פניה למאמצים בארץ שמוכנים להרתם לתיקון חקיקה

גגגרררררררררררררררר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

טוב, עכשיו יבואו קישורים אמיתיים. אני מקווה.

1 לשם התחלה
2 גם זה
3 זה לא נכתב כתגובה אליך, אך מנוסח אולי טוב יותר.

שניים מתוך שלושת הקישורים נכתבו אליך ישירות בעבר. נסי לקרוא את כל מה שכתתי, אולי ניסוח בהודעה שאינה מכילה את לשון החוק תבהיר לך טוב יותר את כוונת החוק ובעייתיות הפקידים.
 

fannyd

New member
פניתם בשאלה הזאת למפקחת?

הניסיון שלי אחר. באימוץ הראשון הקשר שלי היה ישיר מול כל משרדי הממשלה. איש לא הזכיר את חובת הגיור וההתאזרחות הייתה לפניו. כנ"ל באימוץ השני. לא נראה לי שהחוקים השתנו מאז. עם כל הכבוד, פקיד, בכיר ככל שיהיה, עדיין לא החוק בכבודו ובעצמו אלא רק מפרשן את החוק, לעתים עפ"י נטיית לבו ובמשרד כמו משרד הפנים שמפלגת "*גיור" ניכסה אותו במהלך השנים זה גם מאד צפוי.
 

אפרילס

New member
לנו היה ניסיון אחר

אנחנו הוצאנו דרכון לפני הגיור ולא היה בעיה בכלל. לא זכור לי ששאלו אותנו לגבי זה.
בכל מקרה גיירנו את הילדים שלנו ללא קשר לדרכון, למרות שהילדים שלנו אמורים לקבל את דתינו כמו כל ילד מקבל מההורים שלו.
למרות זאת, שיקרנו בשבילם. לדעתי, זה מצווה לשקר למערכת לא חוקית בעליל.
בהצלחה
 

imor10

New member
הסבר קצר

מצטערת אבל אני ממש לא מעודכנת ואשמח לדעת יותר פרטים על הנושא פשוט עברנו תהליך ארוך של גיור ואנחנו בחיתולים של אימוץ שני אז אודה על שיתוף הפעולה
 
ספק אם אחדש לך...

אבל חוק האימוץ קובע בסעיף 5 שהאימוץ יהיה על ידי בן אותה הדת של הילד. בפועל זה אומר שילדים לא יהודים צריכים להיות מגוירים על מנת להיות מאומצים בארץ. רק זוגות שומרי שבת, נשואים כדת משה וישראל, ששאר ילדיהם בחינוך דתי, וששומרים כשרות ומתפללים זכאים לגייר. זה אומר שצריך לשקר לגבי כל אלו (ולדעת די טוב הלכות שבת, כשרות ותפילות) כי אם לא, לא ניתן לגייר. התוצאה היא שרק אורתודוכסים או אנשים שמצליחים להונות את המערכת מצליחים לאמץ את אותם ילדים. מכיוון שיש ילדים שאצל האורתודוכסים אינם רצויים, הם נשארים ללא מאמצים.
מקווה שזה עוזר, אם יש עוד שאלות אשמח לענות.
 
אורחי פורחי...

אני חושבת שיש ניואנסים
למשל שאלתי בשעתו את הרב אביאור אם ניתן מבחינתם במקום בבית ספר דתי שהילדים ילמדו בבית ספר ת ל "י. אלה בתי ספר רגילים שמתנהל בהם תיגבור לימודי יהדות.מיסודו של השר המר.מכירה משפחות מאמצות בירושליים שמאד נהנות מבית הספר הזה שם.
יש כאלה שפזורים בכל הארץ.הרב אמר שבמיוחד בירושליים יש בית ספר לתפארת אבל בכל מקרה יקבל גם לימודים בת ל "י.
נכון,שמירת כשרות היא תנאי. האמת שמטעמי בו זוגי לשעבר יש לי מטבח כשר,זה עושה לי סדר,אני לא מייחסת לזה את החשיבות שהם מייחסים אבל ממש נהנית כך.[המון שנים מלפני האימוץ]. לגבי המסגרת הלימודית הדתית- הפעלתי חוש -חש להתרשמות מהגננות בכמה גנים. לא רציתי להתפשר. כלומר אם הדתי לא היה נראה לי-בשוםאופן לא הייתי חושבת על רישום בני לשם. אבל כמו לאחר מכן בבית הספר-הגננת הדתיה נראתה לי הכי שפויה,הכי לא שחוקה,הכי לא מחייכת להורים חיוכים מלאכותיים,הכי משתדלת לקלוט את הייחודיות של האורחים הקטנים החדשים,הכי נעימה.
ו...אף אחד לא ביקש ממני לדעת תפילות. רק לבקר בחגים בבית הכנסת הקרוב מאד אלינו.
ללא צל של ספק-יש כפייה דתית בארץ בתחומים מסויימים,גם בתחומנו.
אבל במוסדות הל---א חרדיים מצאתי משהו רענן. אני עובדת מול מערכת חינוך לגמרי רגילה. ואני רואה אותה מוקיעה מקרבה תלמידים חלשים יותר ,הולכת לפי צרכי "מערכת" ולא לפי צרכי הילד היחיד,שחוקה,עייפה ,לפעמים גם עם אמונות מוצקות שאינן מועילות לילד היחיד,המתקשה יותר.
לעומת זאת בבית הספר של הבן שלי יש הרבה מורים שאת רואה על עיניהם שהם רואים בחינוך לערכים ומידות טובות ייעוד,ויש חיוך של מורה תורנית בחמר כבר בשבע וחצי בבוקר.ומתן בסתר בחגים למשפחות שיותר קשה להן. והתנדבות בקהילה.
אין שם עונש ללא שיחה בגובה עיניים עם מנהל אכפתי.הלוואי שכך היה גם במערכת הרגילה.
כשתגיע העת לעזוב-נתגעגע לשם.
 
לא מדויק, בלשון המעטה, מהנסיון שלנו

הבת שלי הביולוגית אפילו לא בגיל חינוך חובה, והדרישה היתה גן דתי, אין גן תל"י, לפחות לא איפה שאני גרה וספק אם בכלל. הגן הפרטי שהיא בו, שבו יש קבלות שבת, שמירת כשרות ולימודים על חגי ישראל (כמה שאפשר בגיל שנתיים) לא מספק. כרגע היא בגן מצוין, מכיל, מפרה, עם גננת אמיתית. חבל להציג את זה כאילו אין מסגרות חילוניות טובות ובהכרח רב כלשהו יודע יותר טוב מההורים מה מתאים לילדים שלו.
גם אצלנו יש מטבח כשר, כי אנחנו משפחה צמחונית, וכי יש לי משפחה שומרת כשרות, זה לא הפריע להם לבחון אותי על הלכות כשרות דגים, למרות שהודעתי שלא אכלתי בשר מגיל 9 ולא אכלתי דג מאז שאני זוכרת את עצמי.
ביקשו מאיתנו להגיד את הטקסטים של התפילות, באשכרה. לא הספיק שנלך לבית כנסת.
 
אולי יש מגמת החמרה בשנים האחרונות

[אימצתי לפני כמעט 10 שנים]. ואם אכן יש-זה מאד חבל!!!
 
למעלה