פמיניזם - רווח והפסד

monicala

New member
אני לא יודעת אם החמצה

כמו שאת רואה אני נזהרת מהגדרות. אני לא מוחמצת בשום אופן וכך גם רבות מחברותי. במובנים רבים הגשמנו חלקים נכבדים מהמהפכה הפמיניסטית. אנחנו משכילות, מודעות, בעלות אפשרויות שלא היו לאף דור של נשים לפנינו. הדור שלי נולד לתוך עידן הגלולה ולפני עידן האיידס, וחגגנו. אני אומר לך מתי התחלתי לחשוב שמשהו כאן התפספס. כשהילד הקטן שלי היה בכיתה א', מוניתי לתפקיד בכיר שהיה פחות או יותר התגשמות חלומותיי המקצועיים. יצאתי בבוקר, חזרתי בערב והכל היה בסדר. בעלי היה מגיע הביתה לפני, או קופץ הביתה עד שהייתי מגיעה (עבדתי בעיר אחרת) עד שגיליתי שהילד לא עושה שיעורי בית. לא שלא שאלתי אם הוא עושה. אבל במסגרת העברת האחריות לילד על שיעורי הבית שלו, הסתפקתי בזה. כשהתברר לי שהוא כבר המון זמן נמנע להכין שיעורי תהיתי מה עוד פיספסתי. למשל לשחק איתו בנחת, או ללמד אותו כל מיני מיומנויות שצריך לרכוש בגיל 6, וכן הלאה. ערב אחד בתי הגדולה שאלה אותי מה הדבר הכי חשוב לי בחיים, ועניתי לה שבסופו של דבר, שהיא ואחיה יהיו מאושרים. והיא ענתה לי, לא נכון, הכי חשוב לך להצליח בעבודה. התווכחתי ואמרתי לה שהיא טועה, שיש דברים שהיא לא יכולה לראות, והיא אמרה, את אומרת את זה רק כדי שאני ארגיש טוב. ככשאלתי אותה מה היתה מעדיפה, אמא עם קריירה או אמא בבית, היא ענתה שכמובן שאמא עם קריירה. ומה עכשיו? איך מתקדמים מכאן? נשים שבחרו לעבוד בחצי משרה "בגלל הילדים" תמיד נראו לי כמי שמחפשות לעצמן חיים קלים. בכלל, בכל פעם ששמעתי נשים שמשתמשות בילדים כתירוץ לדבר כזה או אחר, נעמדתי על רגלי האחוריות. היום אני קצת פחות נחרצת. ואולי הן צודקות? אני כבר לא יודעת.
 

shandy

New member
אני עובדת חלקיות משרה

מתוך רצון, בתחילה זה היה עבור הבנות , כדי שאוכל להחליף ימים אם הן חולות וכד' אבל אחרי זה, עברתי ליום עבור עצמי וכולם יודעים שזה היום שאני מפנה אותו לעצמי, לפעמים בבית, לפעמים מטיילת בחוץ, לפעמים מתבטלת ולפעמים עובדת קשה. ומה אומר לכם, זה היום הכי אהוב עלי בשבוע
 
חיים קלים?

היום הרבה יותר קשה לעבוד במשרה חלקית מאשר במשרה מלאה, במיוחד אם את שואפת לעשות משהו שגם ידרוש ממך לחשוב. יש לחץ גם מהעבודה וגם מהבית, ובשני המקומות את מרגישה שאת לא עושה את הדברים כמו שאת באמת רוצה. בניגוד לבעלי, אני מרגישה מפסידה על כל שעה שבה אני לא עם הילד. להיות עם הילד זה לא רק בשבילו, זה גם בשבילי. אבל אני גם מרגישה מפסידה עם כל קורס שאני לא לוקחת, רק כי אני רוצה להיות כל יום ב 16 בבית. מה שבטוח, הפיציאה מהבית, הפכה את חיינו לקונפליקט מתמשך. אבל אני מעדיפה מצב של קונפליקט, שבו אני יכולה לבחור, מאשר כשאין בעיה וגם אין בחירה.
 

siv30

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo24.gif

מצב של קונפליקט לא יכול להמשך לאורך זמן את צריכה באיזה שלב להגיע להשלמה ולבחירה מי את ומה את. אני נגד חיים במצב של חוסר שלמות כי זה מקרין על כל התחומים של החיים ואין פיצוי.
 

siv30

New member
מוניקה אני כל כך מזדהה עם מה שכתבת

אני חושבת שאנחנו לעולם לא משיגות את האושר כי המושגים שלנו הפכו כל כך "חמדניים" אנחנו חומדות את האושר הלא מושג בקצה המנהרה. ושאנחנו מגיעות לאור אנחנו מגלות שהאור התרחק מאיתנו. לפעמים זה כל כך מתסכל אף פעם לא להגיע לארץ המובטחת.
 
הקשר בין חוסר אושר לפמיניזם

מופרך ביסודו. חוסר אושר היא המחלה של התרבות המערבית ואינו נחלתו של המין הנשי דווקא.. ממש לא קשור! אושר זה היכולת ליהנות ממה שיש. בתרבות שלנו אנחנו מתוכנתים לרצות כל הזמן יותר. וכאמור, לא קשור לנשים או גברים.
 

siv30

New member
הקשר אולי לא נראה ישיר

אבל אני גם לא חושבת שהוא מופרך. את מכירה את הסיפור "שטוחלנדיה"? להפוך סיפור ארוך לקצר, מוסר ההשכל של הסיפור, ידיעה ומודעות לעולם שמסביבך גורמת לתסכול ולאי אושר. רק הנקודה, שחיה בשטוחלנדיה, שלא ראתה מעודה שום מימד שונה מהמימד החד מימדי היתה מאושרת ושמחה בחלקה. היקש פשוט למצב הנוכחי של הנשים.
 
אבל זה עניין של התייחסות

את יכולה לבחור את האושר שלך כמשהו שכרוך בכסף השכלה או נעליים חדשות. את יכולה להגדיר אותו כשלווה פנימית, את יכולה להגדיר אותו כחופש מוחלט. את יכולה להגדיר אותי כחיפוש מתמיד (ולא כ "להגיע למשהו"). מסובך. השאלה אם אנחנו יותר או פחות מאושרות מסבתא היא לא רלוונטית, כי סבתא שלי בכלל לא שאלה את עצמה אם היא מאושרת או לא. אם אני אשאל אותה את השאלה הזאת, היא לא ממש תבין מה אני רוצה ממנה. סבתא שלי לא אהבה לגהץ. היא היתה צריכה לגהץ, ולכן היא גיהצה. היא בכלל לא חשבה עם היא אוהבת לגהץ או לא. כשלא שואלים שאלות, הרבה יותר קל. אני לעומת זאת מאוד מאושרת מכך שאני לא צריכה לגהץ. ובעיני הפמיניזם לא אומר שהוא ישתוף כלים ואני אלמד להפעיל מקדחה. הוא אומר שאנחנו יכולים לבחור מי עושה מה. יכולים גם לבחור שרק אני אשטוף כלים וזה יהיה בסדר. לסיכום - קנינו מדיח.
 

siv30

New member
מוניקה, לגבי תקרת הזכוכית באקדמיה

יתכן שהיא קיימת ויתכן שהיא תקרה מדומה שאנחנו יוצרות בתודעתנו. אישית אני לא חושבת שניתן לדוגמא להשוות בין הצבא, שם תקרה הזכוכית בוהקת ובין האקדמיה, ששם יש לי ספקות אם יש בכך משהו מכוון או שהעדר קידום של נשים נובע מחוסר כישורים לעומת הגברים. בשורה התחתונה אני בעד התסכלות בתוך עצמנו ומציאת הפתרונות בצד שלנו ולא בצד השני.
 
פער בכישורים

אם את טוענת לפער בכישורים, איך את יכולה להסביר את העובדה ששיעור הנשים בצמרת האקדמית עולה כל הזמן?
 

siv30

New member
לא טענתי שיש פער בכישורים

טענתי שיש לי את הספקות שלי למה אנחנו לא מככבות שם למעלה ולא חזות הכל פמניזם.
 
ההסבר שלי הוא כזה:

הדברים לא משתנים מהיום למחר. עד המאה הנוכחית, הנשים לא הורשו בכלל להיכנס לאקדמיה. גם היום אנחנו עוברות חיברות מגביל. אני לא מתייחסת רק לצילום התמונה, אלא בעיקר לשינוי שחל במהלך העשורים האחרונים. לפי הפרמטר הזה, יש לי את כל הסיבות להיות אופטימית ולהאמין, שהכוחות יתאזנו בעוד כמה דורות לכל היותר.
 

siv30

New member
בלתי צפויה, היום לרוב הנשים אין את

הפנאי והפריוולגיה להתעסק בפמניזם ומעמד האישה. לשאול את עצמן אם הן אשתו של או אשה בזכות עצמן. היום, בעידן של התפרקות, רובן עסוקות במלחמת הקיום המשפחתית (ולא משנה אם מאחורי הבעל, לצידו או מלפניו). כמובן שלצד זה המודעות שלהן גברה, זה לא אומר שהן הפכו להיות יותר אקטביסטיות. רובן, לפעמים עם רדת החשכה, חושבות לעצמן כן כן, עברתי עוד יום שבו דאגתי למשפחה שלי מחר יום חדש.
 

siv30

New member
אישית אני בדעה

שהפמניזם מזמן הפסיד את המערכה ולא רק על לבבות הנשים (שהם האוכלוסיה הראשונה שהיתה צריכה להצביע בעדו) אלא בכלל על דעת הקהל. במקום להיות הקול הנשי, שקורא לשינוי ולשוויון, במקום לייצג את כלל האוכלוסיה, הוא הפך לקול הקיצוני, שמייצג קבוצות קיצון בתוך האוכלוסיה הנשית. יתרה מכך, הפמניזם לא מצליח לייצג נאמנה את כל השכבות והאוכלוסיות של הנשים, הוא התגלה כלא פרגמטי ולא הצליח לשנות הרבה את מעמד הנשים אלא בשוליים. רבות לא ששות להצטרף אלי קרב בגלל התדמית הלא סימפטית שנוצרה לפמניזם, בגלל המסר החד מיני שהפמניזם משדר ובגלל שהפמניזם פתאום התחיל להתעסק בזוטות במקום בשאלות המהותיות. אולי אם הפמניזם היה לוקח את עצמו בידים, הינו כולנו יוצאות בצד המרוויח, אבל יתכן שזו רק משאלת לב.
 

מיס קיי

New member
לא ממש הבנתי את הנקודה שלך...

אבל אני מניחה שבשביל נערה בת17...ודיי פמניסטית... אני עדייך במסע גילוי עצמי והדבר ששמתי לב עליו במיוחד הוא עצם העובדה שאני הנשים מועקות בקול אחד שוויון אך אנו לא מגדירות את השויון הזה...הגבול הזה בקול אחד. לכל אחת מאיתנו יש את החלק ה"פמיניסטי" שלה...והיא מבטא אותו...לצערי רק כשנוח לה. אני לא מדברת ספציפית אבל אני רואה זאת בעיניים כל יום ולפעמים אני עושה זאת...אני מודה אך לא גאה. אני חושבת שאנו הזנחנו את הפמניזם...ובאותו זמן כמו שגדולות מאיתנו הקימו אותו אנו במידה מסויימת הורסות אותו. אני מאמינה בשויון אבל עדיין אני נתקלת למצבים שבהם אני אומרת " מה לעזאזל היא חושבת לעצמה"...ושופטת בחורה על לבוש או דבר אחר וזה מדכא אותה במקום לתמוך בה. אני חושבת שיש לנו הרבה עבודה בתחום הזה...השאלה היא האם אנו מסכימות כולם ביחד לגבי אותן אמירות או מעשים שנעשים על ידינו או נאמרים על ידינו דבר היכול להיות מאוד פוגע מדכא נשים ואת הצג הפמינסטי שלהן. זה דוחק אותן אחורה לחנוך של "סבתא" שלרובנו מסתכם במטבח מטלית וסינר.
 

shandy

New member
הלכתי לאיבוד מרוב מלל

לא שרע בלאיבוד אבל מתחיל להחשיך ביער ואני לא רואה טוב בלילה
אז מוכנות לתרגם מה אתם אומרות פה
 

siv30

New member
מיס קיי ברוכה הבאה ../images/Emo24.gif

אני חושבת שזנחנו את הפמניזם כי אי אפשר לחיות מסיסמאות, כי צריכים להיות פרגמטיים וכי תאוריה שלא תורמת לנו ברמה האישית ולא מובילה לרווחתנו מאבדת את אמוננו.
 

אתינקה1

New member
|פדפיקות הפמיניזם - בעיקר כשמתחתנים

בחורות רווקות בין אם הן נשות קריירה ובין אם הן עובדות שכירות, נהנות מתקופת הפימיניזם הכי הרבה. אולם לאחר שמתחתנים ובעיקר לאחר שיש ילדים, מבינים היטב שהפמינזם לא שירת היטב את האשה שהפכה לאמא, אישה, עקרת בית, אישה עובדת ועוד. קיום הגברים מסייעים יותר בידי נשותיהם, אולם שימו לב - הם מסייעים בידה - זה אינו חלק מתפקידם. החברה אינה מייחסת את עזרתם של הגברים לנשים כחלק מתפקידם בחברה, הם רשאים לעשות זאת אם רצונם בכך, אם לא יעשו זאת היחידה שתמרמר על כך זאת תהיה האשה שאיתו, לרוב טענותיה יזכו מצד החברה הסובבת לחיוך "צרת רבים..." היא תקבל מהנשים את התחושה של "שותפות גורל". אז אכן הפמינזים משתלם לנו הנשים במקרים מסויימים, אולם כשמדובר בבית ובמשפחה, כשאשה הופכת להיות אמא ובעיקר, אזי הדבר הופך להיות תפקיד נוסף המתווסף לשאר התפקידים המסורתיים.
 
../images/Emo12.gif הפמיניזם לא מקדם אישה נשואה?

לולא הפמיניזם, היית פוחדת עכשיו להתקרב למחשב בלי אישור הבעל שלך. ובטח שלא היית מעיזה לדרוש ממנו להשתתף במטלות הבית.
 
למעלה