך ה-BBC לרגל 60 שנה לקלפטון (ושעליה המלצתי בשבוע שעבר, ושעוד ניתן לשמוע אותה ב"רדיו 2" שלהם), נשאל קלפטון מה המוטיבציה שלו להמשיך לנגן. "אני חייב לתקן את השגיאות שלי", הוא ענה. "אני אף פעם לא מרוצה ממה שעשיתי, תמיד אני מוצא שגיאות, ואני חייב לתקן אותם. בשביל זה אני קם בבוקר".
 
מנהיג אמיתי!

הוא כל הזמן מחפש להשתפר, שואף למצוינות ולמושלמות. ענק!
 

Speed King

New member
קלפטון באמת ענק

אבל בוא נגיד שיותר ממה שהוא עכשיו כבר אי אפשר להגיע יותר מזה.. הוא ביצע את cocaine לפני 30 שנה והוא מבצע אותם שירים עד היום אולי זה קצת סוטה מהנושא אבל אני מעריך את קלפטון יותר בתור גיטריסט פחות בתור יוצר כי בעצם הוא לא חידש שום דבר כגיטריסט..
 
למעלה