אי אפשר לענות בלי להתפלסף.
אתה הרי שואל שאלה פילוסופית ולא שאלה מתמטית במבחן בגרות 5 יחידות.
המשפט הפרדוקסלי ההוא הינו אמצעי רטורי לגרום לך לחשוב כיצד זה מתאפשר להכיר את האל אם לא ניתן להכיר אותו.
זאת כבר כתבתי לך לעיל, אולם אין לי קושי להבהיר את עצמי :
במשפט זה, ויש לליבוביץ עוד כאלה, אתה חש את מאפייני הנבוכות הקלאסיים. היינו, מצד אחד את הראש הפילוסופי שאומר לך שמבחינת השכל המרחק בינך לאל הוא אין סופי ( כי האל הוא טרנסצנדנטי וככזה הוא מעבר לתודעה ) ומאידך כאיש דתי אתה מנכיח אותו ( בלשונה של יפה ) ע"י קבלת עול תורה ומצוות, כפי שליבוביץ הבהיר בהמשך לאותו משפט באומרו : הדורש קירבת אלוהים בכל ליבו מוצא את אלוהיו קרוב אליו מאד.
הזנבון הזה הוא הביטוי לראש הדתי, הוא הוואריציה הדתית לפסוק שלפניו, ויכול היה להאמר ע"י כל חסיד שחור או מקובל אלילי בבני ברק או בברוקלין.
לפיכך אין מקום לשאלה כיצד זה קורה ? לא מדובר בפיסיקה או בגיאוגראפיה. מדובר בבטוי מליצי דיאלקטי של נבוך המפגיש את השכל ( הריחוק האינסופי ) עם הלב ( הדורש קירבת אלהים בכל ליבו ).
עכשיו, יתכן מאד שזו איננה התשובה לה אתה מצפה ושיש לך הסבר אחר. אם אתה מקבל את פרשנותו היפהפיה של ליבוביץ מורך לסיפור מגדל בבל, שומה עליך לקבל בשביעות רצון מרובה קיומן של מחשבות שונות אצל אנשים שונים ולא "שפה אֶחת ודברים אחדים".