פרויקט כביש מכבית

elad1sh

New member
פרויקט כביש מכבית

שלום לכולם, שמי אלעד ואני חובב תשתיות מושבע. וככזה שמחתי לגלות פורום זה. אני חושב שתשתיות הוא אחד הסממנים ,ואולי וסביר להניח שהבולט ביותר לעין, לעוצמתה ולחוסנה הכלכלי של מדינה. תמיד שחבר חוזר מחו"ל אחדות מהשאלות שנשאלות (לפחות אצלי) זה איך השדה תעופה, איך הכבישים ואיך המחליפים? מדינות שידועות בעוצמתן הכלכלית ידועות גם בעוצמתן התשתיתית (יפן, גרמניה, ארה"ב). כלומר - תשתיות הן חלון הראווה הכלכלית של מדינות העולם. ואחרי הקדמה זו לעניננו אנו, השבוע, ביום שני ה- 15.10 (ע"פ "מקורות זרים" - אם לא יהיה עיכוב נוסף) יפתח כביש מכבית (או יותר נכון חלק מכביש מכבית. הקטע שיפתח יהיה מצומת זרובבל למחלף בר אילן, כלומר מערבה. לא ידוע לי אם באותו יום יפתח הקטע מזרחה, מבר אילן לזרובבל. בכל אופן גשר קרית אונו לא יפתח בתאריך זה. פרויקט זה, מבחינתי, יכול להתעדר בתואר "ככה לא עושים פרויקט" או "חלם זה כן". מראשיתו ועד היום פרויקט זה לוקה בחסר מחשבה, כוחנות פוליטית ותאוות בצע. בפרויקט זה הושקעו למעלה מ-500 מליון שקל והוא כולל כביש משוקע בעל שלושה נתיבים, מנהרה, ומחליפים. כיום עדין יש מחלוקות רבות בין המועצותוהעיריות השונות לגבי פתיחת הכביש (קרית אונו, פ"ת, גבעת שמואל). כנמו כן עדין יש בעיה שצריך לפתור מול תושבי שכונת גת רימון - פ"ת (מי שראה בחדשות ערוץ 2 ב- 11.10). קצרה היריעה מלהסביר מי דורש מה ולמה, אך אם יש לכם שאלה ספיציפית לגבי מצב הענייניים אשמח לענות. בכל אופן אני מצרף תמונות מהפרויקט בצירוף הסברים:
 

elad1sh

New member
תמונה 1

כביש מכבית כפי שצולם מגשר קרית אונו לכוון מזרח. כנו שאתם רואים ישנם שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון.
 

elad1sh

New member
תמונה 2

הקיר אקוסטי הדרומי. לדעתי מדובר בקיר האקוסטי הגבוה ביותר בארץ. להערכתי כ-18 מטר. כפול מעמוד התאורה שבתמונה.
 

elad1sh

New member
תמונה 3

גשר קרית אונו. הגשר לא יפתח, לפחות לא בתקופה הקרובה, בשל התנגדות עיריית קרית אונו. התמונה צולמה לכוון דרום מזרח.
 

elad1sh

New member
תמונה 4

מנהרת בר אילן. אורך המנהרה כ- 370 מ'. מדובר במנהרה הרחבה ביותר ארץ. לכוון מערב ארבעה נתיבים. לכוון מזרח שלושה נתיבים. הצילום הוא לכוון מערב.
 

elad1sh

New member
תמונה 5

אומנם הרבה מאוד שגיאות נעשו בכביש אך אחד הדברים הבודדים שעשו כראוי הוא החיבור לכביש 4. בחיבור לכביש זה אין הצלבות. לדוגמא: שני הנתיבים השמאלים לכוון מערב הם לכוון חיפה ושני הנתיבים הימנים הם לכוון אשדוד (מה שאני מעריך יצור בילבול רב בימים הראשונים לפתיחת הכביש כשנהגים באופן טבעי יפנו ימינה לכוון חיפה ושמאלה לכוון אשדוד. הצילום הוא פתח היציאה מהמנהרה לנהגים הנוסעים מערבה. התמונה צולמה לכוון מזרח. אתם יכולים לראות שכבר ביציאה מן המנהרה יש כבר הפרדה נתיבית בין אלו המעוניינים לנסוע לכביש 4 צפון (שני הנתיבים הימניים בתמונה) ואלו המעוניינים לנסוע לכביש 4 דרום (שני הנתיבים השמאליים בתמונה).
 

elad1sh

New member
תמונה 6

גשר קרית אונו לא יפתח בקרוב. העבודות בכביש רבין ליד הבאר של סבא נפסקו.
 

elad1sh

New member
תמונה 7

אין פתח תקוואי שלא מכיר את החסימה המעצבנת הזה של הבטונדות ע"י עיריית קרית אונו. חסימה זה נפרצת כל יומיים ע"י "חלוצי העיר פ"ת"
 

elad1sh

New member
תמונה 8

קטע הכביש בין צומת זרובבבל לכביש 40 פתוח אך הגשר שנבנה בקטע זה יתכן שלא יפתח לעולמים. בהמשמך למצעד האבסורד של כביש זה ולבזבוז כספי ציבור (מיקי רוזנטל היה צריך לקחת דוגמא זו בתוכנתו בולדוזר מיום חמישי ה- 11.10). גשר זה אמור לחבר בין שכונת שעריה לבין כפר מע"ש אך עקב עתירות לבית המשפט סבירות גבוהה שהוא לא יפתח לעולם. בגשר השקיעו מעל מליון שקל כספי ציבור.
 

yairp4

Active member
לא אמורים להיות שלושה נתיבים לכל כיוון

לכל אורך הכביש (בסופו של דבר)? כי לא נראה שהגשר הזה מאפשר הרחבה עתידים כלשהי, אלא אם יבנו לו חצי נוסף...
 

zvir1

New member
מה שרואים הוא חצי הכביש הסלול . יש עוד מקום

לחצי השני שעוד לא נסלל.
 

elad1sh

New member
תמונה 10

כאמור מי שנוסע במכבית מערב ורוצה לנסוע לכביש 4 צפון לוקח את הנתיבים השמאליים במכבית, שעוברים מתחת לגשר בר אילן הצפוני.
 

dctgdctg

Member
כל הכבוד + שאלות

כל הכבוד על התיעוד. האמת היא שהקדמת אותי בימים ספורים (התכוונתי לערוך פרוייקט דומה השבוע) שאלתי היא: מה הם מקורות המידע שלך לגבי פתיחת הכביש ביום שני? עד כמה הם אמינים? ידענו עבר עשרות תאריכים ובכולם התאכזבנו. בנוסף, מה ידוע לך על פתיחת הפניה ימינה מדרך רבין לכביש? מדוע נעצרו העבודות בדרך רבין? תודה דודי
 
מצטרף לשאלות

המידע שרשמת פה מאד מזכיר את הכתבה שפרסמו במקומון קרית אונו ביום שישי.. השאלה שלי אם זה מקור המידע שלך (כי לי הכתבה נראיתה מאד לא סבירה, פתיחה רק בכיוון אחד?) או שאתה יודע ממקומות אחרים.. וחבל כל כך חבל על גשר פתח תקוה קריית אונו.. ממש מעצבן.
 

elad1sh

New member
תשובות

דודי, לגבי תאריך הפתיחה, שבוע שעבר עברתי באתר העבודות ושאלתי את מנהל האתר מתי יפתח הכביש. במסגרת האכזבות והעיכובים, לא הייתי בונה על זה כתאריך סופי. לגבי הכניסה לכביש מדרך רבין (ובפרט הפניה ימינה). ממה שהבנתי מראש עיריית פ"ת אין כוונה לפתוח את הכביש עד שלא יהיה רימזור בצומת רבין-רחוב העצמאות. אני מקווה שתוך חודש יחלו העבודות לרימזור הצומת. לגבי הפתיחה של גשר קרית אונו - לא נראה לי שהוא יפתח בקרוב. (התנגדות עיריית קרית אונו).
 

dctgdctg

Member
תודה. דרך אגב, לגבי הרימזור

העבודות החלו בצומת רבין העצמאות לפני כחצי שנה ופסקו מסיבה לא ברורה לפני מספר חודשים. יד היום לא הצלחנו לקבל תשובה מהעיריה לגבי זה..
 

lollik

New member
תודה רבה על התמונות!!

לפי דבריך אפשר לומר שסוריה למשל היא מדינה הרבה יותר מפותחת מאיתנו ולו רק בגלל מערכת הכבישים והמחלפים המודרניים המצויים בתחומה- וזאת רק ע"י הסתכלות בלווין -גוגל-ארס. לפי מה שנראה בתמונות הלווין, מערכת הכבישים שם הרבה יותר מפותחת מישראל, ואולי אנו סתם מזלזלים ביכולת המדינה הנ"ל. כל הערים מכוסות בכבישים טבעתיים ממוחלפים. בין הצפון לדרום נמתחת אוטוסטרדה של 800 ק"מ- כולה ממוחלפת.2-3 מסלולים מכל צד כאשר 100 מטר מצידי הכבישים - נטועים יערות. כמוכן יש המון אצטדיונים מודרניים במיוחד בלטקייה-בכפר אולימפי, ורק כשרואים את זאת,אנו מבינים כמה עלוב הוא האתר שנקרא אצטריון "לאומי" רמת גן. גם המחלפים עצמם בנויים ברחבות ועד הסוף- כולל כל הלולאות הדרושות. כמו כן הנמלים שלהם בלטקיה ובטרטוס נראים מודרניים לגמרי, וכמו כן מעברי גבול ענקיים ומודרניים בגבול שלהם עם ירדן ועם טורקיה. בקיצור, לנו יש עוד הרבה דרך לעשות!!! פ ש ו ט ל ק נ א !! בקיצור אסור לנו לזלזל בסוריה מכל הבחינות!!!
 

yairp4

Active member
הכבישים המהירים בסוריה

אל תקנא יותר מידי בסוריה - אכן הכבישים שם היו ברמה גבוהה למדי כשהם נפתחו (במהלך שנות השבעים והשמונים) אבל מאז הם לא מתוחזקים כראוי. רוב הכבישים מתפוררים לאיטם ויש טענות שחלק מהגשרים בסכנת התמוטטות. בנוסף רמת המינוע בסוריה נמוכה יחסית. רוב המכוניות הקיימות הן בנות 20 שנים ויותר, וביחד עם המצב הגרוע של הכבישים מספר ההרוגים בתאונות דרכים ביחס לרמת המינוע גבוה מאוד. (המידע מקורס שעברתי בצבא) אגב, חשוב לזכור שבמדינות דיקטטוריות הרבה יותר קל לבצע פרוייקטים מורכבים להקמת תשתיות ומבני ציבור, זאת מכיוון שאין צורך להתעסק בעיניינים "לא חשובים" כמו פיצויים לבעלי אדמות, תסקירי השפעה על הסביבה וכו'.
 
למעלה