פרויקט כביש מכבית

lollik

New member
סוריה

אתה טועה ברמת המינוע: ב-5 בשנים האחרונות עלתה רמת החיים מאד ורמת המינוע היא כמו בישראל-המון מכוניות חדשות. לידיעתך יש להם אף מפעל הרכבת מכוניות חדש שמספק מכוניות לשוק הסורי והאירני שנמדד ב-100 מיליון תושבים!! כמו כן אסאד הבן הפריט המון שרותים. לידיעתך את נמל טרטוס מנהלת חברה סינית - הונקונגית- תאר לך איזה שביתות היו קורות פה רק אם היו מעלים את הרעיון. חוץ מזה, ואני לא מזלזל, אל תסתמך על קורסים בצבא על נתוני אויב, אשר בדרך כלל הם לא מעודכנים כרגיל ולוקים בקבעון מחשבתי על הקונספציה שהדיקטטורה הערבית עושה מה ברצונה מבחינה כלכלית. עברו הזמנים האלו. מציע לך לראות ב-יו-טיוב סרטים על דמשק ועל טהרן . אתה ממש תיפול מן הכסא לראות מה קורה שם מבחינת פיתח!!!
 

elad1sh

New member
דירוג כלכלי

lollik, כמו שטענתי בראשית דבריי תשתיות הוא אחד הפרמטרים לעוצמתה הכלכלית של מדינה, אחד מיני רבים. ביניהם: חינוך, בריאות, השכלה גבוהה, חקלאות (ישראל נחשבת מעצמה עולמית) רווחה תעשייה, תעשיית הייטק וכו' חברות כלכליות מסתמכות על נתונים סטטסטים כמו אורך חיים ממוצע, אחוז האנאלפביתים, אחוז בתי האב עם מים וחשמל, תל"ג, שיעור האבטלה וכו' לדירוג מדינה. אבל שוב, תשתיות הוא הפרמטר הבולט מכולם.
 

lollik

New member
מסכים אבל...

זה לא משנה את העובדה שמערכת בכבישים אלינו תמיד סבלה מהיותה "הבן החורג" בתקציבים לטווח ארוך. בכל פעם שרצו לשלם לכל העולם ובמיוחד לתקציבי הרווחה המנופחים שלנו,קיצצו בתשתיות. כמו כן , לבנות אוטוסטרדה אצלינו לוקח שנים-(גם בגלל בעיות סטטוטוריות), ושר תחבורה, שיודע שלא יגזור את הסרט, לא מעונין לקדם פרויקטים. וגם שמתחילים פרויקט תחת מע"ץ,(ואני לא מדבר על כביש 431 למשל שבונה חברה פרטית כמו דניה סיבוס), הוא נסחב ונסחב עם המון זמני בטלה. אני לא רואה שהקמת החברה הלאומית לדרכים לפני שנתיים שיפרה את המצב. רק כך לדוגמה את הרחבת הכביש ממחלף נתניה לינאי שזה פרויקט בעל זמינות מיידית והבטיחו לבצעו כבר ב-2005, ואשר מוקפא ומוקפא למרות שכל הפקעת הקרקעות כבר נעשתה. כך גם לדוגמה את ריבוד כביש 2 אשר מזדחל לו בין חדרה לנתניה במקום להעשות בבת אחת ובצורה רציפה.
 

yairp4

Active member
לרגע לא ניסיתי להגיד אחרת

לא אמרתי שאצלנו התשתיות במצב טוב, האמת היא שאולי התגובה שלי היא יותר נגד הטענה שתשתיות מעידות על חוסנה הכלכלי של מדינה מסויימת. רק רציתי להראות שסוריה היא הוכחה לכך שאין בהכרח קשר ישיר בין תשתית מפותחת לבין כלכלה מפותחת. כך גם הייתה עיראק שהיו לה תשתיות תחבורה מפותחות יחסית לפני הפלישה האמריקאית למרות הכלכלה המתפוררת של המדינה, ואפשר להביא דוגמאות רבות אחרות. מדינת ישראל גם היא הוכחה ברורה לכך שאין שום קשר בין כלכלה מפותחת לבין תשתיות מפותחות, רק שבמקרה שלנו המצב הפוך והתשתיות מפגרות למרות שהמערכת הכלכלית יציבה ומפותחת. אני אישית חושב שהמצב שלנו עדיף...
 

pashoshington

New member
התשתיות שלנו לא מדיוק מפגרות

אני יודע שיש לאנשים נטייה חזקה לביקורת עצמית, וזה מבורך, אבל כדאי לדייק בדברים: - אכן, סוריה, שלא לדבר על סין, לא צריכה להתחשב בשום דבר כדי לסלול כביש חדש: לא צריך לבצע הליך מסודר על הפקעה, לא צריך גייס מימון (אלא פשוט להעניק אותו לקבלנים, בלי מכרז ובלי כלום). אין ביורוקטריה, כל עוד הרודן התורן יודע מה הוא רוצה. גם כמעט ולא צריך לשלם לעובדים, לצורך העניין. ביורוקרטיה "כבדה" היא מכשול, אבל ביורוקרטיה במובן של נהלים והליכים מסודרים היא חיונית. - הבעיה אצלנו נובעת בעיקר מסחבת סטטוטורית (ריבוי גורמים שצריכים לאשר כל דבר, ושיכולים לעכב כל דבר, גם כדי להראות ש"עדיין צריכים אותם"), וכן העובדה שקל יחסית לעכב את התהליך במשך שנים. אפשר לטעון שהמדינה שלנו מתחשבת יותר מדי. צומת זרובבל הוא דוגמא ממש טובה לכך. במקומות רבים, היה כופים על התושבים הסדר מתוך "אינטרס ציבורי", ובכך היה נגמר העניין. לא נראה לי שהעניין הזה הוא פוליטי. - גם ככה, יש מדינות "מתוקנות" שבהן התשתיות מפגרות הרבה יותר מכאן. במקורות מסוימים בארה"ב המצב הרבה יותר גרוע מפה - כל מי שנסע בכבישים באזור ניו-יורק יודע זאת. גם מצב האינטרנט והפריסה הסלולרית שלנו טובים יותר מרוב העולם (מישהו בארץ עוד משתמש במודם קווי?). יש עוד הרבה תחומים כאלה. יש עוד הרבה מה לשפר, אבל מדינת עולם שלישי אנחנו בהחלט לא. - בעניין מע"צ החדשה: הרעיון הבסיסי הוא טוב. העקרון הוא שמע"צ אמורה להיות גוף מפקח שמוציא מכרזים, ולא חברה שסוללת בעצמה את הכבישים. בכל מקום שבו השיטה הזו הונהגה, היא הוכיחה את עצמה כיעילה. לחברה פרטית שזכתה במכרז יש אינטרס לסיים את הפרוייקט בזמן, במיוחד אם החוזה נוסח כדי לתת תמריץ במקרה שבו החברה מסיימת לפני הזמן הנקוב. לעובדים "קבועים" אין אינטרנס כזה. נכון לעכשיו, אני דווקא רואה הרבה התקדמות. רמת הגימור של הכבישים עלתה בהרבה, וסוללים הרבה כבישים חדשים. לדעתי, הבעיה היום היא בעיקר סטטוטורית - צריך מהלך רציני בשביל לחסל את הסחבת, החל מהרגע שבו הכביש מועלה כרעיון ועד לפתיחתו לתנועה. יש הרבה אנשים שעלולים להפסיד מזה, אך הכל יחסי: אם המדינה תחליט לוותר על עניין המחלף בזרובבל, תושבי גת-רימון בפ"ת ממילא לא יקבלו כלום. אז מי הרוויח מזה שלא כפו עליהם הסדר?
 

ערן שחר

New member
תודה על המידע והסיקור

הבעיות יתחילו שהכביש יפתח לגמרי לא ברור לי מה יקרה בחיבור לכבייש 40 הבעיה תהיה אחה"צ שגם ככה יש עומסים בכביש 40 עכשיו יצטרכו לעצור את התנועה כדי להכניס את התנועה ממערב למזרח ( מי שיורד לכיוון כביש 6) וכדי לתת כניסה למי שבא מדרום ורוצה להכנס לכביש מכבית ( נקווה שהפניה מערבה לכביש מצפון תהיה בלי רמזור)
 

fireman

New member
תודה על הסיקור והתמונות הנהדרות

וברוכים הבאים לפורום!
 

kalil

New member
תודה רבה על התמונות

למה בעצם עיריית קרית אונו מתנגדת לגשר?
 

dctgdctg

Member
אתה רוצה את הסיבה הרשמית או את הסיבה האמיתית

רשמית: חשש מעומסי תנועה בתוך העיר (במיוחד ברחוב לוי אשכול) אמיתית: חשש מהשוואת מחירי הנדל"נ בצפון קריית אונו עם השכונות הדרומיות של פתח תקווה + הון פוליטי של גורמים שונים בעיר
 

dctgdctg

Member
אכן, עושה רושם שהכביש עומד להיפתח מחר

יש כבר שלטים ברחוב העצמאות, בואכה זרובבל, המכוונים למכבית
 

dctgdctg

Member
ועוד אחד, קרוב לצומת עם זרובבל

ימינה. סליחה על איכות התמונות, הייתי רק עם הטלפון עלי
 

dctgdctg

Member
הרמזורים בצומת הדרומי(עם הקטע הפתוח של מכבית)

כבר עובדים ואילו בצומת הצפוני (שאמור להיפתח מזרחה מחר) הוסרו מחסומי הבטון ונותרו רק מחסומי מתכת קלים להסרה. אני מאוד מקווה שהחיבור לדרך רבין לא יאחר לבוא כי אחרת יהפכו הרחובות רבין והעצמאות בפ"ת לפקק אחד גדול. בכל מקרה, מזל טוב, מחר יום היסטורי
 

dctgdctg

Member
עדכון מהבוקר

התכונה במקום רבה, צובעים חיצים אחרונים, מנקים את הרמזורים ומתבדחים עם השוטרים. הפועל שמנופף בידיו למכוניות ומסמן שאין להיכנס לכביש, השיב לשאלתי באשר למועד הפתיחה המדויק: "עוד שתיים שעה, שלוש שעה, היום!"
 

elad1sh

New member
נפתח!!!

בשעה טובה ועם צירי לידה ממושכים נפתח היום בצהרים כביש מכבית לשני הכיוונים .
 

dctgdctg

Member
פשוט תענוג

למעט הקטע המקומם של התלאים על השילוט לכיוון פ"ת (בגלל אי הפתיחה לכיוון רבין)
 

XrayCharlie

New member
כמה שמח, כמה עצוב

פתיחה של כביש בסדר בגודל של כביש זה מלווה בדרך כלל בחגיגה גדולה, עם הרבה כתבות ופרסומים, אבל הפעם אין כלום. זו לא חגיגה, זה כמו לוויה, לא פחות. כנראה בגלל כל הבלאגנים מסביב והעובדה שלא הכל נפתר, נוסיף לכך את לוח הזמנים שכולו שערוריה אחת גדולה, החליטו כל הנוגעים בדבר לפעול "מתחת לראדר" ולא לחטוף אש שמגיעה להם. ככה לא בונים כביש, ככה לא בונים שום דבר.
 
למעלה