פכים מעולם האמנות ששמעתי בהרצאה
של בוקר בנושא: השפעות חוץ אירופאיות על האמנות המודרנית. מסתבר שהצייר מאנה שטוענים כי היה המודרניסט הראשון הושפע מאוד מן הציור היפני. יפן, אגב, היתה סוגרה להשפעות מלבר ומלגו (מבחוץ והחוצה) עד אמצע המאה ה-19. ומה מאפיין את הציור היפני? ציור ללא נפח, שטוח , צורות גיאומטריות וללא כתבמי אור וצל. צבעים אינטנסיביים. ציור קוי ודמויות מתוחמות . הפרופורציות שונות מאלה שבציור המערבי. אין נקודת מגוז, דהיינו, הפרספקטיבה אינה דומה לזו שבציור המערבי. הנושא הדומננטי - זונות וגיישות. תנועתיות בקו (ריקוד ותנועה) והרבה אורנמנטיקה (קישוטים) . מסתבר שהמאפיינים הנ"ל מצויים בציוריו של מאנה. לדוגמא : החלילן. צבעיו עזים. אינו עומד על הקרקע. מעט קוים מציינים את הקפלים בבגדו ומסתבר שמזכיר ציור של צייר יפני. ועד כאן השיעור באמנות להיום!
של בוקר בנושא: השפעות חוץ אירופאיות על האמנות המודרנית. מסתבר שהצייר מאנה שטוענים כי היה המודרניסט הראשון הושפע מאוד מן הציור היפני. יפן, אגב, היתה סוגרה להשפעות מלבר ומלגו (מבחוץ והחוצה) עד אמצע המאה ה-19. ומה מאפיין את הציור היפני? ציור ללא נפח, שטוח , צורות גיאומטריות וללא כתבמי אור וצל. צבעים אינטנסיביים. ציור קוי ודמויות מתוחמות . הפרופורציות שונות מאלה שבציור המערבי. אין נקודת מגוז, דהיינו, הפרספקטיבה אינה דומה לזו שבציור המערבי. הנושא הדומננטי - זונות וגיישות. תנועתיות בקו (ריקוד ותנועה) והרבה אורנמנטיקה (קישוטים) . מסתבר שהמאפיינים הנ"ל מצויים בציוריו של מאנה. לדוגמא : החלילן. צבעיו עזים. אינו עומד על הקרקע. מעט קוים מציינים את הקפלים בבגדו ומסתבר שמזכיר ציור של צייר יפני. ועד כאן השיעור באמנות להיום!
![](https://timg.co.il/f/Emo6.gif)