פרדוקס שפטל

רוב הזמן נח

Well-known member
זכותו. הוא אישית לא מאמין, אבל נהנה מהאירועים הדתיים ומהאווירה.

ומבין שבנושא הפלשתינים הימין צודק.
 

Cranio

Well-known member
שפטל דתי , לא משיחי, מגדיר את עצמו אתאיסט בגלל השואה.
בקיצור , ימני דתי .
 

SupermanZW

Well-known member
זכותו. הוא אישית לא מאמין, אבל נהנה מהאירועים הדתיים ומהאווירה.

ומבין שבנושא הפלשתינים הימין צודק.
זה לא רק עניין של הנאה אצלו, הוא מתפלל לאל בו אינו מאמין כל שבת בבית כנסת, אוכל רק כשר למרות שזה מגביל אותו, וצם ביום כיפור, שזה בכלל לא נעים, הוא גם חובב ויסקי ובירה, אך נמנע מהם בפסח, משמע הוא גם מקיים מנהגים שגורמים לו לאי נוחות, לעיתים אף קיצונית. זה מאוד מאוד מוזר.
שפטל דתי , לא משיחי, מגדיר את עצמו אתאיסט בגלל השואה.
בקיצור , ימני דתי .
שפטל אומר בקולו שאינו מאמין באלוהים - https://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=FKLMFF&c41t4nzVQ=KL
 

רוב הזמן נח

Well-known member
זה לא רק עניין של הנאה אצלו, הוא מתפלל לאל בו אינו מאמין כל שבת בבית כנסת, אוכל רק כשר למרות שזה מגביל אותו, וצם ביום כיפור, שזה בכלל לא נעים, הוא גם חובב ויסקי ובירה, אך נמנע מהם בפסח, משמע הוא גם מקיים מנהגים שגורמים לו לאי נוחות, לעיתים אף קיצונית. זה מאוד מאוד מוזר.

שפטל אומר בקולו שאינו מאמין באלוהים - https://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=FKLMFF&c41t4nzVQ=KL
כי הוא מבין שיהדות זה לא רק דת. זה גם לאום. השתייכות לעם. וזאת הדת שלו.
 

SupermanZW

Well-known member
בשבילו זאת כנראה הנאה. תצטרך לברר איתו לגבי פרטים ספציפיים שקשורים לשמירת הדת שאתה חושב שהם לא נעימים.
האדם הסביר אינו נהנה לרעוב ולצמוא 25 שעות ברצף, להימנע שבוע שלם ממשקאות ומאכלים שהוא אוהב, מלבצע ריטואל של שעה או יותר שלדעתו אינו מועיל כלל (איזה היגיון יש בתפילה עבור מי שלא מאמין באלוהים?) כל שבוע, וכיו"ב. זה מאזוכיסטי. מאזוכיזם זו מחלת נפש.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
האדם הסביר אינו נהנה לרעוב ולצמוא 25 שעות ברצף, להימנע שבוע שלם ממשקאות ומאכלים שהוא אוהב, מלבצע ריטואל של שעה או יותר שלדעתו אינו מועיל כלל (איזה היגיון יש בתפילה עבור מי שלא מאמין באלוהים?) כל שבוע, וכיו"ב. זה מאזוכיסטי. מאזוכיזם זו מחלת נפש.
אתה כמו הבגץ שיקבע לכולם מי זה האדם הסביר?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה כמו הבגץ שיקבע לכולם מי זה האדם הסביר?
רואה כעת שכתבת לפני (במילם כאלה או אחרות) את מה שכתבתי בתגובה #16. מבלי לפגוע בכותב, זה מצחיק לקרוא דברים כאלה. כך בכל אופן רוב היהודים המאמינים יחוו את קריאת הדברים. פשוט הדוגמה האולטימטיבית למשפט האלמותי: 'זר לא יבין זאת'.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה לא רק עניין של הנאה אצלו, הוא מתפלל לאל בו אינו מאמין כל שבת בבית כנסת, אוכל רק כשר למרות שזה מגביל אותו, וצם ביום כיפור, שזה בכלל לא נעים, הוא גם חובב ויסקי ובירה, אך נמנע מהם בפסח, משמע הוא גם מקיים מנהגים שגורמים לו לאי נוחות, לעיתים אף קיצונית. זה מאוד מאוד מוזר.

שפטל אומר בקולו שאינו מאמין באלוהים - https://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=FKLMFF&c41t4nzVQ=KL
על סמך מה החלטת שלצום ביום כיפור זה "בכלל לא נעים"? עבור היהודי המאמין מדובר ביום קדוש ויום של שמחה עילאית. אמנם לא תמיד קל, אבל בהחלט לא משהו "לא נעים". כך התחושה אגב גם לגבי שאר המצוות. מה שאתה מהצד רואה כ"מגבלות" "אי נוחות קיצונית", הוא חווה בדיוק להיפך, כזכות, כהזדמנות, כחובה שהוא זוכה לממש מתוך בחירה ואהבת הקל. יותר מזה, לדידו של היהודי המאמין, זה שאינו מאמין ו/או לא מקיים מצוות, הוא זה ש"מוגבל" מבחינות רבות. זה שלמעשה (וקשה שלא להגדיר זאת כך) חי את חייו ללא כל תכלית. אוכל בשביל לעבוד ועובד בשביל לאכול. ככה אודרוב, שמתפגרים ואז נאדה.
 

SupermanZW

Well-known member
על סמך מה החלטת שלצום ביום כיפור זה "בכלל לא נעים"? עבור היהודי המאמין מדובר ביום קדוש ויום של שמחה עילאית. אמנם לא תמיד קל, אבל בהחלט לא משהו "לא נעים". כך התחושה אגב גם לגבי שאר המצוות. מה שאתה מהצד רואה כ"מגבלות" "אי נוחות קיצונית", הוא חווה בדיוק להיפך, כזכות, כהזדמנות, כחובה שהוא זוכה לממש מתוך בחירה ואהבת הקל. יותר מזה, לדידו של היהודי המאמין, זה שאינו מאמין ו/או לא מקיים מצוות, הוא זה ש"מוגבל" מבחינות רבות. זה שלמעשה (וקשה שלא להגדיר זאת כך) חי את חייו ללא כל תכלית. אוכל בשביל לעבוד ועובד בשביל לאכול. ככה אודרוב, שמתפגרים ואז נאדה.
פעם אחת צמתי ביום כיפור, מתוך סקרנות, זה לא היה לי נעים, החזקתי כל ה25 שעות, לקראת הסוף הרגשתי סחרחורת, כנראה חוויתי התייבשות. לא יודע מה איתך, אבל אני סבור שההגדרה "לא נעים" כדי לתאר את ההרגשה היא understatement.

לגבי פרשנותו של היהודי המאמין להרגשה שגורמות מצוות המגבילות אותו, אני יכול להבין את זה, אבל שפטל הוא לא יהודי מאמין, הוא מעיד על עצמו שאינו מאמין באלוהים, אני לא מוצא דרך בה יוכל לפרש זאת כמוך.

אני לא חי ללא תכלית, אלא בשונה מאנשים שהדת מעניקה תכלית לחייהם, אני בחרתי את התכלית לחיי. אני לא אוכל בשביל לעבוד, אני אוכל בשביל לחיות, אבל לאוכל יש תכלית נוספת עבורי, הנאה, ולא אמנע מעצמי מאכלים שאני אוהב כי יש אנשים אחרים שאוסרים את אותם מאכלים על עצמם. נכון שגם הם נהנים מאוכל, אבל אני נהנה יותר. אני לא עובד כדי לאכול אלא עובד כדי להתפרנס, כמו רוב האנשים בעולם. אני אתפגר מתישהו וגם כל אחד אחר יתפגר מתישהו, אבל אחרי הכל, בשורה התחתונה חיי, לתפיסתי, מלאים יותר מחייו של מי שמגביל את עצמו מבלי להפיק מכך תועלת.
 

marabo

Well-known member
פעם אחת צמתי ביום כיפור, מתוך סקרנות, זה לא היה לי נעים, החזקתי כל ה25 שעות, לקראת הסוף הרגשתי סחרחורת, כנראה חוויתי התייבשות. לא יודע מה איתך, אבל אני סבור שההגדרה "לא נעים" כדי לתאר את ההרגשה היא understatement.

לגבי פרשנותו של היהודי המאמין להרגשה שגורמות מצוות המגבילות אותו, אני יכול להבין את זה, אבל שפטל הוא לא יהודי מאמין, הוא מעיד על עצמו שאינו מאמין באלוהים, אני לא מוצא דרך בה יוכל לפרש זאת כמוך.

אני לא חי ללא תכלית, אלא בשונה מאנשים שהדת מעניקה תכלית לחייהם, אני בחרתי את התכלית לחיי. אני לא אוכל בשביל לעבוד, אני אוכל בשביל לחיות, אבל לאוכל יש תכלית נוספת עבורי, הנאה, ולא אמנע מעצמי מאכלים שאני אוהב כי יש אנשים אחרים שאוסרים את אותם מאכלים על עצמם. נכון שגם הם נהנים מאוכל, אבל אני נהנה יותר. אני לא עובד כדי לאכול אלא עובד כדי להתפרנס, כמו רוב האנשים בעולם. אני אתפגר מתישהו וגם כל אחד אחר יתפגר מתישהו, אבל אחרי הכל, בשורה התחתונה חיי, לתפיסתי, מלאים יותר מחייו של מי שמגביל את עצמו מבלי להפיק מכך תועלת.
ומי אמר לך שבאנו לעולם הזה להנות?
ואולי בסוף יתברר לך שיש תכלית אחרת לחיים ובזבזת כל חייך על הדברים הלא נכונים.
 
למעלה