פרויקט כביש מכבית
שלום לכולם, שמי אלעד ואני חובב תשתיות מושבע. וככזה שמחתי לגלות פורום זה. אני חושב שתשתיות הוא אחד הסממנים ,ואולי וסביר להניח שהבולט ביותר לעין, לעוצמתה ולחוסנה הכלכלי של מדינה. תמיד שחבר חוזר מחו"ל אחדות מהשאלות שנשאלות (לפחות אצלי) זה איך השדה תעופה, איך הכבישים ואיך המחליפים? מדינות שידועות בעוצמתן הכלכלית ידועות גם בעוצמתן התשתיתית (יפן, גרמניה, ארה"ב). כלומר - תשתיות הן חלון הראווה הכלכלית של מדינות העולם. ואחרי הקדמה זו לעניננו אנו, השבוע, ביום שני ה- 15.10 (ע"פ "מקורות זרים" - אם לא יהיה עיכוב נוסף) יפתח כביש מכבית (או יותר נכון חלק מכביש מכבית. הקטע שיפתח יהיה מצומת זרובבל למחלף בר אילן, כלומר מערבה. לא ידוע לי אם באותו יום יפתח הקטע מזרחה, מבר אילן לזרובבל. בכל אופן גשר קרית אונו לא יפתח בתאריך זה. פרויקט זה, מבחינתי, יכול להתעדר בתואר "ככה לא עושים פרויקט" או "חלם זה כן". מראשיתו ועד היום פרויקט זה לוקה בחסר מחשבה, כוחנות פוליטית ותאוות בצע. בפרויקט זה הושקעו למעלה מ-500 מליון שקל והוא כולל כביש משוקע בעל שלושה נתיבים, מנהרה, ומחליפים. כיום עדין יש מחלוקות רבות בין המועצותוהעיריות השונות לגבי פתיחת הכביש (קרית אונו, פ"ת, גבעת שמואל). כנמו כן עדין יש בעיה שצריך לפתור מול תושבי שכונת גת רימון - פ"ת (מי שראה בחדשות ערוץ 2 ב- 11.10). קצרה היריעה מלהסביר מי דורש מה ולמה, אך אם יש לכם שאלה ספיציפית לגבי מצב הענייניים אשמח לענות. בכל אופן אני מצרף תמונות מהפרויקט בצירוף הסברים:
שלום לכולם, שמי אלעד ואני חובב תשתיות מושבע. וככזה שמחתי לגלות פורום זה. אני חושב שתשתיות הוא אחד הסממנים ,ואולי וסביר להניח שהבולט ביותר לעין, לעוצמתה ולחוסנה הכלכלי של מדינה. תמיד שחבר חוזר מחו"ל אחדות מהשאלות שנשאלות (לפחות אצלי) זה איך השדה תעופה, איך הכבישים ואיך המחליפים? מדינות שידועות בעוצמתן הכלכלית ידועות גם בעוצמתן התשתיתית (יפן, גרמניה, ארה"ב). כלומר - תשתיות הן חלון הראווה הכלכלית של מדינות העולם. ואחרי הקדמה זו לעניננו אנו, השבוע, ביום שני ה- 15.10 (ע"פ "מקורות זרים" - אם לא יהיה עיכוב נוסף) יפתח כביש מכבית (או יותר נכון חלק מכביש מכבית. הקטע שיפתח יהיה מצומת זרובבל למחלף בר אילן, כלומר מערבה. לא ידוע לי אם באותו יום יפתח הקטע מזרחה, מבר אילן לזרובבל. בכל אופן גשר קרית אונו לא יפתח בתאריך זה. פרויקט זה, מבחינתי, יכול להתעדר בתואר "ככה לא עושים פרויקט" או "חלם זה כן". מראשיתו ועד היום פרויקט זה לוקה בחסר מחשבה, כוחנות פוליטית ותאוות בצע. בפרויקט זה הושקעו למעלה מ-500 מליון שקל והוא כולל כביש משוקע בעל שלושה נתיבים, מנהרה, ומחליפים. כיום עדין יש מחלוקות רבות בין המועצותוהעיריות השונות לגבי פתיחת הכביש (קרית אונו, פ"ת, גבעת שמואל). כנמו כן עדין יש בעיה שצריך לפתור מול תושבי שכונת גת רימון - פ"ת (מי שראה בחדשות ערוץ 2 ב- 11.10). קצרה היריעה מלהסביר מי דורש מה ולמה, אך אם יש לכם שאלה ספיציפית לגבי מצב הענייניים אשמח לענות. בכל אופן אני מצרף תמונות מהפרויקט בצירוף הסברים: