רוב הזמן נח
Well-known member
זכותו. הוא אישית לא מאמין, אבל נהנה מהאירועים הדתיים ומהאווירה.
ומבין שבנושא הפלשתינים הימין צודק.
ומבין שבנושא הפלשתינים הימין צודק.
שמירת מצוות אינה רק "ארועים ואווירה". זה תיק של מעשים מוזרים חסרי הגיון ואיסורים אבסורדיים.זכותו. הוא אישית לא מאמין, אבל נהנה מהאירועים הדתיים ומהאווירה.
זה לא רק עניין של הנאה אצלו, הוא מתפלל לאל בו אינו מאמין כל שבת בבית כנסת, אוכל רק כשר למרות שזה מגביל אותו, וצם ביום כיפור, שזה בכלל לא נעים, הוא גם חובב ויסקי ובירה, אך נמנע מהם בפסח, משמע הוא גם מקיים מנהגים שגורמים לו לאי נוחות, לעיתים אף קיצונית. זה מאוד מאוד מוזר.זכותו. הוא אישית לא מאמין, אבל נהנה מהאירועים הדתיים ומהאווירה.
ומבין שבנושא הפלשתינים הימין צודק.
שפטל אומר בקולו שאינו מאמין באלוהים - https://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=FKLMFF&c41t4nzVQ=KLשפטל דתי , לא משיחי, מגדיר את עצמו אתאיסט בגלל השואה.
בקיצור , ימני דתי .
כי הוא מבין שיהדות זה לא רק דת. זה גם לאום. השתייכות לעם. וזאת הדת שלו.זה לא רק עניין של הנאה אצלו, הוא מתפלל לאל בו אינו מאמין כל שבת בבית כנסת, אוכל רק כשר למרות שזה מגביל אותו, וצם ביום כיפור, שזה בכלל לא נעים, הוא גם חובב ויסקי ובירה, אך נמנע מהם בפסח, משמע הוא גם מקיים מנהגים שגורמים לו לאי נוחות, לעיתים אף קיצונית. זה מאוד מאוד מוזר.
שפטל אומר בקולו שאינו מאמין באלוהים - https://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=FKLMFF&c41t4nzVQ=KL
מה הקשר? אתה היית מוכן להגביל את עצמך מבלי להפיק מכך שום תועלת?כי הוא מבין שיהדות זה לא רק דת. זה גם לאום. השתייכות לעם. וזאת הדת שלו.
יש לו תועלת. זאת הדרך שלו להתחבר לעם, שזאת הדת שלו. והוא גם נהנה מהאווירה.מה הקשר? אתה היית מוכן להגביל את עצמך מבלי להפיק מכך שום תועלת?
אני מדבר על המנהגים שאינם נעימים, והדגשתי זאת.יש לו תועלת. זאת הדרך שלו להתחבר לעם, שזאת הדת שלו. והוא גם נהנה מהאווירה.
בשבילו זאת כנראה הנאה. תצטרך לברר איתו לגבי פרטים ספציפיים שקשורים לשמירת הדת שאתה חושב שהם לא נעימים.אני מדבר על המנהגים שאינם נעימים, והדגשתי זאת.
האדם הסביר אינו נהנה לרעוב ולצמוא 25 שעות ברצף, להימנע שבוע שלם ממשקאות ומאכלים שהוא אוהב, מלבצע ריטואל של שעה או יותר שלדעתו אינו מועיל כלל (איזה היגיון יש בתפילה עבור מי שלא מאמין באלוהים?) כל שבוע, וכיו"ב. זה מאזוכיסטי. מאזוכיזם זו מחלת נפש.בשבילו זאת כנראה הנאה. תצטרך לברר איתו לגבי פרטים ספציפיים שקשורים לשמירת הדת שאתה חושב שהם לא נעימים.
אתה כמו הבגץ שיקבע לכולם מי זה האדם הסביר?האדם הסביר אינו נהנה לרעוב ולצמוא 25 שעות ברצף, להימנע שבוע שלם ממשקאות ומאכלים שהוא אוהב, מלבצע ריטואל של שעה או יותר שלדעתו אינו מועיל כלל (איזה היגיון יש בתפילה עבור מי שלא מאמין באלוהים?) כל שבוע, וכיו"ב. זה מאזוכיסטי. מאזוכיזם זו מחלת נפש.
רואה כעת שכתבת לפני (במילם כאלה או אחרות) את מה שכתבתי בתגובה #16. מבלי לפגוע בכותב, זה מצחיק לקרוא דברים כאלה. כך בכל אופן רוב היהודים המאמינים יחוו את קריאת הדברים. פשוט הדוגמה האולטימטיבית למשפט האלמותי: 'זר לא יבין זאת'.אתה כמו הבגץ שיקבע לכולם מי זה האדם הסביר?
ובשביל הלאום אני צריך להתנדנד עם חגורות עור על היד, ולא לאכול לובסטר? מה אכפת ללאום מה אני אוכל?כי הוא מבין שיהדות זה לא רק דת. זה גם לאום. השתייכות לעם. וזאת הדת שלו.
על סמך מה החלטת שלצום ביום כיפור זה "בכלל לא נעים"? עבור היהודי המאמין מדובר ביום קדוש ויום של שמחה עילאית. אמנם לא תמיד קל, אבל בהחלט לא משהו "לא נעים". כך התחושה אגב גם לגבי שאר המצוות. מה שאתה מהצד רואה כ"מגבלות" "אי נוחות קיצונית", הוא חווה בדיוק להיפך, כזכות, כהזדמנות, כחובה שהוא זוכה לממש מתוך בחירה ואהבת הקל. יותר מזה, לדידו של היהודי המאמין, זה שאינו מאמין ו/או לא מקיים מצוות, הוא זה ש"מוגבל" מבחינות רבות. זה שלמעשה (וקשה שלא להגדיר זאת כך) חי את חייו ללא כל תכלית. אוכל בשביל לעבוד ועובד בשביל לאכול. ככה אודרוב, שמתפגרים ואז נאדה.זה לא רק עניין של הנאה אצלו, הוא מתפלל לאל בו אינו מאמין כל שבת בבית כנסת, אוכל רק כשר למרות שזה מגביל אותו, וצם ביום כיפור, שזה בכלל לא נעים, הוא גם חובב ויסקי ובירה, אך נמנע מהם בפסח, משמע הוא גם מקיים מנהגים שגורמים לו לאי נוחות, לעיתים אף קיצונית. זה מאוד מאוד מוזר.
שפטל אומר בקולו שאינו מאמין באלוהים - https://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=FKLMFF&c41t4nzVQ=KL
פעם אחת צמתי ביום כיפור, מתוך סקרנות, זה לא היה לי נעים, החזקתי כל ה25 שעות, לקראת הסוף הרגשתי סחרחורת, כנראה חוויתי התייבשות. לא יודע מה איתך, אבל אני סבור שההגדרה "לא נעים" כדי לתאר את ההרגשה היא understatement.על סמך מה החלטת שלצום ביום כיפור זה "בכלל לא נעים"? עבור היהודי המאמין מדובר ביום קדוש ויום של שמחה עילאית. אמנם לא תמיד קל, אבל בהחלט לא משהו "לא נעים". כך התחושה אגב גם לגבי שאר המצוות. מה שאתה מהצד רואה כ"מגבלות" "אי נוחות קיצונית", הוא חווה בדיוק להיפך, כזכות, כהזדמנות, כחובה שהוא זוכה לממש מתוך בחירה ואהבת הקל. יותר מזה, לדידו של היהודי המאמין, זה שאינו מאמין ו/או לא מקיים מצוות, הוא זה ש"מוגבל" מבחינות רבות. זה שלמעשה (וקשה שלא להגדיר זאת כך) חי את חייו ללא כל תכלית. אוכל בשביל לעבוד ועובד בשביל לאכול. ככה אודרוב, שמתפגרים ואז נאדה.
ומי אמר לך שבאנו לעולם הזה להנות?פעם אחת צמתי ביום כיפור, מתוך סקרנות, זה לא היה לי נעים, החזקתי כל ה25 שעות, לקראת הסוף הרגשתי סחרחורת, כנראה חוויתי התייבשות. לא יודע מה איתך, אבל אני סבור שההגדרה "לא נעים" כדי לתאר את ההרגשה היא understatement.
לגבי פרשנותו של היהודי המאמין להרגשה שגורמות מצוות המגבילות אותו, אני יכול להבין את זה, אבל שפטל הוא לא יהודי מאמין, הוא מעיד על עצמו שאינו מאמין באלוהים, אני לא מוצא דרך בה יוכל לפרש זאת כמוך.
אני לא חי ללא תכלית, אלא בשונה מאנשים שהדת מעניקה תכלית לחייהם, אני בחרתי את התכלית לחיי. אני לא אוכל בשביל לעבוד, אני אוכל בשביל לחיות, אבל לאוכל יש תכלית נוספת עבורי, הנאה, ולא אמנע מעצמי מאכלים שאני אוהב כי יש אנשים אחרים שאוסרים את אותם מאכלים על עצמם. נכון שגם הם נהנים מאוכל, אבל אני נהנה יותר. אני לא עובד כדי לאכול אלא עובד כדי להתפרנס, כמו רוב האנשים בעולם. אני אתפגר מתישהו וגם כל אחד אחר יתפגר מתישהו, אבל אחרי הכל, בשורה התחתונה חיי, לתפיסתי, מלאים יותר מחייו של מי שמגביל את עצמו מבלי להפיק מכך תועלת.
מי קובע מה התכלית?ומי אמר לך שבאנו לעולם הזה להנות?
ואולי בסוף יתברר לך שיש תכלית אחרת לחיים ובזבזת כל חייך על הדברים הלא נכונים.
האלמי קובע מה התכלית?
איך הגעת למסקנה הזו?
לפי מה שכתב בתורהאיך הגעת למסקנה הזו?
זה מעניין כי הוא גם נתן לנו בחירה חופשית, מנין לך שלא ציפה מאיתנו לבחור בעצמנו את התכלית?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.