פינת הקיטורים מס' 2

בא נראה - מוכרים לי מוצר מצויין, כל כך מצויין

שאם אני לא אקח קורס, בכספי כמובן, או אלמד מחשבים, אני לא אבין איך המוצר עובד ולא אצליח לתפעל אותו,, וברור שזה משהו שלא בסדר אצלי?
ועכשיו בו נסתכל על זה מזוית אחרת אני נכנסת לחנות וקונה מוצר צריכה שלא צריך תואר כלשהו או קורס כדי להפעיל אותוו. אני מעלה אותו למחשב הביתי. הוא מגיע עם ספר הדרכה קריא להסברת דרכי הפעולה שלו, יש גם מוקד תמיכה למתקשים, אין בו בכלל בעיות הוא עובד מצויין ואין תקלות. עם זאת יתכן ומשהו קטן לא יהיה בסדר ולכן אני מתקשרת למוקד של יוצר המוצר שמסביר לי איך לסדר ואיך לעבוד ונותן לי תמיכה אין כסף להפעלת המוצר. מממ... אתה לא חושב שככה זה צריך לעבור? זה דרישה מוגזמת מצידי מהיצרן?
כמה הערות קטנות על צרכנות.
 

מחקני

New member
זה לא המוצר, זה המשתמש

בכל מוצר כדאי לדעת איך להשתמש נכון. משתמש נבון שואף לדעת איך להשתמש נכון במוצרים שלו. לדוגמה - משתמש נבון ידע איך עובדת מערכת העברת ההילוכים במכונית שלו, ויקפיד להעביר את ההילוכים בצורה שתגרום לבלאי מינימלי למצמד (קלאץ'). משתמש לא נבון סתם יעביר הילוכים איך שנוח לו ויקצר את חיי המצמד. זה יעלה לו בביקורים נוספים במוסך. אותו דבר עם התקלות במחשב - זמן שווה כסף. התמצאות מינימלית באיך שהציוד עובד תחסוך המתנה מיותרת לתמיכה. אלה היו כמה הערות על שימוש נבון.
 
נכון. אבל שימוש נבון זה האקסטרא. כאן דיברו

על מניעה משימוש בכלל.. הבעיה עם המחשבים שזה מעבר להבנה כללית. חלק מהתוכנות צריך ידע רחב יותר והבנה במחשבים ברמת טכנאות כדי לגרום למחשב לפעול איתם בכלל או בהרמוניה. זה נכון שזה חשוב ללמוד ולעשות שימוש מושכל בכל דבר, אבל מצד שני לתת פטור מאחריות ליצרנים זה פשוט לשחק להם לידיים. דרך אגב בקשר לרכב, חלפו הימים בהם הייתי פותחת מכסה מנוע ומסדרת את הקפיץ לבד, הכל היום ממוחשב. לטובת הלקוח או לשעבודו? אפשר לנהל על זה דיון ארוך, אבל זו אחת הסיבות שאנחנו נצמדים לסובארו 1987 שלנו - בגלל שהיא מכנית לחלוטין. וחוץ מזה, ברוח הדיון עם פנומן, ובראיה כללית של המערכת, לרבות תהליכי אינסטלציה, תיקוני רכב, תיקוני חשמל, הפעלת מחשבים, והורדת דברים ממדפים גבוהים, בשביל שימוש מושכל התחתנתי...
 

מחקני

New member
זה לא "אקסטרה", זה הבסיס

מעולם לא למדתי "מחשבים" או טכנאות. לא צריך להיות מהנדס, אני רק מבין איך הדברים עובדים ולכן כשיש בעיה אני יודע מה הבעיה ויכול לפתור. לא נתתי פטור ליצרנים. הנה דוגמה מהתקופה האחרונה - אחד ממבקרי הבלוג שלי אמר שהסרט שיצרתי מוצג בצורה משובשת. לאחר בירור התברר שהוא משתמש באקספלורר 6. המלצתי לו להשתמש בדפדפן עדכני וברגע שניסה - הצליח לצפות בסרט כמו שצריך. המשתמש חשב שהסרט שלי לא בסדר, אבל הבעיה היתה שהוא השתמש בדפדפן ישן שכבר לא נתמך על ידי youtube.
 
אם בעניין קיטורים עסקינן ../images/Emo46.gif

נשבר לי הקוקוס מהבלוגרית פאני גלר, ששולחת לי ספאמים לתיבה שלי. אז אני פונה אלייך מכאן, אולי תביני פעם לתמיד, שזה לא תקין שאת מנסה לקדם את הבלוג שלך בשליחת מסרים אלו. בכל פעם את שולחת מסר עם השירי אהבה שלך ובאותו מסר מבקשת שאקרא אותו שיר בבלוג שלך. היום שלחת עוד מסר עם בקשה להרשם אצלך כמנויה. למרות שנחסמת מספר פעמים, לא יודעת איך הצלחת להשתחל שוב לתיבה שלי. כבר כתבתי לך מספר פעמים שתחדלי מכך. תביני, שירי האהבה שלך לא מעניינים אותי ובדרך שאת מנסה לקדם את הבלוג שלך רק גורמת לי לשנוא אותו מדקה לדקה. היש סיכוי שהפעם הבנת? חדלי מכך בבקשה!
 
אין לי מושג..

אולי איזה באג במערכת. וכל פעם שזה קורה אני משפשפת עיניים ולא מאמינה ששוב היא הצליחה לאנוס לי את תיבת המסרים. אוףףףף.
 
זה מזכיר לי את המקרה שלי עם שונאי 10

ששולח לי מסרי נאצה על 'חדשות הבלוגיה' וכשאני רושמת לו - "שמע בחור, תחסוך מעצמך את הזמן הזה ואת כל ההשקעה שאתה משקיע, כי ממש לא איכפת לי מה אתה חושב", והוא מגיב ובלי שום קשר לעולם תוקף את עומרי חיון. כאילו, יש יותר פתטי מזה? אבל כדי להסיר ספק, אני לא רוצה להתלונן עליו. אני חושבת שהקנאה שלו כלפי עומרי וההצלחה שלו זה עונש בפני עצמו
 
אז שיידע לאיפה להפנות את זה

כי במלחמה איתי הוא צריך לדעת שאני תמיד מנצחת.
 
למעלה