פרוייקט "אין זמן"

amonit

New member
מי צחק?

הייתי ממש רצינית, זה היה לירי להפליא. אהבתי.
 

Rוני

New member
מודה ומתוודה

שלא קראתי את כל השרשור אז אולי כבר ענו לך, לפחות בחלקים אבל זה חלק מעניין ניהול הזמן שלי קודם כל קראי מאמרים על ניהול זמן זה יחסוך לך המון זמן
וגם עשי לך רשימות של הדברים ההכרחיים הדברים החשובים דברים שניתן להאציל לאחרים דברים שניתן לדחות (בתוך זה גם הדברים שאת רוצה לעשות עבור עצמך לא רק מה שאת צריכה לעשות עבור אחרים) עשי לך רשימה של בזבזני זמן שיחות טלפון חברתיות בשעות של עבודה אנשים שבאים ללא הזמנה וכו´ הוסיפי לך לסדר היום ביומן את הדברים ההכרחיים והחשובים (אימדי גם את משך הזמן שהביצוע שלהם אורך) הקציבי זמן לכתיבת מכתבים/מיילי/החזרת טלפונים איני יודעת אם הבית שלך הוא גם המשרד שלך ואם יש לך קו אחר לעבודה ולעניינים יומיים אבל ניתן לתת למזכירה האוטומאטית לקבל את ההודעות בקו הפרטי בשעות העבודה, למשל טלפונים גוזלים המון זמן מה שניתן לעשות דרך האינטרנט עשי דרך האינטרנט ועוד משהו חשוב - איחוד פעילויות את כל המכתבים -באותו זמן את כל השיחות (שאת מחזירה) באותו זמן לסדר את הבית מכה אחת המעבר מפעילות לפעילות גוזלת זמן בפני עצמו קראתי משהו מדהים שעניינו בסוגיית ניהול הזמן אבל הוא לא על המחשב הזה אז אחפש ואצרף בהודעה אחרת והרשי לי לברך אותך על הצטרפותך לצוות ניהול הפורום
 

Rוני

New member
והנה משלימה גם את הספור החסר

ולא יודעת למי לתת קרדיט - קיבלתי את זה במייל: יום אחד הוזמן מרצה סיני זקן בבית הספר למנהל ציבורי בארה"ב לשאת הרצאה על הנושא "תכנון זמן יעיל" בפני קבוצה של 15 מנהלים בכירים בחברות הגדולות ביותר בארה"ב. ההרצאה הייתה אחת מתוך חמש הרצאות ביום העיון שאורגן עבורם. למרצה ניתנה שעה אחת "להעביר את החומר". בעומדו בפני קבוצת האליטה הזו, שהיתה מוכנה לרשום כל מילה שתצא מפיו, העביר המרצה הזקן את מבטו עליהם באיטיות ולאחר מכן אמר: "אנו עומדים לערוך ניסוי". מתחת לשולחן שהפריד בינו לבין מאזיניו הוציא המרצה מיכל זכוכית גדול והניחו בעדינות לפניו. לאחר מכן הוציא מתחת לשולחן כתריסר אבנים, כל אחת בגודל של כדור טניס, והניחן בעדינות, אחת אחת, בתוך המיכל. כאשר התמלא המיכל לגמרי ולא ניתן היה להוסיף עוד אבן אחת, הרים המרצה את מבטו באיטיות ושאל: "האם המיכל מלא?" כולם השיבו "אכן". המרצה המתין מספר שניות ושאל :"האמנם?" ואז שוב התכופף והוציא מתחת לשולחן כלי מלא אבני חצץ. בקפדנות שפך את החצץ מעל האבנים וניער מעט את המיכל. אבני החצץ הסתננו בין האבנים הגדולות עד שירדו לתחתית המיכל. שוב הרים המרצה הזקן את מבטו ושאל את הקהל: "האם המיכל מלא?" עתה החלו מאזיניו המבריקים להבין את כוונתו. אחד מהם השיב "כנראה שלא." "נכון" השיב המרצה הזקן. חזר והתכופף, והפעם הוציא מתחת לשולחן סיר מלא בחול. בתשומת לב שפך את החול אל תוך המיכל. החול מילא את החלל בין האבנים הגדולות ובין החצץ. פעם נוספת שאל המרצה את תלמידיו: "האם המיכל מלא?" הפעם ללא היסוס ובמקהלה השיבו התלמידים המחוננים: "לא!" "נכון" השיב להם המרצה הזקן. וכפי שציפו תלמידיו רבי העוצמה והיוקרה, הוא נטל את כד המים שעמד על השולחן ומילא בהם את המיכל עד לשפתו. המרצה הזקן הרים את מבטו אל הקהל ושאל: "איזו אמת גדולה יכולים אנו ללמוד מניסוי זה?" בחושבו על נושא ההרצאה, השיב אחד הנועזים והזריזים שבין מאזיניו: "אנו למדים שככל שנראה לנו שהיומן שלנו גדוש ומלא התחייבויות, אם באמת מתאמצים תמיד ניתן להוסיף עוד משימות ומטלות". "לא", השיב המרצה הזקן. "לא זה. האמת הגדולה שמוכיח לנו הניסוי היא זו: אם לא מכניסים למיכל קודם כל את האבנים הגדולות, לעולם לא נוכל להכניס אותן אחר כך." דממה עמוקה השתררה באולם, כאשר כל אחד מנסה לתפוס את מלוא המשמעות של דברי המרצה. הזקן התבונן בשומעיו ואמר: "מהן האבנים הגדולות בחייכם? בריאותכם? המשפחה? ידידיכם? הגשמת חלומותיכם? לעשות מה שאתם באמת אוהבים? להילחם למען מטרה נעלה? להינפש? לקחת זמן לעצמכם? למכור פרופיל? " "מה שחייבים לזכור הוא, שחשוב ביותר להכניס קודם כל את האבנים הגדולות בחיינו, כי אם לא נעשה זאת, אנו עלולים לפספס את החיים. אם ניתן עדיפות לדברים הקטנים (החצץ, החול) יתמלאו החיים בדברים הקטנים, ולא יישאר די מהזמן היקר שלנו כדי להשיג את הדברים החשובים באמת בחיים. משום כך, אל תשכחו לשאול את עצמכם את השאלה: מהן האבנים הגדולות בחיי? וכאשר תזהו אותן, הכניסו אותן ראשונות למיכל החיים שלכם." בתנועת יד ידידותית בירך המרצה את מאזיניו ויצא באיטיות מן האולם.
בהצלחה
 
וזה באמת הסיפור שסיפרה לי

שלשום חברתי האהובה, וזה גם הסיפור שאני מחזיקה בראש כשאני מתכננת את הזמן עכשיו, ותודה רבה
 
למעלה